1. Samochody
  2. Renault
  3. Megane
  4. Testy zderzeniowe
Renault

Renault Megane - Zobacz testy zderzeniowe

Renault
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Renault Megane wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Renault Megane oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Renault Megane na testach zderzeniowych:

Renault Megane

Test zderzeniowy Euro NCAP 2014.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
83%
Bezpieczeństwo dzieci:
78%
Bezpieczeństwo pieszego:
60%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
56%

Renault Megane został przetestowany po raz drugi w tym roku. Wcześniej otrzymał bowiem zaledwie trzy gwiazdki. Francuski koncern zmienił działanie systemu przypominającego o zapięciu pasów bezpieczeństwa - wcześniej system ten informował o zapięciu pasów tylko na przednich fotelach, teraz również na tylnej kanapie. Dzięki tej zmianie Euro NCAP podniosło łączną ocenę do czterech gwiazdek. W pozostałych kategoriach pozostawiono identyczną ocenę jak we wcześniejszym crash testach.

Renault Megane

Test zderzeniowy Euro NCAP 2014.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
83%
Bezpieczeństwo dzieci:
78%
Bezpieczeństwo pieszego:
60%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
48%

W standardowym wyposażeniu Renault Megane znajduje się m.in. system ESP oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa. O ile ten na przednich fotelach spełnia wymogi Euro NCAP, to już na tylnej kanapie, z racji tego że informacja tekstowa nie jest we wszystkich językach, nie został oceniony. Renault zapewniło jednak, że zamierza poprawić ten element wkrótce. Gdyby nie to, Megane otrzymałoby cztery gwiazdki. Również standardowym wyposażeniem jest ogranicznik prędkości.

Renault Megane

Test zderzeniowy Euro NCAP 2008.

Wynik ogólny:
37 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
39 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
11 pkt.

Przednia krawędź maski nie zdobyła ani jednego punktu za ochronę, jaką ma zapewniać nogom pieszych. Z kolei maska zapewnia raczej słabą ochronę w tych miejscach, w których może uderzyć głowa dorosłego pieszego lub dziecka.

Renault Megane

Test zderzeniowy Euro NCAP 2004.

Wynik ogólny:
34 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
30 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
11 pkt.

Konstrukcja Megane CC okazała się wyjątkowo stabilna. Kabina pasażerska zapewniła dobrą ochronę dorosłym i pozwoliła na uzyskanie maksymalnej liczby punktów w zderzeniu czołowym. System ochrony zawiera dwustopniowe poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu. Dobra była ochrona młodszych dzieci, za to gorzej wypadła ochrona trzylatków. Konstrukcja CC jest identyczna jak wersji hatchback, dlatego też wyniki są bardzo podobne.

Renault Megane

Test zderzeniowy Euro NCAP 2003.

Wynik ogólny:
33 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
11 pkt.

Najnowszy Renault Mégane ma niezwykle stabilną  konstrukcję, która chroniła jego pasażerów. Otrzymał komplet punktów za zderzenie boczne, zaś w teście na zderzenie czołowe stracił tylko dwa punkty. Podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki napięcia znacznie zmniejszyły dystans, na jaki kolana kierowcy mogły przesunąć się do przodu. Dzieci były dobrze chronione, foteliki spełniały niemal wszystkie wymogi Euro NCAP. Jedynie ochrona pieszych została uznana za zaledwie przeciętną.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego już gotowa
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego już gotowa
Kierowcy jadący przez Ostrów Wielkopolski mogą odetchnąć z ulgą. Brakujący odcinek obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego o długości 13 km jest już gotowy do użytku. Jadąc drogą ekspresową S11 można całkowicie ominąć centrum miasta.
Gotowy na podróż? Rozwiąż quiz Gotowy na podróż? Rozwiąż quiz