1. Samochody
  2. Mercedes
  3. Klasa C
  4. Testy zderzeniowe
Mercedes

Mercedes Klasa C - Zobacz testy zderzeniowe

Mercedes
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Mercedes Klasa C wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Mercedes Klasa C oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Mercedes Klasa C na testach zderzeniowych:

Mercedes Klasa C

Test zderzeniowy Euro NCAP 2014.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
92%
Bezpieczeństwo dzieci:
84%
Bezpieczeństwo pieszego:
77%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
70%

Mercedes Klasa C posiada system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa, spełniający wymogi Euro NCAP. Również w standardzie znajduje się układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy. Opcjonalnym elementem wyposażenia jest za to ogranicznik prędkości, jednak szacuje się, iż większość sprzedawanych egzemplarzy będzie w niego wyposażona, więc został on uwzględniony w ocenie. W standardzie znajdziemy ponadto system Collision Prevention Assist Plus, który działa zarówno przy niskich prędkościach, jak i w ruchu pozamiejskim. System ten, do pewnej prędkości, jest w stanie sprawić, że nie dojdzie do wypadku, zaś przy wyższych prędkościach minimalizuje skutki zderzenia. W opcji w C-klasie dostępny jest system Lane Departure Warning, którego zadaniem jest utrzymywanie pojazdu w swoim torze jazdy. System ten niestety nie spełnia wymogów Euro NCAP, przez co nie został uwzględniony w końcowej ocenie.

Mercedes Klasa C

Test zderzeniowy Euro NCAP 2011.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
90%
Bezpieczeństwo dzieci:
79%
Bezpieczeństwo pieszego:
57%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
86%

Mercedes Klasa C

Test zderzeniowy Euro NCAP 2007.

Wynik ogólny:
36 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
32 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
11 pkt.

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką ma zapewniać nogom pieszych. Jednak już ochrona oferowana przez maskę silnika została oceniona jako słaba i to zarówno jej przednia krawędź, która ma chronić nogi pieszych, jak i jej górna część, w którą może uderzyć głowa pieszego.

Mercedes Klasa C

Test zderzeniowy Euro NCAP 2001.

Wynik ogólny:
31 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
12 pkt.

Dobrze zaprojektowane nadwozie i klatka bezpieczeństwa chroniły osoby znajdujące się w środku. Kabina pasażerów pozostała nietknięta w testach, sami pasażerowie nie doznali żadnych obrażeń, chociaż na klatkę piersiową kierowcy wywierane były duże siły nacisku. Drzwi od strony kierowcy po zderzeniu czołowym można było normalnie otworzyć a miejsce na nogi zachowało swój kształt, chroniąc stopy kierowcy. Chroniąca głowę poduszka powietrzna - kurtyna zapewniła amortyzację, lecz nie otworzyła się całkowicie. Testujący uznali, że mogło to zwiększyć niebezpieczeństwo obrażeń nieco innych wypadkach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia jest najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Teraz do jej oferty dołącza wersja napędzana silnikiem 1.5 TSI.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Suzuki E-Survivor następcą Samuraia?
Suzuki E-Survivor następcą Samuraia?
Już za kilka tygodni startuje salon motoryzacyjny w Tokio. Pośród wielu premier nie zabraknie tam ciekawego konceptu od Suzuki. Model e-Survivor wygląda jak następca legendarnej terenówki – Suzuki Samurai.
Citroen C3 Citroen C3