Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
  1. Samochody
  2. Dacia

Dacia - Dacia

Dacia
Dacia

Nazwa marki Dacia, która powstała w Rumunii pod nazwą Uzina de Autoturisme Pitesti, wywodzi się od rzymskiej prowincji Dacja, która leży na obecnych terenach Rumunii. Od początku swojego istnienia Dacia ściśle współpracowała z Renault, wykorzystując technologię francuskiego koncernu oraz produkując auta na jego licencji. Od 1999 Renault jest już większościowym udziałowcem Dacii.

Najlepiej oceniany

Dacia Sandero

Dacia Sandero

 

4.68

98% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Spalnie w mieście:
7.0l/100 km

Spalnie w trasie:
5.7l/100 km

Najmniej usterek

Dacia Sandero

Dacia Sandero

 

85% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Dacia


 


 

Informacje o samochodach marki Dacia

Dacia Logan i Sandero odmłodzone

Aktualności 20-09-2016

Już w przyszłym tygodniu podczas salonu w Paryżu zobaczymy odświeżoną Dacię Logan i Sandero. Zobaczcie, co zmieniło się w popularnych, rumuńskich modelach.

Nowa Dacia Duster w przyszłym roku

Aktualności 25-07-2016

Dacia intensywnie odświeża swoją gamę modelową. Już jesienią w Paryżu zostanie zaprezentowany nowy Duster. Auto trafi do salonów już w przyszłym roku.

Nowa Dacia Duster w przyszłym roku

Aktualności 10-03-2016

Rumuńska marka rozwinęła się przez ostatnie lata pod francuskimi skrzydłami. Na rynku jest już dostępna druga generacja modeli Sandero i Logan. Teraz przyszedł czas na wysłużonego Dustera.

Nowa skrzynia biegów do Dacii Duster

Aktualności 08-09-2015

Po raz pierwszy w Dacii Duster pojawi się automatyczna skrzynia biegów. Będąc konkretnym - chodzi o zautomatyzowaną przekładnię mechaniczną Easy-R.

Dacia Duster z silnikiem Euro 6

Aktualności 26-08-2015

Pod maskę Dacii Duster trafia nowa jednostka benzynowa, która będzie spełniać rygorystyczne normy Euro 6. Podobno jest to całkowicie nowa konstrukcja. 

Tani hot-hatch Renault - Sandero R.S. 2.0

Premiery 22-06-2015

Dacia Sandero to ostatni samochód, który przychodzi na myśl, gdy poszukujemy mocnego wozu do szybkiej i przyjemnej jazdy. Ale Renault mocno pogrzebało w jego mechanice i efektem jest wersja R.S. 2.0 - niestety, tylko na rynek południowoamerykański.

Renault prezentuje: Dacia Duster w wersji pickup

Premiery 19-06-2015

Dacia Duster to dobrze znany w Polsce mały SUV. Jednak na startującym dziś salonie samochodowym w Buenos Aires można oglądać Dustera Oroch, czyli wersję pickup.

Premiera Renault Kwid - czy to nowa Dacia?

Premiery 20-05-2015

Francusko-japoński koncern Renault-Nissan zaprezentował nowego malucha, którego priorytetowym rynkiem są Indie. Auto będzie jednak sprzedawane w różnych krajach, może trafi też do Europy.

Rumuńska niespodzianka: Dacia Sandero RS w drodze

Aktualności 19-03-2015

Choć Renault dysponuje pokaźnym wachlarzem sportowo skonfigurowanych modeli, nie każdy może sobie pozwolić na te dość drogie auta. Ekonomiczną alternatywą będzie sportowa wersja małej Dacii.

Renault Duster Team zaatakuje pierwszą 10. Dakaru

Aktualności 22-12-2014

Rajd Dakar startuje już niebawem, wyścig zbrojeń jest już na ostatniej prostej. Argentyński zespół Renault Duster Team ma poważne plany dotyczące swojego 3. startu.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Dacia

waham sie .. Dacia Duster LF 2014

czesc jestem nowy !ngeneralnie chcialbym zonie zmienic samochod na SUVa nobecnie jezdzi do pracy Ibizka IV z 2006 r auto dla kobiety fajne lekkie wprowadzeniu malo pali latwo zaparkowac ..ale przy ciasne jak sie wsadzi fotelik z dzieckiem i ma maly bagaznik oraz swoj wiek ..nnspodobala jej sie Dacia Duster ...hmm w sumie i nie mam co powiedziec wizualnie ten nowy model po LF wyglada naprawde na grubo ponad 90 tys ..nja mam sluzbowa octavie kombi (kazdy lubi to co ma :P ) i jestem sceptyczny co do ...Rumunskiej motoryzacjinnnigdzie nie widzialem konkretnego testu tej nowej Daci Duster 2014 nmam obiekcje czy za tak male pieniadze mozna kupic suva z gazem z klima za 50 tys ???njak jest z awaryjnoscia jakie ma wady bo zalety to napewno cena i prezencja przed domemnnauto jest spore jak sie prowadzi ? (patrze pod katem kobiety)nnczy mozecie cos doradzic ja rozwazam dolozenie 20 tys i kupienie Skody Yeti OutDoor ktora chyba jest lepiej zrobionannprosze o opinie uzytkownikow ktorzy maja nowego dustera po LFndziekuje wszystkim za pomoc czytaj więcej

janek o Dacia Duster 2010-

Przejechałem DUSTEREM 1800 km.Drugi samochód w domu to OUTLANDER 2.L.TDI i muszę stwierdzić,oczywiście przy wszystkich zaletach TDI że jest bardziej klekotliwy od DUSTERA.Wykończenie i materiały w DUSTERZE jest oczywiście znacznie biedniejsze ale kosztował 55 procent taniej i to powoduje bardziej bezstresową jazdę W niczym innym nie ustępuje Japończykowi-gwarancja identyczna.Zaskoczył mnie szybkością grzania już po 500m.w nawiewach pojawia się ciepło a w Outlanderze po 3km co jest zresztą normą w większości diesli.Co do awaryjności nic nie mogę powiedzieć bo za mały przebieg.Gdybym zawiązał sobie oczy i zatkał uszy to rozpoznał bym te dwa samochody tylko po przyspieszeniu-50 KM różnicy to się czuje ale Rumun wcale nie jest zawalidrogą.Co spowodowało,oprócz ceny że kupiłem ten model-BRAK FOLTRA CZĄSTEK STAŁYCH.Zona zaliczyła już dwukrotne wypalanie ręczne w serwisie za 2000 zł,a ewentualna wymiana filtra to ponad 10 000zł.Dlatego zaraz po gwarancji postąpię nie ekologicznie i wytnę Japończykowi DPF-są artyści którzy to robią za 2000zł i mam nadzieję że do czasu jak będę zmieniał samochody to konstruktorzy wymyślą coś bardziej sensownego.Dla użytkowników samochodów w dżungli miejskiej i szutrowej podmiejskiej filtr dpf w obecnej formie jest nie do przyjęcia.W serwisie bardzo dobrze radzą-jak się zapali kontrolka wypalania wystarczy jechać 30 min z szybkością 70/h tylko gorzej z realizacją,korek przed i za mną 5 km.Jeśli ktoś nie ma choroby pod nazwą PRESTIŻ a samochód traktu... czytaj więcej

Dacia Daster kiwający fotel kierowcy !

Witam wszystkich posiadam Dacie Daster LPG-Benzyna 5 mies. od początku mam problem z regulowanym fotelem kierowcy.W neutralnym czyli góra fotel jest stabilny po obniżeniu "regulacji" fotel opuszcza się niżej tylne oparcie kiwa się.W serwisie po 4 wizytach bez zmian na salonie w nowym też się taki fotel zachowuje identycznie. Pisze z Warszawą Reno i oni odpisali że to jest dla tego fotela taka tolerancja i tak mają. czy w innych samochodach tez taki problem i na serwisach też nic nie zdziałali? Wygląda na to że to problem konstrukcyjny foteli a do tego nie chcą sie przyznać bo trzeba bylo by wezwać sporo samochodów. Może jeżeli więcej jest takich można będzie zainteresować media ta sprawą co o tym sądzicie? Jurek czytaj więcej

Leon Z o Dacia Duster 2010-

Mam model DUSTERA 2014 już/aż 3 miesiące, 6500 km przejechane i NIE ŻAŁUJĘ ZAKUPU. Mam to co chciałem i jeździ jak się spodziewałem = jest OK. Moje "narzekanie" skupię na pierdołach, które albo wywodzą się z użytkowania innych aut, albo po prostu są firmowym knotem. Mi wadzą komuś innemu nie muszą. (1) Nie ma możliwości ściemnienia zegarów podczas długiej jazdy nocą, szczególnie po autostradach. Nie jarzy po oczach strasznie, ale lubiłem podczas podróży ściemnić sobie jasność do niezbędnego minimum. Tu nie da rady. (2) Radio z MP3 jego sterowanie, funkcje, menu, itp. Chyba ktoś to zrobił "za pięć dwunasta, na kolanie", albo nie wiedział, co mogą (muszą) mieć współczesne radia samochodowe. Funkcjonalność czy ergonomia wyboru funkcji to PORAŻKA. (3) Okrągłe nawiewy - 2 epoki do tyłu. Jeszcze przy ich max. otwarciu widać czeluści przewodów wentylacyjnych, które od wewnątrz piękne raczej nie są. Wrażenie podobne, jakby ktoś patrzył się w dużą studnię bez dna - jak coś tam wpadnie, to już na zawsze? (4) Szczególiki wykończenia - bardziej kiepski design inżyniera, który coś tam ?projektował? niż jakość materiałów, bo te raczej są OK. (5) Schowek pojemny i głęboki?ale czasami bywa ?za głęboki?, szczególnie, kiedy jedzie się samemu i trzeba poszukać czegoś małego na samym dnie. Kilka razy będąc zapięty w pasy?nie dostałem do dna. (6) Obszycie gałki zmiany biegów skórą (ścieg krzyżykowy nici) i miejsce łączenia się ściegu z plastikowym (aluminiowym) dekielkiem, na którym wygrawerow... czytaj więcej

Dacia Sandero 1.2 16V 75KM - spalanie na autostradzie ?

Witam, od niedawna jestem właścicielem powyższego autka (firmowego), z początku trochę narzekałem jedynie na silnik ponieważ osobiście przyzwyczaiłem się do trochę mocniejszych no i max prędkość ok. 160km/h wcale nie zachęca bo praktycznie przy tej prędkości samochód będzie spalał jak (wysokie obroty - no chyba że się mylę)) ... no nie wiem co xd, aczkolwiek samochód daje rade ;p.nnW każdym razie nie wyliczyłem jeszcze spalania, aktualnie przejechałem z pełnego baku (który tam jest 50L) 140km i tylko jedna kreska znikła z 7-8 na wskaźniku paliwa.nnPrzepraszam że się tak rozpisałem, ale już przechodzę do meritum, tak jak powiedziałem, aktualnego spalania w mieście nie wyliczyłem (bo te 140km to miasto tylo (czasami się jechało 70-80km/h), a mnie interesuje czy na autostradzie przy prędkościach 120-130km/h (czasami się tam będę rozpędzał aby coś wyprzedzić) będę spalał również te 6-7l/100 ?? Czy więcej ? nnDziękuje za odpowiedzi :) czytaj więcej

mario o Dacia Duster 2010-

Nie jest to samochód dla tych co walory użytkowe cenią bardziej niż prestiż i co często jeżdżą z prędkościami autostradowymi. Jednak wolniejsza jazda daje przyjemność.A miejskie przeszkody to nie problem. Ostatnio podwyższone zawieszenie przydało mi się gdy chcąc ominąć wielki korek jechałem piaszczysta drogą z wielkim wybojami, których nie dało się "wziąć między koła". Miejsca z tyłu jest tyle, że żona w ósmym miesiącu ciąży spokojnie zajmuje miejsce z prawej strony wchodząc lewymi drzwiami i mijając się z synem. Samochód posiada to co niezbędne do jazdy i np. w stosunku do qashqai (którym jeżdżę służbowo) nie widzę różnic w wyposażeniu, no chyba że komuś zależy na "miękkich plastikach". Mamy standardowo w tej wersji do dyspozycji m.in. takie rzeczy jak: światła dzienne (na żarówkach, nie na diodach), przednie światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, radio z USB i sterownikiem pod kierownicą, ESP, podpowiadacza zmiany biegów, sygnalizację nie zapiętych pasów,isofix, klimatyzację manualną, dwa gniazda zasilania, oświetlenie tylnej kanapy. Ceny jak wspomniałem są niższe niż u konkurencji np. czujnik cofania to 650 zł podczas gdy inni życzą sobie po 1100 zł, alusy to 1200zł - u innych to ponad 2000 zł. Z wad to większe zużycie paliwa spowodowane wysokością, prześwitem i oponami dostosowanymi do SUV-a (na mokrym czuć jak stawiają opór). Brak 6-tego biegu w tym nie pomaga. Sterowanie radia pod kierownicą nie uwzględnia zmiany kanałów za to ma ich strojenie (jak częst... czytaj więcej

Dacia Opony

Dacia - Opony

Dacia Części samochodowe

Dacia - Części samochodowe
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Poznaj ikonę rajdów
Poznaj ikonę rajdów
Niewiele samochodów wyczynowych zapadło tak w pamięć kibiców. Ten samochód, wyposażony w 2-litrowy silnik z turbosprężarką generował 300 KM, a dzięki napędowi na cztery koła był piekielnie skuteczny.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Luksusowe spinki dla fanów Bugatti
Luksusowe spinki dla fanów Bugatti
Nie każdy może sobie pozwolić na zakup Bugatti Veyron, ale tych którzy nie mają przepastnych kieszeni jest mała nagroda pocieszenia. Za ułamek ceny można kupić drobiazg, który  kiedyś był częścią samochodu.
Poznaj ikonę rajdów Poznaj ikonę rajdów