1. Samochody
  2. FSO
  3. Polonez
FSO

FSO Polonez - FSO Polonez

FSO
FSO Polonez

Polonez to chyba najbardziej znany spośród niewielkiej liczby polskich samochodów, jakie pojawiły się w historii motoryzacji. Jego premiera miała miejsce w listopadzie 1977 roku. Od maja roku następnego do kwietnia 2002 roku wyprodukowano łącznie w fabryce FSO na Żeraniu nieco ponad milion egzemplarzy Poloneza. Auto w swojej 24-letniej obecności na rynku oferowane było w wielu wersjach nadwoziowych i wyposażeniowych.

Ocena użytkowników

Kup FSO Polonez


 

FSO Polonez - opinie kierowców


FSO Polonez został oceniony 91 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.15 na 5 możliwych punktów. 88% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.15

Liczba ocen: 91

Czy warto kupić ten model: tak 88% nie 12%

 

FSO Polonez - spalanie


Użytkownicy modelu FSO Polonez testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
91
45
36
10
śr. spalanie w mieście (l/100km)
9.5
9.9
11.4
7.2
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.8
7.9
9.2
6.2

 

Informacje o samochodach FSO Polonez

Radykalny Polonez 4x4 na aukcji

wydarzenia 11-11-2015

Oto dość radykalna przeróbka Poloneza Caro, którą można kupić na jednym z portali ogłoszeniowych. Czteronapędowy Polonez Caro to realizacja marzeń czy może nieudolna przeróbka?

Twórca Golfa i Poloneza na emeryturze - galeria dzieł Giorgetto Giugiaro

Aktualności 06-07-2015

Wyjdź z domu i zrób kilka kroków a na pewno natrafisz na któreś z jego dzieł. Giorgetto Giugiaro to zapewne najsłynniejszy projektant samochodów świata, ale po kilku dekadach pracy opuścił właśnie studio Italdesign Giugiaro.

Tak się rozbija Poloneza Caro!

wydarzenia 18-03-2013

Tego filmu prawdopodobnie nie widzieliście, oto crash-test Poloneza Caro z 1993 roku.

W moich snach wciąż Warszawa*

Aktualności 02-03-2013

Spotykamy się w pracowni. Wchodząc do środka, od razu naszą uwagę przykuwają rysunki i szkice, które znajdują się na ścianach i stołach. Te, które oglądamy najdłużej, to szkice samochodów przypominających modele Bentley'a. Z brytyjską marką nic nie łączy równie majestatycznie wyglądających aut. To cztery wizje nowej Warszawy, o których rozmawiamy z ich twórcą, Michałem Koziołkiem. Zapraszamy do lektury.

Opinie i dyskusje o samochodach FSO Polonez

polonez 1.5 92r. przygotowanie do jady po długiej przerwie

No to tak podstawa to naładować akumulator, sprawdzić poziom oleju, płynu hamulcowego i chłodniczego. Jeśli oleju jest za mało to dolej najlepiej taki jak był dolewany wcześniej(pewnie gdzieś w bagażniku będzie bańka) płyn chłodniczy lub wodę dolewamy do chłodnicy i do zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli dolewasz wodę to przed zimą musisz sprawdzić stopień zamarzania płynu. Podłącz akumulator i sprawdź czy kontrolki są sprawne jak się nie załączają to sprawdź czy bezpieczniki nie są zaśniedziałe(jeśli masz je w kształcie fasolek i nie stykają to czyszczenie mało daje lepiej wymienić) Jeśli chodzi o płyn hamulcowy to tu jest gorzej bo jeśli odpłyną za zbiorniczka to nie wystarczy tylko dolać tylko trzeba odpowietrzyć cały układ a to jest trochę zabawy. Do układu hamulcowego możesz spokojnie lać DOT4 bo możesz mieć tylko DOT4 lub DOT3 a do DOT 3 można dolewać DOT4 bez żadnych przeszkód ale w drugą stronę niewolno. Jeśli wszystko jest ok możesz spróbować go odpalić. Jeśli rozrusznik zakręci to masz duże szczęście. Jeśli jednak tak się nie stanie to sprawdź czy akumulator, potem kable czy siedzą dobrze na akumulatorze, potem do rozrusznika lecą dwa kable jeden gruby od + przy akumulatorze a drugi cieńszy od rozrusznika do wiązki i do kabiny sprawdź ten cieńszy czy dobrze siedzi na rozruszniku i czy w obrębie komory silnika nie jest gdzieś przerwany lub rozłączony na kostce jedno-pinowej (jeśli w ogóle jest to rzuca się w oczy). Jak to wszystko jest ok a rozrusznik nie kręci ... czytaj więcej

Potrzebuje Pomocu w odratowaniu Polonezika

Lisuu Jeśli tak bardzo zależy tobie na tym polonezie radził bym zacząć od sprawdzenia klocków hamulcowych i jak masz bębny na osi tylnej to szczęki hamulcowe jeśli nie trzeba ich wymienić to wystarczy sprawdzić czy dobrze hamuje a jeśli są starte to należy je wymienić po ich wymianie najlepiej jest odpowietrzyć układ hamulcowy. Następną rzeczą jest sprawdzenie luzów w układzie kierowniczym (poruszaj kierownicą w prawo i lewo jeśli będą luzy to kierownica będzie chodziła lekko i trzeba będzie zajrzeć do końcówek i je wymienić najlepiej parami ale także osobno jeśli chcesz mieć mniejszy wydatek oczywiście możesz także złapać za koło przednie prawe i lewe poruszać nimi tylko na podnośniku by koło było wolne od oporów tarcia z podłożem i zobaczyć czy nie mają luzów) jeśli ma ten polonez wspomaganie kierownicy to proponował bym tą drugą opcje . Po tych zabiegach możesz sprawdzić zawieszenie czy mu nic nie dolega , ale by je sprawdzić musisz się przejechać nim. Bez obaw jeśli sprawdzisz hamulce i układ kierowniczy i nie będzie nic im dolegało to będziesz mógł nim się przejechać. Ale nie zapomnij przed wyjazdem o sprawdzeniu świateł. Jeśli będziesz miał jakieś pytania pisz na mojego maila Karpio112@interia.pl a w temacie wpisuj Polonez porady czy coś w tym stylu bym wiedział że to od ciebie. Pozdro czytaj więcej

focus1987 o FSO Polonez Caro 1991-1993

Kupiłem go 4,5 roku od szefa taty z pracy za 1200zł. Mój egzemplarz był cały czas garażowany, serwisowany na bieżąco tak więc nie mam oznak żadnej rdzy. Zawieszenie bardzo komfortowe wraz z fotelami, natomiast jak się łatwo domyśleć nie ma żądnego trzymania bocznego- taki "kanopowóz". Najwięcej na naprawę związaną z wiekiem poldka wydałem 110zł, więc uważam że to tanio. Nie liczę oczywiście rzeczy, które w każdym aucie trzeba wymieniać bo w polonezie wszystko jest tanie. Najdłużsżą trasę odbyłem nim do Bibione do Włoszech i ani przez chwilę nie miałem wrażenia, że coś się rozleci, że stanie na środku autostrady itp. Wiadome, że nie jest demonem prędkości ani przyspieszenie, ale nie za to pokochałem to auto. W międzyczasie miałem Seicento, które jak dla mnie jest totalnym szmelcem - o wiele gorszym od poloneza:) teraz mam oprócz poldka Mondeo ale to jest już zupełnie inna era. Nie mniej kończąc mogę polecić wszystkim, którzy cenią sobie komfort i z reguły nigdzie się nie spieszą:) Pozdrawiam czytaj więcej

Żuczek o FSO Polonez Caro 1993-2002

z racji tego ze niedalo wybrac sie / wpisac innego silnika niz jest na liscie wybralem jednostke ktora byla w tym aucie seryjnie - lecz ja jezdze ze zmienionym silnikiem o pojemnosci dwóch litrow i turbospreżarką. silnik konstrukcji DOHC . zaweiszenie rowniez uleglo zmianie - z przodu sprezyny od trucka diesla - najtwardze i najwyzsze z gumami odbojowymi - z tylu resory od stara. plus dystanse po 2cm na strone - do tego felga z 10cm rantem - i koao o duzym profilu. samochod spisuje si ewysmienicie bylem nim w niemczech holandi słowacji - zawsze bezawaryjnie. super auto plecam - jest wspomaganie kierownicy - mocny dynbamiczny silnik skurzana tapicerka. wszystkie potzebne wskazniki czytaj więcej

Michal Krosno o FSO Polonez 1985-1991

Polacy udowodnili poraz że potrafią zrobic coś co przetrwa lata.Polonezy najstarsze kończą prawie 30 lat,a jeszcze jeżdzą i mają sie nie najgorzej.Polonez był na ówczesne czasy autem ze zdecydowanie wyższej półki.Można by wręcz powiedziec że limuzyną.Bardzo wygodny,5 osobowy,w wersji Caro,kombi nawet z pokażnym bagażnikiem.Myśle ze polonezy wypadły by jeszcze lepiej gdyby miały odrobine mocniejsze silniki w ofercie bo popatrzmy prawdzie w oczy:80 KM w najmocniejszym silniku o poj.1.5l na mase 1300kg to jest troszkę mało.Uważam ze trzeba...moze nie kochać,ale chociaż patrzeć pozytywniena Polska motoryzacje bo jest piękna i gdyby nie towarzysze zza Buga to byłaby jeszcze piękniejsza.Ja ten samochód oceniam na -5/6 czytaj więcej

polonez caro plus - problem z prędkościomierzem

Witam Mam poloneza caro plusa 1.4 z 97' roku. Podczas jazdy wskazówka obrotomierza oraz prędkościomierza nie wznosi sie regularnie lecz obroty i prędkość "skaczą" tzn. wskazówki zatrzymują się, a następnie gwałtownie wznoszą się o pewną wartość (np. wskazówka predkościomierza ustala sie na 40 km/h a potem idzie do góry na 60 km/h mimo ciagłego przyspieszania). Gdy ustanę wskazówka prędkościomierza zostaje to na 30, to na 20 km/h. Wymieniałem zegary, ale były te same problemy, więc to inna przyczyna. Zastanawiam się, czy usterka nie tkwi w przekładni predkościomierza przy skrzyni biegów. W moim aucie w ogóle nie ma tzw. czujnika predkości, który jest pomiedzy linką a tą przekładnią (w polonezie 1.6 z 96' r. u mojego brata był taki czujnik) - linka jest połączona bezpośrednio z przekładnią prędkościomierza. Mój poldek przeszedł niestety przez ręce jakiegoś pseudo handlarzyny, który "poprawił" jego stan w znaczący sposób i niewiem, co zrypał przy tym autku, dlatego bardzo bym prosił o pomoc. Mogę przesłać fotki ilustrujące jak wygląda połączenie linki predkościomierza z przekładnią przy skrzyni biegów. Mój e-mail: pawelmazowieckie123@interia.pl Jeszcze raz proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Audi A6 - znamy polskie ceny
Nowe Audi A6 - znamy polskie ceny
Importer niemieckiej marki opublikował właśnie cennik nowego Audi A6. Samochód będzie dostępny na początek w silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Cennik otwiera kwota 296 600 zł.