Samochody > Dacia

Dacia

Dacia
O marce Dacia

Nazwa marki Dacia, która powstała w Rumunii pod nazwą Uzina de Autoturisme Pitesti, wywodzi się od rzymskiej prowincji Dacja, która leży na obecnych terenach Rumunii. Od początku swojego istnienia Dacia ściśle współpracowała z Renault, wykorzystując technologię francuskiego koncernu oraz produkując auta na jego licencji. Od 1999 Renault jest już większościowym udziałowcem Dacii.

Najlepiej oceniany

Dacia Sandero

 

4.68

98% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najmniejsze spalanie

Dacia Sandero

Spalnie w mieście:
7.0l/100 km

Spalnie w trasie:
5.7l/100 km

Najbardziej bezpieczny

Najmniej usterek

Dacia Sandero

 

85% nie miało żadnych usterek

Najtańszy nowy benzynowy

Dacia Sandero

62
ofert więcej
Rok produkcji: 2015 (2008-)
 
 
aktualna cena w salonach: 29 900 PLN

Najtańszy nowy diesel

Dacia Sandero

28
ofert więcej
Rok produkcji: 2015 (2008-)
 
 
aktualna cena w salonach: 42 400 PLN

Używany do 30 000 PLN

Dacia Sandero

2
ofert więcej
Rok produkcji: 2013
Nadwozie: 5 dr.
typ silnika: benzynowy
Przebieg: 7500 km

Używany do 40 000 PLN

Dacia Sandero

8
ofert więcej
Rok produkcji: 2014
Nadwozie: hatchback
typ silnika: benzynowy
Przebieg: 0 km

Informacje o samochodach marki Dacia

Rumuńska niespodzianka: Dacia Sandero RS w drodze

Aktualności 19-03-2015

Choć Renault dysponuje pokaźnym wachlarzem sportowo skonfigurowanych modeli, nie każdy może sobie pozwolić na te dość drogie auta. Ekonomiczną alternatywą będzie sportowa wersja małej Dacii.

Renault Duster Team zaatakuje pierwszą 10. Dakaru

Aktualności 22-12-2014

Rajd Dakar startuje już niebawem, wyścig zbrojeń jest już na ostatniej prostej. Argentyński zespół Renault Duster Team ma poważne plany dotyczące swojego 3. startu.

Euro NCAP: Kolejna dwunastka rozbita

Aktualności 04-12-2014

Dwanaście aut poddanych zostało rygorystycznym testom zderzeniowym przez specjalistów z Euro NCAP. Większość, wśród nich pierwsze Porsche w historii crash testów Euro NCAP, zdała ten egzamin bardzo dobrze. Najlepszym łącznym wynikiem może się pochwalić Land Rover Discovery Sport, zaś najgorsze uzyskała Dacia Logan MCV.

Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM 4x4: I na teren, i na miasto

Testy samochodów 22-11-2014

Dacia nie udaje, że tworzy lepsze auta niż są one w rzeczywistości. Nie próbuje mamić klientów atrakcyjnym designem czy długimi listami wyposażenia. Nieprawdą byłoby jednak stwierdzenie, że jedyną zaletą modeli tej marki jest niska cena. Sprawdziliśmy na przykładzie Dacii Duster, co innego ma jeszcze do zaoferowania.

Top: Najtańsze 4x4 z salonu

Aktualności 13-11-2014

Jeszcze do niedawna napęd 4x4 w samochodzie kojarzył się nam z terenówkami, które przemierzają leśne lub błotne szlaki. W ostatnich latach ten rodzaj napędu stał się bardziej powszechny. Zobacz najtańsze, nowe samochody z polskich salonów wyposażone w napęd 4x4.

Pickup na bazie Dustera

Premiery 30-10-2014

W Sao Paulo podczas brazylijskich targów motoryzacyjnych koncern Renault pokazał bardzo ciekawy model koncepcyjny. Samochód zaprojektowany w całości w Ameryce Łacińskiej to pickup na bazie Dacii Duster - Duster Oroch.

Dacia Duster w wersji pickup

Aktualności 08-10-2014

Tego modelu brakowało w ofercie. Rumuński producent postanowił stworzyć na bazie modelu Duster wersję z otwartą przestrzenią ładunkową.

Nowy Espace już w Paryżu

Aktualności 04-09-2014

Targi w Paryżu wystartują już za mniej niż miesiąc. Na tej francuskiej imprezie świat pozna nową generację Renault Espace.

Dacia Logan ma już 10 lat!

Aktualności 04-06-2014

Można powiedzieć, że w obecnych czasach Logan jest flagowym produktem marki Dacia. W br. samochód ten obchodzi swoje 10. urodziny.

Problemy z tylną kanapą w Daciach

Aktualności 28-05-2014

Składająca się niespodziewanie tylna kanapa podczas nawet niewielkiej stłuczki czy wręcz gwałtowniejszego hamowania może stanowić dodatkowe ryzyko obrażeń. Z tego też powodu do serwisów zostaną wezwani właściciele Dacii Lodgy oraz Dokker.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Dacia

DACIA DUSTER - SUPER AUTO

Witam.nOdebrałem swojego "Dusterka" w czerwcu 2013r. i jestem BARDZO ZADOWOLONY. Nie rozumiem osób wypisujących na necie niestworzone pierdoły i głupoty pod adresem tego auta... Nie jest to Mercedes, VW, Audi itp. ale za takie pieniądze auto warte jest zakupu.nSzczerze obawiałem się czy nie robię błędu przesiadając się z Nissana do Dacii, jednak teraz wiem, że obawy były zupełnie bezpodstawne. W sumie Dacia to po części Nissan i Renault i Wart jest kwoty, za jaką jest sprzedawany.nJeśli chcesz dowiedzieć się więcej i szczegółowiej na temat tego auta napisz na mój mail: szymek_sz@interia.eunChętnie podzielę się swoimi opiniami.nPozdrawiamnSzymek czytaj więcej

waham sie .. Dacia Duster LF 2014

czesc jestem nowy !ngeneralnie chcialbym zonie zmienic samochod na SUVa nobecnie jezdzi do pracy Ibizka IV z 2006 r auto dla kobiety fajne lekkie wprowadzeniu malo pali latwo zaparkowac ..ale przy ciasne jak sie wsadzi fotelik z dzieckiem i ma maly bagaznik oraz swoj wiek ..nnspodobala jej sie Dacia Duster ...hmm w sumie i nie mam co powiedziec wizualnie ten nowy model po LF wyglada naprawde na grubo ponad 90 tys ..nja mam sluzbowa octavie kombi (kazdy lubi to co ma :P ) i jestem sceptyczny co do ...Rumunskiej motoryzacjinnnigdzie nie widzialem konkretnego testu tej nowej Daci Duster 2014 nmam obiekcje czy za tak male pieniadze mozna kupic suva z gazem z klima za 50 tys ???njak jest z awaryjnoscia jakie ma wady bo zalety to napewno cena i prezencja przed domemnnauto jest spore jak sie prowadzi ? (patrze pod katem kobiety)nnczy mozecie cos doradzic ja rozwazam dolozenie 20 tys i kupienie Skody Yeti OutDoor ktora chyba jest lepiej zrobionannprosze o opinie uzytkownikow ktorzy maja nowego dustera po LFndziekuje wszystkim za pomoc czytaj więcej

janek o Dacia Duster 2010-

Przejechałem DUSTEREM 1800 km.Drugi samochód w domu to OUTLANDER 2.L.TDI i muszę stwierdzić,oczywiście przy wszystkich zaletach TDI że jest bardziej klekotliwy od DUSTERA.Wykończenie i materiały w DUSTERZE jest oczywiście znacznie biedniejsze ale kosztował 55 procent taniej i to powoduje bardziej bezstresową jazdę W niczym innym nie ustępuje Japończykowi-gwarancja identyczna.Zaskoczył mnie szybkością grzania już po 500m.w nawiewach pojawia się ciepło a w Outlanderze po 3km co jest zresztą normą w większości diesli.Co do awaryjności nic nie mogę powiedzieć bo za mały przebieg.Gdybym zawiązał sobie oczy i zatkał uszy to rozpoznał bym te dwa samochody tylko po przyspieszeniu-50 KM różnicy to się czuje ale Rumun wcale nie jest zawalidrogą.Co spowodowało,oprócz ceny że kupiłem ten model-BRAK FOLTRA CZĄSTEK STAŁYCH.Zona zaliczyła już dwukrotne wypalanie ręczne w serwisie za 2000 zł,a ewentualna wymiana filtra to ponad 10 000zł.Dlatego zaraz po gwarancji postąpię nie ekologicznie i wytnę Japończykowi DPF-są artyści którzy to robią za 2000zł i mam nadzieję że do czasu jak będę zmieniał samochody to konstruktorzy wymyślą coś bardziej sensownego.Dla użytkowników samochodów w dżungli miejskiej i szutrowej podmiejskiej filtr dpf w obecnej formie jest nie do przyjęcia.W serwisie bardzo dobrze radzą-jak się zapali kontrolka wypalania wystarczy jechać 30 min z szybkością 70/h tylko gorzej z realizacją,korek przed i za mną 5 km.Jeśli ktoś nie ma choroby pod nazwą PRESTIŻ a samochód traktu... czytaj więcej

mario o Dacia Duster 2010-

Nie jest to samochód dla tych co walory użytkowe cenią bardziej niż prestiż i co często jeżdżą z prędkościami autostradowymi. Jednak wolniejsza jazda daje przyjemność.A miejskie przeszkody to nie problem. Ostatnio podwyższone zawieszenie przydało mi się gdy chcąc ominąć wielki korek jechałem piaszczysta drogą z wielkim wybojami, których nie dało się "wziąć między koła". Miejsca z tyłu jest tyle, że żona w ósmym miesiącu ciąży spokojnie zajmuje miejsce z prawej strony wchodząc lewymi drzwiami i mijając się z synem. Samochód posiada to co niezbędne do jazdy i np. w stosunku do qashqai (którym jeżdżę służbowo) nie widzę różnic w wyposażeniu, no chyba że komuś zależy na "miękkich plastikach". Mamy standardowo w tej wersji do dyspozycji m.in. takie rzeczy jak: światła dzienne (na żarówkach, nie na diodach), przednie światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, radio z USB i sterownikiem pod kierownicą, ESP, podpowiadacza zmiany biegów, sygnalizację nie zapiętych pasów,isofix, klimatyzację manualną, dwa gniazda zasilania, oświetlenie tylnej kanapy. Ceny jak wspomniałem są niższe niż u konkurencji np. czujnik cofania to 650 zł podczas gdy inni życzą sobie po 1100 zł, alusy to 1200zł - u innych to ponad 2000 zł. Z wad to większe zużycie paliwa spowodowane wysokością, prześwitem i oponami dostosowanymi do SUV-a (na mokrym czuć jak stawiają opór). Brak 6-tego biegu w tym nie pomaga. Sterowanie radia pod kierownicą nie uwzględnia zmiany kanałów za to ma ich strojenie (jak częst... czytaj więcej

Leon Z o Dacia Duster 2010-

Mam model DUSTERA 2014 już/aż 3 miesiące, 6500 km przejechane i NIE ŻAŁUJĘ ZAKUPU. Mam to co chciałem i jeździ jak się spodziewałem = jest OK. Moje "narzekanie" skupię na pierdołach, które albo wywodzą się z użytkowania innych aut, albo po prostu są firmowym knotem. Mi wadzą komuś innemu nie muszą. (1) Nie ma możliwości ściemnienia zegarów podczas długiej jazdy nocą, szczególnie po autostradach. Nie jarzy po oczach strasznie, ale lubiłem podczas podróży ściemnić sobie jasność do niezbędnego minimum. Tu nie da rady. (2) Radio z MP3 jego sterowanie, funkcje, menu, itp. Chyba ktoś to zrobił "za pięć dwunasta, na kolanie", albo nie wiedział, co mogą (muszą) mieć współczesne radia samochodowe. Funkcjonalność czy ergonomia wyboru funkcji to PORAŻKA. (3) Okrągłe nawiewy - 2 epoki do tyłu. Jeszcze przy ich max. otwarciu widać czeluści przewodów wentylacyjnych, które od wewnątrz piękne raczej nie są. Wrażenie podobne, jakby ktoś patrzył się w dużą studnię bez dna - jak coś tam wpadnie, to już na zawsze? (4) Szczególiki wykończenia - bardziej kiepski design inżyniera, który coś tam ?projektował? niż jakość materiałów, bo te raczej są OK. (5) Schowek pojemny i głęboki?ale czasami bywa ?za głęboki?, szczególnie, kiedy jedzie się samemu i trzeba poszukać czegoś małego na samym dnie. Kilka razy będąc zapięty w pasy?nie dostałem do dna. (6) Obszycie gałki zmiany biegów skórą (ścieg krzyżykowy nici) i miejsce łączenia się ściegu z plastikowym (aluminiowym) dekielkiem, na którym wygrawerow... czytaj więcej

Dacia Daster kiwający fotel kierowcy !

Witam wszystkich posiadam Dacie Daster LPG-Benzyna 5 mies. od początku mam problem z regulowanym fotelem kierowcy.W neutralnym czyli góra fotel jest stabilny po obniżeniu "regulacji" fotel opuszcza się niżej tylne oparcie kiwa się.W serwisie po 4 wizytach bez zmian na salonie w nowym też się taki fotel zachowuje identycznie. Pisze z Warszawą Reno i oni odpisali że to jest dla tego fotela taka tolerancja i tak mają. czy w innych samochodach tez taki problem i na serwisach też nic nie zdziałali? Wygląda na to że to problem konstrukcyjny foteli a do tego nie chcą sie przyznać bo trzeba bylo by wezwać sporo samochodów. Może jeżeli więcej jest takich można będzie zainteresować media ta sprawą co o tym sądzicie? Jurek czytaj więcej

Dacia Opony

Dacia Części samochodowe