Samochody > Ford > C-Max
Ford

Ford C-Max - O modelu Ford C-Max

Ford
O modelu Ford C-Max

Ford C-Max obecny na rynku od 2003 roku (jako Focus C-Max) jest równie ciekawym samochodem jak standardowa wersja tego modelu, która debiutowała pięć lat wcześniej. W założeniach Ford C-Max miał być funkcjonalnym minivanem, który równie łatwo prowadzi się jak jego osobowy odpowiednik. Ford C-Max jest także w pewnym sensie ogniwem łączącym fordowską gamę aut rodzinnych począwszy od małego Fusion, a kończąc na 7-osobowym modelu Galaxy. W 2007 roku na rynku pojawiła się zmodyfikowana wersja tego modelu i od tego też czasu zmieniona została jego nazwa na Ford C-Max. W 2009 roku we Frankfurcie zadebiutowała nowa generacja Forda C-Max, wraz z powiększoną wersją Grand C-Max, które na rynku pojawiły się w 2010 roku.

Ocena użytkowników

Kup Ford C-Max


 


 

Ford C-Max - opinie kierowców


Ford C-Max został oceniony 85 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.58 na 5 możliwych punktów. 96% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.58

Liczba ocen: 85

Czy warto kupić ten model: tak96%nie4%

 

Ford C-Max - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 96%

 

Ford C-Max - spalanie


Użytkownicy modelu Ford C-Max testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
85
27
2
56
śr. spalanie w mieście (l/100km)
9.3
9.2
11.8
7.0
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.9
7.1
11.2
5.5

 

Ford C-Max - awaryjność




79% Brak usterek


14% Nieznaczne usterki


8% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (24.70%), układ wydechowy (9.50%), układ hamulcowy (9.30%)

 

Informacje o samochodach Ford C-Max

Ford Grand C-Max - ceny

Aktualności 28-04-2015

Siedmiomiejscowy Grand C-Max to ciekawa propozycja dla osób szukajacych auta rodzinnego. Przyjemność spod znaku "błekitnego owalu" kosztuje minimum 76 650 złotych. Auto występuje w dwóch wersjach wyposażeniowych: Trend, Edition opraz Titanium.

Ford C-Max - ceny

Aktualności 28-04-2015

Najtańsza wersja Forda C-Max po liftingu to auto z silnikiem 1,6 Ti-VCT o mocy 85 KM. Auto kosztuje od 68 100 złotych. Przedstawiamy szerszy cennik Forda C-Max.

Ford C-Max i Grand C-Max: Pierwsza jazda

Premiery 24-04-2015

Po liftingu Focusa jasne było, że tylko tygodnie dzielą nas od kolejnych premier. C-Max bazuje na kompaktowej chlubie Forda i po liftingu zyskał nowy wizerunek. Bardzo dobrze wyciszony z nowymi, 1,5-litrowymi silnikami w Polsce dostępny jest od kwoty 73 900 złotych.

Ford odświeżył C-Maxa i Grand C-Maxa

Premiery 18-09-2014

Zmiany wizualne oraz techniczne pod skorupą to to, co zobaczymy na targach w Paryżu już za kilka dni w nowym C-Maxie i Grand C-Maxie.

Większe ryzyko korozji w Fordach

Aktualności 01-07-2014

Ford rozpoczął akcję serwisową, w ramach której wezwie do swoich serwisów ponad 1.100 egzemlarzy modeli Focus oraz C-Max. Przyczyną jest zwiększone ryzyko powstania korozji.

Ford C-MAX Ecoboost: W końcu sensowny benzyniak!

Testy samochodów 07-01-2014

Przez ostatnią dekadę z samochodami marki Ford był jeden zasadniczy problem. Co prawda, oferowały bardzo przyzwoite właściwości jezdne, funkcjonalność czy jakość wykonania, ale poza przyzwoitymi silnikami Diesla nie było tam benzynowej alternatywy. 

Studyjny Ford C-Max z panelami słonecznymi

Premiery 03-01-2014

Producent spod znaku błękitnego owalu na targach elektroniki CES w Las Vegas pokazał specjalny, koncepcyjny model C-MAX Solar Energi, który został wyposażony w dachowe panele słoneczne.

Audi A4, Ford C-Max oraz BMW Z4 najmniej awaryjne, czyli Dekra 2013

Aktualności 04-03-2013

Kupno używanego auta zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem nabycia wadliwego modelu. Ryzyko to możemy ograniczyć, powierzając jego ocenę specjaliście, jednak wówczas dochodzą dodatkowe koszty jego usługi. Dlatego warto, nim zaczniemy poszukiwania wymarzonych czterech kółek z drugiej ręki, przyjrzeć się, jak wypadają nasi kandydaci w rankingach awaryjności.

Finaliści konkursu na amerykański samochód roku

Aktualności 17-12-2012

Rozpoczynające kolejny rok w motoryzacji targi samochodowe NAIAS w Detroit będą także miejscem ogłoszenia wyników plebiscytu na samochody roku na północnoamerykańskim rynku. Właśnie poznaliśmy finałowe trójki w obu kategoriach.

C-Max i Grand C-Max z litrowym silnikiem

Aktualności 06-08-2012

Od października tego roku modele C-Max i Grand C-Max będą dostępne z nową jednostką benzynową o pojemności 1.0 litra EcoBoost. Silnik ten w tym roku otrzymał tytuł International Engine of the Year.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Ford C-Max

maryla o Ford C-Max VAN 2007-2010

Panowie chyba nie zawsze potrafią dostosować wybór auta do ich potrzeb a może raczej temperamentu. C-Max to luksus dla kogoś, kto poszedł kupić to co potrzebuje a nie co chciałby sprawdzić na "wybiegu" i mieć o czym pisać. Jak się lubi szarżować to C-max też jest do tego, tylko nie piszcie wtedy o tym ile spala bo to bzdura. Może trzeba najpierw popracować nad płynnością jazdy po mieście a potem wystawiać opinie. Co do wnętrza uważam, że jest bardzo przyjemne i dla oka i dla dotyku. Nie ma tam ordynarnego plastiku ani zbędnych świecidełek. Od roku zierałam kasę na niego po 1-szej przejażdżce i jestem zachwycona. Dodam, że pracuje ON u mnie w firmie, wozi towar,wozi dzieci i jest baaaardzo wdzięczny. Fakt, że nówka z salonu ale taki chciałam i nie będę łajać auta, które sobie kupiłam bo jak mówi przysłowie " jak Ty do mnie po ludzku to Ja też się potrafię odwdzięczyć". POLECAM WSZYSTKIM ROZWAŻNYM I ODPOWIEDZIALNYM KIEROWCOM, A W SZCZEGÓLNOŚCI KOBIETOM. Polecam w obsłudze sprzedaży Multexim w Katowicach!!!!!!!!! Jedź płynnie a spalanie Twojego Forda zaniżysz do minimum. Pozdrawiam Tych w gorącej wodzie kąpanych :))) czytaj więcej

waldek o Ford C-Max 2003-2007

Kupiłem ten samochód ale nie miałem do niego przekonania (okazja). Z czasem jednak polubiłem go za to, że jest praktyczny. Silnik 1.8 TDCi, cały żeliwny do tej pory daje sobie świetnie radę. Podczas spokojnej jazdy pali niewiele. Do chwili obecnej z rzeczy "awaryjnych" wymieniłem czujnik temp. płynu chłodzącego (odradzam zamienniki włoskiej produkcji - gorsze od chińszczyzny)i pompę cieczy chłodzącej podczas planowanej wymiany napinaczy i pasków rozrządu oraz wieloklinowego. Pompa ponoć miała już luz na ośce. Samochód w tej wersji ma podniesioną ładowność w porównaniu do pozostałych wersji, więc jest chętnie zakupywany do firm (przynajmniej na zachodzie) jako wół roboczy. Dla mnie też jest to plus. Jedyne, co mnie naprawdę boli w tym pojeździe to niewygodny fotel kierowcy przez który po przejechaniu ponad 1000 km w jedną stronę połamało mnie. Nie wymieniłem tego jako wady gdyż inni, którzy użytkują ten samochód, twierdzą, że fotele przednie są wygodne, może powodem jest mój większy od przeciętnej wzrost? Za to mam pełno miejsca nad głową i to jest duży plus. Dynamika samochodu jest jak dla mnie niczego sobie, chociaż nie korzystam z niej zbyt często. Wrażenie robił na mnie silnik w górach na bardzo stromych podjazdach po asfalcie i drodze gruntowej, szedł jak burza nawet na trójce. Ogólnie wg mnie sam. świetnie nadaje się do jazdy po mieście (z wersji z benzyniakiem) i może być do dalszych podróży z diesel-em (oprócz ww. problemu). Następny też całkiem możliwe, że będ... czytaj więcej

jamartor o Ford C-Max 2003-2007

Na pewno warto kupić jeśli głównym założeniem jest przestronne, ekonomiczne i stosunkowo niedrogie auto dla rodziny. Sportowiec to to nie jest, przynajmniej nie z silnikiem 1,6 TDCI 110 KM (choć jadąc samemu śmiga aż miło, mocy brakuje w trasie kiedy jest załadowany) ale za to ubezpieczenie jest tanie jak barszcz, mało pali i prowadzi się jak dobry kompakt. Układ kierowniczy jest bardzo czuły, dokładnie wiadomo jaka jest nawierzchnia i jaką przyczepność mają koła. Mi trudno było się do tego przyzwyczaić, miałem wrażenie że ciągle go ściąga. Niestety większość diesli w C-MAXach ma nieszczęsny filtr cząsteczek stałych DPF, wymiana kosztuje 4000 PLN i wypada przy 120 tys. km. więc na to trzeba uważać przy zakupie. Usunięcie jest sporo tańsze ale wydech wtedy nie filtruje sadzy i może trochę kopcić ale nie ma to wpływu na wydzielanie CO2 i właśnie się do tego zbieram. Zdecydowanie należy zwrócić uwagę na stan uszczelek w drzwiach. Jeśli nie były smarowane od nowości to ich skrzypienie może naprawdę dać w kość. Najlepszym rozwiązaniem jest 2,0 TDCI w czarnym kolorze, reszta zależy od wyposażenia i zasobności portfela. Acha, unikać wersji Ghia z elektrycznym hamulcem postojowym! Psuje się aż miło. Ja na szczęście mam tradycyjny :) czytaj więcej

Ford C-Max: Nie tylko dla mini-rodzin

Poprzednią wersją C-max-a jeździłem 8 lat. Silnik benzyna 1,8 l. Serwisowałem w ASO i przejechałem bez awaryjnie około 160.000 km. Poleciał alternator i były drobne kłopoty z klimą. Po 7. latach wymieniłem akumulator i elementy zawieszenia, aby dalej pewnie jeździć i dobrze sprzedać. "Maksio" spisywał się doskonale. Dlatego kupiłem nowy model C-max II w 2011 r. Stwierdzam, że jest olbrzymi postęp technologiczny, prowadzi się jeszcze lepiej i ma dużo udogodnień. Nabyłem wersję Titanium z silnikiem EcoBoost 1,6 l ze 150 kM. Silnik jest rewelacyjny, mało pali, duży moment obrotowy 240 Nm, trzeba tylko przyzwyczaić się do jazdy na wyższych biegach i uważnie obserwować podpowiedzi komputera, który też ocenia sposób jazdy. Sprężarka jest prawie niesłyszalna, ale witać kiedy się włącza po chwilowym zużyciu paliwa. Dobre wyciszenie, wspaniałe audio SONY, precyzyjna skrzynia biegów i system ASS Auto-Start-Stop. Bardzo dobrze sprawdza się na śnieżnych i śliskich drogach dzięki licznym systemom trakcji oraz HSA. Mam nadzieję, że nowy "Maksio" będzie też bez awaryjny, ale trzeba serwisować w ASO, bo po 2-latach można przedłużać gwarancję na koleje lata za 89 złotych. Liczę, że nowej odsłonie C-max będzie miał światła ledowe, możliwość przewozu długich przedmiotów jak w B-maksie i skrytki jakw Fusionie. czytaj więcej

2010r., benzyna 1,6 105 koni, 180 tysięcy przejechane

Trochę się zmieniło. Teraz na serwisowany pojazd (przed końcem 2 lat) można wykupić roczną gwarancję 12 za 140 złotych brutto. Gwarancja jest ograniczona m/in do silnika, skrzyni biegów i wielu innych podzespołów opisanych szczegółowo w nowej książce "gwarancja 12", którą można przedłużać do 10 lat lub 180.000 km. Po podpisaniu umowy otrzymuje się "Certyfikat Ford Assistance 12" i "Program Ford Assistance 12", gdzie jest dużo innych przywilejów w przypadku awarii w Polsce lub zagranicą, np bezpłatne kontynuowanie podróży, zakwaterowanie, samochód zastępczy, naprawy, sprowadzenie części itp. Uwaga: gwarancja uruchamia się po 7 dniach i przejechaniu 1000 km więc ostatni przegląd należy przyspieszyć np o 14 dni. czytaj więcej

usterka silnika

dzisiaj w trakcie jazdy na rozgrzanym silniku wyskoczył kkomunikat usterka silnika izapaliła się kontrolka esp obroty spadły do 1200/min dało się jechać kilka razy gasiłem silnik ale po pewnym czasie problem powracał ostatnia próba jazdy bez problemów ale utrzymywałem wysokie obroty nawet 3800-4000/min zauważyłem jeszcze jeden objaw że w trakcie przyśpieszania silnik przerywa na ułamek sekundy i ciągnie dalej czy ktoś miał podobnie? jaki może być powód? c-max 1.8 tdci rok 2008 czytaj więcej