Samochody > Kia > Sportage
Kia

Kia Sportage - O modelu Kia Sportage

Kia
O modelu Kia Sportage

Kia Sportage to obok modelu Sorento kolejna terenówka koreańskiej marki. Kia Sportage jest mniejsza od brata i bardzo różni się od pierwszych wersji z początku lat 90-tych. Moda na SUV'y niestety wymusiła także na modelu Kia Sportage zmiany wizerunkowe, które sprawiły, że nowe egzemplarze nie nadają się do jazdy w bardziej wymagających terenach. Na pewno Kia Sportage wychodząc z niszowej klasy i plasując się w segment aut rekreacyjnych stała się poważnym konkurentem dla Nissana X-Trail, Hyundaia Tucson czy też Toyoty RAV4.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Kia Sportage


 


 

Kia Sportage - opinie kierowców


Kia Sportage został oceniony 94 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.52 na 5 możliwych punktów. 93% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.52

Liczba ocen: 94

Czy warto kupić ten model: tak 93% nie 7%

 

Kia Sportage - awaryjność




76% Brak usterek


15% Nieznaczne usterki


8% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (26.20%), układ hamulcowy (13.00%), układ wydechowy (5.40%)

 

Kia Sportage - spalanie


Użytkownicy modelu Kia Sportage testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
94
52
5
37
śr. spalanie w mieście (l/100km)
11.2
10.5
14.3
8.7
śr. spalanie w trasie (l/100km)
8.8
8.2
11.2
7.1

 

Kia Sportage - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 93%

 

Informacje o samochodach Kia Sportage

Oto zwiastun nowej Kia Sportage

Aktualności 17-08-2015

Choć do premiery czwartej generacji niezwykle popularnego SUVa jeszcze równo miesiąc, to Koreańczycy powoli zdradzają jej wygląd. Na razie znamy tylko wstępne szkice, ale wiadomo już, że czekamy na bardzo ładny wóz.

Ponad 3800 Sportage'ów do serwisu

Aktualności 30-05-2014

Możliwe źle działanie pasów bezpieczeństwa kierowcy jest przyczyną rozpoczęcia kampanii serwisowej przez Kię. W ramach tej akcji koreański producent wezwie do siebie 3838 aut.

Kia Sportage po liftingu w Genewie

Premiery 28-02-2014

Odświeżony Sportage pojawi się na salonie samochodowym w Genewie, ale auto już jest dostępne u polskich dilerów. Cena startuje od 69 990 złotych.

Kia podsumowuje sprzedaż w Polsce i Europie

Aktualności 24-01-2014

W 2013 roku na Starym Kontynencie zarejestrowano 337 972 samochody marki Kia. Najlepszy wynik uzyskały modele Sportatge oraz cee'd.

Seat szykuje pierwszego w historii SUVa

Aktualności 17-12-2013

Hiszpański producent, należący do koncernu Volkswagena szykuje nowy model, który na rynku będzie celował w segment Kii Sportage i Nissana Qashqai'a. Bazą dla tego modelu ma być nowy Leon.

Duża akcja serwisowa Kii

Aktualności 15-10-2013

Nieprawidłowe działanie tempomatu, systemu ESC czy światła stopu są powodem zorganizowania akcji serwisowej, w ramach której do serwisów wezwanych zostanie łącznie aż dziesięć modeli, w tym siedem oferowanych na polskim rynku.

Masz Kię? Uwaga na usterki!

Aktualności 16-05-2013

Aż sześć modeli marki Kia, a łącznie w Polsce prawie 6 tys. aut objętych zostanie kampanią serwisową. Powodem jest możliwość wystąpienia różnego rodzaju usterek, od nieprawidłowo działającego światła stop po problemy z układem ESC

Kia Sportage: Czołówka segmentu

Testy samochodów 15-02-2013

Ten samochód na naszym rynku odniósł duży sukces i z tym faktem zgodzą się nawet fani niemieckiej motoryzacji, którzy zazwyczaj najgłośniej krytykują koreańską markę. Sukces tego auta to głównie design. To stylistyka sprawia, że SUVy są tak popularne. 

Kia Sportage hitem nad Wisłą

Aktualności 14-09-2012

Swoją olbrzymią popularność zawdzięcza głównie boomowi, jaki w ostatnim czasie panuje w segmencie kompaktowych SUV-ów. Konkurencja jest tam jednak ogromna, dlatego nie byłoby sukcesu w postaci sierpniowego triumfu w rankingach Top Ten mojeauto.pl bez wielu dodatkowych asów, jakie ma w swojej talii Kia Sportage.

Duster zdetronizowany

Aktualności 13-01-2012

Każda seria ma kiedyś swój koniec. Seria Dacii Duster na pozycji lidera rankingów Top Ten mojeauto.pl trwała aż dwanaście miesięcy, jednak została przerwana w ostatnim miesiącu ubiegłego roku. A zakończyły ją od razu dwa modele - Kia Sportage oraz Skoda Octavia.

Filmy i galerie samochodów Kia Sportage

Testy mojeauto.pl: KIA Sportage

Testy samochodów 21-03-2011

Polska premiera: KIA Sportage

Premiery i wydarzenia 09-09-2010

Kia Sportage dla wszystkich

Inne 20-05-2008

Jedź gdzie tylko chcesz.

Klip reklamowy Kia Sportage

Inne 20-12-2007

Jazda w barwach jesieni.

Opinie i dyskusje o samochodach Kia Sportage

Wojtek o Kia Sportage 2010-

Przesiadłem się ze skody octavii 1.6. Po pierwszej jeździe sprawdzałem pod maską, czy przez pomyłkę nie zamontowali tam mniejszego silnika, ale nic z tych rzeczy... O pojemności nie daje zapomnieć tylko spalanie. Samochodów maiłem już wiele i mam pewne miarodajne górki, podjazdy, które pozwalają porównać auta. Elastyczność silnika 2.0 benzyna, fatalna... moja octavia 1.6 (102 km) była naprawdę bardziej elastyczna. Na górki, które wjeżdżała lekko na 5 biegu, Sportagem wjeżdżam na 4 biegu. Na piątce musiałbym się rozpędzić chyba do 140. Wtedy obroty byłyby odpowiednie i moment obrotowy też, co pewnie pozwoliłoby na porównywalną jazdę. Do tego wszystkiego, jest pewna dziura w dynamice po zmianie biegu. Czuję to zwłaszcza na 3 biegu. Zmieniam z 2 na 3, dodaję gazu i jest taka dziura bez przyspieszenia (może to jakiś defekt, na pewno wspomnę na przeglądzie). Teraz plusy: Komfort jazdy jest naprawdę niezły. Dobre tłumienie nierówności, cicho we wnętrzu, niezłe audio, wygodne siedzenia. Odczucia z jazdy pozytywne, poza silnikiem... czytaj więcej

Thor o Kia Sportage 2010-

Jeżdxiłem Astrą_3, przesiadka na suva to poziom wyżej. W Astrze_4 za podobne, dodatkowe wyposażenie takie jak w Spotage musiałbym zapłacić około 12.000 zł, a tutaj za porównywalną cenę mam samochód większy i wygodniejszy. Dla mnie absolutny hit to sterowanie głosem. Naciskam przycisk na kierownicy i bez odrywania oczu od drogi zmieniam źródło dźwięku (USB, CD, iPod, radio), wywołuję nawigację lub telefon. Wybieranie numeru telefonu głosem może być cyfra po cyfrze lub szybkie (np komendy: phone / speed dial one). Funkacja w kilku językach, jednak nie w polskim, ale to nie przeszkadza. W Sportage nie musiałem dopłacać chorych pieniędzy za LEDy, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki, przyciemniane tylne szyby, sterowane elektrycznie wszystkie szyby, składane elektrycznie lusterka,fotochromat lusterko wsteczne, tempomat, dwustrefowy climatronic, czujniki cofania, aluminiowe felgi 17', skórzaną kierownicę. Do tego 6 poduszek, ABS, ESP i inne, wspomaganie elektryczne kierownicy, osobne halogeny i doświetlacze pobocza. To było w cenie 80.000 z lakierem, bez konfiguracji i dodatkowych opcji. To ma znaczenie przy sprzedaży. Sprzedając dopasionego indywidualnie Opla nikt nie docenił drogich dodatków. Liczy się cena katalogowa modelu podstawowego z fabryki. Warto o tym pamiętać. Dodatkowo mam tylko nawigację i dobry autoalarm. Nawigacja za 5000 zawiera dodatkowy zewnętrzny wzmacniacz, subwoofer i kamerę cofania. Dźwięk jest na naprawdę wysokim poziomie, a kamer... czytaj więcej

Czujniki w kołach

Prawdopodobnie Kie mają taki sam układ. Troszeczkę teorii: UKŁADU MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH (TPMS) 1. Opis: AL: Autorejestracja (Auto Learning) CAN: Magistrala CAN (Controller Area Network) TPMM: Elektroniczny moduł sterowania układem TPMS (Tire Pressure Monitoring Module) IC: Tablica wskaźników (Instrument Cluster) LF: Niska częstotliwość (Low Frequency) LFI: Inicjator niskiej częstotliwości (Low Frequency Initiator) MIL: Lampka sygnalizacji usterek (MIL) (Malfunction Indicator LED) RF: Częstotliwość radiowa (Radio Frequency) WE: Elektronika koła (Wheel Electronic) WU: Moduł koła (Wheel Unit) Układ TPMS monitoruje ciśnienie i temperaturę panujące w każdej z opon pojazdu i odpowiada za rozpoznawanie sytuacji potencjalnie niebezpiecznej. W przypadku wykrycia nieprawidłowego ciśnienia lub temperatury, moduł układu włącza jedną z dwóch lampek ostrzegawczczych układu na tablicy wskaźników oraz jedną lub więcej diod LED wskazujących konkretne opony pojazdu. Jednocześnie moduł TPMM monituje prawidłowość sygnałów wejściowych i wyjściowych układu. Układ TPMS monitoruje ciśnienie opon również na postoju. Moduł TPMM analizuje dane przesyłane przez czujniki układu, na ich podstawie określa stan opon i w przypadku wykrycia nieprawidłowości wysyła przez magistralę CAN sygnały ostrzegające kierowcę. 2. Funkcje układu Wartości progowe ostrzegania Ostrzeganie zwykłe Moduł ma zapisane w pamięci wartości progowe ciśnienia opon, których zmiana nie może wynikać wyłącznie ze zmian temp... czytaj więcej

Kia Sportage: Kolejny as z koreańskiej talii

Obiecałem więc piszę. Przejechałem moim sportage 7800km za trzy miesiące, ogólnie super, ale jest ale. Niektóre gadżety są zrobione trochę na skróty. - Na przykład światła doświetlające zakręty w tym wykonaniu to pomyłka, świecą bardzo mizernie praktycznie nie dając żadnego wsparcia ( zbyt cienkie przewody zasilające żarówkę znacznie obniżają jej napięcie pracy, która i tak jest za słaba bo ma zaledwie 20W). Włączeniem tego oświetlenia steruje tylko włącznik kierunkowskazów (przydatne sterowanie tylko w mieście w obrębie skrzyżowań). Jak ktoś miał VW z taką funkcją to wie, iż za włączenie tych świateł odpowiadał nie tylko wyłącznik kierunkowskazu ale i wykonanie skrętu kierownicą mogło je włączyć. Jadąc Passatem w nocy światełka zapalały się same bo były sterowane ich własną inteligencją. Również ich wyłączenie było realizowane w trybie wolno wygasającym, zaś cała ich praca była zależna od szybkości pojazdu i od tego czy była noc czy był dzień. Żeby z tych świateł skorzystać na krętej drodze, musiałbym stale włączać raz prawy raz lewy kierunkowskaz, kierujący pojazdami za mną chyba by mnie wyzywali od czubków. - Gadżet drugi - dotykowe otwieranie drzwi, niestety tylko przednich. Tutaj też na skróty, trzeba nacisnąć przycisk, nie wystarczy chwycić dłonią za klamkę, a funkcjonalność oprogramowania otwierania drzwi jest mało przyjazna (mam nadzieją że przy okazji prac serwisowych coś będzie można zmienić idąc w kierunku dobrych przemyśleń z VW). - Podgrzewane siedz... czytaj więcej

Kia Sportage: Kolejny as z koreańskiej talii

Wtrącę swoje trzy grosze. Jestem na etapie zakupu SUVa lub rozsądnego kombi. Jako, że w moim przedziale cenowym mieścił się zarówno Nissan, jak i Mitsubishi, pozwoliłem sobie na sprawdzenie trzech ofert (trzecia to KIA) i taką mini analizę: - cena wyjściowa: gdybym tak doposażył Nissana i ASX, to niestety kosztowałyby sporo więcej. Absurdalne (dla mnie są) ceny opcji dodatkowych w tych japończykach. Co ciekawe opcje dodatkowe to często taka sama lub podobna elektronika. Dlaczego kosztuje 2x więcej - tego nie wie nikt. - 184KM w dieslu, 4x4 + automat - to też oferuje tylko KIA - Zewnętrznie najładniejszy jest wg mnie ASX, następnie KIA, Nissan, niestety, daleko w tyle, wygląda przy nich jak zaprojektowany 10 lat wcześniej - w środku (liczę najbogatsze wersje) podobnie z tym, że postawiłbym prawie znak równości pomiędzy ASX a Sportage. Nissan jest w środku najbardziej - hmm, wiejsko-plastikowy - gwarancja - no tu nie ma się co spierać, KIA zdecydowanie górą - koszty podstawowych materiałów ekploatacyjnych - najgorzej wypada ASX, niedaleko od tego jest Nissan, potem długo, długo nic i KIA - koszty serwisu - umówmy się, Mitsubishi jest kosztowne, bardzo kosztowne - ubezpieczenie - nie wiedzieć czemu ASX jest sporo droższy w ubezpieczaniu niż Nissan i KIA - komfort jazdy - subiektywnie najlepszy w Nissanie, zaraz po tym KIA i ASX - jednostki napędowe - ciężko powiedzieć jak z trwałością, ale nie przekonuje mnie Nissanowa, zdecydowanie przyjemniej reaguje ASX, a KIA ... czytaj więcej

Piotr o Kia Sportage 2010-

Miałem do tej pory kilka samochodów i o każdym można by powiedzieć zarówno coś dobrego jak i krytycznego. Przy tym aucie zdecydowanie więcej pojawia się pozytywów. Auto doskonale się prowadzi, bardzo dobrze pracuje automatyczna skrzynia 6-cio biegowa w połączeniu z dość dynamicznym dieslem. Ja mam leciutko podniesioną moc i moment poprzez założonego boxa. Auto zeszło ze spalania o ok 1 litr/100 km przy jednoczesnym lepszym zachowaniu na drodze. Jak na tak sporą bryłę spala ok. 7,2 w trasie i ok. 8,3 w mieście. Auto ma bardzo atrakcyjny wygląd - szczególnie może podobać się "agresywny" przód. Do tej pory poza problemem z tapicerka przednich foteli (sama zsuwa się z foteli) nie miałem żadnej usterki. czytaj więcej