Samochody > Lada > Niva
Lada

Lada Niva - O modelu Lada Niva

Lada
O modelu Lada Niva

Historia Łady Niva rozpoczęła się w 1977 roku. Wówczas na terenach byłego Związku Radzieckiego pojawiły się pierwsze egzemplarze terenowego samochodu. Pomimo upływu lat auto zachowało niemal niezmienioną sylwetkę i stanowi pewną alternatywę dla ludzi poszukujących samochodu o typowo terenowych właściwościach - w Rosji cena nowej Nivy oscyluje w granicach 3000 dolarów.

Ocena użytkowników

Kup Lada Niva


 


 

Lada Niva - opinie kierowców


Lada Niva został oceniony 8 razy. Uzyskał średnią ocenę 3.81 na 5 możliwych punktów. 100% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 3.81

Liczba ocen: 8

Czy warto kupić ten model: tak 100% nie 0%

 

Lada Niva - spalanie


Użytkownicy modelu Lada Niva testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
Liczba raportów:
8
5
3
śr. spalanie w mieście (l/100km)
14.3
15.1
13.5
śr. spalanie w trasie (l/100km)
10.5
10.7
10.3

 

Informacje o samochodach Lada Niva

Top: Najtańsze 4x4 z salonu

Aktualności 13-11-2014

Jeszcze do niedawna napęd 4x4 w samochodzie kojarzył się nam z terenówkami, które przemierzają leśne lub błotne szlaki. W ostatnich latach ten rodzaj napędu stał się bardziej powszechny. Zobacz najtańsze, nowe samochody z polskich salonów wyposażone w napęd 4x4.

Łada: Na każdą polską drogę

Testy samochodów 21-07-2005

Mojeauto.pl gościło u pod-poznańskiego dealera marek Łada, UAZ, ARO i Gazela. W ekstremalnie trudnych warunkach mogliśmy zobaczyć i doświadczyć jak radzą sobie dwa najbardziej popularne auta Niva.

Opinie i dyskusje o samochodach Lada Niva

Łukasz Żółkowski o Lada Niva 1986-

Niva nie jest wyścigówką ani też żądową limuzyną. Jest autem uniwersalnym, oferującym komfort jazdy standrardowego auta klasy średniej ale nadającym się do jazdy w każdych warunkach drogowych i terenowych, zapewniającym potężne możliwości na bezdrożach i pewność na szosie. Niezawodna i bardzo tania w eksploatacji pod warunkiem należytej dbałości o regularnośc przeglądów (co 10-15 000 km), napewno dostarczy wiele radości z jazdy ludziom ceniącym w samochodach charakter i indywidualność oraz funkcjonalność i uniwesralność. czytaj więcej

Łada: Na każdą polską drogę

Może nie w samych superlatywach, ale ma swoje zalety. Cena i jakość części to rewelka. Wygląda staro ale proszę no bez przesady samochód jest z lat 70, gdyby go zmieniali to dziś byłby paździeżastym SUV-em, a nie tym czym jest, z resztą to jest norma przykład merc G lub defender, też są niezmieniane od wieków. Komfort ?? tragedi wcale nie ma, przesiadłem się z limuzyny audi do nivy i powiem tak komfort wynikający z wykończenia materiałów i wypozażenia to nie ma co porównywać bo to dwa odmienne światy, ale komfort jazdy powiem że jestem za nivą. Trasa Częstochowa - Nowy Sącz w audi była lekko męcząca choć krótsza bez tragedii ale lekko plecy bolały po 2 godzinach. Niwą jechałęm ponad 4 godziny ale nie byłem wytrzęsiony nic mnie nie bolało. Fakt moja wersja nivy ma przednie fotele z boczkami są bardzo wygodne. SUV to ogólnie jest wynalazek raczej do szpanu niż terenu, bądźmy szczerzy to ma być ładne i wygodne i przejechać po leśnej ścieżce czy do wsi polną drogą a nie w teren. Przedewszystkim konstrukcja. W nievie archaiczny zderzak wysunięty d przodu ma za zadanie brać na siebie kraki i małe drzewa w razie potrzeby, w SUVie w najlepszym przypadku lakier sie obedrze a zazwyczaj zderzak taki się automatycznie odmontuje :) Powiem tak ja kupiłem nivkę aby spróbować terenu i jestem bardzo zadowolony, nie zaszpanuje się nim przed dziewczynami, ale potrafi dostaczyć wrażeń nieraz lepszych niż niejedna dziewczyna :) czytaj więcej

Piotr W. o Lada Niva 1986-

Auto jest prawdziwą gratką dla fanów motoryzacji.PO pierwsze auto to ma wspaniały wygląd. OCENA:***** czytaj więcej

wspomaganie kierownicy w nivie

Witajcie Długo się zastanawiałem czy się z kimś podzielić problemem ale myślę, że powinienem. Nabyłem nivkę 1,7i dwa lata temu do użytku własnego na ryby jako drugie auto. Lecz wszędołaz fajny tylko brakowało mu wspomagania chociarz nie należe do cieniasów to po dłuższej wolnej jeżdzie na wertepach rece miałem po kolana. Krótko mówiąc przeleciałem internet wzdłóż i w szeż i praktycznie nie znalazlem, żadnego prostego i modrego a zarezem taniego rozwiązania tego problemu. Wszystkie pomysły zastosowania wspomagania od Poldka czy Twingo lub Clio to mżonki, a pojęcie mam z racji wykonywanej profesji. Lecz co się okazuje, że ideałem rozwiązania tego problemu jest zastosowanie kompletnego wspomagania wraz z kierownicą i drążkiem kierownicy od rodzimego fiata seiciento po małym skróceniu drążka z przegubami o 4 cm i małej kosmetyce spawlniczej Ponadto trzeba dorobić parę wsporników i podłaćyć niezalezny komputer wspomagania Mi to zajęło dwa popołudnia ale jaka frajda, po włączeniu zasilania czyli zapłonu kręcenie kołem kierownicy jest dosłownym głaskaniem mydełka "fa" istny bajer poprostu nie to auto. Ponadto promień skrętu w wersji bez wspomagania był o 30% większy niż jest teraz a to z racji opóżnienia wykonywania manewru / w zależności od możliwości fizycznych kierowcy/. Teraz wywijam nivką prawie w miejsu skręt nie dużo większy od Volkswagena który prawie zawraca w miejscu Polecam to rozwiązanie, jak na terenówkę niedrogo bo całkowity koszt to ok 800zł części no... czytaj więcej

4x4

Szanowni koledzy. Łada Niva ma oczywiście na stałe załączony napęd na wszystkie mosty z tym, że realizowany jest on poprzez tzw. dyferencjał międzyosiowy znajdujący w skrzyni rozdzielczej. Blokada, którą włącza się najkrótszą dźwignią dotyczy właśnie tego mechanizmu różnicowego. Po załączeniu tej blokady most przedni i tylny są załączone na sztywno. Nie oznacza to jednak , że obracają się wszystkie koła. Łada nie ma blokady dyferencjałów osiowych stąd po załączeniu blokady międzyosiowej będzie na śliskiej nawierzchni obracać się po jednym kole na każdej osi. Taksty o blokadzie osiowych mechanizmów różnicowych to niefachowe bzdety. Wystarczy spojrzeć na most napędowy tylny , żeby się o tym przekonać, na pochwie tylnego mostu brak mechanicznych, elektrycznych, pneumatycznych sterowników blokady mechanizmu różnicowego a gdyby ładzia takie blokady miała to powinny takowe tam być. A swoją drogą ktoś kupuje terenowy pojazd i nie zna jego podstawowych właściwości. I jeszcze jedno: włączenie blokady międzyosiowej w ładzi jest trochę trudne ale to wynika z tego, że robi się to kłową przesuwką w skrzyni rozdzielczej. Wystarczy lekko skręcić koła i naciskając na dźwignie blokady ruszyć do przodu (wolno) lub tyłu. Blokada wskakuje bez problemów. Uwaga nie wolno jeździć na włączonej blokadzie po dobrych i szorstkich nawierzchniach, gdyż w skrajnym przypadku można poukrecać półosie napędowe przedniego lub tylnego mostu lub któryś z dwóch wałów napędowych - przedniego lub tylnego mostu.... czytaj więcej

kaess o Lada Niva 1986-

Auto dla profesjonalisty o nie wygórowanych wymaganiach i nie dużym "portfelu". Nie wymaga częstych wizyt w serwisie, a przy odrobinie zdolności manualno-samochodowych, można ich uniknąć prawie w 100 procentach. Dodatkowym plusem tego auta są jego osiągi na "trasie", bo dochodzą do 130 km/h, a to naprawdę można nazwać zaletą, biorąc pod uwagę ilość wypadków na drogach spowodowanych nadmierną szybkością, oraz wielorakość i ilość urządzeń mierzących prędkość, oraz wykonujących zdjęcia. Mamy po prostu, bardzo znikome szanse na takie fotki czytaj więcej