1. Samochody
  2. Renault
  3. Scenic
  4. Testy zderzeniowe
Renault

Renault Scenic - Zobacz testy zderzeniowe

Renault
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Renault Scenic wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Renault Scenic oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Renault Scenic na testach zderzeniowych:

Renault Scenic

Test zderzeniowy Euro NCAP 2009.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
91%
Bezpieczeństwo dzieci:
76%
Bezpieczeństwo pieszego:
42%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
99%

System ESP jest standardowym wyposażeniem w większości krajów europejskich, jednak w niektórych jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe. Szacuje się jednak, że większość sprzedanych egzemplarzy Grand Scenica będzie miała ESP jako standardowe wyposażenie, dlatego też przyznano punkty za obecność tego systemu. Podobnie rzecz ma się z ogranicznikiem prędkości. Grand Scenic jest także wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach.

Renault Scenic

Test zderzeniowy Euro NCAP 2003.

Wynik ogólny:
34 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
11 pkt.

Najnowszy Scenic jest pierwszym minivanem, który osiągnął wynik pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo pasażerów. Został on osiągnięty po tym, jak Euro NCAP zezwoliło na ponowne przebadanie samochodu w zderzeniu bocznym ( pierwszy wykazał zbyt słabą konstrukcję zamków drzwiowych). Scenic zapewnił doskonałą ochronę pasażerom, uzyskując maksymalny wynik za zderzenie boczne i stracił tylko jeden punkt podczas testu zderzenia czołowego. Natomiast poziom bezpieczeństwa, jaki Scenic zapewnia w razie kolizji z pieszym jest zaledwie przeciętny. Testujący stwierdzili, że konstrukcja zderzaka i atrapy wymagają udoskonalenia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Droga S19 - ruszają pierwsze prace
Droga S19 - ruszają pierwsze prace
GDDKiA poinformowała w środę o dużym zainteresowaniu biur projektowych odcinkiem Via Carpatia pomiędzy Lublinem a Lubartowem. Aż 11 firm stanęło jest zainteresowanych opracowaniem koncepcji programowej 24-kilometrowego fragmentu trasy S19.