1. Samochody
  2. Opel
  3. Vectra
Opel

Opel Vectra - Opel Vectra

Opel
Opel Vectra

Opel Vectra pojawił się na rynku w sierpniu 1988 r., zastępując model Ascona. Pierwsza generacja Vectry, oznaczonej literką A przetrwała na rynku do 1995 r., kiedy to zastąpiła ją Vectra B. Obecnie na rynku oferowany jest już Opel Vectra trzeciej generacji, który zaprezentowany został w 2001 r. we Frankfurcie, a premierę miał w 2002 w Genewie. W Polsce oferowany jest od maja 2002 r. Pod koniec 2005 r. Vectra została poddana faceliftingowi.

Ocena użytkowników

Kup Opel Vectra


 

Opel Vectra - opinie kierowców


Opel Vectra został oceniony 562 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.47 na 5 możliwych punktów. 93% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.47

Liczba ocen: 562

Czy warto kupić ten model: tak 93% nie 7%

 

Opel Vectra - awaryjność




71% Brak usterek


18% Nieznaczne usterki


11% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: układ wydechowy (25.30%), elektryka, elektronika,oświetlenie (21.90%), silnik, układ wydechowy (16.30%)

 

Opel Vectra - spalanie


Użytkownicy modelu Opel Vectra testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
562
222
110
230
śr. spalanie w mieście (l/100km)
9.3
9.8
10.8
7.4
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.3
7.4
8.7
5.9

 

Opel Vectra - bezpieczeństwo

Wynik ogólny: 24 pkt.

 

Informacje o samochodach Opel Vectra

Czy warto kupić: Opel Vectra B (1995-2002)

Testy samochodów 27-09-2011

Opel Vectra to niekwestionowany hit, jeśli chodzi o trendy importowe z ostatnich kilku lat. Tym razem pod lupę trafia druga generacja tego modelu. Sprawdzamy czy atrakcyjne ceny nie skrywają dużych wydatków.

Czy warto kupić: Opel Vectra C (2002-2008)

Testy samochodów 30-01-2011

Przez prawie siedem lat obecności na rynku trzecia generacja Opla Vectry zyskała miano solidnego, przestronnego i komfortowego auta. Niestety, stylistycznie, nawet po przeprowadzonym faceliftingu, nie dorównywała niektórym konkurentom. Dlatego też kolejna zmiana generacyjna, która przyniosła spore, rewolucyjne wręcz zmiany, pociągnęła także za sobą zmianę nazwy ma Insignię.

Insignia także pięciodrzwiowa

Premiery 03-07-2008

Opel Insignia, którego premiera odbędzie się już niedługo na wystawie samochodowej w Londynie, będzie oferowany także jako liftback. Opel ujawnił właśnie pierwsze zdjęcia tej wersji nadwoziowej.

Insignia zamiast Vectry!

Aktualności 29-11-2007

To już pewne! Debiutujący w lipcu przyszłego roku na targach w Londynie nowy samochód klasy średniej Opla nie będzie już nazywać się Vectra, lecz Insignia.

Nowa Vectra w Hiszpanii

Aktualności 15-05-2007

Nie chodzi tu jednak o miejsce premiery nowej generacji tego modelu. Auto zostało przyłapane przez zagranicznych reporterów podczas testów na drogach południowej części Półwyspu Iberyjskiego.

Taka będzie nowa Vectra?

Aktualności 08-05-2007

Obecna generacja tego samochodu jest dostępna na rynku od 2001 roku. Niedawno przeszła mały face-lifting, a teraz nadszedł już chyba najwyższy czas na wprowadzenie do sprzedaży całkowicie nowej generacji.

Pierwsze zdjęcia nowej Vectry

Aktualności 19-04-2007

Początkowo plany General Motors zakładały, że kolejna generacja modelu Vectra pojawi się na rynku w 2009 roku. Jednak rzeczywistość oraz sprzedaż nowych modeli zweryfikowały te założenia. Nowa Vectra pod zmienioną nazwą pojawi się najprawdopodobniej już w 2008 roku.

Nowa Vectra w natarciu

Aktualności 07-03-2007

Podczas gdy oczy motoryzacyjnej Europy skupione są wokół targów w Genewie, to w północnej części Szwecji, wokół koła podbiegunowego odbywają się właśnie ekstremalne testy nowej generacji Opla Vectry. Auto ma zastąpić aktualny model już w przyszłym roku.

Mniej Astry i Vectry

Aktualności 21-11-2006

Coraz większa konkurencja wśród modeli klasy średniej oraz wprowadzenie do sprzedaży kolejnej generacji Corsy to główne przesłanki za ograniczeniem w przyszłym roku produkcji Astry oraz Vectry.

Opel Vectra kombi: Elegancik w adidasach

Testy samochodów 18-10-2006

Kto powiedział, że do garniturowego wizerunku bogacza pasuje tylko samochód za co najmniej 250 tys. złotych może teraz ugryźć się w język. Mocno. W naszym najnowszym teście przedstawimy Państwu auto, które mimo że jest od tych samochodów znacznie tańsze zgrabnie łączy cechy limuzyny i auta sportowego.

Filmy i galerie samochodów Opel Vectra

Opel Vectra

Samochody - katalog 24-04-2008

Szybki rzut oka na ostatnią generację Opla Vectry.

Opel Vectra

Samochody - katalog 30-01-2008

Opel Vectra 2006

Samochody - katalog 29-01-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Opel Vectra

ScriptPL o Opel Vectra A 1992-1995

Auto godne uwagi dla młodego kierowcy. Mała awaryjność powoduje, że kupując ten samochód zwyczajnie tankujemy i przejeżdżamy kolejne kilometry. Z powodu licznej korozji musimy przede wszystkim sprawdzić stan: 1. Tylnych kielichów (w bagażniku pod wykładziną boczną) 2. Stan gniazd sprężyn na podłużnicy 3. Podłużnic tylnych 4. Progów 5. Nadkoli przednich oraz tylnych 6. Sprawdzić musimy czy auto nie ma wilgoci, parująca lub zamarzająca od środka przednia szyba w zimie jest objawem rdzewiejących miejsc pod uszczelką przedniej szyby lub łączeń podłogi pod nogami kierowcy/pasażera z przodu oraz z tyłu. Kiedy na pierwszy rzut widzimy, że tylne koła lekko rozchodzą się na boki może to być objawem tego, że gniazda sprężyn zaczynają wgniatać się w podłużnice co w końcowym efekcie może być przebicie sprężyny do środka przez zardzewiałą podłużnicę oraz kielich. Koszt naprawy blacharskiej wiąże się z demontażem tylnej belki a koszt naprawy może wiązać się w granicach 500-700 zł w zależności od stanu korozji. Z wad można zaliczyć jeszcze układ hamulcowy tego auta (tarcze przód/bębny tył). Siła hamowania jest zbyt mała przy niezbyt mocnym wciśnięciu pedału hamulca, co w innych autach z podobnego rocznika. Również do najlepszych i dobrze skutecznych hamulców nie można zaliczyć tylnych bębnów hamulcowych, siła hamowania hamulca nożnego na tylną oś również nie jest duży, tak samo dotyczy to hamulca postojowego. Hamulec nie jest w stanie zatrzymać koła do 0, jest to zwykły ... czytaj więcej

dymiąca Vectra

Też się wystraszyłem, gdy pierwszy raz tak zaczęła dymić moja (już była) vectra 1.9cdti i nikt nie wiedział, o co chodzi. Jeżeli zaraz po uruchomieniu silnika spalanie paliwa jest normie, ale po kilku minutach drastycznie rośnie, a z rury wydechowej wydobywa się siwy dym, procedura jest następująca: Proszę pojechać w trasę ok. 20-30km, najlepiej wieczorem i nie patrzeć za siebie, ale za to patrzeć na zużycie paliwa wskazywane przez komputer pokładowy. Spalanie będzie ok. 3,7 - 4,5 litra/h na postoju, przy spokojnej jeździe ok. 20-40 litrów/h ale po przejechaniu tych 20-30km spadnie do normalnego poziomu. Jak tego się nie zrobi, to po każdym uruchomieniu silnika samochód będzie odstawiał taką "szopkę". Wydaje mi się, że komputer silnika przechodzi do trybu dopalania cząstek stałych i po prostu musi tą procedurę wykonać, a będzie próbować po każdym uruchomieniu silnika, więc po prostu trzeba pojechać na wycieczkę. czytaj więcej

Darek o Opel Vectra C 2005-2008

Więc temat rzeka nawet nie wiem od czego zacząć, moja wersja to Cosmo OPC line (pełen zewnętrzny i wewnętrzny pakiet OPC), koła 18 cali 225/45/18, przesiadłem się na nią z Passata b5fl, i moje odczucie to jakbym z taczki przesiadł sie do sportowego combi tyle że z dieslem pod maską ;) prowadzenie w mieście i na trasie super wiadomo ze to nie audi S4 ale jak na rodzinnego opla to naprawdę bajka powiem tyle auto super sztywne na tych oponach i felgach wiadomo wiec po zakrętach jeździ aż miło zawieszenie fajnie pracuje kompromis miedzy komfortem a sportem fotele sportowe bajka super trzymają do tego nawet w długich trasach wygodne, przed kupnem rozważałem różne opcje takie jak VW B6 czy A4, i powiem tak jak kogoś stać na serwis aut tej grupy to czołem druga sprawa ze za koszt zakupu biednego A4 z przebiegiem minimum 200tys(jeśli jest mniejszy to na pewno jest kant, chyba że kupujemy od kolegi pierwszego właściciela i wiemy ile auto jeździło) kupiłem maksymalnie wypasioną Vectre z przebiegiem 100tys i do tego o 3 lata młodszą :) rozrząd i inne duperele o połowę tańsze w Oplu, także jeśli chodzi o koszty eksploatacji to nie ma co porównywać tylko opel, jedyny minus jak dla mnie to jakość użytych materiałów i wykonania w środku tutaj taje 7/10, bo jeśli chodzi o audi czy vw to jednak widać za co sie zapłaciło w oplu te plastiki taniochą zajeżdżają ale przy środku wersji OPC jakoś juz sie tak na to nie zwraca uwagi. Auto bardzo dynamiczne choć juz po 6 miesiącach marzy mi sie chi... czytaj więcej

Opel Vectra kombi: Elegancik w adidasach

Prawie wszystko prawda. Nie wiem coprawda, gdzie autor artykułu znalazł pojemne i praktyczne schowki. W mojej Vectrze takich nie znalazłem.. Schowek główny jest mniejszy niż w Astrze, schowek w konsoli również, schowki w drzwiach poza mapą nie pomieszczą nic więcej, dwa schowki na okulary niepraktyczne i małe. Jest jeszcze schowek pod podłokietnikiem, ale raczej w czasie jazdy nie do korzystania. Nie ma uchwytów na butelki, co w upał strasznie przeszkadza. Zawieszenie i komfort - zgadza sie w 100 procentach. ja mam silnik diesla 1,9 CDTi (150 KM), a nie benzynę. Niestety, ma wyczuwalna dziure turbinową. Turbina teoretycznie powinna załączać sie przy 2000 obr, załącza sie ok. 2300. Ze spalaniem raczej dobrze, choć danych fabrycznych nie udało mi sie nigdy osiagnąć. Ale Vectra C to fajne i wygodne auto. Jeździłem też VW Passatem Combi. Jest mniejszy w srodku, ale silnik TDI ma lepszy. Spalanie podobne, jest żywszy, choć głośniejszy, ale w środku nieźle wyci czytaj więcej

VECTRA B PROBLEM Z AUTOMATYCZNYM ZAPALANIEM ŚWIATEŁ

WITAM Mam takie mały problem z moją Viki który pojawił się od niedawna... Otóż posiadam system automatycznie zapalających się świateł mijania po odpaleniu, nie wiem czy moja wersja tak miała czy ktoś sam sobie wmontował ale rok czasu śmigało bez zarzutów aż do teraz System działa tak że po przekręceniu stacyjki zapalały się światła postojowe a po odpaleniu silnika światła mijania I wszystko było by wpożąsiu tylko teraz jak przekręcę kluczyk to prawe postojówki mi się nie świecą a co najlepsze jak przekręcę przełącznikiem to wszystko działa Sprawdzałem bezpieczniki ale wszystkie są bez zarzutów A jeszcze co najlepsze po tym sprawdzeniu przestał mi działać zegarek, wyświetla się 0:00 i nie da go się ustawić i daty też nie Jeżdżę już nią od roku i jednak przyzwyczaiłem się do tej wygody ale jak nie świecą te postojówki to muszę zapalać światła ręcznie a nie zawsze się pamięta Mam nadzieję że ktoś mi poradzi co z tym fantem zrobić Bo ja póki co wybieram się do elektryka tylko krucho z czasem Dziękuję z góry za wszelkie porady Pozdrawiam czytaj więcej

ghetto.pimp o Opel Vectra C 2002-2005

Posiadam wersję elegance 100% pewny przebieg 110000 km, ma wszystko co mi potrzeba i co się dla mnie liczyło: klimatyzację (ręczną), tempomat, automat, 4x el. szyby, czujniki parkowania przód-tył, fajne felgi 17", jasne welurowe wnętrze. Moje pierwsze auto jakie miałem a zarazem jakie uważam za najlepsze jakim jechałem to '97 lincoln town car i do niego odnoszę i porównuje inne auta. Po krótce- PROWADZENIE Układ kierowniczy: pewnie się prowadzi, wspomaganie mogłoby chodzić trochę lżej, ale nie jest źle; Hamulce: 4x tarcze b. dobrze; Skrzynia: automat pięć biegów, zmienia niewyczuwalnie, szybki kick-down, ręcznej selekcji nigdy nie próbowałem; Widoczność: Nie narzekam, w końcu do każdego auta idzie się przyzwyczaić, plus czujniki tył i przód załatwiają resztę. SILNIK Moc: 2.2l 147 KM, stary silnik z vectry b, ale daje rade, osiągi zbliżone do wspomnianego lincolna 4.6 v8; Osiągi: 140 max jechałem, nie łamię przepisów; Przyspieszenie/Elastyczność: Do 50 w mieście rozpędza się bardzo szybko, katalogowe do setki to chyba 9.2s. Jadąc za gościem ok 95 km/h przy wyprzedzaniu będąc z nim na równi jadę już 130; Głośność: bardzo cicho w środku, coś zaczyna szumieć przy ok 3500 rpm ale skrzynia zazwyczaj szybko zmienia bieg i w dół do 2000rpm i znowu cisza Niezawodność: Nigdy w silniku nic nie było robione. ERGONOMIA Z przodu miejsca wystarczająco, z tyłu nie jechałem ale chyba nie jest źle, nikt nigdy nie nażekał. Fotele jak fotele, kochałem kanapy w lincolnie, tu si... czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
WYRUSZ W 4 STRONY POLSKI Z MINI COUNTRYMAN
WYRUSZ W 4 STRONY POLSKI Z MINI COUNTRYMAN
Nowe MINI Countryman kusi stylowym wyglądem, oferuje komfortowe warunki podróżowania, a do tego nie boi się wyjechać poza asfalt. To jednak nie wszystko! Zobacz, co jeszcze skrywa w sobie największy model w rodzinie.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Arrinera Hussarya legalna na drogach
Arrinera Hussarya legalna na drogach
Pierwszy, polski supersamochód wzbudza sporo emocji. Jednak trzeba wspomnieć o kolejnym sukcesie producenta - model Hussarya trafi w końcu na drogi publiczne. Samochód otrzymał niezbędną homologację.
Mini Countryman Mini Countryman