Samochody > Dacia > Duster > Forum

Co kierowcy myślą o swoich samochodach Dacia Duster

Łączna ocena

4.39

Dacia Duster – oceny kierowców

Samochody Dacia Duster zostały ocenione przez użytkowników mojeauto.pl 87 razy. Łączna ocena to 4.39 na 5. To dobry wynik. Co oceniają kierowcy użytkujący te samochody na co dzień? Prowadzenie – tu ocena wynosi 4.56, silnik – 4.29, komfort jazdy – 4.25 i jakość i awaryjność – 4.47.

Użytkownicy samochodów Dacia Duster

duster lpg

witam wszystkich, mam pytanie o lpg w dusterze kupowanym w salonie -jak to się ma do gwarancji producenta w przypadku jakichś usterek. Chodzi mi o Wasze doswiadczenia w tej kwestii, a nie teorie usłyszane u dealera. Mi Dealer powiedział, ze wspólpracują z firmą, która zakłada lpg, w salonie widziałem dustera z lpg do odbioru przez klienta. Gdy spytałem o gwarancję udzielił mi dość niejasnej odpowiedzi z której wynikało, że jest to firma sprawdzona i na pewno wszystko będzie ok. Ale jak złożyłem to samo zapytanie do Renault Polska, dostałem odpowiedź jak poniżej: (...)W nawiązaniu do przesłanej przez Pana wiadomości, uprzejmie informujemy, iż Producent nie zaleca modyfikacji w samochodach po ich wyjeździe z fabryki. Uprzejmie informujemy zatem, iż montażu instalacji gazowej może dokonać Pan na własna odpowiedzialność. Jeżeli chodzi o gwarancję Producenta nie tracji jej Pan na cały pojazd, jednak wg Ogólnych Warunków Gwarancji, Gwarancja Producenta nie obejmuje: â??elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji, jak również skutków (zniszczenie, przedwczesne zużycie, uszkodzienie, itp.) tych modyfikacji dla innych części lub podezspołów pojazdu, albo dla ogólnych parametrów pojazduâ??. W związku z tym w przypadku ewentualnej usterki, gdyby Autoryzowany Serwis Dacia uznał, iż jest ona spowodowana montażem LPG, zostanie odmówiona Panu naprawa w ramach Gwarancji. Uprzejmie informujemy również, iż nie ma znaczenia, czy ewentualnego montażu dokona Pan w sieci Autoryzowan... czytaj więcej

Dacia Duster-zimny silnikk

Witam wszystkich jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za wszelkie gafy. Jestem jak mam nadzieje szczęśliwym posiadaczem autka Dacia Duster 1.6 benzyna 105KM rok 2011 Daczka ma przejechane 10 000 kilometrów i jest problem bo na zimnym silniku dodaje gazu na biegu jałowym nie wkręca się na obroty (wiem że nie gazuje się na zimnym silniku ale kiedyś zdarzyło mi się tak zrobić i dzięki temu to wyczaiłem) to znaczy idzie do dwóch tysięcy (około) i przerywa jest to niewyczuwalne podczas jazdy dlatego problem został wykryty dopiero teraz problem znika kiedy silnik trochę się nagrzeje autko jest na gwarancji więc odstawiłem do serwisu tam stał 9 dni wymieniali przepustnicę,potencjometr gazu,świece,jakieś czujniki i nie wiem co jeszcze bo tyle pamiętam z rozmowy z serwisantem. Po dziewiątym dniu poddali się kiedy do tego serwisu podobno zawitał ktoś Meganką i robiła podobnie wtedy zadzwoniono do mnie i powiedzieli że w Renault Polska otrzymali wiadomość iż wyszła jakaś seria silników z oznaczeniem K4M A6 które niby są zabezpieczone przed przeciążeniem na biegu jałowym nie jestem do końca przekonany że ta informacja jest prawdziwa bo zasięgałem języka w tej sprawie i na razie nie znalazłem nikogo kto by o takim czymś słyszał a nawet zaczepiałem ludzi w takich autach przedstawiając im swój problem prosząc o sprawdzenie i kontakt nikt z moich nowych znajomych nie zaobserwował takich zachowań silnika więc dlatego uważam że problem jednak nadal istnieje. Więc Koledzy ... czytaj więcej

Dacia Duster usterki

Jak czytam te wasze wypociny to myślę czy aby na pewno jeździcie dusterami ! Auto ma parę upierdliwych rzeczy choćby nieergonomicznie ustawione włączniki opuszczania/podnoszenia szyb , sterowanie lusterkami ale co do komfortu czy prowadzenia nie można mu nic zarzucić - za takie pieniądze jest to idealne auto. Nie jest to auto segmentu D czy premium w których równiez słychać przelewające się paliwo w bako , szczególnie jak jest zatankowany do pełna - patrz: MAZDA 6 , AUDI A4. Jedno i drugie ujeżdżałem po 120 kkm. Duster obecnie ma 90 tys i nawet końcówka stabilizatora-łącznik się nie wybił - zawieszenie w oryginale idealnie wybiera dziury w naszych polskich drogach. Silniczek 1,5DCi 90KM pracuje cicho i jest dynamiczny jak na taką moc ( patrz waga auta) Co prawda przy skrzyni 5-cio biegowej przy 120 km/h jest już głośny to nadal jest cichszy niż silnik VW na pompowtryskiwaczach ( VW Touran 1,9TDI - tym równiez jeździłem 250kkm). Oczywiście nie jest to auto na autostrady ale na miasto i krótkie trasy chociaż zrobiłem nim 500km od razu i nie poczułem zmęczenia - siedzenia bardzo wygodne i głowa również mnie nie bolała - hałas po 120km/h . W środku kupe miejsca i bagażnik duży chociaż brakuje schowków. Jest to proste , komfortowe autko do jeżdzenia a nie głaskania. I jak czytam, że ktoś ma Dustera z silnikiem 2.0 i płacze na to auto to od razu widać że piszę to zazdrośnik w grupy VW który w serwisu nie wyjeżdza - dla znawców - nie ma dustera z takim silnikie... czytaj więcej

Duster 1.5 dCi 110/ 2014 - spalanie

Witam,njak w tytule wątku - mam od końca czerwca Dustera 1.5 dCi 110. Przejechałem ponad 6,5 tyś. km i mam pewne obawy co do zużycia paliwa przez ten model.nMiasto:n- jak nie cisnę od świateł do świateł to mieszczę się w widełkach 6,2-6,5 l/100 km; jestem zadowolony, bo spodziewałem się większego spalania.nDrogi krajowe:n- tutaj całkiem fajnie, bo widełki spalania ograniczają się na poziomie 5,0 - 5,5 l/100 przy założeniu jazdy z dopuszczalną prędkościa na tych drogach.nAutostrada:n- tutaj mam frustrację, bo jak jadę z dopuszczalna prędkością to spalanie jest ponad 10 l/100 km.nJa wiem, że 'coś za ćoś'. Że auto z aerodynamiką taką jak kiosk "RUCH'u" i prześwitem 21 cm nie będzie miało współczynnika małego ale mam wrażenie, że coś jest nie tak i to spalanie jest za duże. nMam też wrażenie, że pomimio stałego nacisku na pedał gazu niekiedy prędkość sama wzrasta co skutkuje odjęciem nacisku na pedał a tym samym i zmniejszeniu spalania. Ale jest to tylko niekiedy. nŻeby sprawdzić spalanie zalewam cygana 'pod korek'. Nie jest to sprawa szybka, bo od odbicia nalewaka wejdzie do niego jeszcze ponad 10 litrów.nAle tylko widząc lustro ropy mogę mieć pewność, że pomiar jest w miarę dokładny.nNie mogę porównać spalania z innymi użytkownikami więc założyżyłem ten wątek na forum.nJak ktoś ma taki model - proszę o spostrzeżenia. czytaj więcej

Dacia Duster - furmanka

Od ponad roku użytkuję 1.6 4x2 klimatyzacja, elektryka. auto idealne dla zdecydowanych kierowców. Bardzo dobrze wyważone, przewidywalne pozbawione elektronicznej ingerencji w prowadzenie auta. Jak to kiedyś mówiono 4 koła i kierownica, tylko osoby pozbawione odpowiedniej techniki jazdy będą narzekać na prowadzenie i zachowanie się auta. Z każdym przejechanym kilometrem coraz bardziej lubię to auto za: komfort przewyższający cenę auta, ekonomię, zazdrosne ciekawskie spojrzenia innych użytkowników dróg/ dodatkowo może być to spowodowane przyciemnionymi tylnimi szybami, które to wizualnie dodatkowo podwyższają wartość auta w oczach ciekawskich/, spontaniczne rozmowy z ciekawskimi na parkingach. Niewiele osób podczas parkingowych rozmów chciało wierzyć w tak niska cenę zakupu i późniejszych przeglądów. Jest to mój pierwszy samochód o takich rozmiarach, po wcześniejszym użytkowaniu głównie reanault i nissana ale zakup był według mnie strzałem w dziesiątkę. Auto dla tych którzy nie poprzez samochód prezentują swój status majątkowy, którzy kupują auto i użytkują je zgodnie z jego przeznaczeniem. Nie jest to bulwarowa terenówka która nigdy nie zjedzie na bezdroża bo się porysuje. Kąt natarcia i zejścia ma wyższy niż Outlander z prześwitem jest podobnie. POLECAM czytaj więcej

Duster 1.5 dCi 110/ 2014 - spalanie

Witam! Moim zdaniem podane zużycie jest właściwe. Z mego doświadczenia wynika, że optymalne spalanie można uzyskać przy obrotach silnika w przedziale 1200-2000. ( instrukcja podaje max moment obrotowy przy 1750). Prędkość 140 km/h na autostradzie to 3500 obrotów . Duster nie nadaje się do szybkiej jazdy ( brakuje siódmego biegu lub generalnie zmiany przełożeń w skrzyni biegów, wtedy jednak zabraknie reduktora do jazdy w trudnym terenie. Na forum Daci trwa dyskusja o wymianie kół zębatych V biegu w skrzyni JR aby obniżyć obroty silnika przy większych prędkościach. W moim Dusterze skrzynie jest TL8 i póki co nikt nie próbował jej modyfikować. Fabryczny komputer moim zdaniem przekłamuje, dlatego od kilku miesięcy prowadzę zapisy przebiegu , ilości wlewanego paliwa, ilości paliwa w zbiorniku podawane przez komputer, zasięg do tankowania, wskazania liczby "cegiełek", załączenie kontrolki rezerwy . Ostatnio korzystam z TURQE PRO na androidzie obserwuje spalanie chwilowe w różnych warunkach jazdy. Widok jest przerażający lekko depniesz na gaz i wyświetlacz pokazuje spalanie 30 l/100 km. Jak jadę spokojnie 50 km/h, V bieg, obroty 1500, spalanie chwilowe 3,8 l/100. Prawie nigdy nie duszę silnika do 1000 obr/min bo zero dynamiki. Pozdrawiam A.Z. czytaj więcej

Jestem biedak i musze kupic DUSTER zamiast YETI

Dlaczego patrzeć na samochód pod kątem stać mnie czy nie.Może lepiej spojrzeć czy spełnia moje oczekiwania.Wsiadłem do Yeti i było mi nie wygodnie i dominowało subiektywne wrażenie ciasnoty.Wsiadłem do Dustera i od razu czułem się dobrze i przestrzennie,jazda próbna i kupiłem, 1.5 DCI 85 KM 4x2 wersja Lauret+doposażenie na ful,cena 59 700 zł.Przejechałem 3000 km.Żona jeżdzi Qaskhajem 1,5 DCI 106KM w tym samym wyposażeniu cena 0 18000zł wyższa.Najważniejszy powód zakupu obu samochodów to BRAK FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH w tych silnikach jeszcze tylko w tym roku,we wszystkich innych samochodach niestety montowane w standarcie,w eksploatacji w mieście i po podmiejskich szutrach to duży kłopot-wymiana nawet 12000zł.Daster od Qashaja jest lżejszy o prawie 230 kg w związku z tym przyspieszenie porównywalne a zużycie paliwa mniejsze [miasto 5.4 l/100km].Duster oczywiście wykończony biedniejszymi materiałami-patrz cena,ale zdecydowanie lepiej pokonuje dziury i zawieszenie bardziej komfortowe a przejechałem nim 3000km.W sumie jestem bardzo zadowolony.Warto zauważyć : Duster to Renault+Nissan produkowany w Rumuni,a Qashaj to Nissan +Renault produkowany w Wielkiej Brytani. czytaj więcej

Dacia Duster: Brzydki ma gorzej

Mam kilka uwag do autora. Ja przesiadłem się z Mrerca, bo potrzebowałem auta z napędem 4X4 i muszę stwierdzić, że krytykowanie foteli nie ma uzasadnienie w rzeczywistości. Przejeżdżam czasem 800 km dziennie i nie czuję zmęczenia siedząc na fotelach Dustera. Po pierwsze można dyskutować nad długością siedziska, ale trzeba wziąć pod uwagę ergonomię pedałów (w moim odczuciu jedna niedopracowana część w tej konstrukcji). Po drugie zgoda wnętrze jest proste ale ma wszystko co jest potrzebne do jazdy i działa bez zarzutu. Czy potrzeba kilkadziesiąt rożnych przycisków ułatwiających jazdę, gdy posiadacz nie ma szans się ich wszystkich nauczyć i niektórych nigdy nie zastosuje w czasie używania samochodu. Po trzecie w przypadku jazdy po trudnym terenie wystarczy zmienić opony na typu AT i auto jest prawie jak typowa terenówka, która potrafi bardzo dużo jak na auto typu SUV. Po czwarte jedynym mankamentem jest w tym aucie mała pojemność zbiornika paliwa. Do tego spalania powinien być 60 l. Podsumowując wiele tez i odczuć autora jest zgodna z rzeczywistością, ale zachęcam aby tego typu artykuły pisać po dłuższym zapoznaniem się z autem. czytaj więcej

dacia duster diesel czy LPG

>Jeżeli wybierzesz z LPG to najlepsza oczywiście fabryczna a jak zakładana to poprzez > serwis lub renomowany zakład. Akurat fabryczna instalka lpg w Dusterach to nienajszczesliwszy wybor - zablokowany komp lpg, niezbyt trwale wtryskiwacze, niekompetencja mechanikow z ASO w sprawach niedomadan/ustrek inst. lpg itp. itd., wystarczy poczytac o problemach na forach. > Osobiście mam w tej drugiej opcji i składana z różnych producentów podzespołów. Chyba nie chcesz zasugerowac, ze to wada? To zaleta, bo wtedy mozna dobrac najlepsze konponenty od roznych producentow (od kazdego co ma najlepszego), a nie jest sie skaznym na to, co producent calej instalki dal laskawie w komplecie, np. nietrwale wtryskiwacze. Oczywisice jak ktos sie nie zna i w dodatku trafi na gazownka naciagacza/partacza, to i moze dostac zlepek najgorszych podzespolow. > po 10 miesiącach jazdy i 27 tyś przejechanych km mogę się już > wypowiedzieć.Spalanie gazu około 8 l,na benzynie około 10 l, Gdyby rzeczywiscie Duster palil Ci 10l nPb i 8l lpg w analogicznych warunkach, to bylaby to krotka droga do wypalenia zaworow i wysokich koszotw naprawy! czytaj więcej

Pytanie o dusterka z LPG

Witam Posiadam takie autko już rok tylko z napędem 4WD i gaz zabudowałem 4 miesiące temu. Ty masz zamiar kupić jak się domyślam wersję z LPG fabryczną, bez napędu. Przy mojej instalacji różnica pomiędzy spalaniem benzyny a gazu+benzyna ma się tak benzyna LPG + benzyna trasa 7,5 9,5 LPG + 0,2 PB średnio 8,5 - 9 10,5 LPG + 0,5 PB średnio zima 9,5 11 LPG + 1 PB Dodam że wyliczenia są robione od tankowania do pełna do następnego tankowania do pełna i po przejechaniu 350-400 km. Jeszcze jedno mam dość lekką nogę :) Mój znajomy co jeździ na trasach po autostradach i daje mu ile wlezie to 13-15l. LPG mu łyknie na 100km. W Twoim przypadku spalanie powinno być mniejsze bo samochód lżejszy i napędu pozbawiony. Poza tym instalacja fabryczna może być sprawniejsza od dorabianej. Ale jako tako spadek mocy na LPG jest tak mały że trudno wyczuwalny to załączenie klimatyzacji objawia się większym spadkiem mocy. więcej na ten temat znajdziesz na stronce Dacia Klub np. tu http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6535&highlight=fabryczna+lpg czytaj więcej