1. Samochody
  2. Kia
  3. Sportage
Kia

Kia Sportage - Kia Sportage

Kia
Kia Sportage

Kia Sportage to obok modelu Sorento kolejna terenówka koreańskiej marki. Kia Sportage jest mniejsza od brata i bardzo różni się od pierwszych wersji z początku lat 90-tych. Moda na SUV'y niestety wymusiła także na modelu Kia Sportage zmiany wizerunkowe, które sprawiły, że nowe egzemplarze nie nadają się do jazdy w bardziej wymagających terenach. Na pewno Kia Sportage wychodząc z niszowej klasy i plasując się w segment aut rekreacyjnych stała się poważnym konkurentem dla Nissana X-Trail, Hyundaia Tucson czy też Toyoty RAV4.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Kia Sportage


 


 

Kia Sportage - opinie kierowców


Kia Sportage został oceniony 98 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.52 na 5 możliwych punktów. 93% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.52

Liczba ocen: 98

Czy warto kupić ten model: tak 93% nie 7%

 

Kia Sportage - awaryjność




76% Brak usterek


15% Nieznaczne usterki


8% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (26.20%), układ hamulcowy (13.00%), układ wydechowy (5.40%)

 

Kia Sportage - spalanie


Użytkownicy modelu Kia Sportage testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
98
54
5
39
śr. spalanie w mieście (l/100km)
11.1
10.5
14.3
8.6
śr. spalanie w trasie (l/100km)
8.8
8.2
11.2
7.1

 

Kia Sportage - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 93%

 

Informacje o samochodach Kia Sportage

Kia Sportage - po siłce

pierwsza jazda 04-07-2016

Większa, lepiej wyposażona, ale cięższa i droższa. Według niektórych jej projektant inspiracji szukał w Porsche. Do salonów wjeżdża nowa Kia Sportage.

Kia Sportage 2016 - ceny w Polsce

Aktualności 28-01-2016

Czwarta generacja już popularnego SUV-a Kii właśnie debiutuje na polskim rynku. 5 silników do wyboru, tyle samo wersji wyposażenia. Ceny nowej Kii Sportage zapowiadają się obiecująco. Zobacz, ile kosztuje koreański SUV na polskim rynku.

Kia Sportage dla fanów komiksów

Premiery 23-12-2015

Kia na zbliżającym się turnieju tenisowym Australian Open będzie promować w dość specyficzny sposób nowy model Sportage. Auto dostało wyjątkowe oklejenie, które nawiązuje do legendarnych bohaterów komiksu X-Man.

Używane - Toyota RAV4 czy Kia Sportage?

samochody używane 21-11-2015

Modę na SUV-y zaczęła Toyota RAV4 ponad 20 lat temu. Dzisiaj mamy już czwartą generację tego modelu. W pojedynku aut używanych – RAV4 nr 3 kontra trzecia, aktualna Kia Sportage.

Kia Sportage 2016 - Targi Frankfurt 2015

wydarzenia 16-09-2015

To już czwarta odsłona popularnej w Polsce Kii Sportage. Nowa generacja prezentuje zupełnie nowy, bardzo odważny design. Masywny grill połączony i poczwórne światła do jazdy dziennej LED sprawiają, że auto nie będzie można pomylić z żadnym innym, co w dzisiejszych czasach nie jest łatwe.

Kia Sportage 2016: Wnętrze i dane techniczne - Targi Frankfurt 2015

wydarzenia 03-09-2015

Nowa Kia Sportage urosła. Jest o 4 cm dłuższa i ma wydłużony o 3 cm rozstaw osi. Tym samym zwiększyła się przestrzeń w kabinie. Przeczytaj, co jeszcze zmieniło się w nowym crossoverze.

Poznajcie Kię Sportage na 2016 rok

wydarzenia 19-08-2015

Kia chciała wzbudzić zainteresowanie premierą Sportage’a kilkoma szkicami. Szpiegowskie zdjęcia auta bez kamuflażu rozwiały wątpliwości co do stylistyki czwartej generacji modelu. 

Oto zwiastun nowej Kia Sportage

Aktualności 17-08-2015

Choć do premiery czwartej generacji niezwykle popularnego SUVa jeszcze równo miesiąc, to Koreańczycy powoli zdradzają jej wygląd. Na razie znamy tylko wstępne szkice, ale wiadomo już, że czekamy na bardzo ładny wóz.

Test kompaktowych SUV-ów 11 marek

testy porównawcze 17-02-2015

Do walki o miano najlepszego, komapktowego SUV-a stanęło 11 zawodników: Audi Q3, BMW, X1, Ford Kuga, Honda CR-V, Kia Sportage, Mazda CX-5, Skoda Yeti, Subaru XV, Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan i Range Rover Evoque.

Co daje napęd 4x4?

technika 27-01-2015

Czy napęd 4x4 poprawia na co dzień bezpieczeństwo jazdy, czy też przydaje się tylko jako drogi dodatek miłośnikom wypraw w góry? Odpowie nam porównanie czterech par aut i jednego singla.

Filmy i galerie samochodów Kia Sportage

Polska premiera: KIA Sportage

Premiery i wydarzenia 01-10-2010

Redakcja portalu mojeauto.pl prezentuje materiał wideo z polskiej premiery nowej KIA Sportage - mojeauto.tv

Paris Motor Show 2010: KIA Sportage Diesel Hyrbid

Premiery i wydarzenia 01-10-2010

KIA Sportage Diesel Hyrbid - Paris Motor Show 2010 - mojeauto.tv

Testy mojeauto.pl : KIA Sportage

Testy samochodów 14-09-2010

Polska premiera: KIA Sportage

Premiery i wydarzenia 09-09-2010

Opinie i dyskusje o samochodach Kia Sportage

Czujniki w kołach

Prawdopodobnie Kie mają taki sam układ. Troszeczkę teorii: UKŁADU MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH (TPMS) 1. Opis: AL: Autorejestracja (Auto Learning) CAN: Magistrala CAN (Controller Area Network) TPMM: Elektroniczny moduł sterowania układem TPMS (Tire Pressure Monitoring Module) IC: Tablica wskaźników (Instrument Cluster) LF: Niska częstotliwość (Low Frequency) LFI: Inicjator niskiej częstotliwości (Low Frequency Initiator) MIL: Lampka sygnalizacji usterek (MIL) (Malfunction Indicator LED) RF: Częstotliwość radiowa (Radio Frequency) WE: Elektronika koła (Wheel Electronic) WU: Moduł koła (Wheel Unit) Układ TPMS monitoruje ciśnienie i temperaturę panujące w każdej z opon pojazdu i odpowiada za rozpoznawanie sytuacji potencjalnie niebezpiecznej. W przypadku wykrycia nieprawidłowego ciśnienia lub temperatury, moduł układu włącza jedną z dwóch lampek ostrzegawczczych układu na tablicy wskaźników oraz jedną lub więcej diod LED wskazujących konkretne opony pojazdu. Jednocześnie moduł TPMM monituje prawidłowość sygnałów wejściowych i wyjściowych układu. Układ TPMS monitoruje ciśnienie opon również na postoju. Moduł TPMM analizuje dane przesyłane przez czujniki układu, na ich podstawie określa stan opon i w przypadku wykrycia nieprawidłowości wysyła przez magistralę CAN sygnały ostrzegające kierowcę. 2. Funkcje układu Wartości progowe ostrzegania Ostrzeganie zwykłe Moduł ma zapisane w pamięci wartości progowe ciśnienia opon, których zmiana nie może wynikać wyłącznie ze zmian temp... czytaj więcej

Kia Sportage: Kolejny as z koreańskiej talii

Obiecałem więc piszę. Przejechałem moim sportage 7800km za trzy miesiące, ogólnie super, ale jest ale. Niektóre gadżety są zrobione trochę na skróty. - Na przykład światła doświetlające zakręty w tym wykonaniu to pomyłka, świecą bardzo mizernie praktycznie nie dając żadnego wsparcia ( zbyt cienkie przewody zasilające żarówkę znacznie obniżają jej napięcie pracy, która i tak jest za słaba bo ma zaledwie 20W). Włączeniem tego oświetlenia steruje tylko włącznik kierunkowskazów (przydatne sterowanie tylko w mieście w obrębie skrzyżowań). Jak ktoś miał VW z taką funkcją to wie, iż za włączenie tych świateł odpowiadał nie tylko wyłącznik kierunkowskazu ale i wykonanie skrętu kierownicą mogło je włączyć. Jadąc Passatem w nocy światełka zapalały się same bo były sterowane ich własną inteligencją. Również ich wyłączenie było realizowane w trybie wolno wygasającym, zaś cała ich praca była zależna od szybkości pojazdu i od tego czy była noc czy był dzień. Żeby z tych świateł skorzystać na krętej drodze, musiałbym stale włączać raz prawy raz lewy kierunkowskaz, kierujący pojazdami za mną chyba by mnie wyzywali od czubków. - Gadżet drugi - dotykowe otwieranie drzwi, niestety tylko przednich. Tutaj też na skróty, trzeba nacisnąć przycisk, nie wystarczy chwycić dłonią za klamkę, a funkcjonalność oprogramowania otwierania drzwi jest mało przyjazna (mam nadzieją że przy okazji prac serwisowych coś będzie można zmienić idąc w kierunku dobrych przemyśleń z VW). - Podgrzewane siedz... czytaj więcej

Thor o Kia Sportage 2010-2016

Jeżdxiłem Astrą_3, przesiadka na suva to poziom wyżej. W Astrze_4 za podobne, dodatkowe wyposażenie takie jak w Spotage musiałbym zapłacić około 12.000 zł, a tutaj za porównywalną cenę mam samochód większy i wygodniejszy. Dla mnie absolutny hit to sterowanie głosem. Naciskam przycisk na kierownicy i bez odrywania oczu od drogi zmieniam źródło dźwięku (USB, CD, iPod, radio), wywołuję nawigację lub telefon. Wybieranie numeru telefonu głosem może być cyfra po cyfrze lub szybkie (np komendy: phone / speed dial one). Funkacja w kilku językach, jednak nie w polskim, ale to nie przeszkadza. W Sportage nie musiałem dopłacać chorych pieniędzy za LEDy, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki, przyciemniane tylne szyby, sterowane elektrycznie wszystkie szyby, składane elektrycznie lusterka,fotochromat lusterko wsteczne, tempomat, dwustrefowy climatronic, czujniki cofania, aluminiowe felgi 17', skórzaną kierownicę. Do tego 6 poduszek, ABS, ESP i inne, wspomaganie elektryczne kierownicy, osobne halogeny i doświetlacze pobocza. To było w cenie 80.000 z lakierem, bez konfiguracji i dodatkowych opcji. To ma znaczenie przy sprzedaży. Sprzedając dopasionego indywidualnie Opla nikt nie docenił drogich dodatków. Liczy się cena katalogowa modelu podstawowego z fabryki. Warto o tym pamiętać. Dodatkowo mam tylko nawigację i dobry autoalarm. Nawigacja za 5000 zawiera dodatkowy zewnętrzny wzmacniacz, subwoofer i kamerę cofania. Dźwięk jest na naprawdę wysokim poziomie, a kamer... czytaj więcej

Wojtek o Kia Sportage 2010-2016

Przesiadłem się ze skody octavii 1.6. Po pierwszej jeździe sprawdzałem pod maską, czy przez pomyłkę nie zamontowali tam mniejszego silnika, ale nic z tych rzeczy... O pojemności nie daje zapomnieć tylko spalanie. Samochodów maiłem już wiele i mam pewne miarodajne górki, podjazdy, które pozwalają porównać auta. Elastyczność silnika 2.0 benzyna, fatalna... moja octavia 1.6 (102 km) była naprawdę bardziej elastyczna. Na górki, które wjeżdżała lekko na 5 biegu, Sportagem wjeżdżam na 4 biegu. Na piątce musiałbym się rozpędzić chyba do 140. Wtedy obroty byłyby odpowiednie i moment obrotowy też, co pewnie pozwoliłoby na porównywalną jazdę. Do tego wszystkiego, jest pewna dziura w dynamice po zmianie biegu. Czuję to zwłaszcza na 3 biegu. Zmieniam z 2 na 3, dodaję gazu i jest taka dziura bez przyspieszenia (może to jakiś defekt, na pewno wspomnę na przeglądzie). Teraz plusy: Komfort jazdy jest naprawdę niezły. Dobre tłumienie nierówności, cicho we wnętrzu, niezłe audio, wygodne siedzenia. Odczucia z jazdy pozytywne, poza silnikiem... czytaj więcej

Kia Sportage: Kolejny as z koreańskiej talii

Wtrącę swoje trzy grosze. Jestem na etapie zakupu SUVa lub rozsądnego kombi. Jako, że w moim przedziale cenowym mieścił się zarówno Nissan, jak i Mitsubishi, pozwoliłem sobie na sprawdzenie trzech ofert (trzecia to KIA) i taką mini analizę: - cena wyjściowa: gdybym tak doposażył Nissana i ASX, to niestety kosztowałyby sporo więcej. Absurdalne (dla mnie są) ceny opcji dodatkowych w tych japończykach. Co ciekawe opcje dodatkowe to często taka sama lub podobna elektronika. Dlaczego kosztuje 2x więcej - tego nie wie nikt. - 184KM w dieslu, 4x4 + automat - to też oferuje tylko KIA - Zewnętrznie najładniejszy jest wg mnie ASX, następnie KIA, Nissan, niestety, daleko w tyle, wygląda przy nich jak zaprojektowany 10 lat wcześniej - w środku (liczę najbogatsze wersje) podobnie z tym, że postawiłbym prawie znak równości pomiędzy ASX a Sportage. Nissan jest w środku najbardziej - hmm, wiejsko-plastikowy - gwarancja - no tu nie ma się co spierać, KIA zdecydowanie górą - koszty podstawowych materiałów ekploatacyjnych - najgorzej wypada ASX, niedaleko od tego jest Nissan, potem długo, długo nic i KIA - koszty serwisu - umówmy się, Mitsubishi jest kosztowne, bardzo kosztowne - ubezpieczenie - nie wiedzieć czemu ASX jest sporo droższy w ubezpieczaniu niż Nissan i KIA - komfort jazdy - subiektywnie najlepszy w Nissanie, zaraz po tym KIA i ASX - jednostki napędowe - ciężko powiedzieć jak z trwałością, ale nie przekonuje mnie Nissanowa, zdecydowanie przyjemniej reaguje ASX, a KIA ... czytaj więcej

Piotr o Kia Sportage 2010-2016

Miałem do tej pory kilka samochodów i o każdym można by powiedzieć zarówno coś dobrego jak i krytycznego. Przy tym aucie zdecydowanie więcej pojawia się pozytywów. Auto doskonale się prowadzi, bardzo dobrze pracuje automatyczna skrzynia 6-cio biegowa w połączeniu z dość dynamicznym dieslem. Ja mam leciutko podniesioną moc i moment poprzez założonego boxa. Auto zeszło ze spalania o ok 1 litr/100 km przy jednoczesnym lepszym zachowaniu na drodze. Jak na tak sporą bryłę spala ok. 7,2 w trasie i ok. 8,3 w mieście. Auto ma bardzo atrakcyjny wygląd - szczególnie może podobać się "agresywny" przód. Do tej pory poza problemem z tapicerka przednich foteli (sama zsuwa się z foteli) nie miałem żadnej usterki. czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jeep Wrangler zadebiutował w Los Angeles
Jeep Wrangler zadebiutował w Los Angeles
Legenda amerykańskiej motoryzacji debiutuje w nowej odsłonie. Jeep Wrangler zachował terenowe właściwości jezdne, a na jego pokładzie pojawiło się wiele nowoczesnych rozwiązań podnoszących komfort i bezpieczeństwo podróży.
Zima Zima