1. Samochody
  2. Opel
  3. Zafira
  4. Testy zderzeniowe
Opel

Opel Zafira - Zobacz testy zderzeniowe

Opel
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Opel Zafira wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Opel Zafira oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Opel Zafira na testach zderzeniowych:

Opel Zafira

Test zderzeniowy Euro NCAP 2011.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
94%
Bezpieczeństwo dzieci:
83%
Bezpieczeństwo pieszego:
53%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
86%

Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Podobnie jak i system przypominający o zapięciu pasów zarówno na przednich, jak i na tylnych siedzeniach. Ogranicznik prędkości jest dostępny tylko za dopłatą, dlatego Zafira Tourer nie dostała za niego punktów.

Opel Zafira

Test zderzeniowy Euro NCAP 2005.

Wynik ogólny:
33 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
37 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
16 pkt.

Wynik uzyskany przez nową Zafirę w pełni zasłużył na pięć gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów. Kabina auta okazała się bardzo wytrzymała, uległa niewielkiej deformacji w czasie zderzenia czołowego i dobrze chroniła wszystkich pasażerów w obu częściach testu. Zafira dobrze także chroniła najmłodszych pasażerów, zaś ochrona pieszych była odpowiednia.

Opel Zafira

Test zderzeniowy Euro NCAP 2001.

Wynik ogólny:
22 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
13 pkt.

Opel zdecydował się zmodyfikować ustawienie pedałów w samochodzie po tym, jak pedał hamulca nie wyłamał się podczas zderzenia, chociaż powinien. Euro NCAP zezwoliło na ponowny test. Systemy ochrony Zafiry zostały skrytykowane przez testujących. Wyniki były umiarkowane, lecz konstrukcja została uznana za niestabilną i w poważniejszym wypadku istniałoby duże ryzyko obrażeń. Kierowca i przedni pasażer byli narażeni na urazy ze strony twardych fragmentów deski rozdzielczej. Foteliki dla dzieci spisały się dość poprawnie, ale naklejki zamieszczone na nich i w samochodzie były nieodpowiednie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kary za brak OC w 2018 roku będą wyższe
Kary za brak OC w 2018 roku będą wyższe
Właściciele samochodów osobowych i ciężarowych zapłacą w przyszłym roku jeszcze więcej za brak OC. Maksymalna kara za jazdę bez obowiązkowego ubezpieczenia może wynieść nawet 6300 zł.