1. Samochody
  2. Ford
  3. Focus
Ford

Ford Focus - Ford Focus

Ford
Ford Focus

Ford Focus to, jeżeli nie najbardziej, to jeden z najbardziej popularnych modeli marki spod znaku "błękitnego owalu." Popularność i uznanie Ford Focus wypracował sobie już zaraz po rozpoczęciu produkcji w 1998 roku, pojawiając się na większości światowych rynków i zdobywając prestiżowe nagrody: "Car of the Year 1999" w Europie oraz "Car of the Year 2000" w USA. Ford Focus, który wyprodukowany został w łącznej liczbie ponad 10 mln egzemplarzy doczekał się także odmiany minivana - C-Max (początkowo oferowanego jako Focus C-Max). Druga generacja Focusa zadebiutowała w 2004 r., które w 2008 r. poddana została faceliftingowi. Najmocniejsze, trzecie już wcielenie kompaktowego Forda swoją światową premierą miało w 2010 roku, a do sprzedaży na polskim rynku wjechało w marcu 2011 roku.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Ford Focus


 


 

Ford Focus - opinie kierowców


Ford Focus został oceniony 553 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.56 na 5 możliwych punktów. 93% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.56

Liczba ocen: 553

Czy warto kupić ten model: tak 93% nie 7%

 

Ford Focus - awaryjność




79% Brak usterek


14% Nieznaczne usterki


7% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (27.90%), układ hamulcowy (9.10%), układ wydechowy (6.90%)

 

Ford Focus - spalanie


Użytkownicy modelu Ford Focus testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
553
264
18
271
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.6
8.9
10.0
6.8
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.8
7.0
8.1
5.4

 

Ford Focus - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 92%

 

Informacje o samochodach Ford Focus

Pakiet tunignowy dla nowego Focusa RS

Aktualności 08-08-2016

Nowy Ford Focus RS cieszy się tak dużą popularnością, że coraz więcej firm tubingowych jest zainteresowanych podnoszeniem mocy w tym modelu. Na rynku pojawił się pakiet od firmy Mountune, która oferuje 375 KM maksymalnej mocy.

Duże zainteresowanie Fordem Focusem RS

Aktualności 15-10-2015

Ford Focus RS to najbardziej wyczekiwany przedstawiciel segment C. Auto na rynku pojawi się na początku przyszłego roku, a mimo to Ford już może ogłosić sukces ostrego RS-a.

Ford Focus ST: Sportowy Turysta

Testy samochodów 12-09-2015

Choć niebawem straci miano najmocniejszego kompaktowego Forda na rzecz Focusa RS, to wciąż literki ST na przednim grillu i klapie bagażnika budzą szacunek przechodniów, innych kierowców, a przede wszystkim bezpośrednich rywali w segmencie kompaktowych hot hatchów. Sprawdziliśmy, czym straszy najmocniejsza wersja Forda Focusa.

Ford Focus RS gotowy na Goodwood - znamy moc silnika!

Aktualności 25-06-2015

Ford nie zawiódł oczekiwań zniecierpliwionych fanów - Focus RS ma aż 350KM mocy maksymalnej, wyciśniętych z silnika stosowanego w Mustangu. Czy ktokolwiek jeszcze chce Subaru WRX STI?

Ford podzieli się patentami

Aktualności 29-05-2015

Ford zamierza monetyzować swoje pomysły na rozwiązania w kwestii samochodów elektrycznych. Konkurencja będzie mogła z nich korzystać za odpowiednią opłatą.

Ford najbardziej innowacyjnym koncernem

Aktualności 13-05-2015

Firma Ford Motor Company odebrała wyróżnienie dla „Najbardziej innowacyjnego koncernu samochodowego roku 2015”

Jakie opony do Forda Focusa?

Aktualności 30-04-2015

Choć kalendarzową wiosnę mamy już od miesiąca, to jednak zima jeszcze jakiś czas temu dała o sobie znać. Dlatego wciąż jest grono kierowców, którzy wstrzymali się z wymianą opon na letnie.

Sprzedaż aut w Europie - pierwszy kwartał na dużym plusie

Aktualności 23-04-2015

Polacy w marcu zaatakowali salony samochodowe i kupili znacznie więcej aut niż przed rokiem. Ogólnie cała Europa zakończyła marzec i pierwszy kwartał na plusie.

Hiszpanie potwierdzają moc Focusa RS

Aktualności 18-03-2015

Hiszpański oddział Forda, jako kolejny po irlandzkim, zdradza oficjalną moc modelu RS.

5 milionów silników EcoBoost

Aktualności 18-03-2015

Mija kilka lat od wprowadzenia na rynek turbo-benzynowych silników Forda, a amerykańska fabryka wydała na świat pięciomilionowy egzemplarz.

Filmy i galerie samochodów Ford Focus

Ford Focus: Europejska premiera

Premiery i wydarzenia 29-09-2014

Ford Focus - jeden z liderów segmentu kompaktów - właśnie przeszedł kurację odmładzającą. Poza zmianami w wyglądzie, auto przeszło szereg zmian, które w istotny sposób mają wpłynąć na poprawę właściwości jezdnych, pod względem których Focus wciąż jest niekwestionowanym liderem rynkowym.

Ford Focus po liftingu - europejska premiera

Premiery i wydarzenia 29-09-2014

Ford Focus III facelifting

Samochody - katalog 24-02-2014

Ford Focus Coupe-Cabriolet

Inne 02-07-2008

Zakochasz się w nim dwa razy.

Opinie i dyskusje o samochodach Ford Focus

kotov o Ford Focus 2001-2005

Auto ma przejechane 320000 km. Zacząłem nim jeździć, gdy na liczniku nabite było 150000 km. Silnik jest nie do zdarcia (1.8 TDDI - 90KM) - ale o niego dbam: co roku przed zimą wymiana oleju, wszystkich filtrów, paliwa na Tesco też nie leję. A propos do tego silnika nie wolno lać paliwa bezsiarkowego. W mieście autko sprawuje się super. Na trasie do 120-130 km/h nie ma problemu, powyżej tej prędkości wyprzedzanie robi się uciążliwe. Autostradą 140 km/h leci bez problemu. Jeżeli ktoś jeździ przepisowo i nigdy nie depcze w gaz za często to jest to ideał. Godne polecenia zwłaszcza dla młodego kierowcy. Prowadzenie i "czucie" tego samochodu jest wzorowe. Konstrukcja silnika jest starsza, nie ma koła dwumasowego, stosunkowo tanie części. Wymieniałem już wszystkie części eksploatacyjne od klocków hamulcowych, przez sprzęgło po rozrząd. Dostępna duża ilość zamienników na każdą kieszeń. Minusy (chociaż może to już kwestia przejechanych kilometrów): 1. Elektryka -siadają takie rzeczy jak: silnik podnoszenia szyb, przełączniki podnoszenia szyb, przełącznik wycieraczek (ten przy kierownicy), podświetlenie zegarów i zwarcia na tablicy, czujniki ABS - większość awarii pojawiła się około 220-250 tysięcy, a usunięcie nie było drogie - jest to upierdliwe po prostu. 2.Zawieszenie tylne (wielowahaczowe) - koszmar. Co 2 lata wymiana (około 40000km) - na 100% tulejki, których jest chyba ze 20 - koszt naprawy od 1000-1500 zł. 3. Rdza na tylnej klapie bagażnika - pod plastikiem i tablicą rej... czytaj więcej

Obroty biegu jałowego

Witam! Ford Focus MK1 – benzyna 1,6.nMam wielki problem z obrotami biegu jałowego. W trakcie jazdy, po wrzuceniu na luz, niekiedy silnik gasł – nie był w stanie podnieść obrotów do odpowiedniej wartości.nFachowiec pierwsze co stwierdził, że alternator podaje zbyt wysokie napięcie – wymieniony został regulator napięcia.nCzyszczenie, a później wymiana silniczka krokowego nie dała pozytywnych efektów.nJedyny sukces, to że silnik przestał zatrzymywać się podczas jazdy.nJednak podczas pracy na biegu jałowym, silnik wykazuje bardzo nierówną pracę, dochodzącą nawet do 70-80 obr/min.nPraca na wyższych obrotach jest normalna, przyśpiesza pozytywnie.nDodam jeszcze, że stało się to po tym jak auto stało przez trzy dni bez akumulatora.nPodpowiedziano mi, że powodem problemu, może być czujnik temperatury płynu chłodniczego (!).nPonoć z cztero pinowego gniazda czujnika, dwa przewody biegną do wskaźnika temperatury w kokpicie, a kolejne dwa do sterownika (komputera).nPo podłączeniu zewnętrznego komputera, nie widzi on żadnych problemów, wyświetla jednak temperaturę silnika w przedziale 105-107 °C. Podczas gdy wskaźnik w kokpicie, wskazuje poprawną wartość.nPrawdopodobnie uszkodzenie czujnika temperatury, powoduje to że sterownik (komputer) widząc tak wysoką temperaturę, stara się uniknąć uszkodzenia silnika i tego efektem jest nierówna praca na biegu jałowym – to podpowiedź.nProszę – powiedzcie, czy to możliwe? Jeśli nie, to jaka może być inna przyczyna problemu?nJeszcze jedno – w którym... czytaj więcej

MKS o Ford Focus 2011-

Ford najwyraźniej za bardzo wziął sobie do serca ideę stworzenia auta globalnego (wszytsko takie samo na każdy rynek na świecie). W efekcie powstało auto, które jest do wszytskiego czyli... do niczego. Z jednej strony miła dla oka, dynamiczna sylwetka, z drugiej skandaliczne zawieszenie przednie (hałasuje na drobnych nierównościach poprzecznych) i mała ilość miejsca w środku i przestrzeni bagażowej. Ta ostatnie zresztą widać, że została najbardzie "uszczęśliwiona" oszczędnościami. Materiał obiciowy boków i podłogi wygląda jak nieco mocniej sprasowany filc, który po uniesieniu mocno się ugina i tylko czekać kiedy się złamie. Reasumując, boleśnie widać rękę księgowych, którzy do tego stopnia zaingerowali w ogólnie akceptowane standardy, że za ogrzewanie lusterek trzeba dodatkowo płacić, bo nie jest to standardem w aucie za blisko 80 tys. PLN. Prywatnie odradzam i radziłbym skierować swoje kroki do VW, Skody, OPLA czy nawet Renault bo każde z aut w ofercie tychże jest lepiej wykonane, nie jeździ gorzej (a kto wie czy nie lepiej) a z pewnością nie hałasuje tam przednie zawieszenie po przejechaniu zaledwie 2 tys. km. Ceny myślę, że z pewnościa nie będą wyższe więc Forda wybijmy sobie z głowy - szkoda zachodu dla tego modelu. P.S. Focus MK1 i MK2 jakością zawieszenia obecny model biły na głowę - Co wyście ludzie (w Fordzie) nawyrabiali, jak tak można spieprzyć całkiem dobre pomysły. czytaj więcej

problem z zapaleniem

Jeśli kompletnie nic się nie dzieje, trzeba zacząć od akumulatora i stopnia jego naładowania. Większość rozruszników nawet nie drgnie, jeśli akumulator ma napięcie niższe niż 10V. Typowy akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada siłę elektromotoryczną 12, 6 V, minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) 11, 8 V, prawidłowe napięcie ładowania - minimalne 13, 9 V - maksymalne 14, 5 V, napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14, 7 V. Niski poziom naładowania akumulatora nie oznacza, że jest on uszkodzony. Być może rozładował się podczas wielu nieudanych prób odpalenia silnika. Albo jakiś czas wcześniej przestał działać np. alternator i akumulator się nie ładował. Tak czy inaczej należy go naładować (prostownikiem) i sprawdzić czy była to przyczyna usterki. Można też spróbować z innym akumulatorem albo z prostownikiem. Jeśli silnik normalnie odpali to przyczyną był brak odpowiedniego napięcia. Jeśli akumulator poprawnie się ładuje, należy sprawdzić, jakie wartości prądów wychodzą a systemu ładownia. System ładownia, który działa poprawnie, powinien podawać napięcie ładowania około 14V na luzie i przy wyłączonych światłach i innych urządzeniach elektrycznych (np. radio). Gdy tylko odpalimy silnik napięcie powinno na chwilę wzrosnąć o 2V i opaść, przyjmując stałą wartość. Dokładna wartość napięcia może się różnić w zależności od stopnia naładowania akumulatora, obciążenia układu elektrycznego i temperatury. Im niższa te... czytaj więcej

Mirek o Ford Focus 2001-2005

Nie polecam, zdecydowanie najgorszy samochód w mojej historii. Posiadam go dwa lata. Już lepiej wspominam poczciwego 126 p eleganta, od którego zaczynałem. Przed Focusem jeździłem Passatem B4 i do dziś wspominam go z sentymentem. Pasek nigdy mnie nie zawiódł, był solidnie zrobiony i dobrze służył. Nie wiem co mnie podkusiło żeby kupić Forda. Spodobał mi się jego wygląd i żałuję że dałem się w to wciągnąć. Dobija mnie wszechobecna rdza, ten samochód po prostu gnije w oczach a blachy bardziej przypominają kartkę papieru. Pomimo że prowadzi się go generalnie dobrze to wkurzają mnie pewne drobne usterki i niedopracowania. Samochód jest niesamowicie głośny, po przekroczeniu "setki" jest jeden wielki nieprzyjemny hałas, co wymaga podkręcenia radia i skutkuje istną kakofonią. Co chwila zaskakują mnie jakieś drobne awarie elektroniki (wymiana impulsatora - czujnika prędkości, przed wymianą co chwila siadał mi prędkościomierz i spadała moc), po wymianie skrzynki z bezpiecznikami elektronika dosłownie wariowała - światła, kierunkowskazy i klakson potrafiły włączać się samoczynnie. Na szczęście mechanik opanował sytuację. Jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia. Trzeszczące plastiki, szybko parujące szyby, słaba jakość tapicerki i fordowskie patenty typu maska otwierana kluczykiem czy choćby brak możliwości otwierania pilotem bagażnika potrafią mocno irytować. Zderzaki też do niczego, w zimie nie tak dawno lekko zahaczyłem zaspę i już połamany. Paskiem nie takie przeszkody prze... czytaj więcej

Czuję się Oszukany przez dealera Forda (salon z Siedlec)

(Jeśli temat jest w złym dziale bardzo prosze moderatora o jego przesunięcie) Witajcie, W czerwcu tego roku zakupiłem nowego Focusa i niestety dealer Forda z Siedlec sprzedał mi samochód niezgodny ze specyfikacją ? czuję się oszukany!! Czy ktoś z Was również miał taki przypadek? Może jest nas więcej! Swoją sprawę chcę skierować do sądu! Poniżej cały opis zaistniałej sytuacji. Dnia 30 kwietnia 2011 roku złożyłem zamówienie u oficjalnego dealera marki Ford w Siedlcach, na samochód Ford model Focus w wersji Trend z pakietem Gold X. Dokładnie taką wersję odebrałem co jest potwierdzone Protokołem przekazania samochodu z dnia 14 czerwca 2011 r. Podejmując decyzję o wyborze samochodu, kierowałem się tym, iż służbowo jeździć będzie nim moja żona dzieckiem. Zależało mi więc na aucie bezpiecznym i trwałym, w wersji zawierającej układy bezpieczeństwa tj. ABS, ESP, poduszki powietrza oraz mocowania do fotelików dziecięcych - system ISOFIX. Również ważnym dla mnie elementem wyposażenia była klimatyzacja. Niestety jak się okazało kilka godzin po odbiorze, samochód nie zawiera pełnego wyposażenia wersji Trend a jedynie jego niektóre elementy. Następnego dnia tj. 15.06.2011r. próbowałem wyjaśnić telefonicznie zaistniałą sytuację z kierownikiem sprzedaży salonu w Siedlcach. Z informacji jakie uzyskałem tak od kierownika jak i właściciela firmy wynikało, że firma przedstawiła mi dwie wersje cenowe różniące się o 2.000 zł (słownie: dwa tysiące złotych) a ja sam świadomie z... czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku
Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku
Już w drugiej połowie przyszłego roku ruszy rozbudowa autostrady A2. Na 13-kilometrowym odcinku obwodnicy Poznania zostanie dobudowany trzeci pas ruchu. Inwestycja jest konieczna, ponieważ jest to mocno uczęszczana droga.
Citroen C3 Citroen C3