Samochody > Dacia > Duster
Dacia

Dacia Duster - O modelu Dacia Duster

Dacia
O modelu Dacia Duster

Dacia Duster, należący do segmentu kompaktowych SUV-ów, jest pierwszym przedstawicielem tej klasy aut w historii rumuńskiej marki należącej do Renault. Duster po raz pierwszy, wówczas jeszcze jako model koncepcyjny, został zaprezentowany podczas wystawy samochodowej w Genewie w 2009 roku. Dokładnie rok później światową premierę miała Dacia Duster już w wersji produkcyjnej, a wkrótce potem auto zadebiutowało na polskim rynku.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Dacia Duster


 


 

Dacia Duster - opinie kierowców


Dacia Duster został oceniony 87 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.39 na 5 możliwych punktów. 89% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.39

Liczba ocen: 87

Czy warto kupić ten model: tak 89% nie 11%

 

Dacia Duster - spalanie


Użytkownicy modelu Dacia Duster testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
87
38
7
42
śr. spalanie w mieście (l/100km)
8.7
9.2
10.6
6.3
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.6
7.7
9.6
5.4

 

Dacia Duster - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 74%

 

Informacje o samochodach Dacia Duster

Dacia Duster z silnikiem Euro 6

Aktualności 26-08-2015

Pod maskę Dacii Duster trafia nowa jednostka benzynowa, która będzie spełniać rygorystyczne normy Euro 6. Podobno jest to całkowicie nowa konstrukcja. 

Renault prezentuje: Dacia Duster w wersji pickup

Premiery 19-06-2015

Dacia Duster to dobrze znany w Polsce mały SUV. Jednak na startującym dziś salonie samochodowym w Buenos Aires można oglądać Dustera Oroch, czyli wersję pickup.

Renault Duster Team zaatakuje pierwszą 10. Dakaru

Aktualności 22-12-2014

Rajd Dakar startuje już niebawem, wyścig zbrojeń jest już na ostatniej prostej. Argentyński zespół Renault Duster Team ma poważne plany dotyczące swojego 3. startu.

Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM 4x4: I na teren, i na miasto

Testy samochodów 22-11-2014

Dacia nie udaje, że tworzy lepsze auta niż są one w rzeczywistości. Nie próbuje mamić klientów atrakcyjnym designem czy długimi listami wyposażenia. Nieprawdą byłoby jednak stwierdzenie, że jedyną zaletą modeli tej marki jest niska cena. Sprawdziliśmy na przykładzie Dacii Duster, co innego ma jeszcze do zaoferowania.

Top: Najtańsze 4x4 z salonu

Aktualności 13-11-2014

Jeszcze do niedawna napęd 4x4 w samochodzie kojarzył się nam z terenówkami, które przemierzają leśne lub błotne szlaki. W ostatnich latach ten rodzaj napędu stał się bardziej powszechny. Zobacz najtańsze, nowe samochody z polskich salonów wyposażone w napęd 4x4.

Pickup na bazie Dustera

Premiery 30-10-2014

W Sao Paulo podczas brazylijskich targów motoryzacyjnych koncern Renault pokazał bardzo ciekawy model koncepcyjny. Samochód zaprojektowany w całości w Ameryce Łacińskiej to pickup na bazie Dacii Duster - Duster Oroch.

Dacia Duster w wersji pickup

Aktualności 08-10-2014

Tego modelu brakowało w ofercie. Rumuński producent postanowił stworzyć na bazie modelu Duster wersję z otwartą przestrzenią ładunkową.

Milion Dusterów

Aktualności 22-04-2014

Produkowany od czterech lat Duster, oferowany zarówno pod marką Dacia, jak i Renault, może pochwalić się już przekroczeniem granicy miliona wyprodukowanych egzemplarzy.

Nowy Duster na targach we Frankfurcie

Premiery 28-08-2013

Dacia jednemu ze swoich najpopularniejszych modeli zafundowała facelifting. Zmieniony Duster będzie prezentowany na stoisku rumuńskiej marki podczas targów IAA.

Dwie premiery od Dacii w Genewie

Aktualności 28-02-2013

Targi motoryzacyjne w Genewie wystartują w przyszłym tygodniu. Większość producentów już pokazała swoje premiery, które przywozi do Szwajcarii. Dacia zamierza być do końca tajemnicza.

Filmy i galerie samochodów Dacia Duster

Testy mojeauto.pl: Dacia Duster

Testy samochodów 19-09-2011

Dacia Duster No Limit

Inne 27-05-2011

Rajdowa Dacia Duster

Inne 08-10-2010

Dacia Duster w rajdzie "Rallye Aïcha des Gazelles 2010" - mojeauto.tv

Genewa 2010: Dacia Duster

Premiery i wydarzenia 08-03-2010

Dacia Duster - Genewa 2010 - mojeauto.tv

Opinie i dyskusje o samochodach Dacia Duster

Dacia Duster usterki

Jak czytam te wasze wypociny to myślę czy aby na pewno jeździcie dusterami ! Auto ma parę upierdliwych rzeczy choćby nieergonomicznie ustawione włączniki opuszczania/podnoszenia szyb , sterowanie lusterkami ale co do komfortu czy prowadzenia nie można mu nic zarzucić - za takie pieniądze jest to idealne auto. Nie jest to auto segmentu D czy premium w których równiez słychać przelewające się paliwo w bako , szczególnie jak jest zatankowany do pełna - patrz: MAZDA 6 , AUDI A4. Jedno i drugie ujeżdżałem po 120 kkm. Duster obecnie ma 90 tys i nawet końcówka stabilizatora-łącznik się nie wybił - zawieszenie w oryginale idealnie wybiera dziury w naszych polskich drogach. Silniczek 1,5DCi 90KM pracuje cicho i jest dynamiczny jak na taką moc ( patrz waga auta) Co prawda przy skrzyni 5-cio biegowej przy 120 km/h jest już głośny to nadal jest cichszy niż silnik VW na pompowtryskiwaczach ( VW Touran 1,9TDI - tym równiez jeździłem 250kkm). Oczywiście nie jest to auto na autostrady ale na miasto i krótkie trasy chociaż zrobiłem nim 500km od razu i nie poczułem zmęczenia - siedzenia bardzo wygodne i głowa również mnie nie bolała - hałas po 120km/h . W środku kupe miejsca i bagażnik duży chociaż brakuje schowków. Jest to proste , komfortowe autko do jeżdzenia a nie głaskania. I jak czytam, że ktoś ma Dustera z silnikiem 2.0 i płacze na to auto to od razu widać że piszę to zazdrośnik w grupy VW który w serwisu nie wyjeżdza - dla znawców - nie ma dustera z takim silnikie... czytaj więcej

Leon Z o Dacia Duster 2010-

Mam model DUSTERA 2014 już/aż 3 miesiące, 6500 km przejechane i NIE ŻAŁUJĘ ZAKUPU. Mam to co chciałem i jeździ jak się spodziewałem = jest OK. Moje "narzekanie" skupię na pierdołach, które albo wywodzą się z użytkowania innych aut, albo po prostu są firmowym knotem. Mi wadzą komuś innemu nie muszą. (1) Nie ma możliwości ściemnienia zegarów podczas długiej jazdy nocą, szczególnie po autostradach. Nie jarzy po oczach strasznie, ale lubiłem podczas podróży ściemnić sobie jasność do niezbędnego minimum. Tu nie da rady. (2) Radio z MP3 jego sterowanie, funkcje, menu, itp. Chyba ktoś to zrobił "za pięć dwunasta, na kolanie", albo nie wiedział, co mogą (muszą) mieć współczesne radia samochodowe. Funkcjonalność czy ergonomia wyboru funkcji to PORAŻKA. (3) Okrągłe nawiewy - 2 epoki do tyłu. Jeszcze przy ich max. otwarciu widać czeluści przewodów wentylacyjnych, które od wewnątrz piękne raczej nie są. Wrażenie podobne, jakby ktoś patrzył się w dużą studnię bez dna - jak coś tam wpadnie, to już na zawsze? (4) Szczególiki wykończenia - bardziej kiepski design inżyniera, który coś tam ?projektował? niż jakość materiałów, bo te raczej są OK. (5) Schowek pojemny i głęboki?ale czasami bywa ?za głęboki?, szczególnie, kiedy jedzie się samemu i trzeba poszukać czegoś małego na samym dnie. Kilka razy będąc zapięty w pasy?nie dostałem do dna. (6) Obszycie gałki zmiany biegów skórą (ścieg krzyżykowy nici) i miejsce łączenia się ściegu z plastikowym (aluminiowym) dekielkiem, na którym wygrawerow... czytaj więcej

duster lpg

witam wszystkich, mam pytanie o lpg w dusterze kupowanym w salonie -jak to się ma do gwarancji producenta w przypadku jakichś usterek. Chodzi mi o Wasze doswiadczenia w tej kwestii, a nie teorie usłyszane u dealera. Mi Dealer powiedział, ze wspólpracują z firmą, która zakłada lpg, w salonie widziałem dustera z lpg do odbioru przez klienta. Gdy spytałem o gwarancję udzielił mi dość niejasnej odpowiedzi z której wynikało, że jest to firma sprawdzona i na pewno wszystko będzie ok. Ale jak złożyłem to samo zapytanie do Renault Polska, dostałem odpowiedź jak poniżej: (...)W nawiązaniu do przesłanej przez Pana wiadomości, uprzejmie informujemy, iż Producent nie zaleca modyfikacji w samochodach po ich wyjeździe z fabryki. Uprzejmie informujemy zatem, iż montażu instalacji gazowej może dokonać Pan na własna odpowiedzialność. Jeżeli chodzi o gwarancję Producenta nie tracji jej Pan na cały pojazd, jednak wg Ogólnych Warunków Gwarancji, Gwarancja Producenta nie obejmuje: â??elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji, jak również skutków (zniszczenie, przedwczesne zużycie, uszkodzienie, itp.) tych modyfikacji dla innych części lub podezspołów pojazdu, albo dla ogólnych parametrów pojazduâ??. W związku z tym w przypadku ewentualnej usterki, gdyby Autoryzowany Serwis Dacia uznał, iż jest ona spowodowana montażem LPG, zostanie odmówiona Panu naprawa w ramach Gwarancji. Uprzejmie informujemy również, iż nie ma znaczenia, czy ewentualnego montażu dokona Pan w sieci Autoryzowan... czytaj więcej

Dacia Duster-zimny silnikk

Witam wszystkich jestem nowy na forum więc z góry przepraszam za wszelkie gafy. Jestem jak mam nadzieje szczęśliwym posiadaczem autka Dacia Duster 1.6 benzyna 105KM rok 2011 Daczka ma przejechane 10 000 kilometrów i jest problem bo na zimnym silniku dodaje gazu na biegu jałowym nie wkręca się na obroty (wiem że nie gazuje się na zimnym silniku ale kiedyś zdarzyło mi się tak zrobić i dzięki temu to wyczaiłem) to znaczy idzie do dwóch tysięcy (około) i przerywa jest to niewyczuwalne podczas jazdy dlatego problem został wykryty dopiero teraz problem znika kiedy silnik trochę się nagrzeje autko jest na gwarancji więc odstawiłem do serwisu tam stał 9 dni wymieniali przepustnicę,potencjometr gazu,świece,jakieś czujniki i nie wiem co jeszcze bo tyle pamiętam z rozmowy z serwisantem. Po dziewiątym dniu poddali się kiedy do tego serwisu podobno zawitał ktoś Meganką i robiła podobnie wtedy zadzwoniono do mnie i powiedzieli że w Renault Polska otrzymali wiadomość iż wyszła jakaś seria silników z oznaczeniem K4M A6 które niby są zabezpieczone przed przeciążeniem na biegu jałowym nie jestem do końca przekonany że ta informacja jest prawdziwa bo zasięgałem języka w tej sprawie i na razie nie znalazłem nikogo kto by o takim czymś słyszał a nawet zaczepiałem ludzi w takich autach przedstawiając im swój problem prosząc o sprawdzenie i kontakt nikt z moich nowych znajomych nie zaobserwował takich zachowań silnika więc dlatego uważam że problem jednak nadal istnieje. Więc Koledzy ... czytaj więcej

janek o Dacia Duster 2010-

Przejechałem DUSTEREM 1800 km.Drugi samochód w domu to OUTLANDER 2.L.TDI i muszę stwierdzić,oczywiście przy wszystkich zaletach TDI że jest bardziej klekotliwy od DUSTERA.Wykończenie i materiały w DUSTERZE jest oczywiście znacznie biedniejsze ale kosztował 55 procent taniej i to powoduje bardziej bezstresową jazdę W niczym innym nie ustępuje Japończykowi-gwarancja identyczna.Zaskoczył mnie szybkością grzania już po 500m.w nawiewach pojawia się ciepło a w Outlanderze po 3km co jest zresztą normą w większości diesli.Co do awaryjności nic nie mogę powiedzieć bo za mały przebieg.Gdybym zawiązał sobie oczy i zatkał uszy to rozpoznał bym te dwa samochody tylko po przyspieszeniu-50 KM różnicy to się czuje ale Rumun wcale nie jest zawalidrogą.Co spowodowało,oprócz ceny że kupiłem ten model-BRAK FOLTRA CZĄSTEK STAŁYCH.Zona zaliczyła już dwukrotne wypalanie ręczne w serwisie za 2000 zł,a ewentualna wymiana filtra to ponad 10 000zł.Dlatego zaraz po gwarancji postąpię nie ekologicznie i wytnę Japończykowi DPF-są artyści którzy to robią za 2000zł i mam nadzieję że do czasu jak będę zmieniał samochody to konstruktorzy wymyślą coś bardziej sensownego.Dla użytkowników samochodów w dżungli miejskiej i szutrowej podmiejskiej filtr dpf w obecnej formie jest nie do przyjęcia.W serwisie bardzo dobrze radzą-jak się zapali kontrolka wypalania wystarczy jechać 30 min z szybkością 70/h tylko gorzej z realizacją,korek przed i za mną 5 km.Jeśli ktoś nie ma choroby pod nazwą PRESTIŻ a samochód traktu... czytaj więcej

mario o Dacia Duster 2010-

Nie jest to samochód dla tych co walory użytkowe cenią bardziej niż prestiż i co często jeżdżą z prędkościami autostradowymi. Jednak wolniejsza jazda daje przyjemność.A miejskie przeszkody to nie problem. Ostatnio podwyższone zawieszenie przydało mi się gdy chcąc ominąć wielki korek jechałem piaszczysta drogą z wielkim wybojami, których nie dało się "wziąć między koła". Miejsca z tyłu jest tyle, że żona w ósmym miesiącu ciąży spokojnie zajmuje miejsce z prawej strony wchodząc lewymi drzwiami i mijając się z synem. Samochód posiada to co niezbędne do jazdy i np. w stosunku do qashqai (którym jeżdżę służbowo) nie widzę różnic w wyposażeniu, no chyba że komuś zależy na "miękkich plastikach". Mamy standardowo w tej wersji do dyspozycji m.in. takie rzeczy jak: światła dzienne (na żarówkach, nie na diodach), przednie światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, radio z USB i sterownikiem pod kierownicą, ESP, podpowiadacza zmiany biegów, sygnalizację nie zapiętych pasów,isofix, klimatyzację manualną, dwa gniazda zasilania, oświetlenie tylnej kanapy. Ceny jak wspomniałem są niższe niż u konkurencji np. czujnik cofania to 650 zł podczas gdy inni życzą sobie po 1100 zł, alusy to 1200zł - u innych to ponad 2000 zł. Z wad to większe zużycie paliwa spowodowane wysokością, prześwitem i oponami dostosowanymi do SUV-a (na mokrym czuć jak stawiają opór). Brak 6-tego biegu w tym nie pomaga. Sterowanie radia pod kierownicą nie uwzględnia zmiany kanałów za to ma ich strojenie (jak częst... czytaj więcej