Samochody > Renault > Clio

Renault Clio

Renault

Renault Clio to jeden z najbardziej popularnych europejskich modeli. Był następcą takich aut, jak 4CV, Renault 4 i bezpośrednim Renault 5. Na rynku Renault Clio pojawił się w 1990 roku i od razu zdobył dużą popularność a także tytuł europejskiego Samochodu Roku 1991. Pierwsza generacja Clio poddana została dwukrotnie faceliftingowi (1994 i 1996). Druga generacja Renault Clio pojawiła się w 1998 roku, na bazie którego powstał m.in. Clio Sport. Obecnie na rynku, od 2005 roku sprzedawana jest już trzecia generacja Renault Clio, która, podobnie jak pierwsza, zdobyła tytuł Samochodu Roku. W 2007 roku (od 2008 w Polsce) dołączyła do oferty także wersja kombi (Grandtour).

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Renault Clio


 


 

Renault Clio - opinie kierowców


Renault Clio został oceniony 226 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.36 na 5 możliwych punktów. 88% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.36

Liczba ocen: 226

Czy warto kupić ten model: tak88%nie12%

 

Renault Clio - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 88%

 

Renault Clio - spalanie


Użytkownicy modelu Renault Clio testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
226
162
15
49
śr. spalanie w mieście (l/100km)
7.2
7.3
9.0
5.4
śr. spalanie w trasie (l/100km)
5.9
5.8
7.5
4.3

 

Renault Clio - awaryjność




54% Brak usterek


26% Nieznaczne usterki


20% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (53.50%), układ wydechowy (47.30%), silnik, układ wydechowy (28.20%)

 

Informacje o samochodach Renault Clio

Sprzedaż aut w Europie - pierwszy kwartał na dużym plusie

Aktualności 23-04-2015

Polacy w marcu zaatakowali salony samochodowe i kupili znacznie więcej aut niż przed rokiem. Ogólnie cała Europa zakończyła marzec i pierwszy kwartał na plusie.

Możliwy wyciek paliwa w Clio IV

Aktualności 26-03-2015

Dwudziestu sześciu właścicieli modelu Renault Clio czwartej generacji zostanie zaproszonych do autoryzowanych serwisów francuskiej marki z powodu możliwości wycieku paliwa.

Najmocniejsze Renault Clio prosto z Genewy

Premiery 05-03-2015

Dla osób, które uważają że 200KM mocy w miejskim hatchbacku to zbyt mało, Renault stworzyło Clio RS220 Trophy. Wygląda lepiej i będzie jeszcze szybsze niż "zwykły" RS.

Europejczycy kupili w styczniu więcej samochodów

Aktualności 20-02-2015

Organizacje Jato Dynamics i ACEA przebadały rezultaty sprzedaży samochodów osobowych na rynkach Starego Kontynentu. Efekty analizy są budujące - sprzedaż aut w Europie nadal przyspiesza.

Ekologiczny koncept z Francji

Premiery 17-09-2014

Renault na targi do Paryża przywiezie nowy, studyjny model - Eolab. Francuzi mówią, że stworzył jeden z najbardziej wydajnych samochodów ostatnich lat.

Możliwe dwie usterki w Clio IV

Aktualności 22-08-2014

Polski oddział Renault rozpoczął akcję serwisową, w ramach której wezwie do naprawy prawie 6,5 tys. egzemplarzy najnowszej generacji modelu Clio. Powodem są możliwe dwie usterki w układzie hamulcowym.

Znamy cenę miejskiego Renault

Aktualności 01-08-2014

Nad Wisłą można już składać zamówienia na najnowszego reprezentanta segmentu A z logo Renault. Nowe Twingo debiutuje w polskich salonach.

Renault Kwid ma trafić do produkcji

Aktualności 19-05-2014

Brytyjski AutoExpress donosi, że Renault dostarczy na rynek produkcyjną wersję studyjnego Kwida. Samochód pozycjonowany poniżej Captura może pojawić się na rynku już w 2016 roku.

Popularne maluchy za 10 000 PLN

Aktualności 16-05-2014

Niebawem skończą 10 lat. Potencjalnie młody wiek dla człowieka, nie oznacza tego samego w przypadku samochodów. Zwłaszcza tych używanych z segmentu B. Oto pięć popularnych modeli tej klasy z silnikami benzynowymi, które można nabyć na rynku wtórnym w atrakcyjnej cenie.

Specjalna wersja Renault Clio RS Monaco GP

Premiery 24-03-2014

Francuski producent przedstawił najnowsze danie z menu swojego sportowego działu Renault Sport - Clio RS 200 EDC Monaco GP. W Polsce pojawi się tylko 12 sztuk tej wersji.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Renault Clio

Słabnięcie Clio na zimnym silniku na PB

Witam kolegę. Ja mam ten sam problem. Mam Clio z 2003 roku, gaz założony w 2009. Nowiutka instalacja. W lecie nie ma problemu, bo od razu praktycznie się przełancza. W zimie dusi go i nawet jak się przełączy to gaśnie. Ja się już do tego przyzwyczaiłem. Po prostu jak jest kilka stopni poniżej zera(zauważyłem, że od -5 się to zaczyna), auto powinno jechać minimum 15,20 min(podkreślam jechać, a nie stać w korku), aby się na tyle rozgrzało, żeby go nie dusiło jak przejdzie na gaz i zaraz nie zgasł. Po prostu mimo instalacji sekwencyjnej, silnik dostaje zimnej mieszanki gazu, mimo, że teoretycznie osiągnął już temp. 30 stopni, żeby przejść na gaz i gaśnie. Musi się bardziej rozgrzać, praktycznie maksymalnie, żeby bezproblemowo przejść na gaz. Dlatego na bardzo krótkich trasach, np. do 5 km, nie opłaca się wtedy załączać gazu, tylko trzeba jechać na benzynie. Taka moja rada. Trzeba się z tym pogodzić i już. Dla dodania powiem, że też reguluje gaz, wymieniłem świecie, przewody wysokiego napięcia, akumulator oraz filtry od gazu i tak to nic nie dało. Gaz w aucie nie lubi zimy przy minusowych temperaturach. To tyle ode mnie. Pzd;) czytaj więcej

clioIII *izolacja

Witam wszystkich.Mam pytanko - Jestem moze "szczesliwym uzytkownikiem" clio ale nie jestem pewien do konca?! Ostatnio po 5 miesiacach od zakupu nowego samochodziku cos mi powiedzialo ze powinienem zagladnac pod maske. A tu pelny koszmar!!! Tam gdzie powinna byc jakas izolacja przewidziana przez producenta,mam na mysli pod maska znikla.To w okolicach silnika.Zadna instrukcja tego nie przewidziala.Widzac tylko jakies strzepy pozostale po izolacji ,pozwolilem sobie na natychmiastowa wizyte w najblizszym serwisie RENAULT.O dziwo ,zadna z osob w serwisie nie byla zaskoczona tym faktem.Cos typu animal na polskich drogach degustuje w tego typu izolacjach.Ku zdziwieniu nie bylem pierwszy z tego typu problemem.Mam pytanie "czy na wlasny koszt to powinienem zrobic czy firma typu RENAULT powinna zmienic sklad wartosci odrzywczej izolacji ktora instaluje?????!!!!!!!!!! Z gory dzieki za wszelka pomoc w ustaleniu meni na przyszlosc ! czytaj więcej

loboboy o Renault Clio II 2001-2004

Po pierwsze Disel raczej na trasie się spisuje lepiej, przykład: mam do pracy 12km, dopiero po przejechaniu 5km osiągam odpowiednią temperaturę pracy silnika, a do tego czasu nie raczej nie przekraczamy 2 na obrotomierzu! hehehehe.... co nie oznacza że nie możemy zasuwać 90km/h Po drugie paliwko tankujemy tylko na sprawdzonych stacjach, filtr paliwa wymieniamy częściej niż książka pisze i nie musimy się martwić tym że wtrysk paliwa kosztuje minimum 1100zł a my potzebujemy ich cztery sztuki! Po trzecie nigdy nie gasimy auta zaraz po przybyciu do celu podruży (dCi), niech on sobie popyrka jeszczw przez pół minuty a napewno turbosprężarka zdąży się nasmarować i nie będziemy musieli jej regenerować bąć co gorsze wymieniać na nową! Po czwarte, diselki nie lubią żyłowania i wysokich obrotów! W moim Clio C2PH2 Privilage z dCi 60kW silniczek jest na tyle dynamiczny że przy 2,5PHM na obrotomierzu na 5 biegu daję gazu i wyprzedzam bez żadnego bólu! Pozatym turbodiselka raczej niepowino się redukować tak by obrotomierz po puszczeniu sprzęgła drastycznie reagował na wzrost obrotów silniczka. To tyle z poradnika pisanego przez amatora poprawnej eksploatacji karzdego turbodisla! I niech mi nikt nie pisze w opiniach że wtryski padająjak muchy na zimę, że sprężarka nie pracuje tak jak trzeba i że coś stuka puka i wogule nie polecam! Poprostu masz disla to musisz poczytać popytać i nauczyć się nim jeździć, a robi się to zupełnie inaczej niż karzdą jedną benzynką! Pozd... czytaj więcej

TermiFNFAL o Renault Clio 1990-1996

Moje pierwsze auto, mam bardzo duży sentyment do tego modelu, jeżdżę od roku i nie narzekam. Moc silnika może nie powala na kolana ale mam silnik po wymianie uszczelki pod głowicą i wcale nie jest taki zły, podczas umiejętnej i szybkiej zmiany biegów potrafi wyrwać spod świateł, przeważnie jestem wyprzedzany dopiero jak wrzucam na trójkę ;) Trochę kapryśny, czasem mam wrażenie że pewne rzeczy się psują specjalnie... jakby mu się coś nie podobało. Regulator napięcia, uszczelka pod głowicą, nagrzewnica i nadmuch. Wszystko nagle, przeważnie awaria z czymś związana :D Trochę nadkola rdzewieją ale myślę o renowacji lakieru, trochę nowocześniejsze tylne lampy. Trochę łupie na kostce ale myślę też go wygłuszyć... Póki co, zmieniać auta nie zamierzam, ale jeśli będę to robił to na pewno będzie mi go bardzo szkoda, tak jak poprzedniemu właścicielowi (do tej pory mówi, że chyba złośliwie stawiam obok niego na zakładowym parkingu ;) ) czytaj więcej

Problem z ABS w RENAULT CLIO II 98' 1.2

@Piotr^, jeżeli ABS załączało się przy KAŻDYM hamowaniu, nawet z malej prędkości i przy dosłownie lekkim wciśnięciu hamulca to musiałeś jeździć na śliskiej powierzchni, gdyż ABS to system, który umożliwia manewrowanie samochodem podczas poślizgu poprzez zapobieganie blokowaniu kół. W ten sposób koła nie zablokują się, nie stracą przyczepności a my będziemy bezpieczni podczas hamowania. ABS robi to za nas, umożliwiając manewrowanie podczas hamowania, a także kontrolowane zatrzymanie na śliskiej nawierzchni. Gdy nie posiadamy systemu ABS, podczas poślizgu i ostrego hamowania tracimy kontrolę nad pojazdem i katastrofa gotowa a ABS zapobiegnie takiemu zachowaniu. Gdy mocno wciśniemy dźwignię hamulca na powierzchni śliskiej poczujemy na dźwigni hamulca chrobotanie a przy normalnych warunkach tego nie odczujemy. I dlatego ABS ma najlepsze zastosowanie na śliskich drogach, np. pokrytych wodą, śniegiem lub lodem. Podstawowe elementy układu ABS to elektryczna pompa z układem zaworków, układ elektroniczny (zintegrowany zwykle z obudową pompy) oraz czujniki prędkości kół z okablowaniem. Musisz to sprawdzić: oczyścić lub wymienić. czytaj więcej

Bartek o Renault Clio III 2005-2012

Jak każdy samochód ma swoje wady i zalety. Przez pierwsze 1,5 roku samochód sprawował się poprostu super, zero awarii, jednak po tym okresie spotkały go 2 awarie które wyżej wymieniłem. Po za tym spalanie mogłoby być troche niższe. Ceny przeglądów też nie należą do najtańszych. No i chyba tyle wad. Dalej moge mówić tylko pozytywnie o tym samochodzie. Ma bardzo dobre światła i hamulce. Silnik jest dość dynamiczny. Tiry wyprzedza się dobrze, chodź bez redukcji się nie obejdzie. Na autostradzie w Niemczech doszedłem do 185 km/h (przynajmniej tak pokazywał licznik, czyli penie jechałem troche wolniej). Samochód bardzo dobrze się trzyma drogi i fajnie pokonuje zakręty. Mimo kilku wad, które wykryłem, wydaje mi się, że zalety tego samochodu przeważają szale i spokojnie moge polecić ten samochód. Zjechałem nim całą Polskę i zrobiłem nim kilka wypadów do Niemiec i czech i nigdy w trasie mnie nie zawiódł. Zawsze dojechałem do celu bez przygód. Mam w planie jeszcze pojeździć nim z 2 lata lub nawet dłużej. czytaj więcej