Samochody > Renault > Megane > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Renault Megane

Łączna ocena

4.47

Renault Megane – oceny kierowców

Samochody Renault Megane zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 465 razy. Łączna ocena to 4.47 na 5. To dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.63, silnik – 4.55, komfort jazdy – 4.54 i jakość i awaryjność – 4.17.

Użytkownicy samochodów Renault Megane

Stukanie po wymianie polosi??

Witam Serdecznie wszystkich forumowiczów:) Piszę do Was z zapytaniem odnośnie takiego problemu: miesiąc temu wymieniłem w swojej megance 1.4.16v z 99 roku po lifcie obydwa wachacze, amory przod,sprezyny plus lozysko z lewej strony amora z gornego mocowania, drazki wraz z koncowkami, gumy na stabilizatorze i obydwie półosie (na nowe firmy GSP) przejechałem około 1000km i zaczął dochodzić mnie nieprzyjemny stukot tak jakby z okolic lewej czesci półosi przy skrzyni biegów. Przy spokojnym ruszaniu nic nie slychac, ale jak juz naprzyklad rusze dynamiczniej badz jadac np 5km\h na wcisnietym sprzegle puszcze sprzeglo raptownie dodajac gazu bardzo mocno jest slyszalny ten dzwiek, taki hrrr hrrr jak cos sie mialo zaraz ukrecic. w sobote dopiero wstawie do mechanika auto ale pierw jutro musze dojechac nim jeszcze do domu ok. 100km czy to moze byc cos powaznego?? moze to np jakies niedokrecenie polosi przy skrzyni?? dopiero po miesiacu dalo znac o sobie?? i jeszcze jeden problem mam; taki iz przed wymiana amorow i sprezyn czasem z lewej strony przy skreconych kolach jak ruszalem i wpadlem w niewielka dziure mialem taki strzla specyficzny sprezyny jak by sie zle ukladala na kielichu teraz po wymianie sprezyn i amorow na nowe plus owe lozysko wlasnie z lewej strony dalej mam ten sam trzask przy wpadnieciu w dziure podczas ruszania na skreconych kolach lub w momencie dosc ostrego wjechania w zakret przy malej predkosci co to moze byc?? z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi:)) czytaj więcej

samochod mi gasnie jak silnik jest rozgrzany

Witam wszystkich serdecznie!!! Zwracam sie z uprzejma prosba o pomoc w zdiagnozowaniu problemu z moim autem. Jest to Renault Megane Coupe z 2000roku silnik 2l. benzyna. otoz mam taki problem, ze podczas dluzszej jazdy ( okolo 15 minut wystarczy), gdzy zjade z autostrady, silnik mi poprostu gasnie, najpierw delikatnie zaczyna sie dusic sprawiajac wrazenie jakby paliwo sie konczylo i jak juz te objawy wystapia to nie ma zadnego "ratunku", pozostaje tylko wlaczyc swiatla awaryjne i czasem jadac na luzie zanim auto sie calkiem zatrzyma, udaje sie wylaczyc silnik i odpalic. jednak w wiekszosci wypadkow musze sie zatrzymac, i kilka razy przekrecic stacyjke, z reguly nie wiecej niz trzy pruby i odpala. Nie ma niestety zadnej normy kiedy to sie dzieje, czasem i kilka dni smiga bez problemu aby kolejnym razem dzialo sie to kilka razy podczas wycieczki. zanim jednak praca silnika calkowicie ustanie, zapalaja sie dwie pomaranczowe kontrolki, jedna z symbolem "spiralki" i pod nia jest jeszcze jedna kontrolka ktoa opisac moge jako "kreska lamana" ( przepraszam za nieprofesjonalizm). Za wszelkie porady Serdecznie dziekuje. nie jestem mechanikiem, co gorsza jestem fatalny w tym temacie i nie chcialbym sie stac latwym lupem dla jakiegos nieuczciwego mechanika ktory zauwazy moja nieiwiedze i bedzie chcial zarobic. pozdrawiam wszystkich1 czytaj więcej

Problemy z uruchomieniem silnika

Witam, kupilem niedawno renault megane scenic 1,6 (rocznik 98). wszystko na poczatku bylo ok, ladnie silnik dzialal i odpalal od razu. niestety od jakiegos miesiaca zaczynam miec problemy z uruchomieniem silnika. otoz kiedy probuje go odpalic slysze proby "krecenia", ale silnik nie odpala. nie zdaza sie to za kazdym razem. nie ma reguly czy jest silnik zimny, cieply, czy mam pelny bak czy pusty, czy jechalem trasa 400 km i sie zatrzymalem czy tylko poruszalem sie po miescie pare kilometrow. bylem u mechanika, ktory bez podlaczenia komputera nie chcial mi za duzo powiedziec, jedynie zasugerowal iz paski na alternatorze sa luzne i moze sie nie laduje akumulator wystarczajaca.watpie w to jednak troszke, bo mym mial kontrolke ladowania zaswiecona (a tak wszystkie czerwone gasna jak uruchomie silnik). zanim zdecyduje sie na wizyte i diagnostyke przy uzyciu komputera (jak wiadomo sa to koszty), chcialbym sie dowiedziec czy moge sam cos sprawdzic. moze ktos mial podobna sytuacje i moze podzielic sie ze mna doswiadczeniem z gory dziekuje i pozdrawiam czytaj więcej

Renault Megane 1 1.9 DTI Falujące obroty.

Witam jestem nowy i jeśli źle wstawiłem temat proszę o przeniesienie mianowicie mam pytanie posiadam renault Megane 1.9 dti 97 rok od 2 tygodni z dnia na dzień zaczęły mi falować obroty, a mianowicie normalnie mam stale na biegu jałowym około 10 na wskaźniku i po chwili mam 0,7 po czym po chwili znowu 10. Kiedy spadają samochód lekko zamula i przy zmianie biegów podczas wduszania sprzęgła opada do tych 0,7 natomiast gdy mam 10 i z takich obrotów rozpędzam silnik wszystko jest w porządku. Byłem na diagnostyce mechanior stwierdzi że miałem zatkany zaworek od pompy wakum i powiedział ze powinno się poprawić jak przepali spaliny, ale nie chce mi się w to wieżyc nie było mocy zanim mi tego nie odetkał teraz już moc jako tako wróciła ale te obroty mnie irytują Sprawę wtrysków wykluczył. Dziury w dolocie nie mam na pewno ale co zauważyłem to kiedy roszę kablami koło termostatu obroty wracają na miejsce. Jakie kable mogą za to odpowiadać? Kable są w peszlu i nie chciałbym wszystkich poprawiać. Proszę o pomoc. czytaj więcej

wskaźnik paliwa na zegarach..

Witam,mam pewien problem od kilku dni,a wiec.. jadąc do pracy miałem od 1/4 do 1/3 paliwa w zbiorniku ,(zaznaczę,że mam megankę 1,6 w gazie.. więc służy mi benzyna do odpalania i gaszenia auta..) ale jadąc do pracy z rana przy ok 20stopni na dworzu pokazywał normalnie,ale dojechałem do pracy i nagle się zrobiło z w/w wartości 3/4 .. wiem,że to jest niemożliwe.. auto stało potem cały dzień na słońcu i wróciłem do domu i nadal utrzymywało się 3/4 i ponad.. zauważyłem,że na początku,na chłodnym silniku pokazuje ok 3/4 może troszkę ponad,a potem to rośnie do 4/4 ,a nawet wychodzi wskazówka ponad 1 cały bak.. myślałem,że po tym jak nagrzał się,to opary to spowodowały.. ale odkręciłem korek i nic nie syknęło.. mam pytanko,co to może być,i w jakiej kolejności robić kolejne kroki,odnośnie dostania się do pompy paliwa i tam jest ten pływak i go sprawdzić,czy może masa,czy jakieś styki przy zegarach?? dzięki za pomoc ,pozdrawiam :) czytaj więcej

Czy warto kupić: Renault Megane II (2002-2008)

Mam wersję Grandtour 1,6 16V 112 KM z 2006, w wersji Alize.Na dziś przy przebiegu prawie 200 tys.km wymieniłem już większość elementów zawieszenia z przekładnią kierowniczą włącznie (za 2 tys.zł).Dodam jednak,że moje ścieżki wiodą nie tylko po asfaltach dobrej jakości,duża część jazdy to wiejskie drogi w całej Polsce.Jednak z tego auta jestem zadowolony - jest wygodne,przestronne,pali stosunkowo mało przy moim dynamicznym stylu jazdy (w trasie przy jeździe do 100 km/godz.schodzi poniżej 6 l/100 km).Wersja Alize to podstawowe wyposażenie w poduszki (6 szt),klimę ręczną,elektr.szyby z przodu,bez mocno rozbudowanej elektryki,która mogłaby się psuć.Auto kupiłem nowe,w salonie i myślę,że cena zakupu do wersji,wyposażenia i sprawowania się przez 200 tys.km po polskich drogach nie była wygórowana.Auta niemieckie były adekwatnie droższe a nie sądzę,by więcej "wytrzymały". czytaj więcej

Czy warto kupić: Renault Megane II (2002-2008)

Mam megankę od nowości z 2008r. 1,5 dci (105KM) sedan (przebieg 85 tys.) - nie potwierdzam usterkowości części elektrycznych samochodu. Do tej pory nigdy się nic nie zepsuło. Jestem wyjątkowo zadowolony z modelu pod względem trakcyjnym i użytkowym. Z dotychczasowych doświadczeń z 20 lat (zawsze kupowałem samochody z salonu) nie licząc malucha wszystkie pozostałe były niezawodne do przebiegu ok. 150tys. i 8 lat wieku. Później przytrafiały się drobne usterki lecz do naprawy za kilkaset złotych (użytkowałem Hyundai Pony 1991r. , Seata Toledo 1995r. Fiata Palio 2002r. i obecna megankę a więc samochody zagrożone psuciem się, będące w rankingach niezawodności na ostatnich miejscach). Uważam, że wszystkie samochody się muszą psuć po osiągnięciu dla siebie magicznej granicy wyeksploatowania lub osiągnięcia określonego wieku (ok.10lat) czytaj więcej

Renault Megane Coupe 96-99 CZĘŚCI

WITAM posiadam części mechaniczne, blacharskie, elektryczne do Renault Megane Coupe 96-99 skrzynia 350zł amortyzatory gwintowane przód 600zł belka tył 250zł + amory 100zł mechanizm otwierania lewej przedniej szyby 120zł lewe drzwi 150zł silnik 1,6e 90km 700zł 2 cewki zapłonowe po 70zł alternator 100zł rozrusznik 100zł wtryski 120zł zegary białe sportowe 100zł fotel przedni kierowcy 130zł blenda tył 100zł klapa tył 100zł wyświetlacz środkowy 80zł komputer silnika bez immo (ściągniety) 150zł stacyjka + 2 kluczyki 100zł skrzynka bezpieczników 80zł pompa paliwa 120zł pompa wspomagania 100zł chłodnica 150zł pas tył 100zł kierownica z poduszką 120 zł manetki 70 zł panel sterowania nawiewem 50 zł i wiele innych w razie pytań dzwoń 782 177 701 czytaj więcej

Prosze o pomoc

Witam. Posiadam Renault Megane Classic 1.6 z 1998r. (Nie jestem pierwszym właścicielem). Od jakiegoś czasu mam problemy z autem. Problem polega na dławieniu się auta przy skręcaniu,jeżdzie pod górkę, zmianie biegu (nie zawsze) auto zaczyna się dławić i szarpać pulsacyjnie, obroty silnika wariują. Jeżdziłem po różnych serwisach, wymieniłem silnik krokowy, filtr paliwa, filtr powietrza, przewody do świec i same świece . Akumulator jest sprawny, czujnik wału został przeczyszczony, ustawione obroty silnika, auto było podłączne pod komputer i nie wykazał nic niepokojącego. Auto jednak nadal się dławi. Co może być powodem dławienia i szarpania autem? Proszę o pomoc i wskazówki. Dodam, że nie korzystam z for internetowych, dlatego piszę być może "nie w temacie". Z góry za to przepraszam. czytaj więcej

Renault Megane I 1,6 16V

Pozdrowienia z Czech, chciałbym przedstawić moją Meganka. Kupiłem go w 2008 roku, został wyprodukowany w 2002 roku. Meganek ma srebrny metalik, w tym zderzaki, lusterka i wyposażenie samochodu klik.Dale: światła przeciwmgielne, centralny zamek drzwi z pilotem, klimatyzacja, 4 aerbegy, elektrycznie sterowane lusterka i szyby przednie, radio z CD i kontroli na kierownicy, regulacja wysokości Fotel kierowcy, siedzenia są częściowo pokryte skórą. Samochód jest przestronny, wygodny, dobrze kontrolowany z silnika benzynowego 1,6 16V ma bardzo dobre przyspieszenie, prędkość maksymalną, ale również zużycie paliva.Jediná Minusem jest to mniej wiarygodne elektroniki.Ponadto, wysokie ceny części. Jestem zadowolony z usług, z wyjątkiem tych nagród. czytaj więcej