1. Samochody
  2. Daewoo-FSO

Daewoo-FSO - Daewoo-FSO

Daewoo-FSO
Daewoo-FSO

Spółka Daewoo Motor rozpoczęła działalność w 1996 roku, produkując liczne modele koreańskiej marki w fabryce FSO na Żeraniu. Już w 1997 roku z taśm żerańskiej fabryki zjeżdżały modele Lanos, Nubira i Leganza, a w roku następnym dołączyło do nich Matiz. W Warszawie powstawały ponadto takie modele jak Espero, Tico oraz druga generacja Nubiry. Po ogłoszeniu upadłości przez Daewoo, a następnie i Daewoo-FSO, długi firmy wykupił Awto-ZAZ i stał się głównym udziałowcem FSO.

Najlepiej oceniany

Daewoo-FSO Espero

Daewoo-FSO Espero

 

4.43

95% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najmniejsze spalanie

Daewoo-FSO Tico

Daewoo-FSO Tico

Spalnie w mieście:
6.3l/100 km

Spalnie w trasie:
5.1l/100 km

Najmniej usterek

Daewoo-FSO Matiz

Daewoo-FSO Matiz

 

72% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Daewoo-FSO


 

Informacje o samochodach marki Daewoo-FSO

Twórca Golfa i Poloneza na emeryturze - galeria dzieł Giorgetto Giugiaro

Aktualności 06-07-2015

Wyjdź z domu i zrób kilka kroków a na pewno natrafisz na któreś z jego dzieł. Giorgetto Giugiaro to zapewne najsłynniejszy projektant samochodów świata, ale po kilku dekadach pracy opuścił właśnie studio Italdesign Giugiaro.

Czy warto kupić: Daewoo Nexia (1994-1998)

Testy samochodów 22-07-2013

Choć na polskim rynku większą popularność zdobył Daewoo Lanos, to jednak również jego poprzednik - model Nexia - cieszył się swego czasu dużym zainteresowaniem wśród naszych rodaków. Efektem tego jest wciąż spora podaż na rynku wtórnym i możliwość nabycia kompaktowego auta za naprawdę niewielkie pieniądze.

Lubimy koreańskie auta - czy to sentyment po Daewoo?

Aktualności 17-10-2012

Przełom ubiegłego i obecnego stulecia to na polskim rynku w segmencie nowych aut dominacja modeli marki Daewoo. Choć dziś pozostało jedynie wspomnienie po tej marce, utrzymujące się głównie dzięki obficie zaopatrzonemu rynkowi wtórnemu, koreańska motoryzacja cały czas trzyma się dobrze nad Wisłą.

Czy warto kupić: Daewoo Tico (1991-2001)

Testy samochodów 03-11-2011

Najmniejszy, najtańszy i najprostszy konstrukcyjnie model Daewoo, jaki pojawił się w sprzedaży nad Wisłą, jeszcze dziś, a więc dziesięć lat po zakończeniu produkcji, jest dość częstym widokiem na naszych ulicach. Duża popularność tego modelu pod koniec ubiegłego stulecia nie wynikała tylko z faktu, że był wytwarzany na Żeraniu.

Czy warto kupić: Daewoo Nubira (1997-2003)

Testy samochodów 22-05-2011

Był okres kiedy samochody marki Daewoo zrobiły wielką karierę na polskim rynku. Może ich stylistyka nie miała polotu, a pod maską pracowały stare technologie, ale czysta ekonomiczna kalkulacja sprawiały, że po prostu się opłacały. Zobaczmy czym Daewoo Nubira przyciąga po latach.

Czy warto kupić: Daewoo-FSO Lanos (1997-2007)

Testy samochodów 01-04-2011

Losy współczesnej polskiej motoryzacji, o ile o takiej można w ogóle mówić, bardzo ściśle związane są z marką Daewoo oraz modelem Lanos. I choć znajdzie się wielu, którzy całkowicie krytycznie podchodzą do tego samochodu, to jednak nie sposób odmówić wielu racji również jego zwolennikom. A najlepszym przykładem są polskie ulice, na których Lanosy wcale dziś nie są jakimś rzadkim widokiem.

Koniec z Daewoo

Aktualności 25-01-2011

Już w pierwszej połowie tego roku na motoryzacyjnej mapie świata zniknie marka Daewoo. Dla wielu Polaków kojarząca się z tanimi pojazdami, odejdzie na zasłużoną emeryturę.

Likwidacja kolejnej spółki zależnej od FSO

Aktualności 25-01-2011

Zgromadzenie Wspólników spółki Dongwon ZS Polska Sp. z o.o. (spółki zależnej FSO) podjęło uchwałę o rozwiązaniu spółki i otwarciu jej likwidacji z dniem 1 stycznia 2011 r.

To już koniec Lanosa

Aktualności 25-08-2008

Wygląda na to, że kończy się kolejny etap w historii żarańskiej Fabryki Samochodów Osobowych. Już na jesień tego roku planowany jest koniec produkcji ostatniej pamiątki po Daewoo – Lanosa. Niestety może to oznaczać kolejne kłopoty.

Matiz - choć Chevrolet Spark

Premiery 22-02-2005

Już niedługo na naszym rynku mogą być oferowane dwa Matizy. I co ciekawe, żaden z nich nie będzie jeździł pod marką Daewoo. Jedno auto będzie się nazywać FSO Matiz, a drugie Chevrolet Spark.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Daewoo-FSO

ireneusz Szczecin o Daewoo-FSO Lanos 1997-2004

Jeżdżę nim od 2004r. Jednym z głównych powodów zakupu była wysoka cena benzyny i zamontowana w nim alternatywna instalacja LPG. Przy zakupie miał 43000km przebiegu. Na dzień dzisiejszy ma przejechane prawie 270 tysięcy kilometrów i wcale (ku mojemu zdziwieniu) nie sprawia wrażenia auta "zmęczonego". Jak na swoją klasę zrywny, oszczędny, a przede wszystkim wytrzymały i tani w utrzymaniu. Ceny części są niższe niż do Poloneza! Jedyny mankament to bardzo duże zużycie benzyny w cyklu miejskim - coś pomiędzy 9,5 a 10,2 litra na 100km, ale model 1,4 mojego kolegi nie wysilając silnika przy dwojgu pasażerów na pokładzie zadowala się w mieście rozsądnym zużyciem 7,2 litra benzyny. Wewnątrz plastiki nie trzeszczą bo są całkiem przyzwoicie wykonane i spasowane. Za to odgłos zamykania drzwi przypomina paździerzową szafę. Na obronę dodam że uszczelki są tak wysokiej jakości, że drzwi można bez wysiłku zamknąć dopychając je bez trzasku jednym palcem! To auto w przeciwieństwie do Renault z silnikiem wysokoprężnym i dwu litrowym benzynowym 16V Ford-em z tego samego okresu produkcji nigdy mnie nie zawiodło. W zimie odpala bez problemów, za to długo się rozgrzewa. Pomimo jego przebiegu nie obawiam się o jego stan techniczny nawet jeśli stoi przede mną potrzeba dalszego wyjazdu. Ocena 8,5 nie dla auta, lecz dla producenta. Gdyby go ulepszał, modernizował i unowocześniał to mógłby być w przyszłości pierwszym kultowym autem RP. czytaj więcej

Dziq o Daewoo-FSO Matiz 1998-2004

Świetnie się sprawdza jako jednoosobowe autko do dojazdów do pracy. W ostateczności można wybrać się tym nawet i w trasę, ale po dwóch godzinach jazdy ja osobiście wysiadam. Autko jest głośne przy wyższych obrotach, trochę mało w nim miejsca. Po przekroczeniu pewnego wieku sypie się jak mało który, dobrze, że części są w miarę tanie. Zabezpieczenie przed korozją jest mizerne. O kiepskim sprzęgle można by pisać całe epopeję - najczęstszy objaw to kiepsko wchodzący wsteczny i dwójka przy redukcji. Zawieszenie i układ jezdny "mogą być" - autko ma tendencje do poślizgu, choć prawie wyłącznie podsterownych. Mały gabaryt powoduje, że łatwo jest się wcisnąć w pół miejsca parkingowego, a niewielki promień skrętu jest zaletą nie do przecenienia. Dobry do nauki jazdy, bo zwyczajnie nie szkoda jak się gdzieś przetrze, lub wgniecie karoseria, wymusza też jazdę wg tzw. starej szkoły ze względu na swój niemal całkowicie mechaniczny charakter. Aha - bagażnik to zmyłka, tak naprawdę to schowek na małe zakupy. czytaj więcej

Renata o Daewoo-FSO Nubira 1997-2000

Moja Nubira jest z 1999 r. Ma w sumie nieduży przebieg - 175 tys. km. Jeżdżę głównie w mieście. Jak to limuzyna mało wygodna do parkowania, ale komfort jazdy OK. Silnik od nowości nie był reperowany. Trzeba tylko wymienić przewody po 10-11 latach, bo parcieją gumowe wężownice. Dobry akumulator trzyma 3-4 lata. Zimą siada trochę centralny zamek przy -5C, ale przy -15 otwiera się bez problemu i odpala nawet przy -29C. Spala w trasie 7-8 l benzyny/100 km i około 8,5-9l gazu, w mieście 10 litrów benzyny i 12-13 gazu w korkach. Części tanie, ale co roku trzeba włożyć w nią około 500-700 zł na części i ze 300 robocizny. Eksploatowana zgodnie z książką pojazdu działa sprawnie. Jestem zadowolona z auta. Nie jest to samochód do rajdów, ale dla spokojnych kierowców, którym setka na liczniku wystarcza. Wszędzie dojedzie (no nie sprawdzałam w górach, ale na wzniesieniach daje radę). Ale jakby miała szósty bieg byłoby fajnie :-) Bo czasami przy 130 na piątce rzęzi - silnik 1,6 jest do niej za mały przy tych prędkościach. czytaj więcej

Daewoo-FSO Opony

Daewoo-FSO - Opony

Daewoo-FSO Części samochodowe

Daewoo-FSO - Części samochodowe
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Renault Koleos - znamy polskie ceny
Renault Koleos - znamy polskie ceny
Polski importer samochodów marki Renault opublikował cennik nowego Renault Koleos. Wiemy, ile trzeba zapłacić za podstawową wersję francuskiego SUV-a.
Nowy Citroen C3 Nowy Citroen C3