Samochody > Mercedes > Klasa E

Mercedes Klasa E

Mercedes

Mercedes klasy E to limuzyna klasy średniej wyższej. Mimo iż historia modeli z gwiazdą na masce z tego segmentu rynkowego sięga czasów przedwojennych (pierwszym modelem tej klasy był Mercedes W136, produkowany od 1936 roku), to za pierwszy model, najbardziej zbliżony do obecnych egzemplarzy uważa się wersję W124 z 1984 roku, natomiast klasa E w nazewnictwie pojawiła się dopiero w 1993 roku, wraz z nową generacją wersji W124. Najnowsza generacja Mercedesa klasy E zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2009 roku, zaś we Frankfurcie po raz pierwszy pokazana została klasa E kombi.

Ocena użytkowników

Kup Mercedes Klasa E


 


 

Mercedes Klasa E - opinie kierowców


Mercedes Klasa E został oceniony 193 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.76 na 5 możliwych punktów. 96% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.76

Liczba ocen: 193

Czy warto kupić ten model: tak96%nie4%

 

Mercedes Klasa E - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 86%

 

Mercedes Klasa E - spalanie


Użytkownicy modelu Mercedes Klasa E testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
193
39
14
140
śr. spalanie w mieście (l/100km)
12.5
12.3
15.9
9.2
śr. spalanie w trasie (l/100km)
9.8
9.6
12.8
7.0

 

Mercedes Klasa E - awaryjność




55% Brak usterek


26% Nieznaczne usterki


19% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: układ wydechowy (36.30%), elektryka, elektronika,oświetlenie (35.50%), układ hamulcowy (27.90%)

 

Informacje o samochodach Mercedes Klasa E

147 000 Mercedesów zagrożonych pożarem

Aktualności 24-02-2015

Amerykańscy właściciele Mercedesów zostaną wezwani do serwisów, w celu naprawy niedociągnięć z linii montażowej. Przyczyną problemów jest wadliwy montaż uszczelki.

Nowy system rozrywki i 4x4 w Mercedesie

Technika 19-02-2015

Jeszcze nie czas na face-lifting, ale Mercedes odświeża trochę rozwiązania w modelu Klasy E.

Autonomiczne Mercedesy dopuszczone do ruchu w USA

Samochody luksusowe 25-09-2014

Władze stanu Kalifornia wydały stosowne zezwolenia na poruszanie się po tamtejszych drogach testowych autonomicznych Mercedesów.

Nowy sposób Mercedesa na niższe spalanie

Technika 29-08-2014

Postęp technologiczny w motoryzacji wydaje się nie mieć żadnych ograniczeń. Mercedes wprowadza właśnie tłoki wykonane z wysokowytrzymałej stali, co w połączeniu z unikalną techniką powlekania gładzi cylindrowych ma obniżyć zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń.

Zainwestują 1.5 miliarda w niemiecką fabrykę

Aktualności 31-07-2014

Pewien koncern zamierza do 2020 roku zainwestować 1.5 miliarda euro w fabrykę ulokowaną w Sindelfingen, w Niemczech. Ten koncern to Daimler, a zakład należy do Mercedesa.

Klasy E i prawie 2 tys. km na jednym baku

Samochody luksusowe 27-06-2014

To niebywałe! Seryjna Klasa E 300 BlueTEC Hybrid przejechała dystans z Afryki do Wielkiej Brytanii tylko na jednym baku!

Te auta Cię nie zawiodą, czyli Dekra 2014

Aktualności 21-02-2014

Niemieccy specjaliści od badań technicznych z firmy Dekra opublikowali kolejny raport awaryjności, w którym uwzględnione zostały wyniki badań na ponad 15 milionach samochodów z dwóch minionych lat. Zobacz, na jakie awarie i przy jakim przebiegu jest narażony Twój model.

Mercedes E350 CDI 4MATIC T: Więcej nie trzeba

Testy samochodów 11-11-2013

Gdy poszukujemy prestiżu, jasne jest, że powinniśmy się zainteresować limuzyną z segmentu premium. Jednak co w przypadku, gdy równie ważna jest dla nas przestrzeń, którą oferuje samochód. Mamy rozwiązanie idealne. Bardzo drogie kombi.

E-klasa jeszcze oszczędniejsza

Premiery 13-08-2013

Dla miłośników naszego środowiska, którzy z obrzydzeniem przypatrują się każdemu gramowi wydalanego CO2 i innych zanieczyszczeń, Mercedes przygotował dwie oszczędne wersje Klasy E. Napędzaną gazem ziemnym oraz z najoszczędniejszym turbodieslem w swojej klasie.

9-stopniowy automat Mercedesa

Technika 25-07-2013

Wyścig zbrojeń pomiędzy koncernami motoryzacyjnymi przybiera różne formy. Kiedyś chodziło głównie o jak największą moc silnika, teraz coraz bardziej liczy się spalanie. Jednak producenci rywalizują także na innych polach. Mercedes wprowadzi niebawem do nowej E-klasy 9-biegową przekładnię automatyczną.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Mercedes Klasa E

powolniak o Mercedes Klasa E [W 210] 1995-1999

Jeżeli lubisz wymieniać się z kolegami nowymi usterkami w aucie, nie kupuj Mercedesa. Kup VW albo Audi. Wystarczy, że spędzisz jeden dzień z E-klasą i poczujesz róznice pomiędzy innymi markami. Doskonałe wykonanie, spasowanie wnętrza oraz komfort sprawiają, że na hasło znajomych: "kupiłem vw, czy audi" będziesz się tylko delikatnie uśmiechał. Poponuje zasiąść za kółkiem passata który ma 7-8 lat i się przekonać jak bardzo będzie się on różnił od 16 letniego mercedesa. Ale oczywiście nic na siłe:) Moje auto jest z 1996 roku, mam 4 poduszki, abs, asr, 2 strefową klimę, chłodzony podłokietnik, 4 el. szyby, elektrycznie regulowane i składane lusterka, szyberdach, ksenony, czujnik deszczu, tempomat i automatyczną skrzynie. A jedyny powód do zmiany auta za kilka lat to będzie poszukiwanie mocniejszego silnika i napędu na 4 koła. Marki i modelu nie zmieniam. Pozdrawiam czytaj więcej

gs200 o Mercedes Klasa E T [S 210] 1999-2003

Autko świetne w prowadzeniu, nie męczące, szczególnie w długich trasach, a przy tym oszczędne (spalanie od 6,1 do 6,7 w zależności tylko od drogi i warunków, a nie prędkości?) Ale tak jak napisałem w tytule jak kupisz tanio "szrota", który ma milion dwieście przejechanych km, a nie 200 tys. jak na liczniku (wiele takich widziałem) i do tego po wypadku "połatanego" w elektronice, silniku i reszcie, to się nie dziw, że nie pali i coś się ciągle psuje. Ja swojego kupiłem 3 lata temu z autentycznym przebiegiem 173 tys. i przez ten czas oprócz normalnych serwisów (co 20 tys. i wcale nie w ASO, ale trzeba mieć dobry warsztat i robić wymiany na czas, w skrzyni i moście też) wymieniłem tylko w tym czasie amorki i sprężyny przód oraz dwie rolki napinające pasek wielorowkowy (przy przebiegu ok. 200 tys. tj. normalny czas zużycia), a także klocki przód na ostatnim (po 35 tys. od kupienia). Jedyne co się popsuło w tym czasie to podnośnik szyby tylny (koszt ok.250 zł z wymianą jak ktoś nie umie sam). A tak wszystko inne działa, autko pali od razu zawsze (ale trzeba też tankować dobre paliwo, bo cdi jest czuły na złe). Nigdy mnie nie zawiodło. Co dziwne końcówki drążków od trzech lat dobre mimo naszych dróg. Klima nie dobijana działa bardzo dobrze (jedynie wymiana filtra rok temu). Jedyne co jest słabą stroną tego modelu to blachy, brak pełnego ocynku powoduje, że są podatne na korozję, ale tutaj są blachy ok. 1 mm, a nie 0,4-0,6 mm jak w większości aut, więc za nim zrobi się dziura też... czytaj więcej

Wiesiek o Mercedes Klasa E T [S 211] 2003-2006

Co do awaryjności w 211 z 2005r. 320 CDI Avantgarde ? po przekroczeniu 120 tys i 4 lat użytkowania, na przestrzeni pół roku w aucie zepsuły się lub podlegały wymianie następujące rzeczy: amortyzatory tył, rozleciały się oba wahacze tył, pompa płynu chłodzącego- rozleciała się, zamek od drzwi kierowcy ? przestał działać wentylator wewnętrznego nawiewu ? zatarł się elektrozawór ciepło/zimno w ogrzewaniu ? ?zgnił? - te typy tak mają powiedział mechanik czytnik GPS ? raz działa raz nie, nie próbuje nawet naprawiać bo dużo lepsza navi kosztuje obecnie od 400PLN Według mnie trochę dużo, bo co 2 tygodnie siedzę w serwisie, a i tak podobno jest to niezły egzemplarz. Nie muszę chyba nadmieniać, że koszty części i serwisu nie są takie jak w 124. Nadmieniam, że auto jest stale serwisowane, a dodatkowo dochodzą nie małe koszty takie jak ? wymiana oleju w skrzyni biegów, żarówki ksenonowe ? padły po 4 latach. Na plus należy zaliczyć, że w 211 nie ma problemu korozji powszechnego w 210, tylko co to za osiągnięcie w dzisiejszych czasach? czytaj więcej

Klasa E po liftingu

A ja jestem bardzo zadowolony ze swojej kl E 220 cdi.Przejechałem nim od grudnia 2005 roku ponad 100.000 km i ani razu mnie nie zawiódł.Na samym początku umówiłem się z nim,że ja go nie będę oszukiwał w eksploatacji-czyli okresowe przeglądy w autoryzowanych stacjach i dobre paliwo+dobre oleje.I to jest recepta na bezawaryjność tej gwiazdy. Przed nim miałem kl.C 200 benzyna.Znajomy podpuścił mnie abym zamontował gaz.I faktycznie nie lubiliśmy się - bez przerwy coś się działo jak nie z elektryką to z automatyczną skrzynią biegów.Tak,że w przypadku tej marki sprawdza się powiedzenie : musi cię stać jak na konia to i na wóz do niego. Życzę szerokiej drogi niesknerującym właścicielom GWIAZD. czytaj więcej

Nowa E klasa w pełnej okazałości

Codziennie obserwuje w salonie zachowania typu "bić najlepszego", jeśli chodzi o MB - takie zachowanie jest żałosne i śmieszne - gdybyś miał okazje przetestować auta z tego segmentu w bezpośrednim (co podkreślam!) porównaniu, zrozumiałbyś przyczyny przewagi MB. A uroda? Sprawa dyskusyjna. Dla mnie Audi jest nudne i sztampowe, miało czas się znudzić, najgorsze, że ten sam szablon stosują we wszystkich modelach i to jeśli chodzi wnętrze jak i stylistyke zewnętrzną. (Spróbuj Audi na poprzecznych nierównościach, a potem wsiądź w MB - może wtedy pojmiesz o co chodzi). czytaj więcej

Nowa E klasa w pełnej okazałości

Drogi sss, jeżeli uważasz iż Mercedes jest lepszy od Audi to, albo jesteś 70letnim dziadkiem, który kieruje się stereotypem, że mercedes jest super, nie zniszczalny, bezpieczny i naprawisz go młotkiem, albo sam jesteś młotkiem. Co do Bmw nie wypowiadam się, bo mało miałem do czynienia, ale tyle co jeździłem to cenie ich za zawieszenie, wygląd kwestia gustu:):) Jak dla mnie ten mercedes jest beznadziejny, A6 przy nim to statek kosmiczny, tak jak wspomniałem mercedes dobry dla starych dziadków. czytaj więcej