1. Samochody
  2. Peugeot
  3. 308
Peugeot

Peugeot 308 - Peugeot 308

Peugeot
Peugeot 308

Peugeot 308 trafił do sprzedaży jesienią 2007 roku po premierze na salonie we Frankfurcie. Jak większość aut tej marki, od razu przypadł do gustu swoją sylwetką choć nie zdobył prestiżowego tytułu "Car of the Year", jak model 307. Peugeot 308 jest też pierwszym modelem francuskiej marki z cyfrą 8 na ostatnim miejscu w nazwie modelu. W 2011 roku na rynku pojawiła się wersja "308-ki" po faceliftingu.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Peugeot 308


 


 

Peugeot 308 - opinie kierowców


Peugeot 308 został oceniony 97 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.54 na 5 możliwych punktów. 93% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.54

Liczba ocen: 97

Czy warto kupić ten model: tak 93% nie 7%

 

Peugeot 308 - awaryjność




82% Brak usterek


11% Nieznaczne usterki


7% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: układ hamulcowy (22.10%), elektryka, elektronika,oświetlenie (9.80%), silnik, układ wydechowy (2.10%)

 

Peugeot 308 - spalanie


Użytkownicy modelu Peugeot 308 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
Liczba raportów:
97
35
62
śr. spalanie w mieście (l/100km)
7.4
8.5
6.3
śr. spalanie w trasie (l/100km)
5.8
6.6
4.9

 

Peugeot 308 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 92%

 

Informacje o samochodach Peugeot 308

Peugeot 308 - akcja serwisowa

Aktualności 28-12-2016

Francuski producent wzywa do serwisów właścicieli kompaktowego modelu 308 i kilku innych modeli marki. Na czym polegają wykryte usterki fabryczne?

Peugeot 308 GTi - znamy cenę w Polsce

Aktualności 25-02-2016

Moc 270 KM przenosi Peugeota GTi do czołówki segmentów hot hatchy. Auto zostało przygotowane przez odział Peugeot Sport. W Polsce samochód jest tańszy o kilkanaście tysięcy od VW Golfa R, ale droższy od 290-konnego Seata Leona Cupra. Zobacz, ile kosztuje w Polsce Peugeot GTi by Peugeot Sport.

Peugeot 308 1,2 PureTech – Trzy cylindry na tak

Testy samochodów 28-10-2015

Jeśli masz problem z wyborem samochodu z segmentu C, to mamy dla Ciebie podpowiedź w postaci Peugeota 308 z benzynowym silnikiem 1,2 PureTech. Francuzi stworzyli samochód z bardzo ciekawym wnętrzem i niezłym silnikiem trzycylindrowym turbo. Sprawdź czy ten samochód ma jakieś wady.

Tak brzmi Peugeot 308 GTi

Aktualności 09-07-2015

Pod koniec zeszłego miesiąca Peugeot zdradził więcej informacji na temat swojego hot-hatcha, czyli wersji 308 GTi 270. Posłuchaj jak brzmi.

Peugeot 308 GTi już dostępny i wyjątkowo drogi

Aktualności 01-07-2015

Francuski hot-hatch na bazie Samochodu Roku 2014 to dość długo wyczekiwane auto. Ale zaraz po niedawnej premierze poznaliśmy jego cenę i usiedliśmy z wrażenia.

Peugeot 308 R HYbrid - niespodziewany hot-hatch

Aktualności 30-06-2015

Szef Peugeota, Picat Maxime, trochę nas zaskoczył. Chwilę po premierze świeżutkiego 308 GTi, zdradził kolejną sportową wersję popularnego kompaktu. Oto spalinowo-elektryczne 308R HYbrid.

Francuski hot-hatch nadjechał - Peugeot 308 GTi

Premiery 18-06-2015

To długo wyczekiwany model - Peugeot kazał czekać na premierę sportowej wersji swojego kompaktu 2 lata od prezentacji podstawowych wariantów. Wygląda jednak na to, że warto było czekać.

Peugeot zapowiada 308 GTi

Aktualności 16-06-2015

Francuzi szykują ostrego hot hatcha. Model 308 GTi oficjalnie zostanie pokazany w lipcu podczas "Festival of Speed" odbywającym się co roku w Goodwood.

Test Peugeot 308 SW GT: Czekając na GTI

Testy samochodów 20-04-2015

Nie jest to wprawdzie GTI, ale miłośnicy nieco ostrzejszych aut powinni czuć się usatysfakcjonowani. W wersji SW Peugeota 308 GT połączono odrobinę sportowych emocji z niezłą funkcjonalnością typowego kombi.

Peugeot 308 R HYbrid - francuski hiperkompakt

Aktualności 16-04-2015

Jeszcze niedawno hot-hatche miały moc ok. 200KM. Dzisiaj mocno już przekraczają 300, ale Peugeot 308 R HYbrid przybywa z zupełnie innej planety.

Filmy i galerie samochodów Peugeot 308

Premiera: Peugeot 308 SW

Premiery i wydarzenia 05-06-2014

Testy zderzeniowe Euro NCAP: Peugeot 308

Testy samochodów 29-11-2013

W najnowszej fazie testów zderzeniowych Peugeot 308 otrzymał pięć gwiazdek.

Peugeot 308 R Concept

Samochody - katalog 28-08-2013

Testy mojeauto.pl : Peugeot 308

Testy samochodów 03-04-2009

Opinie i dyskusje o samochodach Peugeot 308

Johnny o Peugeot 308 SW 2008-2011

Kupiony w salonie po znizkach i upustach rok 2011 za 62k zl. Jesli chcialbym miec to wyposazenie w kia czy hundai czy renault albo skoda w wer kombi cena skacze o + 5-10 tyz zl ale to akurat profesjonalne i swietne podejscie dealrea i sprzedawcy - za co jestem mu ogromnie wdzieczny - tylko on na cale 3 wojewodztwa umial zrobic taki rabat bo w innych salonach krzyczeli nieraz i po 15tys zl wiecej. Oprocz slodzenia to najpierw wady wg mnie - dywaniki a wlasciwie dywanik kierowcy do wyrzucenia po paru miesiacach od kupna i to w okresie wiosna - lato - Fotele i komfort jazdy inny niz w starych peugotach z lat 90 gdzie sie plynelo - ale przynajmniej nie psuje sie zawieszenie bo sa juz na polskie drogi przygotowane. - Klapa bagaznika czasem nawet przy mocnym uderzeniu nie zamyka sie. - Brak wywiewek klimy z tylu jesli nie ma sie najwyzszej wersji (tej z szyberem) ale i tak przy automatycznej klimie jest ok - w warunkach do 38stopni (przetestowane). - nie ma za bardzo gdzie montowac cb radia - brak wskazan komputera o spalaniu w przypadku postoju badz bardzo wolnej jazdy (do 30km/h) - lusterka boczne za daleko od przedniej szyby A teraz zalety: - cena - atrakcyjnosc - piekne wnetrze (nie tandetny plastkik ale tez nei mahon i skora) po prostu kompromis miedzy lux a tandeta (za ta cene w porownianiu do innych) - piekny kolor (akurat ten najdrozszy z gamy ale robi wrazenie) co prawda doplata 2200zl czy jakos tak ale gdy jest czysty i lsniacy to mrrrrru - silnik... czytaj więcej

Gosia o Peugeot 308 2008-2011

Co prawda jeżdzę tym autkiem od niedawna bo od lutego 2013 ale jest ono eksploatowane jako taxi więc mogę już o nim co nieco powiedzieć z racji przejechanych kilometrów. Jedynym minusem ( ale to nie we wszystkich modelach ) jest FAP który absolutnie nie nadaje się do jazdy miejskiej ponieważ po niedługim czasie mi się zapchał i było czuć w aucie spaliny ( na szczęście problem dało się wyeliminować raz na zawsze :) ). Reszta to typowo eksploatacyjne naprawy które trzeba wykonać w każdym aucie mianowicie wymiana klocków no i oleju ( ja wymieniam co 10 tys. km ). Myślę że jak o autko będzie się odpowiednio dbalo to posłuży dłuższy czas i oczywiście trzeba mieć zaufanego bardzo dobrego mechanika który nie będzie naciągał i będzie umiał zdiagnozować problem a nie domniemywać co to może być bo tacy niestety się zdarzają. Porówując do mojego poprzedniego samochodu a jeżdziłam Oplem Zafirą to dzień do nocy jeżeli chodzi o komfort jazdy zwłaszcza jeżeli chodzi o jazdę po kostce brukowej, Peugeot zdecydowanie wygrywa. Z drugiej strony bardzo dużo zależy od tego jak się trafi jeden użytkownik będzie z modelu zadowolony a drugi nie, myślę że tak jest z każdą marką dlatego jestem zdania że auto musi się poprostu podobać w myśl powiedzenia że : nie jest ładne to co jest ładne ale to co się komu podoba :-). Pozdrawiam czytaj więcej

nieco rozczarowany o Peugeot 308 2007-2011

W swoim życiu miałem już bardzo dużo różnych samochodów marki Peugeot: 106, 205, 306, 405, Partner, wiec zdecydowałem się na kolejny ( nowy lub prawie nowy ) Peugeot 308. Samochód kupiłem dla żony do jazdy po mieście i na krótkie trasy. Znalazłem samochód roczny z gwarancją itp. z przebiegiem 9000 km w korze srebrnym metalic w wersji Premim. W tej wersji wygląda doskonale na 16" kołach i flagach alu. Koła schowane są we wnękach kół, więc założyłem dystanse 20 mm i samochód zmienił wgląd na + :-). Żona jest zadowolona, gdyż jest ładny, dobrze wykonany, komfortowy i wyposażony w to co trzeba. Samochód jest duży i w środku jest również dość dużo miejsca. Bagażnik jak na tej klasy auto jest duży i pakowny ( zakupy się mieszczą ). Wnętrze wykonane jest z dobrych materiałów. Zawieszenie nie stuka, ale dla mnie jest za miękkie. Silnik 1,6 122 KM ze zmiennymi fazami rozrządu ( montowany również w BMW i Mini ) jest dynamiczny i „daje radę” w tym samochodzie choć sportowy to on nie jest. Należ go kręcić raczej wysoko, wtedy dynamika jest OK. Największą wadą tego silnika jest jego spalanie ! Ponieważ samochód jeździ praktycznie tylko po mieście więc pali między 10,4 a 12,8 l/100 km, w zależności od tego jak duże są korki. To zdecydowanie za dużo !!! nie wierzcie w opowieści dziwnej treści o spalaniu tego silnika na poziomie 6-8 l / 100 km w mieście – to mało prawdopodobne ! Na trasie spalanie, gdy ja prowadziłem ( jeżdżę dość dynamicznie, gdyż mam 200 KM diesla ) spadło do 7,5 l / ... czytaj więcej

308 SW - masakra - ZDECYDOWANIE ODRADZAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Witam Nie całkiem rozumiem warszawiaka . Wymienione usterki to może być wynik użytkowania . ŚW to prawdopodobnie wykorzystanie auta jako rodzinne. Ja na codzień nie wożę swoją 308 hatchback nikogo z tyłu, ale kilka razy miałem nieprzyjemne odczucie , gdy jechałem z kompletem dorosłych pasażerów. Szczególnie zawodzą hamulce ! Co do innych wad wymienionych przez użytkownika warszawiak, być może to przypadłość posiadanego egzemplarza . Chociaż usterki tarczy sprzęgła i turbosprężarki nasuwają pytanie czy były eksploatowane wg zaleceń . Skrzynie biegów w Peugeotach nie należą do czołowej klasy . Moim zdaniem należało zwrócić uwagę na segment auta, czy nie lepiej było zdecydować się na zakup modelu 5008, który zapewnia bardzo dobrą funkcjonalność jako auto rodzinne. Może być zamiast przeszklonego dachu i wymagającego troski silnika Diesla zdecydować się na zakup benzynowego . Diesel to nie zabawka , szczególnie w Peugeotach. I jeszcze jedno zdanie ostatnie, dotyczące serwisu i obsługi,; każda marka stosuje określone standardy . Jestem klientem serwisu Peugeota naście lat i mogę zaświadczyć , że obsługa i przygotowanie personelu w serwisach Peugeot jest na zakup poziomie europejskim a w przypadku kilku dealerów w moim regionie znacznie wyższym . czytaj więcej

Peugeot 308 akumlator

pod tą czerwoną osłoną znajdują się kable zamocowane są na czarnym plastiku .Ten plastik razem z tymi kablami z ciągasz po bokach powinny być zatrzaski jak i z czoła, naciskasz je i z ciągasz .Jak to zrobisz potrzebny będzie klucz 10.na przeciwko tych kabli znajduje się osłona połączona z rurą,rurę wystarczy obrócić z klina i wychodzi a potem pod rurą znajduje się śruba 10 trzyma osłonę,po odkręceniu wychodzi ta ruta razem z taką osłoną ustawiona pionowo do ciebie ,pozostaje ci tylko ściągnąć jeszcze jedno osłonę ustawiono poziomo do ciebie na górze jej znajduje się zatrzask wystarczy nacisnąć ,osłony te blokują wyjecie akumulatora wiec je zauważysz ,gdy to zrobisz odłącz klemę + do góry zapinkę klemy ,złap mocno za obudowę akumulatora i pociągnij go ku górze a zarazem do siebie obudowa jest zamocowana na dwóch bolcach zamocowanych po bokach widać je są na przodzie obudowy na dole a kable odegnij na bok, odkręć śrubę mocująca akumulator i klemę- .Pamiętaj że ,trzeba najpierw zamknąć wszystkie drzwi z pilota i odrzekać 2min aby PC.zapamiętał ustawienia wtedy odłączaj akumulator gdy podłączysz akumulator trzymaj przez 2 minuty kluczyki w stacyjce na zapłonie a potem przekręć PC.musi przywrócić ustawienia powodzenia czytaj więcej

308 SW - masakra - ZDECYDOWANIE ODRADZAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

współczuję takich wrażeń. Ja mam zupełnie inne. Kupiłem 308 SW 1,6HDI ok półtora roku temu. Auto jest u mnie wykorzystywane do intensywnej pracy - od 2.2012 ma już 90 tys km przebiegu po polskich dziurawych drogach. Nigdy mnie nie zawiódł. Miałem jedną usterkę - komputer błędnie zgłaszał zbyt wysoką temperaturę silnika - usunięta w 2 godz. przez serwis, na gwarancji, bez dyskusji. Poza tym nawet jedna żarówka się nie przepaliła. Dodam, że wybrałem ten model bo miał wg mnie najlepszy stosunek jakości do ceny, oraz miałem okazję przez wiele lat jeździć różnymi Peugeotami służbowo. Wszystkie sprawowały się bez zarzutu nawet przy przebiegach ponad 200 tys km. Dla mnie w tej klasie cenowej auto jest nadzwyczaj dobrze wykonane. Można mieć drobne zastrzeżenia do pracy skrzyni biegów, ale o tym wiedziałem i nie jest to takie straszne gdy nie porównuje sie tego z jakimś dużo lepszym autem. Zastanawiam się czy "warszawiak" ma po prostu dużego pecha, czy też może trochę pomógł w powstaniu przynajmniej niektórych usterek. Proszę się nie obrażać, ale dla przykładu choćby -bardzo często widuję kierowców, którzy zatrzymują się autem z dieslem na parkingu przy autostradzie na której jechali 160km/h, jest upał a oni zupełnie nieświadomie natychmiast wyłączają silnik. Awaria turbiny gotowa na własne życzenie. A z tego co wiem ci kierowcy nawet o tym nie wiedzą, bo w salonie nikt im o tym nie powiedział. To tylko jeden częsty przykład błędnego obchodzenia się z samochodem a potem s... czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Opel Crossland X – znamy polskie ceny
Opel Crossland X – znamy polskie ceny
Podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie zadebiutował nowy Opel Crossland X. Crossover, który zastąpi popularną Merivę pojawi się lada moment w polskich salonach, a tymczasem poznaliśmy jego cenę.
Nowy Citroen C3 Nowy Citroen C3