1. Samochody
  2. Opel
  3. Astra
  4. Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Opel Astra

Łączna ocena

4.35

Opel Astra – oceny kierowców

Samochody Opel Astra zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 711 razy. Łączna ocena to 4.35 na 5. To dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.55, silnik – 4.29, komfort jazdy – 4.24 i jakość i awaryjność – 4.31.

Użytkownicy samochodów Opel Astra

Zapaliła mi się zółta kontrolka z silnikiem POMOCY

Owa kontrolka to zapewne "check engine" ( czyli tkz. kontrolka poprawności działania całego mechanicznego układu spalinowego). Nieszczęsna kontrolka pojawia się często w Oplach. Przeważnie jest to błaha sprawa, jednakże wydają się wyjątki. Check engine czyli jak napisałaś owy silniczek może zapalać się na tablicy przekaźników, ponieważ: - akumulator podczas odpalania miał za niskie napięcie, - może masz zapchany katalizator (nie wiem jaka to astra ? I (F) II (G) III (H), może nowsza?) co może również się objawiać spadkiem mocy i ogólną gorszą kondycją auta w trakcie przyśpieszenia, - awaria sondy lambda, która odpowiedzialna jest za przekazywanie odpowiedniej dawki mieszanki paliwowo-powietrznej, - awaria układy wtryskowego - zła ilość mieszanki paliwowo- powietrznej wtryskiwanej do cylindra. Podsumowując i mówiąc po chłopsku: W Oplach ta kontrolka zapala się bez przerwy, większość ludzi jeździ z ową kontrolką i się nie przejmuje. Ogólnie może ona się pojawić, gdy komputer samochodu znajdzie jakiś błąd, po kilku odpaleniach, gdzie komputer już tej anomalii nie wychwycił gaśnie. Jadąc do jakiegoś mechanika, zaproponuje podłączenie samochodu do komputera sprawdzenia błędów komputera i ewentualne wykasowanie błędu. Za co zapłacisz minimalnie 50 zł, jeżeli pojedziesz bez mężczyzny pewnie 150. (oczywiście bez urazy). Istnieje prostsza metoda, która w niczym nie zaszkodzi, a problem może zniknąć (chociaż nie musi, jeżeli na prawdę coś jest nie hallo. Odłączenie kl... czytaj więcej

Oto nowa Astra (oficjalnie + video)

A ja jeżdżę nową Hondą Civic i mam generalnie dobre wrażenia - autko jest bardzo ładne, niezwykle funkcjonalne, nieźle wykonane (chociaż jakość materiałów wewnątrz nie powala - zwłaszcza tapicerka siedzeń - mocno się pylą), tylna szyba dla nie wprawionego kierowcy w parkowaniu jest nie do przyjęcia, widoczność najwyżej dostateczna. Zużycie paliwa to też nie do końca prawda, trzeba nawet litr doliczyć do tego co podaje producent (niezależnie od silnika). Autko nadal wzbudza zachwyt, choć zdania na temat jego urody są podzielone - jeden z periodyków motoryzacyjnych urodę Hondy Civic nazwał kontrowersyjną - coś w tym jest. Ogólnie jednak uważam ten samochód za bardzo udany. Co innego nowa Astra. Podobnie jak Honda, nowy Opel z wyglądu prezentuje się kapitalnie (o niebo lepiej niż poprzednik), czy jednak za pięknym wyglądem pójdzie jakość i co njważniejsze cena tego auta - to zupełnie osobna sprawa. Honda tania nie jest, ale ma świetne wyposażenie (stanowi ono swoisty paradygmat dla innych) - nie sądzę aby Opel w cenie 63 tysięcy złotych wrzucil do samochodu to, co posiada Civic. Cieszę się, że nowa Astra będzie produkowana w Polsce, bo według powszechnej opinii jakość składanych w Gliwicach aut niczym nie odbiega od tych, które zjeżdżają z taśm w Republice Federalnej Niemiec. A poza tym nasi rodacy będa mieć pracę. Czas pokaże, czy nowa Astra będzie w stanie konkurować z resztą kompaktowego towarzystwa - należy przypomnieć, iż niedługo będzie premiera nowego Focusa, a nowe mo... czytaj więcej

Problem z układem elektronicznym silnika!!!! Pomocy!!!!

Witam wszystkich posiadaczy Opelków:-) Mam gigantyczny problem z elektroniką, przekaźnikami, albo jeden pieron wie, z czym jeszcze. Co dokładnie się dzieje??? Mam Opla Astrę Classic, rocznik 1999 z gliwickiej fabryki. Od nowości samochodzik był własnością moich rodziców. Silnik benzynka o pojemności 1,4 l. Ostatnio założyłem w nim gaz. Pojawił się problem z obrotami na biegu jałowym. Silnik często pracuje tak jakby miał zaraz się zdusić, a po chwili obroty wzrastają. Są takie wahania. Po jakimś czasie to normuje się, ale często ten problem pojawia się na nowo, zwłaszcza jak przerzucam zasilanie na gaz. Mechanicy polecili wymianę silnika krokowego. Zrobiłem. Potem wymieniłem jeszcze sondę lambda i świece. Problem jakby sie zmniejszył. Pojawił się jednak nowy: jak samochód się rozgrzeje i jak mu cisnę pedał gazu, np przy wyprzedzaniu, zaświeca sie ta wredna kontrolka układu elektronicznego silnika (symbol silnika koloru żółtego z błyskawicą w środku). Po tej akcji, jeśli mnie złapie czerwone światło, gaśnie silnik!!!! To jest juz dramat!!!! Coś jakby sie przegrzewało, jakieś ukłądy elektroniczne, albo inne elektryczne cholerstwa:-/. Może ktoś z was miał podobne jaja!!! Napiszcie co waszym zdaniem może być przyczyną tego cyrku. Dodam, że diagnostykę komputerową silnika robiłem i wyszedł jedynie bląd sondy lambda, który skasowano. Pozdrawiam i proszę Was o pomoc, bo mechanicy niedługo zrobią z mojego 11-to letniego samochodu nowy, składany z części:-) czytaj więcej

Astra F po małym remoncie silnika nie ma mocy

Witam Mam taki problem miałem wcześniej niską kompresje na jednym z cylindrów 8.5 dochodziło do 9 barów Auto było mułowate Postanowiłem naprawić silnik Wstawiłem do mechanika okazało się że głowica jest do roboty oddałem więc na szlifiernie kazałem sprawdzić ją na wszystkie sposoby splanowanie głowicy zawory szczelność i czy nie ma pęknięć po rozbiórce dołu silnika okazało się że nie potrzeba zbyt wiele wymieniać tłoki 3mają wymiar panewki ok nie ma luzów na wale więc postanowiłem wymienić profilaktycznie pierścienie we czwartek odebrałem auto z warsztatu ku mojemu przerażeniu okazało się że auto jak było mułowate tak jest mułowate nie kręcę silnika wyżej niż 3 tys obrotów ze względu na pierścienie wyłączyłem całkowicie instalacje lpg przez 1500 km postanowiłem jeździć tylko na benzynie wiem że ten silnik nigdy nie będzie demonem przyspieszania ale zbyt dobrze nie przyspiesza co potwierdził również mechanik który robił silnik nie wiem jak to wygląda na wyższych obrotach na razie nie chcę go kręcić wyżej na złość padł mi jeszcze silniczek krokowy i auto zaczeło dziwnie szarpać tak jak by się gaz LPG kończył tylko że jechałem na benzynie wciskałem gaz zero reakcji jak by chwile myślał co ma robić wciskam mocniej szarpnie i powoli przyspiesza w poniedziałek mam jechać na ponowne mierzenie kompresji podejrzewam zapchany katalizator może ktoś wie o co chodzi czasami wyskakuje mi błąd check engine proszę o pomoc czytaj więcej

Astra H 1,7 CDTi

Witam nMam nastepujacy problem z autemnproblem pojawia sie powyżej przy jeździe na wysokich obrotachnpo dłuższym (wystarczy kilkadziesiat sekund)potrzymaniu auta na 3000 lub 4000 tys obr/min zdejmuje noge z gazu. obroty spadaja o kilkaset obrotów (ok 500) auto przechodzi w stan awaryjny (kontrolka pomaranczowa). jeżeli podczas swiecenia kontrolki nie dodam gazu i obroty nadal spadaja (hamowanie silnikiem) kontrolka gaśnie i moge jechac dalej...njezeli podczas swiecenie kontrolki dodam gazu, lub wcisne sprżegło i obroty spadną szybko)kontrolka nie gasnie i tryb awaryjny utrzymuje sie. Znika po wyłaczeniu zapłonu i ponownym odpaleniu...n nZauwazyłem jeszcz e coś, jezeli w czasie jazdy w trybie awaryjnym w sytuacji która opisałem, rozpedze autio do conajmniej 300 tys obr i zdejme nogę z gazu to kontrolka zgasnie (i mozna jechac bez problemu) nnjednym słowem cuda...nnNie ma błedów zapisanych. Musze wpiąc jak sie pojawi tryb awaryjnynndziekuje za ewentualne opinie i podpowiedzi... czytaj więcej

Tryb awaryjny po zdjęciu nogi z gazu powyżej 3000obr?min

Witam nMam nastepujacy problem z autemnproblem pojawia sie powyżej przy jeździe na wysokich obrotachnpo dłuższym (wystarczy kilkadziesiat sekund)potrzymaniu auta na 3000 lub 4000 tys obr/min zdejmuje noge z gazu. obroty spadaja o kilkaset obrotów (ok 500) auto przechodzi w stan awaryjny (kontrolka pomaranczowa). jeżeli podczas swiecenia kontrolki nie dodam gazu i obroty nadal spadaja (hamowanie silnikiem) kontrolka gaśnie i moge jechac dalej...njezeli podczas swiecenie kontrolki dodam gazu, lub wcisne sprżegło i obroty spadną szybko)kontrolka nie gasnie i tryb awaryjny utrzymuje sie. Znika po wyłaczeniu zapłonu i ponownym odpaleniu...n nZauwazyłem jeszcz e coś, jezeli w czasie jazdy w trybie awaryjnym w sytuacji która opisałem, rozpedze autio do conajmniej 300 tys obr i zdejme nogę z gazu to kontrolka zgasnie (i mozna jechac bez problemu) nnjednym słowem cuda...nnNie ma błedów zapisanych. Musze wpiąc jak sie pojawi tryb awaryjnynndziekuje za ewentualne opinie i podpowiedzi... czytaj więcej

Opel Astra IV - wiadomo, co pod maską

Strategia budowania napięcia co do Astry IV sięgnęła zenitu. To 50-ty któryś news na ten temat.Strategów od PR muszą mieć bardzo drogich. To pewnie da taki efekt, że auto będzie bardzo nieprzyzwoicie drogie w porównaniu z konkurencją azjatycką. Lub będzie względnie drogie jako "golas". Tak jak nowe Polo. A uważny kupujący w salonie zauważy , że przy wzroście 180 cm na tylnej kanapie wali głową w dach. Otóż za takie auto, które ma być bardzo popularne i w którym mój pasażer wali w dach czerepem (jak w Insigniii) na tylnej kanapie, mogę zapłacić tyle co za Dacię Sandero. Proponowane elektroniczne udziwnienia u Opla powodują u kierowcy bezradność zamiast wzrostu aktywności mózgu podczas jazdy.Aktywnym proponuje sprawdzić w Sieci o ile spadła sprzedaż łączna aut Opla w ostatnich miesiącach w Eurolandzie. Wzrosła tylko w Niemczech. Ale tam przytomnie kupuje się niemieckie wyroby by zachować swoje miejsca pracy. czytaj więcej

Zjechany gwint od czujnika ciśnienia oleju. Co zrobić ?

Witamn Ostatnio chciałem wymienić stary czujnik ciśnienia oleju. Po założeniu nowego zauważyłem że gwint jest zjechany/przekręcony (nie wiem jak to inaczej nazwać).nNie wiem co mam zrobić a żaden z miejscowych mechaników najwyraźniej się nie zna.nMoje pytanie odnosi się do tego czy tę część, do której wkręcam czujnik ciśnienia oleju mogę wyciągnąć bez rozbierania miski, wyciągania smoka itd. ? Czy mogę zrobić nowy gwint bez wyciągania tej części ? nMartwię się tym, ponieważ żaden mechanik nie potrafi mi +/- powiedzieć ile to wszystko będzie kosztowało. Jeżeli ja mam holować samochód do warsztatu i tam mam usłyszeć cenę , która mnie przerazi (jestem studentem i sam pokrywam koszty naprawy) to co? Będę holował go z powrotem ? nnOPEL ASTRA F 1993 1.8 benzynanZ góry dziękuję za pomoc Szymon M czytaj więcej

Dzwięki ostrzeżeń OPEL ASTRA IV

Witam,nnProszę o pomoc:) Od roku jestem posiadaczką opla Astry IV (ROK PRODUKCJI 2014/ROK MODELOWY 2015). Do tej pory w moim samochodzi poza komunikatami graficznymi, które dotyczą róźnych ostrzeźeń, był jeszcze komunikat dzwiękowy. Np. podczas jazdy, gdy kończyło się paliwo bądź płyn do spryskiwaczy, wraz z wyświetleniem komunikatu graficznego, był 3 krotny sygnał ostrzegawczy. Następnie po zatrzymaniu pojazdu, jeśli nie uzupełniłam odpowiedniego płynu, pojawiał się komunikat gradficzny wraz z sygnałem dzwiękowym po doprowadzeniu zapłonu. Po wizycie w serwisie nie mam tych sygnałów dzwiękowych. Panowie z serwisu twierdzą, że auto nie ma takiej funkcji. Czy ktoś z uzytkowników może mi powiedzić, czy ma taką funkcię w aucie. Przecież nie maiłam przez rok problemu ze słuchem:)nnPozdrawiam:) czytaj więcej

Oto nowa Astra (oficjalnie + video)

Krok do przodu i lot w przepaść. Chwyty marketingowe na które nabierze się kilkadziesiąt tysięcy bezmyślnych nabywców. Pakowanie klientom w auto nowych wynalazków działających w aucie automatycznie podświadomie zwalnia kierowcę z używania mózgu podczas jazdy. Jazda takim autem to jak lot transatlantycki samolotem bez przedniej szyby zamiast której jest w kabinie wielki wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Podnosi to cenę sprzedaży i zyski. Opróżnia szybko portfele nabywcy auta. Np. ESP od 2011 obowiązkowe. Obecna cena 2000-3500 zł. O tyle zdrożeje średnio każde nowe auto.Pewnie więcej bo i złoty się osłabi.Niemcy kupujący nowe auta zrozumieli, że przyszłość to auta małe i nieznacznie większe.Takie kupują masowo. Niemiec nigdy nie dał sobie wyciągnąć bezmyślnie pieniędzy ze swojego portfela. czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes Klasy A - pierwsze zdjęcia wnętrza
Nowy Mercedes Klasy A - pierwsze zdjęcia wnętrza
Premiera nowego Mercedesa Klasy A odbędzie się dopiero w marcu przyszłego roku, ale już teraz producent zdradza kilka szczegółów odnośnie nowego modelu. W sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia prezentujące wygląd kabiny.
Zima Zima