1. Samochody
  2. Citroen
  3. C3
  4. Testy zderzeniowe
Citroen

Citroen C3 - Zobacz testy zderzeniowe

Citroen
Testy zderzeniowe

Przedstawiamy testy zderzeniowe samochodów Citroen C3 wykonane przez Euro NCAP. Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie samochodów Citroen C3 oraz o ich zachowaniu w czasie typowych wypadków. Aby zobaczyć szczegóły testu zderzeniowego, wybierz szczegółowy raport dla modelu.

Samochody Citroen C3 na testach zderzeniowych:

Citroen C3

Test zderzeniowy Euro NCAP 2009.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
81%
Bezpieczeństwo dzieci:
76%
Bezpieczeństwo pieszego:
43%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
40%

System ESP jest dostępny w C3 Picasso, ale nie jest standardem we wszystkich wersjach wyposażenia, dlatego też łączna ocena nie uwzględnia tego systemu. Również w standardzie bądź w opcji dostępny jest ogranicznik prędkości. Ponieważ jednak Citroen oczekuje, iż większość aut będzie sprzedawana z tym systemem, dlatego jego obecność została uwzględniona do łącznej oceny. Z kolei w przypadku systemu przypominającego o zapięciu pasów jest on w standardzie tylko na siedzeniu fotela, zaś na siedzeniach pasażera oraz tylnych system SBR dostępny jest w standardzie bądź w opcji. Większość aut ma być sprzedawana z systemem SBR na przednim siedzeniu pasażera, ale już nie na tylnej kanapie. Dlatego też do łącznej oceny brano pod uwagę tylko ten system dla obu foteli.

Citroen C3

Test zderzeniowy Euro NCAP 2009.

Wynik ogólny:
Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera:
83%
Bezpieczeństwo dzieci:
74%
Bezpieczeństwo pieszego:
33%
Wspomaganie bezpieczeństwa:
40%

System ESP jest dostępny w niektórych wersjach Citroena C3, jednak nie w wystarczającej ich liczbie, aby spełniać wymagania Euro NCAP i uzyskać w tej części choćby jeden punkt. System przypominający o zapięciu pasów na fotelach kierowcy i przedniego pasażera jest oferowany w standardzie we wszystkich wersjach C3. Natomiast ogranicznik prędkości jest dostępny w standardzie w większości wersji, zaś w pozostałych jest oferowany jako opcja.

Citroen C3

Test zderzeniowy Euro NCAP 2003.

Wynik ogólny:
27 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
11 pkt.

W testach Euro NCAP Citroen C3 osiągnął bardzo dobre rezultaty. Po zderzeniu czołowym jego konstrukcja została dobrze zachowana, a kabina uległa tylko niewielkim odkształceniom. Ponadto pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne bardzo dobrze spełniły swoje zadanie, chroniąc przednich pasażerów przed uszkodzeniami klatki piersiowej. C3 zadowalająco chroni ich również przed uderzeniem z boku, jednak dostępne opcjonalnie kurtyny ochraniające głowę dodatkowo znacznie zmniejszyłyby ryzyko obrażeń.  Jeśli chodzi o bezpieczeństwo dzieci, to C3 osiągnął nierówne wyniki. Piesi mają zapewnioną lepszą ochronę niż w przypadku innych samochodów z tej grupy.

Citroen C3

Test zderzeniowy Euro NCAP 2003.

Wynik ogólny:
31 pkt.
Bezpieczeństwo pieszego:
13 pkt.

Pod względem kształtu i walorów mechanicznych Citroen Pluriel jest podobny do Citroena C3, który uzyskał 4 gwiazdki we wcześniejszych testach Euro NCAP. Podobnie jak C3, Pluriel oferuje bezpieczeńswo na przyzwoitym poziomie. Auto dobrze przeszło próbę zderzenia przedniego, odnosząc tylko niewielkie deformacje kabiny pasażerów. System zabezpieczeń zadziałał prawidłowo, wywołując jedynie niewielki nacisk na klatkę piersiową pasażera i kierowcy. Również w teście zderzenia bocznego Pluriel osiągnął dobre wyniki. Ryzyko urazów zostało dodatkowo obniżone dzięki systemowi poduszek powietrznych. Poziom bezpieczeństwa pieszych zapewniony jest na poziomie wyższym od średniej dla samochodów do tej klasy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Audi A1 Sportback - już oficjalnie!
Nowe Audi A1 Sportback - już oficjalnie!
Audi A1 to najmniejszy model w gamie niemieckiego producenta. Samochód debiutuje w pięciodrzwiowej wersji Sportback. Producent raczej nie wprowadzi do sprzedaży wariantu trzydrzwiowego.