Samochody > Ford > Focus > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Ford Focus

Łączna ocena

4.56

Ford Focus – oceny kierowców

Samochody Ford Focus zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 545 razy. Łączna ocena to 4.56 na 5. To bardzo dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.85, silnik – 4.47, komfort jazdy – 4.57 i jakość i awaryjność – 4.37.

Użytkownicy samochodów Ford Focus

Czuję się Oszukany przez dealera Forda (salon z Siedlec)

(Jeśli temat jest w złym dziale bardzo prosze moderatora o jego przesunięcie) Witajcie, W czerwcu tego roku zakupiłem nowego Focusa i niestety dealer Forda z Siedlec sprzedał mi samochód niezgodny ze specyfikacją ? czuję się oszukany!! Czy ktoś z Was również miał taki przypadek? Może jest nas więcej! Swoją sprawę chcę skierować do sądu! Poniżej cały opis zaistniałej sytuacji. Dnia 30 kwietnia 2011 roku złożyłem zamówienie u oficjalnego dealera marki Ford w Siedlcach, na samochód Ford model Focus w wersji Trend z pakietem Gold X. Dokładnie taką wersję odebrałem co jest potwierdzone Protokołem przekazania samochodu z dnia 14 czerwca 2011 r. Podejmując decyzję o wyborze samochodu, kierowałem się tym, iż służbowo jeździć będzie nim moja żona dzieckiem. Zależało mi więc na aucie bezpiecznym i trwałym, w wersji zawierającej układy bezpieczeństwa tj. ABS, ESP, poduszki powietrza oraz mocowania do fotelików dziecięcych - system ISOFIX. Również ważnym dla mnie elementem wyposażenia była klimatyzacja. Niestety jak się okazało kilka godzin po odbiorze, samochód nie zawiera pełnego wyposażenia wersji Trend a jedynie jego niektóre elementy. Następnego dnia tj. 15.06.2011r. próbowałem wyjaśnić telefonicznie zaistniałą sytuację z kierownikiem sprzedaży salonu w Siedlcach. Z informacji jakie uzyskałem tak od kierownika jak i właściciela firmy wynikało, że firma przedstawiła mi dwie wersje cenowe różniące się o 2.000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) a ja sam świadomie z... czytaj więcej

problem z zapaleniem

Jeśli kompletnie nic się nie dzieje, trzeba zacząć od akumulatora i stopnia jego naładowania. Większość rozruszników nawet nie drgnie, jeśli akumulator ma napięcie niższe niż 10V. Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada siłę elektromotoryczną 12, 6 V, minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) 11, 8 V, prawidłowe napięcie ładowania - minimalne 13, 9 V - maksymalne 14, 5 V, napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14, 7 V. Niski poziom naładowania akumulatora nie oznacza, że jest on uszkodzony. Być może rozładował się podczas wielu nieudanych prób odpalenia silnika. Albo jakiś czas wcześniej przestał działać np. alternator i akumulator się nie ładował. Tak czy inaczej należy go naładować (prostownikiem) i sprawdzić czy była to przyczyna usterki. Można też spróbować z innym akumulatorem albo z prostownikiem. Jeśli silnik normalnie odpali to przyczyną był brak odpowiedniego napięcia. Jeśli akumulator poprawnie się ładuje, należy sprawdzić, jakie wartości prądów wychodzą a systemu ładownia. System ładownia, który działa poprawnie, powinien podawać napięcie ładowania około 14V na luzie i przy wyłączonych światłach i innych urządzeniach elektrycznych (np. radio). Gdy tylko odpalimy silnik napięcie powinno na chwilę wzrosnąć o 2V i opaść, przyjmując stałą wartość. Dokładna wartość napięcia może się różnić w zależności od stopnia naładowania akumulatora, obciążenia układu elektrycznego i temperatury. Im niższa te... czytaj więcej

Obroty biegu jałowego

Witam! Ford Focus MK1 – benzyna 1,6.nMam wielki problem z obrotami biegu jałowego. W trakcie jazdy, po wrzuceniu na luz, niekiedy silnik gasł – nie był w stanie podnieść obrotów do odpowiedniej wartości.nFachowiec pierwsze co stwierdził, że alternator podaje zbyt wysokie napięcie – wymieniony został regulator napięcia.nCzyszczenie, a później wymiana silniczka krokowego nie dała pozytywnych efektów.nJedyny sukces, to że silnik przestał zatrzymywać się podczas jazdy.nJednak podczas pracy na biegu jałowym, silnik wykazuje bardzo nierówną pracę, dochodzącą nawet do 70-80 obr/min.nPraca na wyższych obrotach jest normalna, przyśpiesza pozytywnie.nDodam jeszcze, że stało się to po tym jak auto stało przez trzy dni bez akumulatora.nPodpowiedziano mi, że powodem problemu, może być czujnik temperatury płynu chłodniczego (!).nPonoć z cztero pinowego gniazda czujnika, dwa przewody biegną do wskaźnika temperatury w kokpicie, a kolejne dwa do sterownika (komputera).nPo podłączeniu zewnętrznego komputera, nie widzi on żadnych problemów, wyświetla jednak temperaturę silnika w przedziale 105-107 °C. Podczas gdy wskaźnik w kokpicie, wskazuje poprawną wartość.nPrawdopodobnie uszkodzenie czujnika temperatury, powoduje to że sterownik (komputer) widząc tak wysoką temperaturę, stara się uniknąć uszkodzenia silnika i tego efektem jest nierówna praca na biegu jałowym – to podpowiedź.nProszę – powiedzcie, czy to możliwe? Jeśli nie, to jaka może być inna przyczyna problemu?nJeszcze jedno – w którym... czytaj więcej

dziwna praca silnika

Witam, najlepiej gdybyś pojechał do konkretnego mechanika który podłączy się do komputera i wszystko sprawdzi. Miałem podobną sytuację w escorcie, wprawdzie starszy model i wtrysk jednopunktowy ale ogólnie zasada działania komputerów jest ta sama. Też wchodził na wysokie obroty przy zmianie biegów albo przy wyluzowaniu w czasie jazdy. Kumpel doradzał ze to na pewno jest wina silnika krokowego ale przeczyściłem go i dalej było to samo, więc ściąłem schemat instalacji z szczegółowo rozpisaną wtyczką przyłączeniową do komputera. Na wtyczce która idzie do komputera mierzyłem oporność wszystkich podzespołów z których komputer dostaje informacje tak jest najlepiej bo jeśli element jest dobry to może być jeszcze uszkodzony przewód którym sygnał idzie do komputera. No i okazało się że czujnik położenia przepustnicy był rozwarty cały czas niezależnie od tego ile gazu wciskałem, a prawidłowo miał mieć jakąś tam oporność przy puszczonym gazie i następnie ta oporność ma się zwiększać podczas wciskania gazu. Przez to komputer myślał że cały czas gaz jest wciśnięty do podłogi i dodawał obrotów pod 3,5 tysiąca. Czujnik niby był nie rozbieralny ale udało się go rozebrać, nowy kosztował 180 zł więc wolałem poeksperymentować ze starym. Naprawiłem go, jeden przewód w środku był kijowo zgrzany i się odczepił, przylutowałem go, posklejałem czujnik. Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy, przy zimnym silniku samochód miał obroty trochę powyżej tysiąca a po rozgrzaniu spadały poniżej tysiaka i... czytaj więcej

nierówna praca silnika

Witam! Mam Focusa już sześć lat, nie pocieszę Cię, z tym samym problemem borykam się już 2 lata, skakanie obrotów to jeszcze nic, zacznie Ci gasnąć przy gwałtownym hamowaniu np. przed światłami a potem przy małym hamowaniu nawet na zwalnianiu na zakrętach- gaśnie silnik, nie ma wspomagania kierownicy i przy większej szybkości możesz wylądować na drzewie- ot taki malutki problem!!! do mechaników już wydeptałam ścieżkę, kupiłam autko jak miało 168tyś. gaz założyłam przy 190tyś.km do 260tyś. było ok! jeszcze wspomnę że przed założeniem gazu poczytałam trochę o tych zetekach i gazie, kilka postów opiniowało iż te silniki nie nadają się do założenia gazu, z tego co pamiętam coś z uszczelkami pod gniazdami (u mnie już wymieniane po założeniu gazu), ale jednak zainwestowałam w instalację gazową. Autko ma teraz 340 tyś.km objawy były jak u Ciebie na początku i tak: zrobiony remont silnika, wymieniane świece (co 20tyś), cewka, silniczek krokowy, kable rozruchowe, przepustnica to też nie będzie, bo po odłączeniu tak samo, jeszcze nad czym się zastanawiam to sonda lambda i elektryka. Jeszcze z mich obserwacji to przygasają mi światła przy włączeniu np. klimy lub jeździe na wolnych obrotach, alternator? Mechanicy co rusz to mają nowe pomysły, ale żaden jeszcze nie wpadł na wyleczenie mojego focusa. Poczytaj jeszcze o symeringu- może dostawać lewe powietrze, silnik słabszy na nierównych obrotach. Moja rada to taka sprzedaj póki jeszcze możesz. czytaj więcej

nierówna praca silnika

Witam wszystkich i proszę o pomoc. Posiadam Forda Focusa MK 2 1.6 100KM+ przy 77tys założona instalacja sekwencyjna gazowa. Obecny przebieg 108 tys. Od jakiś kilku miesięcy wyczuwam drobne szarpnięcia podczas jazdy. Nie są one tak bardzo dokuczliwe dlatego nie spieszy mi się, aż tak bardzo do serwisu. Wolę pierw popytać, może ktoś miał podobny problem, lub wie co może być przyczyną. Np. 1)podczas przyspieszania puszczając gaz auto lekko szarpnie tak jakby obroty nierówno schodziły (głownie 1, 2 i czasem 3 bieg). Nie mówię nawet o gwałtownym przyspieszaniu, tylko np mam 2 jest próg zwalniający puszczam gaz i wtedy wyczuwam szarpnięcie. 2)podczas jazdy ze stałą prędkością z pedałem praktycznie wciśniętym w jednej pozycji silnik lekko szarpnie ma tak jakby falowanie obrotów lekki wzrost i spadek. Trwa to ułamki sekund głownie na 3 i 4 biegu, ale jest to dla mnie wyczuwalne. Dodam, że wcześniej nie było takich objawów, autko przy 90tys miało wymieniony rozrząd. Świece i przewody, cewkę zapłonową również niecały rok temu wymieniłem. Wiem, że na gazie mi kiedyś szarpnąć potrafił, ale to właśnie była wina świec i cewki. Te objawy co napisałem występują zarówno na benzynie i na gazie. Na biegu jałowym autko chodzi super. Po wymianie rozrządu też było ok, więc raczej nic mi nie zwalili. Jak wspomniałem objawy te nie są bardzo dokuczliwe, ale powoli mnie drażnią i będę chciał się ich pozbyć. Z góry dziękuję za pomoc!! czytaj więcej

Ford Focus: Gold w czerni

Nikt mnie nie przekona, że ford to nie jest badziewie. Jeździłem focusem I przez 5 lat a wcześniej ka przez 3 lata i wiem co mówię. W focusie po trzech latach szlag trafił to tak chwalone wielowachaczowe zawieszenie. W czwartym roku płatami zaczął obłazić lakier na tylnych drzwiach. W piątym rozsypało się całkowicie sprzęgło. Przy tych awariach na plan dalszy schodzą coroczne wymiany tulei w przednim zawieszeniu czy wymiana podszybia po 3-ch latach. Na dodatek nikt z recenzentów nie wspomina tego, że skrzynia biegu w tym bolidzie i w ka bardzo przypomina tą z malucha - wsteczny bieg podobnie jak jedynka w fiaciku jest nie zsynchronizowany i wejdzie albo i nie. No więc sprzedałem grata i natychmiast kupiłem sobie toyotę auris. Co za ulga! Ergonomia, precyzyjne spasowanie elementów (nie muszę już trzaskać drzwiami), oszczędność (po mieście 6,9 litra / 100 km), a na dodatek choć auris nie ma wielowachaczowego zawieszenia tylko belkę skrętną to nie widzę żadnej różnicy w prowadzeniu obydwu samochodów. Z focusa brakuje mi tylko podgrzewanej, przedniej szyby (bardzo przydatne zimą) ale za to toyota ma komputer z prawdziwego zdarzenia a nie liczydło jak w fordzie. Tym nie mniej nie sądzę abym kogoś przekonał do swoich racji bo wszyscy uczymy się wyłącznie na własnych błędach. Więc życzę wszystkim posiadaczon focusów dużo szczęścia i pieniędzy - wierzcie mi przydadzą się. czytaj więcej

Płyn w chłodnicy spada do minimum - focus mk1

Witam dziękuję za szybki odpis powiem tak pod korkiem wlewu oleju wszystko jest super ponieważ dogrzewam auto w zimę do 90 stopni a nawet i czasem depnę mu porządnie ( jeżdżę na pełnym syntetyku 5W30 olej forda - 138tyś przebiegu mam i zero brania oleju bo do wymiany do wymiany nic nie dolewam bo nic nie spada.) Na bagnecie nie widzę też żadnego szlamu olej jest czysty, powiem tak że w lato było ok wszystko zaczęło się jesienią przy spadkach temperatur spadnie mi do minimum no teraz w te duże mrozy spadło mi 2 cm pod minimum. Tak myślę że jeżeli jest wyciek to płyn uciekał by cały a poza tym korek by zasysało na maxa, a ja odkręcam go normalnie i nie słychać żadnego syczenia ponieważ podciśnienie się nie tworzy. W lato było ok zawsze coś sykło, sprawdzałem korek i uszczelkę wszystko wydaje się ok, ale spróbuję kupić korek bo widziałem że są dwa rodzaje korków ja mam ten żółty zwykły prosty korek a widziałem w focusach na allegro takie czarne z takim fajnym odpowietrznikiem wydają się solidne. Zobaczę czy to mi pomoże, jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę pisać będę bardzo wdzięczny, aha przy włączaniu zapłonu kontrolka abs pali się ale jak jadę na śniegu i zahamuję to abs działa ale kontrolka nie mruga co może być powodem braku sygnalizacji - abs działa ale kontrolka nie mruga. czytaj więcej

Ford focus 1,8 benzyna problem z żółtą kontrolką

od pewnego czasu po przekroczeniu pewnej prędkości (jadąc 70-80 km/godz) spada mi prędkościomierz ,znikają liczby na liczniku-pojawiają sie kreski i zapala się zółta kontrolka. Elektryk podłączył komputer i stwierdził , ze nie ma połaczenia między sterownikiem silnika a modułem ABS. Po czym przeczyscil wszystkie styki w liczniku (wczesniej sprawdzil licznik-niby ok) przeczyscil sterownik,ponownie podłaczyl pod komputer i nie wykazalo usterki. Zrobil rrwoniez 2 probne jazdy przekraczajac 130km/h i nic sie dzialo. Powiedzial ze jesli znow pojawi sie to samo to trzeba wymiec sterownik. Oczywiscie na 2 dzien to samo zjawisko sie pojawilo-acha zadnych problemow z silnikiem nie ma tzn nie zakłoca jazdy ani odpalania. Wyczytalam w ksizce Forda ze ta kontrolka moze odpowiadac tez za zaplon-choc ja nei mam z nim problemow ( z praca silnika) . Szczerze nie daje mi spokoju ze w ksiazce pisza o zaplonie a moj elektryk twierdzi ze sterownik . Czy moze ktos mial podobny problem z ta kontrolka i co to moze byc? Obawiam sie ze wydm pieniadze na sterownik a problem bedzie nadal i nie wiem co moze sie wydarzyc dalej ,co moze zwiastowac taki objaw. Bede wdzieczna za pomoc. czytaj więcej

swiece zarowe

z kontrolką świec żarowych i spadkiem mocy, to chyba typowy problem i zazwyczaj dotyczy elektronicznego pedału gazu (części coś ok. 400 pln) ja tak miałem, po drobnej naprawie u podwórkowego mechanika wsiadłem, przejachałem kilkaset mertrów i gdy obroty wzrosły ponad 2 tys. zapaliła się kontrolka świec żarowych i spadła znacznie moc awantura z bogu ducha winnym "mechnikiem" nic nie pomogła ponieważ byłem w krytycznej sytuacji (delegacja z Kielc do Stargardu Szczecińskiego) i miałem właśnie wracać do domu zmuszony byłem podjechać do autoryzowanego serwisu, bo tylko tam się doprosiłem, i okazało się, że pedał gazu padł, dodatkowy nocleg w hotelu w Szczecinie musiałem doliczyć do kosztów stary akcelerator mam na pamiątkę, sprawdziłem po powrocie - rzeczywiście uszkodzony po wymianie jeżdżę 4 lata - póki co OK. po drodze była jeszcze regeneracja pompy, generalny remont hamulców, wymiana amortyzatorów na tyle, 2x wymiana świec żarowych, wydaje się, że sporo, znajomi też jeżdzą samochodami, od audi po landrovera, i niestety nie mają weselej chyba nastęnym razem jakąś skodę kupię czytaj więcej