Samochody > Opel > Astra
Opel

Opel Astra - O modelu Opel Astra

Opel
O modelu Opel Astra

Opel Astra jest jednym z najważniejszych graczy rynku samochodów klasy niższej średniej, czyli tzw. kompaktów. Opel Astra pierwszej generacji (Astra F) pojawił się w 1991 r. (drugie miejsce w głosowaniu Car of the Year) i zastąpił wówczas równie zasłużonego Opla Kadetta. Druga generacja Astry (G) zastąpiła pierwszą w 1998 (również drugie miejsce w Car of the Year), zaś trzecia generacji Astry (H) na rynku dostępna była od 2004 roku. Obecne, czwarte już pokolenie kompaktowego Opla światową premierę miało we wrześniu 2009 roku na wystawie samochodowej we Frankfurcie i pod koniec 2009 r. Astra pojawiła się w sprzedaży.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Opel Astra


 


 

Opel Astra - opinie kierowców


Opel Astra został oceniony 707 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.35 na 5 możliwych punktów. 92% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.35

Liczba ocen: 707

Czy warto kupić ten model: tak 92% nie 8%

 

Opel Astra - awaryjność




98% Brak usterek


1% Nieznaczne usterki


1% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (2.10%), układ hamulcowy (0.20%), karoseria, podwozie,kabina pasażerska (0.20%)

 

Opel Astra - spalanie


Użytkownicy modelu Opel Astra testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
707
345
119
243
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.4
8.7
9.9
6.6
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.7
6.8
8.1
5.3

 

Opel Astra - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 91%

 

Informacje o samochodach Opel Astra

Nowa Astra będzie również w wersji na tor

Aktualności 31-07-2015

Choć dopiero na zbliżającej się wystawie samochodowej we Frankfurcie po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana zostanie nowa generacja Opla Astry, już wiemy, że będzie ona też bazą do powstania odmiany wyścigowej.

Zrelaksuj się w nowych fotelach od Opla

Technika 17-07-2015

We Frankfurcie, na tamtejszych targach zostanie zaprezentowana nowy Opel Astra V. Auto będzie oferwoane wraz z nowymi fotelami, rekomendowanymi przez stowarzyszenie AGR działające na rzecz zdrowego kręgosłupa.

Opel Astra V - są już zdjęcia

Premiery 01-06-2015

Opel nie bawił się w ciuciubabkę ze swoimi fanami i na ponad 3 miesiące przed oficjalną premierą nowej Astry na targach we Frankfurcie zdradził jej wygląd.

Diodowe spojrzenie nowego Opla Astry

Technika 13-05-2015

Jako pierwszy producent, Opel wprowadza do klasy samochodów kompaktowych inteligentny system oświetlenia, oparty na matrycach diodowych. Już niebawem w najnowszej, piątej generacji Astry.

Opel zapowiada nową, znacznie lepszą Astrę

Aktualności 06-05-2015

Na oficjalną premierę niemieckiego kompaktu musimy jeszcze poczekać do września. Wtedy na salonie samochodowym we Frankfurcie poznamy wszystkie szczegóły, ale garść informacji Opel już przekazał.

Problemy z chłodnicą w Astrach

Aktualności 27-02-2015

General Motors Poland ogłosił niewielką kampanię naprawczą, w ramach której wezwie do swoich serwisów 29 właścicieli Opli Astra J z roku modelowego 2010-2011.

Bardziej oszczędny 1.6 CDTI w Oplu

Aktualności 10-02-2015

Inżynierowie Opla pracowali nad udoskonaleniem wydajności nowego silnika 1.6 CDTI w modelu Astra.

Astry J do serwisu

Aktualności 12-01-2015

Opel rozpoczął akcję serwisową, w której negatywnym bohaterem jest najnowsza, czwarta generacja kompaktowego modelu (Astra J). Dla nas pocieszeniem może być fakt, że kampanią naprawczą nie są objęte egzemplarze wyprodukowane w gliwickich zakładach General Motors.

Na nową Astrę jeszcze poczekamy

Aktualności 02-01-2015

Aktualną generację Opla Astry znamy już od 2009 roku. Następca jest już w drodze, ale poczekamy na niego dłużej niż się spodziewaliśmy.

15 lat OPC

Aktualności 16-12-2014

W tym roku piętnaste urodziny obchodzi sportowa dywizja Opla, czyli OPC. Pierwszy model z charakterystycznym niebieskim logo pojawił się na rynku w 1999 roku.

Filmy i galerie samochodów Opel Astra

Opel Astra GTC

Inne 07-06-2011

Film reklamowy prezentujący nowego Opla Astra GTC - oficjalna premiera już we wrześniu na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie - mojeauto.tv

Opel Astra IV

Samochody - katalog 17-12-2009

Nowy Opel Astra IV w mieście - mojeauto.tv

Opel Astra III Sedan

Samochody - katalog 29-01-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Opel Astra

Balon o Opel Astra II Bertone 2000-2004

Panowie jeżeli się zastanawiacie czy kupić bertonkę to odpowiedź jest jedna TAK. Nie samowity samochód , nie słuchajcie że 1,8 116km jest muł, nie chciał bym innego silnika. Kocham go za bezawaryjność!! Uwielbiam nim wyprzedzać :) jadę 70 redukcja wyprzedzam , chowię się za samochód a na budziku 120. Spalanie :) Czasami pędze nocami ok 100 -120km/h a samochód wychodzi 9lpg na 100km. Ten samochód przyciąga jak magnez, nie ma!! uwierzcie nie ma osoby która zna się trochę na samochodach i nie zwróci uwagi na ten samochód przechodząc obok niego, ja mam złotą dołożyłem spojler na tył i wypiękniał jeszcze bardziej. Silnik jest rewelacyjny, odpala w każdych warunkach, nigdy mnie nie zawiódł, Za dobre egzemplarze trzeba zapłacić i waro dołożyć i się cieszyć. Taniutki w eksploatacji! sekwencja i tylko sekwencja! żaded wielopunkt bo będzie tragedia. 18xe1 116km, podobno te 125km palą litr więcej.Jak dla mnie rewelacja, skóra , podgrzewane pompowane regulowne siedzenia, pełna elektryka, xenon, komputer, tc, zawieszenie :) 55tkm i z zawieszeniem nic nie robiłem nic nie stuka, puka, opon nie ciupie. Poprostu nie do uwierzenia. Co bym w nim zmienił poprawił? Tak się zastanawiam i chyba nic. Kokpit zrobiłem pod kolor samochodu i wygląda świeżo wnętrze przez ten zabieg a nie taki popiel, a jeszcze włożyłem mp3. A właśnie nikt nie pisze a ten samochód ma zajebisty system nagłośnieniowy, głosniki tylne umieszczone wysoko w boczkach co daję piękny efekt 3d stereo. Jedynem minusem jest to ż... czytaj więcej

Oto nowa Astra (oficjalnie + video)

A ja jeżdżę nową Hondą Civic i mam generalnie dobre wrażenia - autko jest bardzo ładne, niezwykle funkcjonalne, nieźle wykonane (chociaż jakość materiałów wewnątrz nie powala - zwłaszcza tapicerka siedzeń - mocno się pylą), tylna szyba dla nie wprawionego kierowcy w parkowaniu jest nie do przyjęcia, widoczność najwyżej dostateczna. Zużycie paliwa to też nie do końca prawda, trzeba nawet litr doliczyć do tego co podaje producent (niezależnie od silnika). Autko nadal wzbudza zachwyt, choć zdania na temat jego urody są podzielone - jeden z periodyków motoryzacyjnych urodę Hondy Civic nazwał kontrowersyjną - coś w tym jest. Ogólnie jednak uważam ten samochód za bardzo udany. Co innego nowa Astra. Podobnie jak Honda, nowy Opel z wyglądu prezentuje się kapitalnie (o niebo lepiej niż poprzednik), czy jednak za pięknym wyglądem pójdzie jakość i co njważniejsze cena tego auta - to zupełnie osobna sprawa. Honda tania nie jest, ale ma świetne wyposażenie (stanowi ono swoisty paradygmat dla innych) - nie sądzę aby Opel w cenie 63 tysięcy złotych wrzucil do samochodu to, co posiada Civic. Cieszę się, że nowa Astra będzie produkowana w Polsce, bo według powszechnej opinii jakość składanych w Gliwicach aut niczym nie odbiega od tych, które zjeżdżają z taśm w Republice Federalnej Niemiec. A poza tym nasi rodacy będa mieć pracę. Czas pokaże, czy nowa Astra będzie w stanie konkurować z resztą kompaktowego towarzystwa - należy przypomnieć, iż niedługo będzie premiera nowego Focusa, a nowe mo... czytaj więcej

Zapaliła mi się zółta kontrolka z silnikiem POMOCY

Owa kontrolka to zapewne "check engine" ( czyli tkz. kontrolka poprawności działania całego mechanicznego układu spalinowego). Nieszczęsna kontrolka pojawia się często w Oplach. Przeważnie jest to błaha sprawa, jednakże wydają się wyjątki. Check engine czyli jak napisałaś owy silniczek może zapalać się na tablicy przekaźników, ponieważ: - akumulator podczas odpalania miał za niskie napięcie, - może masz zapchany katalizator (nie wiem jaka to astra ? I (F) II (G) III (H), może nowsza?) co może również się objawiać spadkiem mocy i ogólną gorszą kondycją auta w trakcie przyśpieszenia, - awaria sondy lambda, która odpowiedzialna jest za przekazywanie odpowiedniej dawki mieszanki paliwowo-powietrznej, - awaria układy wtryskowego - zła ilość mieszanki paliwowo- powietrznej wtryskiwanej do cylindra. Podsumowując i mówiąc po chłopsku: W Oplach ta kontrolka zapala się bez przerwy, większość ludzi jeździ z ową kontrolką i się nie przejmuje. Ogólnie może ona się pojawić, gdy komputer samochodu znajdzie jakiś błąd, po kilku odpaleniach, gdzie komputer już tej anomalii nie wychwycił gaśnie. Jadąc do jakiegoś mechanika, zaproponuje podłączenie samochodu do komputera sprawdzenia błędów komputera i ewentualne wykasowanie błędu. Za co zapłacisz minimalnie 50 zł, jeżeli pojedziesz bez mężczyzny pewnie 150. (oczywiście bez urazy). Istnieje prostsza metoda, która w niczym nie zaszkodzi, a problem może zniknąć (chociaż nie musi, jeżeli na prawdę coś jest nie hallo. Odłączenie kl... czytaj więcej

Problem z układem elektronicznym silnika!!!! Pomocy!!!!

Witam wszystkich posiadaczy Opelków:-) Mam gigantyczny problem z elektroniką, przekaźnikami, albo jeden pieron wie, z czym jeszcze. Co dokładnie się dzieje??? Mam Opla Astrę Classic, rocznik 1999 z gliwickiej fabryki. Od nowości samochodzik był własnością moich rodziców. Silnik benzynka o pojemności 1,4 l. Ostatnio założyłem w nim gaz. Pojawił się problem z obrotami na biegu jałowym. Silnik często pracuje tak jakby miał zaraz się zdusić, a po chwili obroty wzrastają. Są takie wahania. Po jakimś czasie to normuje się, ale często ten problem pojawia się na nowo, zwłaszcza jak przerzucam zasilanie na gaz. Mechanicy polecili wymianę silnika krokowego. Zrobiłem. Potem wymieniłem jeszcze sondę lambda i świece. Problem jakby sie zmniejszył. Pojawił się jednak nowy: jak samochód się rozgrzeje i jak mu cisnę pedał gazu, np przy wyprzedzaniu, zaświeca sie ta wredna kontrolka układu elektronicznego silnika (symbol silnika koloru żółtego z błyskawicą w środku). Po tej akcji, jeśli mnie złapie czerwone światło, gaśnie silnik!!!! To jest juz dramat!!!! Coś jakby sie przegrzewało, jakieś ukłądy elektroniczne, albo inne elektryczne cholerstwa:-/. Może ktoś z was miał podobne jaja!!! Napiszcie co waszym zdaniem może być przyczyną tego cyrku. Dodam, że diagnostykę komputerową silnika robiłem i wyszedł jedynie bląd sondy lambda, który skasowano. Pozdrawiam i proszę Was o pomoc, bo mechanicy niedługo zrobią z mojego 11-to letniego samochodu nowy, składany z części:-) czytaj więcej

zzzyz o Opel Astra III 2004-2007

Można się zgodzić, że silnik jest relatywnie mały jak na ca. 1300 kg masy własnej. Zależy od temperamentu kierowcy, auto z pewnością nie dla rajdowca, ale i nie dla "dziadka w kapeluszu". Mimo to silnik dobry i wystarczający - trzeba się przyzwyczaić i nauczyć wykorzystywać te 90KM, można jeździć przyjemnie, dość żwawo i oszczędnie. Trzeba trzymać się obrotów powyżej 2000 (co trochę rekompensuje koniecznosć pokonywania "turbodziury" w porównaniu z większymi dieslami - jeśli jadą obok siebie 2 astry H w dieslu, ta, która "odjeżdża" szybciej to 1.3, dopiero potem 1.7 czy 1.9 nadrabiają dystans). Przyjemnie jest do 120 km/h, powyżej dość głośno. Awaryjność na niskim poziomie. Niestety, wymiana uszczelki pod głowicą (zimą w trasie zrobiła się "firanka" z lodu przed kratami chłodnic, silnik z lekka sie przegrzał, czego nie nie zasygnalizowała kontrolka na desce ani wskaźnik, którego nie ma - tydzień później okazało się, że padła uszczelka). Stopka intercoolera przetarła rdzeń chłodnicy (podczas szybkiej jazdy pęd powietrza dociska stopkę do rdzenia, pod wpływem drgań trą o siebie). W ogóle mizernej jakości fabryczna chłodnica, chłodniczka intercoolera i skraplacz klimy (ten ostatni został poskładany w całość metodami, hmm, chałupniczymi, bo dosłownie listwy mocujące rozłaziły się na poszczególne elementy)- to wszystko widoczne po 4 latach (wyroby OE pewnej firmy na D. - zamiennik chłodnicy /"podróba"/ renomowanej marki dużo lepiej wykonany Ceny części - średnie do do... czytaj więcej

benti o Opel Astra 1994-1999

Info dla tych co mają sporą wiedzę o autach: X16XEL..., kombi, CL Club. i wszystko wiadomo. Zalety: 1. Nieźle wyciszone wnętrze, czasem jak stanę na światłach to patrzę na kontrolki czy silnik pracuje bo go nie słyszę i nie czuję. Nawet na wysokich obrotach jest cicho. 2. Super się prowadzi. Połączenie WK + miękkie zawieszenie (lub wada jeśli ktoś lubi brykać bo buja na zakrętach) + dynamiczny silnik (100KM) to uczucie przyjemnej komfortowej jazdy. jak LIMUZYNA. 3. Silnik jak żyleta. 100KM 1,6 16V - sekwencja. Brakuje tylko skrzydeł. Jest stale obciążony bagażem 300kg (stąd spalanie 11 po mieście). Przy 500kg jeszcze czuć zapas na przyczepkę. 4. Cena zakupu i eksploatacji: można zapomnieć! 5. Przestronny to oczywiste jak na kombiaka, choć widziałem kombi nieprzestronne. Wady: 1. Posiadam również Audi80 B3 5 lat starsze i muszę dać duży "-" Astrze za hamulce. Z tego powodu musiałem zmienić przyzwyczajenia ze 120km/h do 100km/h. Jak hamuję w Audi to pisk bez wysiłku nogi i stoi, a w Astrze trudno wymusić zadziałanie ABS. Jeszcze uwaga do zawieszenia z przodu. Ciężki silnik i miękkie zawieszenie często przyczyniają się do jazdy silnikiem po asfalcie. Audicą mogłem wjeżdżać na 2x wyższe krawężniki. No ale przecież nie ta klasa auta. Natomiast paliwożerność wynika nie tylko z dużej mocy silnika ale przedewszystkim z obciążenia auta. Myśle, że jadąc pustym zmieściłbym się w 9l/100. Niestety stale jeżdżę z bagażem i mam ciężką nogę. Dane należy więc przyjąć sce... czytaj więcej