Samochody > Fiat > Panda
Fiat

Fiat Panda - O modelu Fiat Panda

Fiat
O modelu Fiat Panda

Fiat Panda pierwszej generacji został zaprezentowany w 1980 roku. Samochód dzięki taniej eksploatacji oraz cenie stał się popularnym samochodem wśród ludzi o mniej zasobnych portfelach. Taka też była koncepcja marki, która zakładała produkcję taniego auta miejskiego. Fiat Panda drugiej generacji pojawił się w 2003 roku. Początkowo auto miało nosić nazwę Gingo, jednak ze względu na protesty Renault (podobna nazwa do modelu Twingo) Włosi pozostali przy określeniu Fiat Panda. Fiat Panda, który produkowany był wyłącznie w Polsce w 2004 roku zdobył tytuł "Car of the Year". W 2011 roku zadebiutowała trzecia już generacja Fiata Pandy, która jednak decyzją władz włoskiej marki jest produkowana już w rodzimej fabryce koncernu.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Fiat Panda


 


 

Fiat Panda - opinie kierowców


Fiat Panda został oceniony 90 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.23 na 5 możliwych punktów. 86% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.23

Liczba ocen: 90

Czy warto kupić ten model: tak 86% nie 14%

 

Fiat Panda - awaryjność




61% Brak usterek


24% Nieznaczne usterki


15% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: układ wydechowy (33.00%), elektryka, elektronika,oświetlenie (30.60%), silnik, układ wydechowy (24.80%)

 

Fiat Panda - spalanie


Użytkownicy modelu Fiat Panda testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
90
64
16
10
śr. spalanie w mieście (l/100km)
6.9
6.8
8.4
5.4
śr. spalanie w trasie (l/100km)
5.7
5.4
6.9
4.7

 

Fiat Panda - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 70%

 

Informacje o samochodach Fiat Panda

Crash-testy Euro NCAP: Panda fatalnie, Superb na piątkę

Aktualności 24-06-2015

Jeśli przymierzacie się do kupna Skody Superb, Hyundaia i20 lub Fiata Pandy w odmianie Cross, koniecznie zapoznajcie się z rezultatem świeżo przeprowadzonych crash-testów. Oceny Euro NCAP mogą Was zaskoczyć.

Fiaty dla studentów wrocławskiej Politechniki

Aktualności 05-05-2015

Fiat uruchomił program "Fiat likes U", w ramach którego studenci Politechniki Wrocławskiej będą mogli bezpłatnie korzystać z aut włoskiej marki, a także wziąć udział w programach stażowych przygotowanych przez FCA.

Dwa małe Fiaty do serwisu

Aktualności 26-04-2015

Fiat Panda oraz Fiat 500 mogą nie zapewnić odpowiedniego bezpieczeństwa w razie jakiegoś poważniejszego zdarzenia drogowego. Przyczyną wadliwe zaczepy pasów bezpieczeństwa.

Top: Najtańsze 4x4 z salonu

Aktualności 13-11-2014

Jeszcze do niedawna napęd 4x4 w samochodzie kojarzył się nam z terenówkami, które przemierzają leśne lub błotne szlaki. W ostatnich latach ten rodzaj napędu stał się bardziej powszechny. Zobacz najtańsze, nowe samochody z polskich salonów wyposażone w napęd 4x4.

Czy warto kupić: Fiat Panda (2003-2012)

Testy samochodów 01-10-2014

Chluba fabryki w Tychach i jeden z tych modeli, który na polskim rynku zrobił ogromną furorę. Jeśli szukasz używanego, miejskiego auta, które nie będzie sprawiać większych problemów, to Panda II jest idealnym wyborem dla Ciebie.

Fiat wstrzyma produkcję Pandy

Aktualności 23-09-2014

Włoski koncern zamierza czasowo wstrzymać produkcję Pandy w zakładzie w Pomigliano. Powód jest prosty - niewielki popyt na ten model.

Panda Cross lepsza niż wersja 4x4

Premiery 15-07-2014

Już we wrześniu do sprzedaży trafi nowa Panda Cross, która ma lepsze właściwości terenowe od Pandy 4x4.

Fiat Panda 4x4: Misiek terenowy

Testy samochodów 16-03-2014

Klasa maluchów przeżywa prawdziwy rozkwit. Fiat Panda, jeszcze nie tak dawno temu niekwestionowany król tego segmentu, teraz musi borykać się z wieloma rywalami i z tej rywalizacji nie zawsze wychodzi zwycięsko. Ma jednak jednego asa w rękawie, którego żaden z konkurentów nie jest w stanie przebić. Napęd na cztery koła i nieprzeciętne właściwości terenowe.

Panda Cross i Freemont Cross w Genewie

Premiery 20-02-2014

Włoski Fiat do Genewy nie przywozi znaczących, nowych modeli. Na stoisku producenta rodem z Turynu zobaczymy Pandę Cross i Freemonta Cross.

Następca Fiata Punto z Polski

Aktualności 09-12-2013

Koncern Fiata zamierza zainwestować 9 miliardów euro, czyli ponad 37,5 miliarda złotych w nowe modele w przeciągu trzech lat. Jednym z nowych aut będzie następca modelu Punto.

Filmy i galerie samochodów Fiat Panda

Testy zderzeniowe Euro NCAP: Fiat Panda Cross

Inne 24-06-2015

Fiat Panda w uterenowionej wersji Cross wypadła fatalnie podczas testów zderzeniowych organizacji Euro NCAP, uzyskując zaledwie trzy gwiazdki. Na poważne obrażenia narażeni są zwłaszcza kierowca oraz przedni pasażer podczas zderzenia czołowego. Fiat Panda Cross słabo też chroni przed urazami kręgów szyjnych w razie najechania innego pojazdu w tył auta.

Fiat Panda (2003-2012)

Samochody - katalog 01-10-2014

Nowy Fiat Panda

Samochody - katalog 16-12-2011

Nowy Fiat Panda, niestety nie pochodzący już z Polski, na pierwszych rynkach pojawił się pod koniec 2011 roku.

Fiat Panda Cross DAKAR , PanDAKAR

Samochody - katalog 09-09-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Fiat Panda

Michal o Fiat Panda Classic 2003-2012

Autko jest godne polecenia . Ma kilka niedostatków typowych dla fiata , ale jakosc wykonania zdecydowanie sie poprawila w porownaniu z poprzednimi modelami . Szkoda tylko , ze firma wciaz szukala oszczednosci w doborze materialow tapicerskich ktore zwlaszcza w obrebie bagaznika nie wytrzymuja proby czasu . Autko jest przestronne i w wersji z przesuwna kanapa tylna jest bardzo ergonomiczne . Malo pali i ma cichy , w miare dynamiczny silnik . Ma swietna , bardzo elastyczna skrzynie biegow . Powloka lakiernicza tez jest dobrej jakosci . Siedzenia sa wygodne - nawet na bardzo dlugiej trasie . Komofort jazdy jest sredni , ale dzieki temu ze zawieszenie jest sztywne , to autko pewnie trzyma sie w zakretach . czytaj więcej

ostry o Fiat Panda Classic 2003-2012

Przebieg po niecałych 6-ciu latach -prawie 52000 km. 1.po trzech latach (30000 km)-do wymiany amortyzatory przednie(27% oba)i zzwrotnice (z wahaczami) i po następnych 15000 km, pomowna wymiana amortyzatorów. 2.Po 45000 km(połowa jazda na zimowych) wymiana opon letnich,bo wyglądały jak tarka. 3.naprawa alternatora - uzwojenie stojana "wyszło" ze źłobków. 4.po 5-ciu latach, gaśnie w czasie jazdy lubnie zapala - rozrusznik kręci,pozycyjne i awaryjne działają. Po kilku godzinach lub ostatnio po kilku minut a nawet sekundach wszystko wraca do normy.\ Z tego co piszą użytkownicy Pand, to nie jedyny taki przypadek,a serwisy nic nie mogą zdziałać.(?) Podsumowując: gdyby nie to co powyżej,to nawet niezły. Szkoda, że nie trafiłem na taki egzemplarz co go chwalą. czytaj więcej

Fiat Panda 1.3 Multijet: Godnie zastąpić poprzednika

Redaktor uprzejmie pominął zapychający się filtr FAP w autach używanych w krótkich odcinkach miejskich i korkach. Koszmar dla użytkowników indywidualnych aut z dieslem używanych codziennie tylko w mieście. Auta firmowe jeżdżące dużo w ciągu dnia sobie poradzą. Miałam już kilka aut, sukcesów tej Pandzi zarówno w benzynie jak i w dieslu nie wróżę przy obecnym i przewidywanym na 3 lata w przód, stanie rynku aut w PL i UE. A już modelowi 4 x4 w cenie 60 tys PLZ mówimy - dziękujemy!. Nabywcom indywidualnym, którzy nie chcą kupić niepewnej używki, radzę poczekać i dokładnie obejrzeć benzynową, Nową Dacię Sandero. Auto dużo większe, w cenie mniejszej Pandzi, ładne, na długą międzymiastową nadaje się, przyzwoity standard wyposażenia i pewnie pozwolą zagazować LPG bez utraty gwarancji. Dużo info jest dostępne w Sieci. czytaj więcej

Fiat Panda vs Skoda Citigo: Stary i nowy(?) lider

Bardzo częste w ostatnich latach ekstremalne warunki pogodowe zwłaszcza w zimie, których częstotliwość w najbliższych latach będzie się nasilać, skłaniają wieloletnich, doświadczonych kierowców prywatnych aut osobowych do myślenia o zakupie auta z dołączanym napędem drugiej osi (4x4). Ta grupa kierowców nawet nie myśli o Off Road. 4x4 jest bezpieczniej jechać, gdyby ekstrema spadły na drogi, a służby oczyszczania i tak nie zwyciężą. No, a jakie nowe, małe lub średniej wielkości auta z tą cechą fabryczną i po przystępnej cenie proponują polscy importerzy i związane z nimi salony? Oferta o dwóch powyższych cechach po prostu nie istnieje w polskich salonach!. Dokonałem osobiście kilku przeszukań salonów w PL. A na przykład Suzuki produkuje Swifta z napędem 4x4, także Fiat produkował poprzedni model Pandy 4x4. Oba przykładowe małe auta niedostępne (chyba nigdy nie były) w polskich salonach. Prywatny nabywca szukający , na zwykłą i na ekstremalnie złą zimową lub letnią pogodę, małego, taniego, nowego auta z dołączonym napędem 4x4 nie znajdzie go w ofercie w PL. Taki użytkownik zmuszony jest zacząć myśleć o wydaniu dużych pieniędzy na SUVa lub kompakta typu Alltrack. Z jednym wyjątkiem od "dużych pieniędzy". To Dacia Duster 4x4 i to najlepiej benzyna z LPG póki ceny gazu są niskie. Co właściwie zapewnione jest do 2016 r. Jednak dokładnie ten model widuje się rzadko na naszych drogach. Niestety auto to , choć stosunkowo niedrogie, jest niepraktycznie duże, do użytku w w... czytaj więcej

Nowy Fiat Panda

Mnie też się skojarzyła ta nowa Panda z Fiatem Doblo, ale żeby na tym zyskała, nie jestem pewna. Mam Pandę od 2005 roku, co prawda w tym roku "zdradziłam" ją na rzecz Chevroleta Sparka, bo już trochę mi się znudził ten sam model, ale gdy ją kupowałam byłam zakochana w wyglądzie tego miejskiego, babskiego autka. Nowa Panda wydaje się nie mieć takiego swojego, typowego charakteru: trochę z Doblo, przód tak wyprofilowany, że kojarzy mi się z Fiatem 500 (tyle, że większym), ze starej Pandy zostało trochę z boku... Mnie ta nowa wersja kojarzy się z jakimś męskim dostawczakiem (jak Doblo) i szczerze mówiąc wygląd mnie nie powalił na kolana. Parametry z pewnością są lepsze, niż poprzednich Pand (stosunek szerokości do wysokości i długości auta). Ciekawa jestem jeszcze wnętrza tego samochodu. Nie obejrzałam wszystkich 22 zdjęć, nie wiem czy są foty ze środka? czytaj więcej

BogumilWisnia o Fiat Panda Classic 2003-2012

Pandę mamy z żoną od ponad 7.5 roku. Drugie auto dla siebie (starą Mazdę 323F 1.9 GT mam od ponad 4 lat). Fiat Panda jest o niebo lepszym autem, choć nie gwarantuje sportowych osiągów. Samochód absolutnie bezproblemowy, nowoczesny, porządnie wykonany. Nic drogiego się nie psuje. Wszystkie części są relatywnie tanie, opony, akumulator. To jest najlepsze miejskie auto na rynku. Kto nie potrzebuje paliwożernego potwora może kupować po sprawdzeniu. Byliśmy Pandą 5 razy nad morzem, 4 razy w górach, kilka razy na dłuższych wyjazdach (pojezierza, Mazury, podkarpackie x 2). Nic się nie popsuło, wsiada się LEJE i jedzie. Prawdziwy FIAT dla normalnych ludzi, a nie auto dla mechanika/znawcy. Podobno prosty w budowie silnik i porządnie wykonana karoseria. Potwierdzam opinię Fiata: PANDO JESTEŚ WIELKA. Gdyby nie mały bagażnik i ciut słaby silnik auto moich marzeń. Troszkę za wysokie spalanie w mieście i nie najlepsze osiągi. Choć z bagażnikiem dachowym 150 km/h też jechałem, z bagażnikiem i rowerem ciut > 120 km/h. Bardzo dobre auto o niewspółmiernie niskich kosztach eksploatacji w relacji do np. mojej Mazdy. Jakieś 15:1 na korzyść Fiata (w tysiącach złotych, aż wstyd się przyznać). Nie kupujcie starego szmelcu, jak to ja zrobiłem. Kupcie sobie w miarę nową Pandę i będziecie jeździć, a nie stale reperować, łatać i drżeć czy pojedzie. Uczcie się na cudzych błędach. To najlepszy z małych samochód. Fiacie dziękuję Ci, że nigdy nas nie zawiodłeś, odpalałeś w mrozy, jeździłeś po polnych za... czytaj więcej