1. Samochody
  2. Mazda
  3. 2
  4. Testy zderzeniowe
Mazda

Mazda 2 - Zobacz testy zderzeniowe

Mazda
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Mazda 2 wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Mazda 2 oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Mazda 2 na testach zderzeniowych:

Mazda 2

Test zderzeniowy Euro NCAP 2015.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
86%
Bezpieczeństwo dzieci:
78%
Bezpieczeństwo pieszego:
84%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
64%

Mazda 2

Test zderzeniowy Euro NCAP 2007.

Wynik ogólny:
34 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
37 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
18 pkt.

Zderzak został oceniony jako odpowiedni za ochronę, jaką zapewnia nogom pieszych. Natomiast ta część maski, w którą może uderzyć głowa dorosłego pasażera została oceniona jako słaba.

Mazda 2

Test zderzeniowy Euro NCAP 2004.

Wynik ogólny:
26 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
25 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
10 pkt.

Mazda2 produkowana w 2004 roku (od nr VIN JMZNB2WPJN4L14537) otrzymuje dodatkowy punkt, co oznacza, że ma ich w tej chwili 26, po zainstalowaniu inteligentnego sygnału niezapięcia pasa kierowcy. Mazda2 zapewniła dobra ochronę jak na auto, które nie zostało wyposażone w boczne poduszki w standardzie. Jednak podczas testu oderwała się klamka, co mogło zranić pasażerów. Ochrona dzieci była niejednoznaczna, natomiast pieszych przeciętna. Mazda opłaciła dodatkowe testy zderzenia bocznego dla auta wyposażonego w poduszki boczne, montowane jako opcja.

Mazda 2

Test zderzeniowy Euro NCAP 2003.

Wynik ogólny:
25 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
25 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
10 pkt.

Mazda2 została stworzona z tym samym podwoziem oraz skrzynią biegów co Ford Fiesta. Oba modele są budowane w tej samej fabryce. Kabina Mazdy2 wytrzymała dobrze przednie zderzenie, zaś siła uderzenia przeniesiona na klatkę piersiową przy zderzeniu bocznym, była stosunkowo duża. Mazda2 chroniła wystarczająco dobrze jak na samochód bez bocznej poduszki powietrznej w standardzie. Jedyne co mogło zagrozić pasażerom, to otwierające się drzwi przy zderzeniu. Ochrona dzieci była mieszana a pieszych średnia. Mazda przeprowadziła również dodatkowe testy zderzenia bocznego oraz ze słupem z zamontowanymi bocznymi poduszkami powietrznymi.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
DS - PSA wybuduje w Polsce nową sieć salonów
DS - PSA wybuduje w Polsce nową sieć salonów
Jeszcze w tym roku francuski koncern otworzy pierwsze, niezależne obiekty sprzedające samochody marki DS. W ciągu dwóch lat powstanie sieć składająca się z 8 autoryzowanych punktów w największych aglomeracjach na terenie Polski.