1. Samochody
  2. Land Rover
  3. Freelander
  4. Testy zderzeniowe
Land Rover

Land Rover Freelander - Zobacz testy zderzeniowe

Land Rover
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Land Rover Freelander wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Land Rover Freelander oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Land Rover Freelander na testach zderzeniowych:

Land Rover Freelander

Test zderzeniowy Euro NCAP 2007.

Wynik ogólny:
35 pkt.
Bezpieczeństwo dzieci:
40 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
7 pkt.

W teście zderzenia z pieszym Freelander nie zdobył ani jednego punktu za ochronę, jaką mają zapewniać zderzak oraz przednia krawędź maski nogom pieszych. Również ochrona, jaką gwarantuje maska silnika w miejscu, gdzie może uderzyć głowa dorosłego lub dziecka została oceniona jako przeważnie słaba.

Land Rover Freelander

Test zderzeniowy Euro NCAP 2003.

Wynik ogólny:
20 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
7 pkt.

Freelander to mały samochód terenowy zaprojektowany prawie dziesięć lat temu. Kabina okazała się niestabilna podczas zderzenia czołowego, drzwi kierowcy wypaczyły się, a słupek przedniej szyby znacznie przesunął do tyłu. Siły, jakim została poddana klatka piersiowa kierowcy były stosunkowo duże, wystąpiły również problemy z ochroną nóg. Zderzenie boczne także naraziło kierowcę na ryzyko uszkodzenia klatki piersiowej - pomogłaby boczna poduszka powietrzna. Foteliki zapewniły dzieciom dobrą ochronę w trakcie uderzenia z boku, jednak ich główki nie były bezpieczne podczas zderzenia czołowego. Ochrona pieszych była przeciętna dla tej klasy aut.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Lexus CT nowej generacji za dwa lata
Lexus CT nowej generacji za dwa lata
W ofercie Lexusa w USA hybrydowego hatchbacka CT 200h zastępuje nowy miejski crossover UX. Jednak popularny Lexus CT pozostaje w europejskiej ofercie firmy. Jak powiedział szef europejskiego oddziału koncernu Pascal Ruch, na rynku jest miejsce dla obu modeli, a nowej generacji CT można się spodziewać za dwa lata.