Samochody > Mazda > Premacy > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Mazda Premacy

Łączna ocena

4.45

Mazda Premacy – oceny kierowców

Samochody Mazda Premacy zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 51 razy. Łączna ocena to 4.45 na 5. To dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.59, silnik – 4.29, komfort jazdy – 4.45 i jakość i awaryjność – 4.45.

Użytkownicy samochodów Mazda Premacy

Włącznik wentylatora chlodnicy

Witam serdecznie. nOd roku posiadam Mazde premacy 1.8 / 100KM / 275000 ~ km. nDo lutego nie było większych problemów , w lutym miałem kolizje ucierpiała chlodnica .nZamówiłem z internetu używaną mechanik założył i wszystko niby OK. nBardzo rzadko jeżdżę w korkach a to ze względu na harakter pracy (wcześnie wyjeżdżam późno wracam), wiec większych problemów nie było aż do upałów .nW porę zauważyłem wyską temperaturę lecz nie obyło sie bez postoju i schladzania silniczka nagrzewnicą . Oczywiście nie dopuscilem do za gotowania się płynu ale ajzda w temperaturze 35'c w korku z wyłącznym ogrzewaniem na max to hardcor na całego .nSzukałem przyczyny i znalazłem spalony bezpiecznik , wymiana na nowy i test .nTemperatura osiągnęła wysoką wartość a wetylator martwy nie kręci .nPodłączenie na krótko kręci wolno pobór prądu na granicy zawarcia .nWymiana na nowy sprawnyi efekt brak reakcji na temperaturę .nDiagnoza prawdo podobnie włacznik termiczny wentylatora padł ,szukam go i ku menu zdziwieniu nie znajduje takowego. nCzujnik wskaźnika temperatury jest blisko termostatu i zdaje sie nie zarządza wentylatorem ,z tego co się orientuje .nCzujnik do kompa zdaje się jest gdzieś w glowicy nawet nie szukałem .nA włącznik wentylatora ma być wkrecony do chlodnicy ? nAle go tam nie ma !!!! nMyśle że sprzedano mi chlodnicę od M 323 albo jakąś podobną, nie montowalem jej nie było czasu . Mechanik wsadzil zalal płyn skasował i po kłopocie dla niego ale dla mnie . nI tu moje pytanie ,nCzy dob... czytaj więcej

programowanie pilota od mazdy Premacy

Witam wszystkich serdecznie. Na forum mazdaspeed.pl nikt jak na razie nie mógł mi pomóc więc napiszę tutaj. Jest to mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość. Zanim postanowiłem zwrócić się do Was o pomoc zapoznałem się z tym wątkami poświęconymi kodowaniu pilotów w mazdzie. Mój problem wygląda następująco: niedawno kupiłem Mazdę Premacy 1.8 74kW z roku 2001. Wraz z autem były dwa kluczyki z immo oraz jeden fabryczny i działający pilot. Po zapoznaniu się (tutaj) z możłiwościami dopisania drugiego pilota postanowiłem się tym trochę zająć. Zdobyłem identycznego z wyglądu pilota, wymieniłem baterię i podjąłem wiele prób przypisania. Bez problemu wszedłem w tryb CZ jednak centralka "nie widzi" tego pilota. Wogóle nie reaguje. Myśląc, że może popełniam bład w procedurze dla treningu zakodowałem ponownie mój stary pilot - operacja przebiegła bez problemu. Sprawdziłem również w zakładzie elektronicznym tego kupionego pilota - pięknie emituje fale radiowe, jest sprawny. Nie wiem czemu nie chce się dopisać do auta. Dla pewności rozebrałem obydwa piloty i potwierdziłem, że obydwa są "niemal" jednakowe. Wychodzi na to, że mój "nowy" pilot jest nie tylko w pełni sprawny ale i kompatybiny, procedurę przypisania znam i mam ją przetrenowaną. Nie wiem co może być przyczyną moich problemów. Jestem ciekaw czy centralka "może być zapchana" bo ma dopisane np. trzy piloty? Może trzeba jakoś ją zresetować i obydwa piloty spróbować przypisać od nowa??? Mo... czytaj więcej

mazda premacy

Witam, sporo czasu minęło i z pewnością już uporał się Pan z awarią. Ja co prawda szukam wątków dot. zaworu TCV i przypadkowo trafiłem na Pana problem -miałem to samo i może krótki opis komuś się przyda ;) Otóż u mnie przynajmniej problem tkwił w pompie podciśnienia (pompa vacuum), która to wspomaga hamulce. Pompa ta po osiągnięciu pewnego przebiegu (zużycie) grzechocze jak to już ktoś określił -jakby w puszkę wrzucił garść kulek i nią potrząsał. Powodem są luzy w pompie które skutkują spadkiem jej sprawności, przez co nie wytwarza ona wystarczającego podciśnienia i mamy tzw "twardy pedał" co czyni hamulec słabszym. Tutaj od razu zaznaczam, że jest to BARDZO NIEBEZPIECZNA usterka, ponieważ usypia czujność kierowcy przez to, że hamulec generalnie działa (ale przy wyższych obrotach) i człowiek zwleka z naprawą, aż nie da się zupełnie jeździć lub w coś nie przyp... Pompa napędzana jest z wałka rozrządu, a więc jeśli jedziemy szybciej lub na wyższych obrotach to teoretycznie hamulec działa bez zarzutów, natomiast jeśli np. poruszamy się w korku lub dojeżdżamy do skrzyżowania to zaczynają się problemy i można wjechać komuś w d... lub wysunąć się na czerwonym za daleko :-/ Ja byłem bliski obydwu przypadków, ale miałem przy tym dużo szczęścia. Przy hamowaniu zużywamy podciśnienie wytworzone przez pompę vacuum która nie nadąża pompować i kolejne naciśnięcia pedału hamulca są coraz mniej skuteczne o czym informuje nas też kontrolka " ! " i hałas pod maską po str... czytaj więcej

prosze o pomoc w kupnie.

Moja MAZDA Premacy to 2.0 td 101km. 2002 rok. Dla mnie optymalne auto dla 4 osobowej rodzinki, jeżdzącej raz do roku na wakacje. Zalety - z zewnątrz mały (mniejszy od scenika) pozornie. W MIEŚCIE WSZĘDZIE SIĘ MIEŚCI Wewnątrz idealnie miEjsca, przyciski ergonomiczne, zmieniarka na 6 płyt, kilmatronik. Z tyłu oparcia regulowane stoliczki z miejscem nanapoje. W każdych drzwiach miejsce na napoje. Z relingami miło wygląda. BDB MATERIAŁY TAPICERSKIE - TRWAŁE Moja jest po liftingu i ma wewnątrz chromowane dodatki. Oryginalnie wychodziły na alusach. Więc miło mieć je wcenie zakupu. Silniczek pracuje bdb. W zupałności wystarcza mu mocy. turbinę słychać już nawet przy 1700-1800 obr/min. Przy dwóch 2100 naprawdę ciągnie. Bagażnik moim zdaniem na tak niewielkie auto imponujący i obstawny. Kupiłem auto 2 m-ce temu, wstawiłem oryginalny rozrząd i olej castrol edge 10w60 pełen syntetyk przy 168000 przebiegu. Przejechałem nim w wakacje, w 11dni 5000 km. auto bez problemu ucciwie mogę polecić. Wady - głośno wśrodku (nie wiatr) ale słychać silnik po przekroceniu 130 km/godz. I głośno jak jest zimny. Przy jeździe ok 90 -100 jes super , jest cicho ma zapas mocy i sucha się kierowcy. Maksymlna prędkość jaką osiągnąłem to w trasie przy 4 osobach i załadowany bagażniku 178 km/h. Spalanie wyszło mi przy stale włączonej kilmatyzacji na 16 stopni w granicach 6,2 - 6,5 (było kilka tankowań) . Jazda raczej trasa i trochę miasta.Uważam to za przyzwoity wynik..Bajki o spalaniu 3.... czytaj więcej

Oryginalne radio

Witam serdecznie. Zwracam sie do szanownych forumowiczów o pomoc prosząc za razem o wyrozumiałość wobec mojej osoby jeżeli wątek takowy został juz wcześniej poruszony. Mianowicie od tygodnia jestem właścicielem Mazdy Premacy 2000 rok 2.0 DITD 90 KM. Jestem z tego zakupu bardzo zadowolony tylko jedna kwestia mnie bardzo irytuje . Mianowicie poprzedni właściciel w zamontował w tym autku radio CD przerabiając wiązkę na wejście ISO. W momencie sprzedaży wyjął to swoje wspaniałe radio ( co było kwestią ustalona wcześniej) i dał mi radio oryginalne, żebym sobie zamontował. Jest to bardzo ładne radio które chcę posiadać w swoim aucuie pomimo faktu, że jest ono na kasetę magnetofonową. I tu pojawia sie problem, gdyż po pierwsze w konsole włożył zaślepkę która zakrywała różnicę w gabarytach pomiędzy nowym a starym radiem. Po drugie wtyczka nie pasuje do starego radia a po trzecie zapewne będę potrzebował jakiś kod do tego oryginalnego radia. Proszę o podpowiedź jak wyjąć tą zaślepkę bo trzyma sie niesamowicie mocno a ja nie chcę czegos połamać oraz przosze o poradę czy można dokupić gdzieś końcówkę wiązki do starego radia. Szukam wszędzie i nigdzie nie mogę takiej namierzyć. Dziękuję z góry za ewentualna odpowiedź i pozdrawiam . czytaj więcej

awaria silnika - rozrząd

a w jakim stanie był twój silnik? jeśli był w miarę nowy i w dobrym stanie, to raczej naprawiać, nigdy nie wiesz co kupisz. Naprawa po kolizji to niemal remont kapitalny silnika. jeśli chodzi o sprawę odpowiedzialności: cóż, możesz próbować obciążać warsztat który Ci ten pasek założył, pod warunkiem że sami tę część kupowali. Na pewno będzie ciężko. W zasadzie nie wydaje mi się żeby udało Ci sie wskórać cokolwiek bez sądu. Producent paska będzie udowadniał, ze naprawa była niefachowo wykonana, ze nie zostało wymienione wszystko, co powinno było zostac wymienione, że nadmierne zużycie paska wynikało z niewłasciwej eksploatacji itp itd. Chyba, ze od zakupu paska minęło mniej niż 6 miesięcy - wtedy domniemuje sie ze wada istniała w momencie zakupu. I tutaj jednak będziesz prawdopodobnie musiał iść do sądu, za pasek kasę oddadzą, ale za naprawę już na pewno niechętnie... czytaj więcej

awaria silnika - rozrząd

Niestety to nie ASO mazdy, ale zakład z sieci "AUTO CREW" Jutro wnoszę reklamację i też będę coś wiedział na temat wstępnego stanowiska dostawcy części - dzisiaj mieli z nim rozmawiać bo mial być u nich w zakładzie. Rozmawialem z rzeczoznawcą samochodowym i powiedział że może być problem bo jak by bylo źle zrobione to powinien się zerwać już po 1000 - 5000 km więc pewnie wada paska ale mogli cos przeoczyć. Natomiast producent paska bedzie najprawdopodobniej szedł w zaparte że pasek był dobry a to zakład zrobił źle więc kółko się zamknie i udowodnienie po czyjej stronie jest wina będzie prawie że niemożliwie - ale opinie jak będę chciał to mi napisze. Tak więc jak to zwykle w życiu bywa (patrz programy w TV itp) i tak klient za wszystko musi zapłacić sam. Jedyna nadzieja w tym że uda mi się jakoś dogadać - od tego zależy jaką opinię puszczę w "świat" o tym zakładzie. czytaj więcej

programowanie pilota od mazdy Premacy

moja mazda premacy 2003 r.prod.działa na ten system programowania: 1.otworzyc drzwi kierowcy(reszta drzwi zamknieta)i tak zostawic; 2.wlozyc kluczyk do stacyjki i przekrecic 3 razy na zaplon i z powrotem bez wyjecia kluczyka 3.nacisnac 3 razy czujnik wlaczenia i wylaczenia swiatel wewnatrz auta, znajdujacy sie na dole progu od strony drzwi kierowcy 4.w tym momencie centralny zamek zadziala zamykajac i otwierajac wszystkie zamki 5.na koniec nalezy wcisnac w pilocie otworz(LOCK) i zamknij (UNLOCK) i wszystko bedzie gites o ile bedziemy mieli sprawny pilocik..w moim przypadku mialem takie szczescie:)niestety stosujac inne metody kodowania podane na tym forum nie zdaly egzaminu a ta metoda naprawde dziala:) to kodowanie przedstawił kol.bububu831 na mazdaspeed.pl czytaj więcej

kupno

1.8 16V r.2003 b+g, posiadam od lat 4 więc po kolei: - korozja zespołu tylnego hamulca, zatarte tarcze, pomaga dopiero albo wymiana całości (szczeki) albo piaskowanie - dramatyczna korozja blach tylnych nadkoli, pas tylny (pod zderzakiem), podłoga od spodu - szybkie zuzywanie hamulcow przednich (wieksza masa pojadu) - wysokie spalanie na benzynie (11-12 miasto), trasa przy predkosci 170 km/h -> 16 litrów! - ceny czesci: - rozrzad ok - tarcze circa 200 sztuka - piasty, lozyska ok (koniecznosc wymiany po 150kkm) - uwaga: cewka + fajki = 1000 pln na koreanskich zamiennikach -- podsumowanie + wygodne, duze wnetrze, wieksze niz w Zafirze bagaznik + wchodzą 3 foteliki na kanape i 3 rowerki do bagaznika + ładnie wyglada -> ogolnie na PLUS czytaj więcej

Jaki katalizator uniwersalny? mazda premacy 1.8

Witam,nmam do was pytanie jaki byście polecili katalizator uniwersalny, mazda jest przed liftingiem (rocznik 2000 benzyna), myślałem o używanym, ale ceny są droższe niż za uniwersalny, po za tym wątpię ,żeby taki kat spełniał jeszcze jakieś normy, albo coś mogło by być z nim nie tak. kupić chce też ze względu na to, iż okazało się , że ktoś kiedyś wyciął w niej kata, i teraz jest strasznie głośna.mam nowy tłumik końcowy i środkowy, i wszyscy mechanicy stawiają na brak katalizatora, że to jest wina tego.nmyślałem o firmie np bosal, chociaż na allegro jest pełno różnych firm, nie wiem który by był najlepszy, może ktoś z was ma to sprawdzone w swoim aucie.i jakby ktoś wiedział jaka jest średnica rury,żeby dobrać dobrze. z góry dzięki pozdrawiam Piotrek czytaj więcej