Samochody > Mazda > 6 > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Mazda 6

Łączna ocena

4.63

Mazda 6 – oceny kierowców

Samochody Mazda 6 zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 220 razy. Łączna ocena to 4.63 na 5. To bardzo dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.81, silnik – 4.52, komfort jazdy – 4.63 i jakość i awaryjność – 4.55.

Użytkownicy samochodów Mazda 6

szarpanie podczas jazdy

Mazda 6 diesel 2.0 2004nPodczas jazdy odczuwam szarpnięcia tak jakby samochód na moment nie dostawał paliwa. Dzieje się tak kiedy jadę "ekonomicznie" tzn przy wciśniętym około 20% pedału gazu. Najmocniej to szarpie na 5 biegu przy obrotach około 2000-2300. Na niższych biegach też to się dzieje lecz jest prawie nieodczuwalne. Wygląda to tak, że na trasie kiedy chce utrzymać jednostajną prędkość około 110 – 130 km (obroty właśnie wtedy są w w/w przedziale) auto zaczyna szarpać, odczucie jakby nie mógł się zdecydować czy dodać czy ująć paliwa. Kiedy wcisnę mocniej pedał gazu auto śmiga równo i przyśpiesza, zdejmuje nogę z gazu zwalnia bez problemów.nAuto było już u kilku mechaników i nikt nie może dojść do przyczyny. :( . Mazde mam od czerwca tego roku. Po zakupie wymieniłem kompletny rozrząd, filtry, oleje. Na komputerach nie wyskakują żadne błędy. Turbo, zawór egr, wstryskiwacze mechanicy mówią, że są dobre. Ostatnio wymieniłem zawór scv też nie pomogło. Nie mam już pomysłów gdzie się z tym udać. :( Normalne jeżdżenie po mieście nie stanowi problemów ale dalszy wyjazd to już masakra. Na trasie to muszę ciągle przyśpieszać i zwalniać. Nie da się jechać jednostajnie.nDrugą sprawą jaka mnie martwi to dziwne odgłosy chrobotania przy silniku. Tak jak klekotanie zaworów w starych maluchach. Słychać je tylko podczas jazdy kiedy zmienię bieg na wyższy przy zbyt małej prędkości (auto ma przedział obrotów 1500-1800) lub jeśli gwałtownie przyśpieszę (podczas wyprzedzania). C... czytaj więcej

VW Passat vs. Mazda 6: VIDEO-TEST

do ~JJJJHG Wnętrze Mazdy 6... No cóż , jak ktoś lubi czuć się przytłoczony to czemu nie. Miałem okazję jechać w Mazdzie 6 jako pasażer i prowadzić Passata i powiem tak: Japończyk wygląda dopiero w autach klasy wyższej. W mazdzie6 jakość materiałów dobra ale ergonomia i spasowanie elementów wnętrza to tragedia. Tunel łączący kokpit z podłokietnikiem pod wpływem średniego nacisku kolana się ugina, tak samo pojemnik na napoje można ugiąć ściskając palcami. Ludzie przecież to jest auto za 120 tyś! Poza tym nie przemawia do mnie stylistyka wnętrz japońskich aut i radosna twórczość ich projektantów. Rozumiem że muszą się gdzieś wyżyć, ale środek auta powinien być podporządkowany max ergonomii i funkcjonalności. W Passacie wszystko jest na miejscu, estetyka i jakość detali jest na wyższym poziomi niż w Mazdzie. Nie razi też stylistyczny bałagan charakterystyczny dla Mazdy. Mazda ma mniej miejsca na nogi z przodu niż Passat, widoczność poprzez schodzące mocno boczne słupki i wysoki kokpit jest gorsza niż w VW. Fantazyjnie wygląda też sztyca hamulca ręcznego, zwłaszcza zaciągniętego tym bardziej że większość aut tej klasy od dawna już montuje ręczny elektryczny. Może i silnik Mazdy: diesel 165Km, jest nowocześniejszy niż w analogicznym Passacie i pewne parametry ma lepsze, jednak nie jest to jakaś przepaść wykluczająca Passata. Poza tym ten VW jest już na rynku 4 lata, i za rok wychodzi nowy z lepszymi parametrami silnika, więc nie ma sensu mieszać z błotem jakąś markę tylko d... czytaj więcej

niekontrolowany wystrzał poduszek podczas jazdy Mazdy 6

W lipcu br., wyjechałem wraz z rodziną ( żona i 3 dzieci ) na wakacje swoją 3 letnią Mazdą 6. Gdzieś za Neapolem doszło do niekontrolowaneg o wystrzału prawych i lewych kurtyn oraz poduszek w fotelach. Tylko dlatego, że skierowano mnie objazdem nie jechałem autostradą z normalną predkością. Zapewne doszło by do tragedii a tak żona doznała " tylko " obrażen ramienia. Samochód był 12 dni po gwarancji, był serwisowany choć nie w Mazda Polska ale zgodnie GVO. Przed wyjazdem przeszedł serwis OT-80 tys. więc był sprawny. Sądziłem, że Mazda Polska będzie czuła się odpowiedzialna za swoje wyroby a zwłaszcza będzie chciała gruntownie zbadać części i cokolwiek przeprosi za doznane wrażenia. Sądziłem, że poduszki powietrzne choć kilka dni po gwarancji winny być dożywotnio sprawne a nie potencjalnie zabijać. Oczywiście wyszło jak zawsze - skupiono się głównie na szukaniu mojej winy tak by pozbyć się odpowiedzialnośc i i jak najmniej zapłacić. Stwierdzili, że dokumentacja serwisu jest niepełna - nikt niestety nawet nie poprosioł o jej ewentuale uzupełnienie i że do eksplozji poduszek mogła przyczynić się instalacja gazowa. Wpływ instalacji gazowej na zdarzenie określony został na podstawie wpisu do dowodu rej. bez ogledzin instalacji, danych technicznych, homotogacji, zgodności montażu z zaleceniami producenta. Mam instalecję Stella OBD. Po długiej korespondencji stwierdzam, że Mazda Polska nie jest wcale zainteresowana zbadaniem przyczyny tego niebezpiecznego zdarzenia a hasło Mazda P... czytaj więcej

Mazda 6- Diesel

Dzieki Jacor za odpowiedz. Nie pocieszyles mnie z tymi problemami z silnikiem Diesla, ale wielkie dzieki za taka wlasnie szczera odpowiedz. Jednak piszessz wlasnie, ze po Liftingu zaszly zmiany i tego wlasnie nie bylem pewien, chociaz slyszalem, ze w roczniku 2006 zaszly zmiany, co do Diesla. Wlasnie takiego potwierdzenia potrzebowalem. Duzo narzekaja na Diesla, jednak ja robie bardzo duzo kilometrow, ok. 40000 rocznie. Skoro zaszly te zmiany i ty tez nie narzekasz a nastawiasz sie na konkretne Mazdy, to znaczy ze warto kupic Diesla, chociaz obawy sa po tych opiniach i kosztach ( turbina-turbosprezarka, wtryski, czy kolo dwo-masowe), i oczywiscie pasek, przy czym benzyna ma lancuszek.W kazdym badz razie dales mi duzo do myslenia, bo o tych zmianach nie bylismy pewni. Moja Mazde6 rozbili-tydzien temu pewien Francuz mial klopoty z problemami i wkomponowal mi sie w tyl z predkoscia 100km/h. A propo oni slyna z jazdy takimi samochodami, co prawda nie wiem jak stary byl ten Peugeot, ale ja bym nie wybral sie nim w taka trase do Irlandii. Szkoda mi auta, bo bylo w rewelacyjnym stanie i bardzo zadbane-jak nowka. Widze, ze masz Mazde o dobrej mocy i taka by sie przydala, chociaz mialbym jeszcze wieksze klopoty z zona podczas jazdy, a i tutaj w Irlandii slono zaplacilbym za Tax-podatek i Ubezpieczenie za ten silnik i moc. W pierwszym roku za Mazde 6TS Hatchback 2.0 Benzyna zaplacilem prawie 2000 euro ubezpieczenie i 650 euro podatku, teraz juz jest troche lepiej. Serdeczne dzieki... czytaj więcej

niekontrolowany wystrzał poduszek podczas jazdy Mazdy 6

Z Mazdą Polska miałem podobne przygody. Po 100 tys. kilometrów oddałem Mazdę MPV do autoryzowanej stacji obsługi w Warszawie na wymianę rozrządu. Kilkanaście dni po wygaśnięciu gwarancji na te usługę zatarł się wałek rozrządu. Po rozpatrzeniu reklamacji serwis stwierdził, ze przyczyna był brak smarowania, co już samo w sobie było niezwykle odkrywcze. Oczywiście z wymianą rozrządu nie miało to nic, zdaniem panów z serwisu, ale to absolutnie nic wspólnego z wykonana usługą. Napisałem więc w tej sprawie do prezesa Mazda Polska i załączyłem dokumenty dotyczące serwisowania, w jednym przypadku przekroczyłem wymianę oleju w silniku o 120 czy 150 km poza limit zalecany w instrukcji obsługi. To już wystarczyło do odmówienia mi jakiegokolwiek udziału w naprawie. Po paru miesiącach i prywatnym śledztwie dowiedziałem się, ze przyczyną takich problemów w tym modelu bywa wada fabryczna, tj. zwęglająca się uszczelka na filtrze oleju, która tamowała smarowanie. Do tego oczywiście się nie przyznali. Moim zdaniem trzeba pisać od razu do Niemiec, do centrali Mazdy na Europę (po angielsku, a najlepiej po niemiecku). Czasami to działa, bo tam cenią sobie miejsce, w którym pracują i markę firmy (ja niestety nie mogłem już udowodnić wszystkich okoliczności tej sprawy). Pozdrawiam. G. czytaj więcej

Jak ściągnąć glowice MAZDA 6 2002r

Witam ! W mojej 6 poszła kompresja do wody i podejrzewałem uszczelkę pod głowicą --- zresztą słusznie. Zawiozłem głowicę do planowania i okazało sie że jest pęknięta na dwóch zaworach. Więc wymiana. A jak zdjąć --- poprostu - cza kolejno rozkręcać wszystko ! Ja naszykowałem sobie stół i rozbierałem wszystko po kolei i układałem na stole w takiej kolejności jak rozkręcałem. Nawet śruby wszystkie układałem w takiej kolejności żeby póżniej trafiły w te same miejsca. Ja najpierw dobierałem się od góry-- czyli pokrywa klawiatury obudowa klawiatury rozrząd (pasek trzeba zdjąć - można przed zdjęciem paska sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu), wtryskiwacze (sprawdzać należy czy coś nie jest lużne i dlaczego ! ). A przede wszystkim dlaczego zdejmujesz głowicę ??? Czy robiłeś już kiedyś taką operację w jakimś innym aucie?? Jesli masz więcej pytań to myślę że lepiej i szybciej uzyskasz informację jak zadzwonisz --- mój numer to 660 171 159 lub 34 3175821. Ja ostatnio rozbudowałem swoje webasto i pomagał mi w tym taki jeden gość z Chełma - telefonicznie instruował mnie który przewód przeciąć i gdzie podłączyć. I operacja poszła super. Pisz lub dzwoń. Pozdrawiam don_rikardo czytaj więcej

mazda 1.8 benz-gaz 2002 rok sedan

witam posiadam mazde z 2002 roku z silnikiem1.8 benz kupiłem bez gazu i odrazu dałem założyc gaz koszt 2.600zl zbiornik miesci 50 litrów gazu przejezdze na pełnym zbiorniku 600km srednio mieszkam w starogardzie gdańskim i zawzasusze kupowałem samochód bez gazu i dawałem zakładac gaz bo wiedziałem co mam a mam bardzo dobry warsztat co montują gaz są naprawde bardzo dobrzy niemam do nich żadnych zastrzeżen bo jak rozmawiam z innimi to mówią że im gaz przerywa albo późno sie załancza a ja niemam z tym problemu wiem 2,600zl to spora kwota bo można znalesc innych tanszych ale moim zdaniem papraków co trzeba jezdzic na poprawki i co najlepsze to za każda poprawke kasują kase i jak policzycie to zapłacicie wiele wiecej a nerwów stracicie i czasu odgroma a w moim zaprzyjaźnionym warsztacie takiego czegoś niema dzwonisz umawiasz sie na konkretną godzinke i ludzie działają naprawde polecam ten warsztat jesli ktoś jest z okolic montaz instalacji gazowej trwa w granicach 8-10 godzin i co najważniejsze zatysfakcja gwarantowana wrazie pytan prosze dzwonic lub pisac smsa 509736600 andrzej czytaj więcej

VW Passat vs. Mazda 6: VIDEO-TEST

PASSATY sa po prostu przestarzałej konstrukcji ,,vw chwali sie ,ze po co dobre zmieniac ale prawda jest taka ze passat jest po prostu przestarzały ,idz do salonu mazdy i salonu vw i sam pojezdzij ,, tymi autami wnioski zachowaj dla siebie , mazda 6 to auto nowoczesne to czuc w kazdym detalu a passat to auto dobre dla wojka samary albo dziadka ,,najlepi silnik 1.4 tsi by nie jezdził za czest by sie nie psuł. poza tym mazda robiona w japoni , jako mechanik samochodowy nie polecam passata . i małych silnikow w tiguan i golfie bo to konstrukcje awaryjne zaprogramowane i zrobione na 4-5 lat jazdy ,, potem kupuj nowe ,, mazda zobacz nawet do małego kompakta mazda 3 wsadzili silnik 2.0 bez turbo ,WNIOSEK , wiadomo ze ten silnik przejezdzi tyle co 5 passatow z silnikiem .14tsi mazda poza tym ma bogatsze wnetrze i tansze dodatki , vw inwestuja jedynie w NACHALNY MARKETING zamiast w technologie pozdrawiam czytaj więcej

mazda 6

Korozja to czuły punkt Mazdy i moim zdaniem jedyny. Rok temu przed zimą zauważyłem kilka rudych purchli pod progami, jak się okazało korozja "zawirusowała" całe podwozie, nadkola a skończyła pod tylnym zderzakiem. Mój dobry znajomy wyczyścił, wymoczył w kwasie, nałoży nową strukturę pod kolor zakonserwował wszystko co się dało i teraz jest OKI DOKI. Dodam że bardzo dbam i dbałem o auto, w zimie co 3 góra 4 dni zawsze myłem podwozie z soli. Zresztą jedną z akcji serwisowych Mazdy była konserwacja w nadkolach. Jeżeli masz jakieś nawet małe ślady korozji, działaj błyskawicznie i koniecznie zajrzyj w tylne nadkola i pod tylny zderzak. U mnie miało się skończyć na progach, a skończyło na całym podwoziu itd. w tym 3 dni moczenia w kwasie niektórych elementów. Z zewnątrz wyglądało super, ale jak to się ruszyło to się odsłoniła ruda prawda :-( Nie zaniedbaj tego a auto będzie wiernie służyło czytaj więcej

Mazda6 - dalsze fakty

Fakt, silniki, ale nie powiedziane, że część się nie pokryje. Ponadto silnik to przecież nie sam blok, ale i cała masa osprzętu który może być zunifikowany, a który to najczęściej się psuł. Co do materiałów i montażu to będzie tyle opinii, ilu kierowców. Już teraz nie wiadomo czy Passat ma lepsze, czy Mondeo. Po prostu trzeba samemu sprawdzić i ocenić. Wiem, że przedprodukcyjne serie pokazowe Mondka miały "śmieszne" niedociągnięcia w kwestii montażu, ale w obecnym u sąsiada, czy na jeździe próbnej już tego nie zauważyłem i szczerze mówiąc nie wiem czy w tej klasie aut można to jeszcze jakoś poprawić. W każdym razie moim zdaniem Mazda i Ford w tym aspekcie niczym się nie różnią (pomijam już plastik na schowku w Mondeo), a reasumując to jak dla mnie "szóstka" jest ładniejsza na zewnątrz, a Mondeo w środku :) czytaj więcej