Samochody > Kia > Venga > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Kia Venga

Łączna ocena

4.17

Kia Venga – oceny kierowców

Samochody Kia Venga zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 86 razy. Łączna ocena to 4.17 na 5. To dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.42, silnik – 4.12, komfort jazdy – 4.36 i jakość i awaryjność – 3.80.

Użytkownicy samochodów Kia Venga

Wskaznik temperatury cieczy chłodzącej

Tak właśnie jest w przypadku Kii Vengi, brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej jak i wadliwe działanie komputera pokładowego to jest trybu średniego zużycia paliwa, które często się resetuje bez powodu. Sprawa z pozoru wydaje się błaha, ale przypadłości dręczące Vengę mogą być irytujące oraz zraża mnie niewłaściwy sposób załatwiania sprawy przez Kie Motors Polska jak i pozostawianie klienta samemu sobie. Na stronie internetowej Interia znalazłem artykuł „ten typ tak ma…” z 15 listopada 2010 roku gdzie został poruszony problem trybu średniego zużycia paliwa. Przedstawiciel Interii zwrócili się do polskiego importera Kii z pytaniem dotyczącym częstego resetowania trybu średniego spalania paliwa. A o to treść pisma, jakie otrzymała Interia od polskiego importera Kii: "Tematem zajmujemy się od dawna, była też korespondencja z klientami wyjaśniająca problem. W skrócie algorytm średniego zużycia paliwa jest tak zaprojektowany, że każdorazowo po zatankowaniu paliwa (minimum około 6 l) i po pierwszym ruszeniu od tankowania gdy prędkość pojazdu przekracza 2 km/h następuje automatyczne kasowanie średniego zużycia paliwa. Identyczny algorytm jest w poprzednim sportage, cee'd, nowym sorento. Niektórzy użytkownicy traktują to jako usterkę, ale taka jest intencja producenta samochodu i my nie możemy tego zmieniać. Być może do wyzerowania może także dojść po zaparkowaniu samochodu na dużej pochyłości gdyż czujnik poziomu paliwa w zbiorniku może zanotować zmianę poziomu ... czytaj więcej

KIA VENGA - KILKA PYTAŃ DLA UZYTKOWNIKÓW

MZ czy kupisz Vengę czy Golfa używanego, czy inne auto to wyłącznie indywidualna sprawa każdego kupującego przecież mamy cechę hipotetyczną ludzkiego umysłu, pozwalającą nam świadomie decydować o swoich czynach i nie być całkowicie zdeterminowanym czynnikami zewnętrznymi. A co do Vengi M to podaje bo widzę że jesteś człowiekiem dociekliwym a zarazem leniwym albo masz inny cel, no cóż kukułka też podrzuca swoje jajka do innych gniazd (oczywiście ze strony mojeauto.pl): Kia Venga 1.4 - 90 KM M Informacje ogólne: Rodzaj samochodu: Osobowy Klasa: Mały Układ napędowy: Rodzaj silnika: benzynowy Pojemność silnika [cm3]: 1396 Moc maksymalna [KM/kw](obr/min): 90/66 (6000) Maks. moment obr. [kGm/Nm](obr/min): 13.9/137 (4000) Typ napędu: przedni Skrzynia biegów: 5 - biegowa, manualna Nadwozie: Nadwozie: 5 dr. Długość/Szerokość/Wysokość [mm]: 4068/1765/1600 Pojemność bagażnika [l]: 422/ 1486 Masa własna [kg]: 1170 Ładowność [kg]: 540 Liczba miejsc siedzących: 5 Rozstaw osi w [mm]: 2615 Minimalna średnica skrętu [m]: 10.4 Dane eksploatacyjne: Przyspieszenie (od 0 do 100km/h [s]): 12.8 Prędkość maksymalna [km/h]: 168 Zużycie paliwa - cykl miejski [l/100km]: 7.5 Zużycie paliwa - cykl mieszany [l/100km]: 6.2 Zużycie paliwa - cykl pozamiejski [l/100km]: 5.5 Pojemność zbiornika paliwa [l]: 48 Emisja CO2 [g/km]: 147 Gwarancja: Gwarancja na silnik i podzespoły: 7 lat lub 150000 km Gwarancja na lakier: 5 lat lub 150000 km Gwarancja na per... czytaj więcej

KIA Venga? Zaprojektowany by stać w serwisie

~kubiec, może i jesteś z konkurencji ale rozumie twoją frustrację. Do sądu nie tak od razu oni maja gromadę prawników swoich, ale możesz na początku podjąć następujące kroki a mianowicie: Skorzystania z prawa do rękojmi za wady fizyczne na podstawie art. 560 par.1. Kodeksu Cywilnego, który uprawnia do : ?Odstąpienia od umowy poprzez złożenie stosownego oświadczenia sprzedawcy. A to rodzi dla każdej ze stron obowiązek wzajemnego zwrotu pieniędzy otrzymanego wcześniej od kupującego. Niemniej jednak kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne. Prawdopodobnie taka sytuacja nie występuje w Pana przypadku, gdyż sprzedawca wielokrotnie i nieudolnie próbował usuwać usterki i ostatecznie doprowadzając do pogorszenia stanu Pańskiego auta. I takie rozwiązanie wydaje mi się najbardziej korzystne , gdyż sprzedawca nie będzie miał już możliwości usuwania usterek , tylko będzie zmuszony zwrócić pieniądze za samochód. Dlaczego, gdyż uprzednie próby usuwania wad (a jak Pan opisuje a było ich nie mało ) kończyły się niepowodzeniem. I dlatego takie rozwiązanie jest korzystne dla Pana ponieważ zgodnie z art. 579 Kodeksu Cywilnego może być wykonywane niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. W przypadku żądania obniżenia ceny to jest Pan zatrzymuje samochód i ... czytaj więcej

Wadliwa VENGA i bezradna KIA MOTORS

W marcu kupiłam samochód – KIA VENGA – nowość, istne cudo. 7 LAT GWARANCJI! Sprawował się nieźle. Po 1,5 tys. km jazdy zaczęło brakować mu mocy, świeciła się kontrolka silnika. Awaria zastała mnie w trasie. Pierwsza wizyta – serwis KIA MOTORS w Rzeszowie. Stwierdzono brak styku na drugim cylindrze. Usterkę podobno naprawiono. Po dwóch tygodniach znowu ta sama awaria. Zgłosiłam się do najbliższego serwisu KIA MOTORS W KATOWICACH. Pan serwisant stwierdził, że 4 świece zapłonowe oraz cewki 1,2,3 cylindra zostały bardzo mocno zalane wodą przez mycie silnika, wymagana wymiana, lecz nie podlega gwarancji – koszt wymiany 1150 zł, przy czym części brak. KTO NORMALNY MYJE SILNIK W NOWYM SAMOCHODZIE????!!!! Chyba, że pan z serwisu KIA MOTORS w Katowicach. Z podowdu braku części, cewki i świece tylko wyczyszczono. Po 3 tygodniach powtórka z rozrywki – znów awaria w trasie. Z prędkością 20 km/h dojechałam do serwisu KIA MOTORS w Rzeszowie. Było niedzielne popołudnie, serwis zamknięty, więc zadzwoniłam na Kia Assistance. ,,Bardzo uprzejmy pan” przyjął zgłoszenie i stwierdził, że samochód zastępczy mi się nie należy, bo jestem pod serwisem Kia, nieważne, że 300 km od domu. ,,Co mnie to obchodzi, to Pani problem” – powiedział. Następnego dnia pan mechanik z serwisu KIA MOTORS w Rzeszowie stwierdził, że pod maskę samochodu weszły koty i nasikały do cewki zapłonowej. JAKIM CUDEM???!!! Wyczyścili, wysuszyli i ,,jest ok”. Kilka dni później po ulewie podnoszę maskę samochodu, a... czytaj więcej

Kia Venga, kupować czy nie?

Witam. Na początek słowo o logowaniu na mojavenga.pl. Jest z tymi problem bo od dwóch dni próbuje się tam zalogować i sie nie udaje. Dostałem maila aktywującego, i dalej nic - konto nieaktywne. Co do samej Kii. Od kiedy podjąłem decyzję o pozbyciu sie chyba najgorszego pod względem usterek auta jakim jest obecny Scenic II 1.9dci, to właśnie Kia Venga była absolutnym liderem. Zakochałem się w niej od chwili wypuszczenia na rynek i powiedziałem sobie, że kiedyś będę ją miał. Pooglądałem sobie ją w salonie, przejechałem się autem testowym i było bardzo fajnie. Wiedziałem, że będzie moja. Ale z zupełnej ciekawości postanowiłem też pooglądać inne auta tej klasy. I się zaczął mój problem. Otóż pojechałem do Nissana pooglądać Nota, do Hondy przymierzyć się do Jazza, do Citroena po C3 Picasso i do Skody celem obadania Roomstera. I tu emocje w stosunku do Vengi nieco opadły. O ile design auta dalej jest dla mnie "namber łan" o tyle cała reszta już nie. Przede wszystkim jakość materiałów: w każdym wymienionym z aut jakość materiałów jest ZNACZNIE lepsza (no może poza Hondą, ale u niej spasowanie wydaje się solidniejsze). Każdym z wymienionych aut jeździ się też bardziej komfortowo niż Vengą. Dodatkowo Skoda bije wszystkich konkurentów ilością miejsca i możliwościami aranżacji wnętrza z tyłu (fotele Varioflex). Tylko też kontrowersyjny design: kiedyś mi się nawet podobał, teraz niestety trochę za bardzo przypomina dostawczaka w stylu VW Caddy i chyba świadomie nie zdecyd... czytaj więcej

Kia venga- problem z klockami hamulcowymi i tarczami

Objawów usterek Obniżony pedał hamulca lub wrażenie ?napompowania? pedału: 1. Hydraulika układu (wyciek płynu) ? naprawa 2. Hydraulika układu (układ zapowietrzony) ? odpowietrzyć 3. Uszczelniacze tłoczków (zużyte lub uszkodzone) ? wymienić 4. Usterka pompy hamulcowej ? wymienić Nienaturalny opór hamulców: 1. Skok jałowy pedału hamulca (minimalny) ? wyregulować 2. Skok dźwigni hamulca postojowego (niewłaściwa regulacja) - wyregulować 3. Cięgno hamulca postojowego (zablokowane) - wyregulować 4. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte) ? naprawić / wymienić 5. Tłoczki (zablokowane) - wymienić 6. Tłoczki (zamarznięte) ? wymienić 7. Sprężyna kotwicząca lub sprężyna powrotna (niesprawne) ? wymienić 8. Układ wspomagania (nieszczelność w układzie podciśnieniowym) ? wymienić 9. Usterka pompy hamulcowej ? wymienić Ciągnięcie hamulców ? hamulce nie wyłączają się odpowiednio: 1. Tłoczki (zablokowane) ? wymienić 2. Klocki hamulcowe (zaolejone) ? wymienić 3. Tłoczki (zamarznięte) ? wymienić 4. Tarcze (porysowane) - wymienić 5. Klocki hamulcowe (pęknięte lub zużyte) ? wymienić Pedał hamulca ?twardy?, ale siła hamowania jest niedostateczna: 1. Hydraulika układu (wyciek płynu) - naprawić 2. Hydraulika układu (układ zapowietrzony) ? odpowietrzyć 3. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zużyte) - wymienić 4. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte) ? wymienić 5. Klocki hamulcowe... czytaj więcej

KIA Venga 1,6 benzyna - problem z podszuszką powietrzną i serwisem KIA

Witam, Zakupiliśmy z mężem nową KIA Venga ? dobrze rokujący model KIA, który wszedł na nasz rynek w tym roku. Spodobał nam się. Poza tym chcieliśmy spróbować innej marki, niż dotychczas użytkowanych przez nas samochdów. Nie możemy wiele powiedzieć na temat tego samochodu, gdyż po dwóch tygodniach jazdy stoi w serwisie już 8 tygodni! Przyczyną jest moduł poduszki powietrznej. Po dwóch tygodniach jazdy zapaliła się kontrolka poduszki. Udaliśmy się do serwisu KIA ? BDG w Tarnowie, gdzie dopiero po dwóch dniach stwierdzono, iż zepsuł się jeden z modułów. Samochód musiał zostać zatrzymany w serwisie. I zaczęło się ... , Skończyła się przemiła obsługa sprzedawców, którzy zapewne mają plany na sprzedaż samochodów, a zaczęła się byle jaka obsługa pracowników serwisu, który w Tarnowie nie zachęca nawet swoim wyglądem: serwis jak za czasów komunizmu, trzeba się starać, aby zauważono cię kliencie, że wszedłeś, chyba, że zrobi to wcześniej jakaś Pani krążąca z papierosem po holu i po sali serwisowej i zada pytanie ?Czego Pani szuka??. Nikt z pracowników BDG w Tarnowie nie umiał odpwiedzieć na pytanie ile to potrwa, może 10, może 14 dni. Brak części w Polsce, nie wiadomo gdzie jest. Nie ma możliwości uzyskania samochodu zastępczego, jak dopiero po 14 dniach ? termin ?zwyczajowo przyjęty?, nigdzie nie zapisany, w żadnym regulaminie. Minęło 18 dni. Żadnego kontaktu ze strony serwisu. Sami musieliśmy dopytywać co z samochodem. Nadal nie wiadomo. Kierownik serwisu odsyła do dyrektora, d... czytaj więcej

Kia Venga: Rozmiar B+

jareka za czym zaczniesz pisać zapoznaj się z cenami - Honda Jazz 1.2 Base RP09 lub 1.2 Base VSA wersja podstawowa 48 900 zł dalej Honda Jazz 1,4 Elegance - 57 900 zł ; Nissan Note 1.4 88 KM Visia, 1.4 88 KM Acenta, 1.4 88 KM I-Way: 46 990, 53 890, 57 090 to są wersje podstawowe. Natomiast Citroen C3 Picasso 1,4 VTi 95 KM My Way RP10 w podstawowej wersji - 51 600 zł a krytykowana Kia Venga 1.4 DOHC CVVT 90 KM M - 45 400 zł + pakiet ESC za 1000 zł + lakier metalik 1 700 zł = 48 100 zł , + gratisy ; autoalarm z funkcjami: czujnik ruchu, dwuobwodowy, własne zasilanie; czujniki parkowania tył i alufelgi 15" do wyposażenia podstawowego: 15" felgi stalowe wraz z kołpakami oraz oponami 195/65 R15 ABS - system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania alarm barwione szyby BAS (system wspomagający siłę hamowania) chromowana atrapa chłodnicy EBD - system rozdziału siły hamowania elektryczne, progresywne wspomaganie układu kierowniczego elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi z funkcją bezpieczeństwa funkcja zdalnego sterowania centralnym zamkiem oraz składany kluczyk funkcja zdalnego sterowania radiem z koła kierownicy, złącze USB immobilizer, antena dachowa, gniazda 12V w konsoli centralnej oraz w przedziale bagażowym instalacja radiowa z 4 głośnikami klamki zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia klimatyzacja manualna z filtrem przeciwpyłkowym lakierowane zderzaki lampki ... czytaj więcej

KIA Venga? Zaprojektowany by stać w serwisie

Jestem kolejnym niezadowolonym posiadaczem Vengi benzyna 1,4l. Po 3 miesiącach od zakupu zablokował się wyświetlacz LCD pokazujący godzinę i temperaturę. Na zewnątrz 3 st. C a na termometrze elektronicznym +27. Odwiedziłem 2 krotnie serwis, wgrywali jakieś oprogramowanie za każdym razem pomagała na 2 tygodnie. W końcu wyświetlacz zdechł (przestał w ogóle cokolwiek wyświetlać). Kolejna wizyta w serwisie i wymiana wyświetlacza. Wreszcie pomogło. Po kolejnym miesiąc wyświetlił się błąd EPS i przestało działać wspomaganie. Wizyta w serwisie i diagnoza, że jest uszkodzony czujnik wspomagania, a koszt części to 20 tyś zł.Naprawa potrwa 3 tygodnie, a samochodu zastępczego nie dadzą. Po stanowczej rozmowie z kierownikiem salonu znalazł się samochód zastępczy. Po tygodniu telefon, że auto naprawione. Wg serwisu obyło się bez wymiany kolumny kierowniczej błąd był w EPROMie. Odbieram samochód i proszę o uzupełnienie wpisów w książce gwarancyjnej. Serwis odmawia, tłumacząc, że mogą wpisać tylko te naprawy, przy których były wymieniane części. Tłumaczę więc, że był wymieniony wyświetlacz, na co pracownik serwisu sprawdza w kompie i mówi, że żadnej wymiany nie było. Na pytanie jakim cudem wyświetlacz zaczął działąć serwisant nie umie odpowiedzieć. Wyjeżdżam lekko zirytowany i po 2 tygodniach dzwonię ponownie do serwisu. Powtórka z rozrywki: świeci czujnik EPS i nie działa wspomaganie kierownicy. Umawiam się na serwis i proszę o przygotowanie samochodu zastępczego. Nazajutrz kolejna wizy... czytaj więcej

KIA Venga? Zaprojektowany by stać w serwisie

Czytam niektóre opisy użytkowników KIA Venga i nie chce mi się wierzyć w to co tam wyczytuję. Że ktoś może być zadowolony z bezawaryjnej jazdy, że auto mu się nie psuje. Mam samochód prawie dwa miesiące, z czego w użytkowaniu udało mi się go wykorzystać zaledwie kilka dni. Bajerów dużo, ale uciekajcie z zakupem! Najpierw zepsuła się stacyjka (samochód nie wyłączał się do końca, po wyłączeniu zapłonu pojawiło się kilka ciekawych objawów np.rozładowany akumulator na rano). Wymienili najpierw w serwisie zamek drzwi (dopiero po 3 tygodniach stania) i oddali mi samochód nadal niesprawny. Trzeciego dnia użytkowania przestało funkcjonować poprawne blokowanie drzwi samochodu po jego opuszczeniu - nie można zwykle zablokować bagażnika, a zamka mechanicznego w nich brak. Po kilku tygodniach w naprawie nadal to nie działa. Samochód nie nadaje się do pozostawienia w innym miejscu niż parking pod nadzorem, no chyba że auto akurat ma kaprys i zdecyduje się zabezpieczyć prawidłowo. To że niektóre kontrolki na desce rozdzielczej wyświetlają się i znikają w znanym tylko sobie czasie i celu to już pestka. A jakie siłowniki w klapie bagażnika - poniżej 0 C trzeba samemu ciągnąć klapę do góry. Gratulacje dla producenta, nawet w kilkuletnich samochodach (oczywiście innych marek) działa to o wiele lepiej! Te siłowniki nadają się do zabawek, nie do samochodów. Inna ciekawostka: dowiedziałam się dziś w serwisie KIA, że automatyczna blokada drzwi w trakcie jazdy działać ma w Vendze w orygina... czytaj więcej