1. Samochody
  2. Opel
  3. Insignia
  4. Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Opel Insignia

Łączna ocena

4.32

Opel Insignia – oceny kierowców

Samochody Opel Insignia zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 230 razy. Łączna ocena to 4.32 na 5. To dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.57, silnik – 4.18, komfort jazdy – 4.39 i jakość i awaryjność – 4.13.

Użytkownicy samochodów Opel Insignia

PowerBox V-Tech (Redbox) w Insigni 2.0 CDTI 160KM a filtr DPF?

Witam. Od ponad roku mam zainstalowany PowerBox firmy V-Tech w Insigni 2.0 CDTI 160KM (moc wzrosła do 190KM i jeździ się faktycznie nieco dynamiczniej). Ostatnio jednak wylądowałem w serwisie z zapchanym filtrem DPF. Samochód w pewnym momencie przeszedł w tryb serwisowy, jeździł ale z bardzo małą mocą i wyświetlał komunikat "Awaria pojazdu, zgłoś się do serwisu". Byłem mocno zdziwiony, gdy dowiedziałem się, że chodzi o zapchany DPF, gdyż wbrew temu co mówi instrukcja obsługi Opla Insigni samochód w żaden sposób nie sygnalizował żadnych problemów z DPF i nie informował o wszczęciu awaryjnej procedury dopalania cząstek stałych tak jak przedstawia to instrukcja obsługi pojazdu. Biorąc pod uwagę, że w uproszczeniu działanie PowerBoxa polega na zmienianiu sygnału wysyłanego z ECU do układu wtryskowego (zwiększaniu dawki paliwa) nabieram podejrzeń czy aby przypadkiem zastosowany PowerBox nie jest przyczyną zakłócania procesów dopalania cząstek stałych inicjowanych przez komputer, które częściowo mogą być zakłócane przez powerBoxa poprzez zmienianie dawki wtryskiwanego paliwa. Podsumowując chciałem zapytać, czy ktoś z Państwa nie ma (miał) podobnego doświadczenia, wrażenia? Nikt z tunerów tego wyraźnie nie mówi ale jako jedną z przyczyn zapychania filtra DPF podaje się usterki w układzie dawkowania paliwa (zbyt duże porcje paliwa podawane pod zbyt małym ciśnieniem, np. nieszczelne zawory itp.). Nie wiem jak dokładnie działa program w Redboxie V-Techa ale jeśli tylko ... czytaj więcej

Blokujący sie lewarek skrzyni biegów w INSIGNI 2.0 CDTI 160KM

Witam, od kilku miesięcy raz za czas zdarza mi się że podczas manewrowania na parkingu lub jazdy w korku bardzo mocno blokuje mi się lewarek skrzyni biegów podczas przepinania z jedynki na dwójkę lub wsteczny. Muszę siłą wyrywać lewarek z jedynki na luz. Po chwili wszystko wraca do normy i biegi chodzą jak należy. Skrzynia jest manualna, auto ma już 170 tys przebiegu (głównie na autostradach). Mechanik sugeruje mi już wymianę sprzęgła i dwumasy ale zarówno sprzęgło jak i dwumasa nie dają żadnych innych typowych objawów zużycia. Sprzęgło jest miękkie i szybko "na dole" łapie przy ruszaniu, nic nigdy nie szarpie. Nie słychać też żadnych charakterystycznych objawów jakie daje zużyte koło dwumasowe. Auto jeździ (rusza) bardzo płynnie i na wolnym biegu silnik pracuje cicho i równomiernie. Tylko tak 1-2 razy na miesiąc zwłaszcza podczas jazdy w korku lub manewrowania na parkingu blokuje się bardzo mocno lewarek na wrzuconej jedynce a po chwili wszystko wraca do normy i bieg można zmieniać jednym palcem. Czy ktoś miał może podobną sytuację? Czy po wymianie sprzęgła i dwumasy takie blokowanie już się nie powtórzyło?? A może to coś z samym mechanizmem zmiany biegów, łożyskiem przy wybieraku, linkami itp??? Pozdrawiam. czytaj więcej

czujka chlodnicy i brzydki zapach

Witam panowie.nnMoze wy bedziecie pomocni w rozwiazaniu moich problemow. Na co dzien mieszkam a Anglii i kupilem ostatnio Vauxhalla Insignie 1.8 benz ale autko ma dwie wady:nn1) czasami kiedy wlaczam silnik a auto np. stalo cala noc nieuzywane natychmiastowo zalacza sie wiatrak chlodnicy na pelne obroty i pojawia mi sie komunikat ze powinienem skontaktowac sie z serwisem. Nie ma zadnych lampek kontrolnych a podczas jazdy silnik trzyma temp. 90 stopni. Dzieje sie tak od czasu do czasu, niekiedy tydzien jest cisza, kiedy indziej komunikat pojawia sie co 10 min.. Domyslam sie ze to jakis czujnik temperatury wariuje tak? Gdzie on jest, jak sie nazywa, gdzie go mozna kupic i za ile? Dam rade go wymienic sam jako nie-mechanik?nn2) przy wlaczaniu klimatyzacji lub przy przelaczaniu z klimy na zwykly nawiew i odwrotnie lub przy wlaczaniu nawiewu na przednia szybe strasznie zaczyna mi smierdziec w aucie. Oddalem klime na antybakteryjne czyszczenie/odgrzybianie i samochod niedawno mial przeglad wiec standardowe filtry zostaly wymienione - przez moze 2 miesiace bylo ok ale teraz smrod znowu powrocil. Nie wiecie co moze byc przyczyna, nadmieniam ze smrod jest niemilosierny jakby cos tam zdechlo ;)nnZ gory dzieki za pomoc. czytaj więcej

Opel Insignia: Rewolucja po niemiecku

Jeździłem trochę insignią 220km 4x4 i daję ocenę 'dobry'. Po pierwsze w tej wersji silnikowej biegi wchodzą dramatycznie opornie. Szybka zmiana przełożenia w zasadzie nie jest możliwa, chyba że będziemy bardzo mocno szarpać dźwignię - obawiam się, że coś by się mogło zepsuć. Głośna praca zawieszenia daje się poważnie we znaki, takie niedociągnięcia w segmencie D nie powinny występować. Ponadto spalanie jest z innej epoki, 14-16 litrów na setkę w mieście. Sporo było drobnych usterek w nowym aucie. Niby detale, ale lista rzeczy do naprawy przy pierwszym przeglądzie była dłuuuuga. Słaba widoczność do tyłu. Natomiast generalnie auto jest wygodne, funkcjonalne, dość ładne i dobrze jeździ po równych drogach. W wersji 220km auto mogłoby jeździć bardziej 'sportowo', bo generalne wrażenia są trochę jak z ociężałej limuzyny. Dla mnie Passat i Mondeo były bardziej 'rozrywkowe'. czytaj więcej

szukam pomocy

Mam insignie 2009 rok 160 km automat mam problem z czujnikami parkowania nie wł sie i ciągle komunikat że są wył a pogoda ładna nie są zabrudzone może jakoś je nieświadomie wył sam i nie potrafie wł ( przyciskiem też się nie da) poza tym nie moge wejść w menu pojazdu po wł zapłonu bo wyskakuje mi komunikat ze musze go wł i to juz jest dla mnie wogóle nie zrozumiałe oraz mam awarie podobno pedała gazu oraz radio się nie rozł przy wyłączeniu samochodu i wł alarmu ciągle gra a po wł samochodu musze sam go wł...<br /> Nic nie było robione przy nim oprócz włozenia płyty cd do zmieniarki...<br /> JAK KTOŚ MOŻE MI POMUC TO Z GÓRY DZIĘKUJE ZA INFO POZDRAWIAM...... czytaj więcej

niezdecydowany

Ja własnie kupilem. Insignia ST, diesel, 160KM, versja COSMO. Bilem sie z myslami. Fakt, to tylko Opel. Samochod testowy sprawował sie w porządku. Cena też w porządku (z homologacją -VAT). Obawiam sie jedynie elektroniki w tym samochodzie. Ople nie są wolne od wad w tym temacie. Pojezdzimy zobaczymy. Samochod nowy, na gwarancji. W razie problemów pozbędę sie go za 3 lata, po leasingu. Zrobie nim pierwsze 15tys. km i będę wiedział doskonale co to za samochod. Wskazówka dla Ciebie: nie ma stracha przed nowym samochodem. Kup z homologacją, rozszerz gwarancje na 3 lata i smialo jezdzij. Przy zakupie z homologacją niewiele stracisz na cenie na wypadek sprzedazy. czytaj więcej

Opel Insignia 2009 , 136KM Kombi 140000

na poczatku zepsuly mi sie ABS i kontrola trakcji... pojechalem do serwisu i kazali mi wymienic sensor lewego kolo koszt naprawy mial wynosic ok 1200 zł.... nastepnie zapalila sie kontrolka od chlodnicy , ze za malo wody pojechalem kolejny raz na serwis i powodzieli , ze jest zepsuta chlodnica egr koszt wymiany: 3200 czesc + naparwa.... stwierdzilem , ze samochod oprocz tego, ze sie jakos prezentuje to jest do niczego.! Postanowilem zaryzykowac i nie oddalem do naprawy do serwisu , ale mechanikowi , ktory ma swoj warsztat i ma doswiadczenie .... okazalo sie kupil tylko kabelek do abs koszt 200zl i plastki do egr koszt 200 zl i samochod juz dziala .pozdrawiam czytaj więcej

Opel Insignia 2009 , 136KM Kombi 140000

na poczatku zepsuly mi sie ABS i kontrola trakcji... pojechalem do serwisu i kazali mi wymienic sensor lewego kolo koszt naprawy mial wynosic ok 1200 zł.... nastepnie zapalila sie kontrolka od chlodnicy , ze za malo wody pojechalem kolejny raz na serwis i powodzieli , ze jest zepsuta chlodnica egr koszt wymiany: 3200 czesc + naparwa.... stwierdzilem , ze samochod oprocz tego, ze sie jakos prezentuje to jest do niczego.! Postanowilem zaryzykowac i nie oddalem do naprawy do serwisu , ale mechanikowi , ktory ma swoj warsztat i ma doswiadczenie .... okazalo sie kupil tylko kabelek do abs koszt 200zl i plastki do egr koszt 200 zl i samochod juz dziala .pozdrawiam czytaj więcej

Insignia 2.0 turbo 4x4 2009, silnik używany gdzie szukać?

Witam! nMam nadzieję, że post w dobry dziale, bo po raz pierwszy pisze na tym forum... nnChciałam zapytać, czy wie ktoś może gdzie mogę zacząć szukać używanego silnika do Insignia 2.0 turbo 4x4 z 2009 roku, powiedziano mi, że prawdopodobnie musze go wymienić, a na nowy niestety nie uzbieram jeśli ktoś coś wie, to prosze o rade. nnSamochód jeździ i funkcjonuje właściwie bez zarzutu więc aż tak mi się nie spieszy ale podejrzewam, ze znalezienie silnika wcale nie będzie prostą i szybką sprawą. Symbolu silnika jeszcze nie spisałam, muszę pojechać i poprosić mechanika o odnalezienie symbolu i podanie mi go.nnmail:mmm60188@wp.pl czytaj więcej

Opel Insignia: Rewolucja po niemiecku

Z tego co wiem, Passat nie wniesie nic nowego... To będzie poprostu większy lifting, tak jak w przypadku Golfa VI. Co nie umniejsza mu w ocenie ogólnej. Insignia jest świetna, troszkę za głośne diesle (konkirencja poza Fordem i VW lepiej wyciszyło silnik), ale za to benzyny :) cudowna 2.0 T 220 KM (najlepiej w automacie z flex ride i 4x4, o 2.8 260 KM lub 330 z OPC nie wspomnę. OPC ma najpiękniejszy gang silnika w tej klasie (coś niesamowitego. No i Insignia może się pochwalić świentym światłami ( w testowym aucie były zwykłe), a AFL 2 generacji robi świetne wrażenie. No i 4x4 :) w końcu.... czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Milionowy egzemplarz Nissana Juke
Milionowy egzemplarz Nissana Juke
Osiem lat po debiucie pierwszego miejskiego crossovera Nissana, z linii produkcyjnej zakładów w Sunderland zjechał milionowy Juke. Nowy egzemplarz powstaje w brytyjskiej fabryce średnio co 105 sekund.