Samochody > Opel > Insignia
Opel

Opel Insignia - O modelu Opel Insignia

Opel
O modelu Opel Insignia

Po dwudziestu latach obecności na rynku (od 1988 r.) i trzech generacjach modelu Opel Vectra, władze niemieckiej marki postanowiły zmienić nazwę swojego przedstawiciela w klasie średniej. Światowa premiera modelu Opel Insignia, w wersji 4- i 5-drzwiowej miała miejsce w lipcu 2008 r. na wystawie W Londynie, zaś wersję kombi (Sports Tourer) pokazano jesienią na targach w Paryżu. Na rynku polskim Opel Insignia zadebiutował pod koniec 2008 r., zaś wersja Sports Tourer wiosną następnego roku.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Opel Insignia


 


 

Opel Insignia - opinie kierowców


Opel Insignia został oceniony 220 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.31 na 5 możliwych punktów. 78% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.31

Liczba ocen: 220

Czy warto kupić ten model: tak 78% nie 22%

 

Opel Insignia - awaryjność




97% Brak usterek


2% Nieznaczne usterki


1% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (1.70%), karoseria, podwozie,kabina pasażerska (0.50%), układ hamulcowy (0.40%)

 

Opel Insignia - spalanie


Użytkownicy modelu Opel Insignia testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
220
66
1
153
śr. spalanie w mieście (l/100km)
10.5
12.3
11.0
8.3
śr. spalanie w trasie (l/100km)
8.3
9.3
9.0
6.7

 

Opel Insignia - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 94%

 

Informacje o samochodach Opel Insignia

Koniec modelu Insignia Country Tourer

Aktualności 10-06-2015

Koncern GM może w najbliższym czasie zrezygnować z modelu Insignia w uterenowionej wersji Country Tourer. Wszystko przez słabą sprzedaż samochodu i wysokie koszty produkcji.

W Insigniach kombi może opadać klapa bagażnika

Aktualności 20-05-2015

Nietypowa, ale jednocześnie niebezpieczna usterka może się przydarzyć właścicielom Opli Insigni w wersji Sports Tourer, czyli kombi. W pewnych sytuacjach niespodziewanie może opadać klapa bagażnika.

Pierwszy Holden z niemieckiej fabryki

Aktualności 12-02-2015

Niemiecka fabryka Opla w Russelsheim wydała właśnie na świat pierwszy egzemplarz samochodu z logo Holden na masce.

750 tys. egzemplarzy Opla Insignia

Aktualności 21-01-2015

Fabryka w Russelsheim produkuje pełną parą. Właśnie z taśm montażowych zjechał Opel Insignia o numerze 750 000.

Ruszyła produkcja nowego turbodiesla Opla

Aktualności 10-12-2014

Opel rozpoczął produkcję nowego silnika w zakładach w Kaiserslautern. Turbodiesel 2,0CDTI ma zwiększyć atrakcyjność dwóch modeli - Insignii oraz Zafiry Tourer.

Świetne wyniki sprzedaży Opla w 2014

Aktualności 05-12-2014

Sprzedawcy Opla w roku 2014 nie mogli narzekać na brak pracy - niemiecka marka odnotowała bardzo duży wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego.

Specjalne wyróżnienie Euro NCAP dla Opla

Aktualności 04-12-2014

Niezależne stowarzyszenie badające poziom bezpieczeństwa nowych samochodów przyznało Oplowi nagrodę Euro NCAP Advanded Reward.

Nowy silnik 2.0 CDTI w Oplu

Technika 11-09-2014

Podczas tegorocznych targów w Paryżu zadebiutuje całkiem nowa jednostka 2.0 CDTI. Silnik pojawi się pod maska modeli Insignia oraz Zafira Tourer.

Wygodne fotele Opla z atestem

Technika 19-08-2014

Opel już zlicza wyniki sprzedaży nowej Merivy oraz odświeżonej Insigni. Niemcy zwracają uwagą przy okazji podsumowań na zastosowane w tych modelach komfortowe fotele z atestem AGR.

Niezła sprzedaż Opla Insignia

Aktualności 23-05-2014

Gorsze chwile Opel ma już chyba za sobą. Flagowy model koncernu z Russelsheim - Opel Insignia - cieszy się sporym powodzeniem. Od debiutu najnowszej wersji przed rokiem na wystawie we Frankfurcie złożono już na niego 100 tys. zamówień.

Filmy i galerie samochodów Opel Insignia

Opel Insignia Country Tourer

Samochody - katalog 03-07-2013

Opel Insignia OPC - już niebawem!

Inne 15-04-2009

Ale póki co film z jazdy nową Insignią OPC - mojeauto.tv

Opel Insignia

Inne 30-10-2008

Nowy Opel Insignia - mojeauto.tv

Opel Insignia Sports Tourer

Samochody - katalog 02-09-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Opel Insignia

yogi o Opel Insignia 2008-

Jak ja mogłem dać się tak nabrać - CDTI Cosmo, 4x4, automat. Flex-Ride. Skusił mnie super wygląd, (teoretycznie) bogate wyposażenie i bardzo dużo dodatkowych (bajerów) funkcji za stosunkowo konkurencyjną cenę. Choć porównywalną do np. Acorda czy Avensisa. Zaznaczam ,że autem przejechałem dopiero ok.5 tyś i (jeszcze) absolutnie nic się w nim nie zepsuło ale..! Do kiepskiej widoczności, mikroskopijnych lusterek, małej szyby tylnej, ciasnej tylnej kanapy, fatalnych i niewygodnych (zwłaszcza w trasie) foteli przednich - czyli wszystkiego tego co wynika z kształtu auta (i można było sobie sprawdzić przed decyzją o zakupie) nie ma sensu się czepiać bo "widziały gały co brały". Za to wszystko to co "wychodzi w praniu" ,to już inna bajka. Automatyczne wycieraczki włączają się kiedy chcą i jak chcą, nawet przy pięknej pogodzie. Jaka jest zasada działania automatycznych świateł, nie wiem do dzisiaj bo też żyją własnym życiem. Wejście dynamicznie w ostry zakręt sprawia wrażenie jakby się miało wylecieć z drogi. Silnik diesla warczy tak głośno jakby był z piły do ciecia drzew. Te 160KM jest chyba tylko w marzeniach ,a podczas wyprzedzania w trasie można się zdziwić bo nagle (przy ok. 5tyś obr.) auto przestaje przyspieszać. Automatyczna skrzynia szarpie niemiłosiernie, a nawet od czasu do czasu potrafi wcale nie zmieni biegu na wyższy!!! Zdarza się czasami ,że przy parkowaniu i kilkakrotnej zmianie biegu na wsteczny i z powrotem potrafi walnąć tak ,że ma się wrażenie jakby s... czytaj więcej

czujka chlodnicy i brzydki zapach

Witam panowie.nnMoze wy bedziecie pomocni w rozwiazaniu moich problemow. Na co dzien mieszkam a Anglii i kupilem ostatnio Vauxhalla Insignie 1.8 benz ale autko ma dwie wady:nn1) czasami kiedy wlaczam silnik a auto np. stalo cala noc nieuzywane natychmiastowo zalacza sie wiatrak chlodnicy na pelne obroty i pojawia mi sie komunikat ze powinienem skontaktowac sie z serwisem. Nie ma zadnych lampek kontrolnych a podczas jazdy silnik trzyma temp. 90 stopni. Dzieje sie tak od czasu do czasu, niekiedy tydzien jest cisza, kiedy indziej komunikat pojawia sie co 10 min.. Domyslam sie ze to jakis czujnik temperatury wariuje tak? Gdzie on jest, jak sie nazywa, gdzie go mozna kupic i za ile? Dam rade go wymienic sam jako nie-mechanik?nn2) przy wlaczaniu klimatyzacji lub przy przelaczaniu z klimy na zwykly nawiew i odwrotnie lub przy wlaczaniu nawiewu na przednia szybe strasznie zaczyna mi smierdziec w aucie. Oddalem klime na antybakteryjne czyszczenie/odgrzybianie i samochod niedawno mial przeglad wiec standardowe filtry zostaly wymienione - przez moze 2 miesiace bylo ok ale teraz smrod znowu powrocil. Nie wiecie co moze byc przyczyna, nadmieniam ze smrod jest niemilosierny jakby cos tam zdechlo ;)nnZ gory dzieki za pomoc. czytaj więcej

PowerBox V-Tech (Redbox) w Insigni 2.0 CDTI 160KM a filtr DPF?

Witam. Od ponad roku mam zainstalowany PowerBox firmy V-Tech w Insigni 2.0 CDTI 160KM (moc wzrosła do 190KM i jeździ się faktycznie nieco dynamiczniej). Ostatnio jednak wylądowałem w serwisie z zapchanym filtrem DPF. Samochód w pewnym momencie przeszedł w tryb serwisowy, jeździł ale z bardzo małą mocą i wyświetlał komunikat "Awaria pojazdu, zgłoś się do serwisu". Byłem mocno zdziwiony, gdy dowiedziałem się, że chodzi o zapchany DPF, gdyż wbrew temu co mówi instrukcja obsługi Opla Insigni samochód w żaden sposób nie sygnalizował żadnych problemów z DPF i nie informował o wszczęciu awaryjnej procedury dopalania cząstek stałych tak jak przedstawia to instrukcja obsługi pojazdu. Biorąc pod uwagę, że w uproszczeniu działanie PowerBoxa polega na zmienianiu sygnału wysyłanego z ECU do układu wtryskowego (zwiększaniu dawki paliwa) nabieram podejrzeń czy aby przypadkiem zastosowany PowerBox nie jest przyczyną zakłócania procesów dopalania cząstek stałych inicjowanych przez komputer, które częściowo mogą być zakłócane przez powerBoxa poprzez zmienianie dawki wtryskiwanego paliwa. Podsumowując chciałem zapytać, czy ktoś z Państwa nie ma (miał) podobnego doświadczenia, wrażenia? Nikt z tunerów tego wyraźnie nie mówi ale jako jedną z przyczyn zapychania filtra DPF podaje się usterki w układzie dawkowania paliwa (zbyt duże porcje paliwa podawane pod zbyt małym ciśnieniem, np. nieszczelne zawory itp.). Nie wiem jak dokładnie działa program w Redboxie V-Techa ale jeśli tylko ... czytaj więcej

Raffi o Opel Insignia 2008-

Jedni mówia ze cisno z tyłu i mało miejsca nad głową hmm wiec po co kupywali sedana mogli kupic kombi wiecej mijesca nad głową bo na ilość mijesca na nogi to sorry ale nie można zarzekać i nei uwieze w bzdury pisane i opowiadane ze komus mało miejsca na nogi w insigni bo poprostu w to nei uwieze mam dokłądnie 193 i z przodu miejsca duóz z tyłu przy fotelu odsunietym jak dla mnie nogi sie spokojnie mieszcza nad głowa mało miejsca fakt ale ludzie kupujecie auto zeby wozić ludzie?? teściową??? szczegolnie w trasy powyzej 1000 km czy może koszykarzy codzienie wozicie??? połowa wypisuje włąsnei takie głupoty wiec radze sie zastanowic nad tego typu bzdurami i bredniami bo jak komus malo miejsca to neich zakupi autobus i nei bedzie narzekał. Kolejna sprawa to ponoć dużo pali ??? noo jak ktoś kupuje auta z silnikiem który ma 220 Km i chce spalania rzedu 8 litrów to sie pomylił wiaodmo ze taka moc zacheca i spalanie rosnie a auto pali roznie od wielkości miasta w wawie bedzie plił wiecej niż np w miatseczku gdzie mieszka 25 tys ludzi a druga kolej to styl jazdy nei oszukumy sie polowa z nas nei wie co to ekonomiczna jazda i ta polowa uważa sie za swietnych jak nei najlepszych kierowców ale nei po to sie kupuje 2.0 Turbi zeby korzystac z ekonomi chodz i tak można. Są tez takei opinie ze auta żłe sie prowadzi i zaiezenei jest głosne noo napewno bedzie głosne szczegolnie na kołach 20 cali na 19 tez bedzie głosniejsze niz np na 18 ale ludize czy ktos miezy z was db ??? bo to naprawde... czytaj więcej

Opel Insignia: Rewolucja po niemiecku

Jeździłem trochę insignią 220km 4x4 i daję ocenę 'dobry'. Po pierwsze w tej wersji silnikowej biegi wchodzą dramatycznie opornie. Szybka zmiana przełożenia w zasadzie nie jest możliwa, chyba że będziemy bardzo mocno szarpać dźwignię - obawiam się, że coś by się mogło zepsuć. Głośna praca zawieszenia daje się poważnie we znaki, takie niedociągnięcia w segmencie D nie powinny występować. Ponadto spalanie jest z innej epoki, 14-16 litrów na setkę w mieście. Sporo było drobnych usterek w nowym aucie. Niby detale, ale lista rzeczy do naprawy przy pierwszym przeglądzie była dłuuuuga. Słaba widoczność do tyłu. Natomiast generalnie auto jest wygodne, funkcjonalne, dość ładne i dobrze jeździ po równych drogach. W wersji 220km auto mogłoby jeździć bardziej 'sportowo', bo generalne wrażenia są trochę jak z ociężałej limuzyny. Dla mnie Passat i Mondeo były bardziej 'rozrywkowe'. czytaj więcej

T o Opel Insignia Sports Tourer ST 2009-

Witam Wszystkich, jeżdżę Insignią od 3 miesięcy. Może nie długo, ale do tej pory mam już 10 tysięcy więc mogę się choć trochę wypowiedzieć. Na wstępnie dodam, że poprzednim moim autem był Passat B6 z 2008 roku, 2.0 TDI, 170 KM, DSG sedan. Passat niewątpliwie jest i będzie wyznacznikiem jakość i symbolem kultu Polaków, do którego gonią inne marki takie jak choćby Opel. VW jest autem świetnym, wspaniale się prowadzi, 170 KM z DSG sprawuje się świetnie. Wykończenie porawne. Zrobiłem nim ponad 100 tys.km i wymieniłem na Insignie z racji końca leasing. Długo sie zastanawiałem bo Passat był świetny. Po pierwszych 10 tys. powiem, że było warto. Wsiadając do Insgni mamy wrażenie że siedzimy w klasie wyższej, gabaryty auta są osczuwalne nawet w porównaniu do Passata. Wykończenie napradę o klase wyższe niż w Passacie, Opel prowadzi się lepiej (u mnie zawieszenie FlexRide rzeczywiście działa, co inni krytykują i twierdzą że nie widać różnicy, ale to pewnie opinie ludzi, którzy nie słyszą że obroty na jałowym za wysokie albo że oleju za mało w silniku). Ja to czuje, dla mnie w OK. Nawet przy felgach 18 cali jest bardzo dobrze. Polecam tą opcje bo standardowe zawieszenie jest poprawne ale nie daje tyle możliwości ustawienia pod siebie a to jest najważniejsze. Silnik dzięki opcji Flex ride powiązanej z trybami pracy silnika zyskuje dodatkowe 50 Nm po wciśnięciu przycisku SPORT na desce. Dodam że mamy do dsypozycji dwa tryby poza normalnym, w pełni konfigurowalne.(układ keirowniczy, moc,... czytaj więcej