1. Samochody
  2. Citroen
  3. C5
Citroen

Citroen C5 - Citroen C5

Citroen
Citroen C5

Po sześciu latach żywotu rynkowego pierwszej generacji modelu Citroen C5 (2001-2007) pod koniec 2007 r. przyszedł czas na zmianę pokoleniową. Wcześniej, bo na wrześniowej wystawie we Frankfurcie, Citroen pokazał koncepcyjny model Airscape. Nowy Citroen C5 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych (sedan i kombi) oraz z dwoma rodzajami zawieszenia - mechanicznym bądź hydropneumatycznym.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Citroen C5


 


 

Citroen C5 - opinie kierowców


Citroen C5 został oceniony 196 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.63 na 5 możliwych punktów. 92% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.63

Liczba ocen: 196

Czy warto kupić ten model: tak 92% nie 8%

 

Citroen C5 - awaryjność




66% Brak usterek


22% Nieznaczne usterki


12% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (30.30%), układ wydechowy (23.70%), układ hamulcowy (17.00%)

 

Citroen C5 - spalanie


Użytkownicy modelu Citroen C5 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
196
47
12
137
śr. spalanie w mieście (l/100km)
10
10.1
11.9
7.9
śr. spalanie w trasie (l/100km)
7.8
7.8
9.3
6.2

 

Citroen C5 - bezpieczeństwo

Wynik ogólny: 35 pkt.

 

Informacje o samochodach Citroen C5

Używany Citroen C5 II (2007-): Opinie, ceny

testy samochodów używanych 10-10-2015

Citroën C5 jest wciąż produkowany – przeszedł lifting, ma mocny silnik i komfortowe zawieszenie. Jedyny minus to postrzeganie marki. Sprawdzamy, czy są powody, by bać się zakupu używanej C-piątki.

Nowy Citroen C5 - nie dla Europy

Aktualności 01-07-2015

Jeśli wyczekujecie trzeciej generacji Citroena C5 to radzimy znaleźć inny obiekt westchnień. Auto na pewno wyląduje na rynku chińskim, w Europie raczej nie mamy na nie szans.

Citroen rezygnuje z hydropneumatycznego zawieszenia

Aktualności 08-06-2015

Przez lata ultrakomfortowe zawieszenie hydropneumatyczne było znakiem rozpoznawczym Citroena. Jednak cięcie kosztów w koncernie PSA wymusi wycofanie podobnego rozwiązania z oferty.

Master-test: Kombi klasy średniej

testy porównawcze 22-01-2015

Na autostradzie w wielkiej zgodzie, ale w czasie manewrów na torze zaciekle walczą o testowe punkty. Pod osąd międzynarodowego jury stają kombi klasy średniej ze 170-konnymi dieslami.

Używany Citroen C5: Zszargana opinia

testy samochodów używanych 20-10-2014

Nazywa się Citroën i ma hydropneumatyczne zawieszenie, więc wiele osób obawia się, że jest usterkowy. Dzięki temu ceny używanych aut są niskie i możesz niedrogo kupić całkiem solidne auto. Bo z awaryjnością wcale nie jest tak źle.

Używane 10 modeli, których nie warto kupować

testy samochodów używanych 03-10-2014

Oto lista dziesięciu modeli, które lepiej omijać z daleka. Większość aut trafiła na nią, bo psują się ponadprzeciętnie często albo z powodu wysokich kosztów eksploatacji. Przeczytaj, zanim handlarz zacznie Cię przekonywać, że „Niemiec płakał, jak sprzedawał”. No, chyba że ze szczęścia...  

Citroen C5 na leśne dukty

wydarzenia 19-02-2014

Nazywa się CrossTourer, Citroen C5 CrossTourer, i będzie kolejnym przedstawicielem podsegmentu aut do jazdy po leśnych czy polnych ścieżkach. Czy wzorem crossoverów szykuje nam się eksplozja kolejnego segmentu rynkowego?

Citroen C5 też chce zdobywać leśne ścieżki

Premiery 19-02-2014

Citroen nie mógł przejść obojętnie obok tego, co dzieje się w segmencie aut klasy średniej. Po tym jak Volkswagen sprzedaje już Passata Alltracka, a Opel w ofercie zachęca Insignią Country Tourer, Citroen w Genewie pokaże konkurencyjnego C5 CrossTourer.

Citroeny z etykietą

Aktualności 08-11-2013

Kolejne trzy modele Citroena po DS3, DS4 i DS5 otrzymały etykietę Origine France Garantie. Dzięki temu klient otrzymuje zapewnienie, że kupowany produkt jest francuskiego pochodzenia.

Następcę Citroena C5 zbuduje Opel

Aktualności 11-05-2012

Na pierwszy rzut oka tytuł ten może powodować, że czytający może udać się do okulisty by sprawdzić kondycję swojego wzroku. Otóż, spokojnie z nim wszystko w porządku. Ale co z Citroenem C5?

Filmy i galerie samochodów Citroen C5

Polska premiera: Citroen C5

Premiery i wydarzenia 06-06-2008

AMI Lipsk 2008: Citroen C5

Premiery i wydarzenia 07-04-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Citroen C5

radarn o Citroen C5 Break 2004-2008

Silnik 2,0 przy tym roczniku byłby optymalny, niestety trudno kupić takie w używanych. Silnik 1,8 nabiera dynamiki przy ok 3000 obrotach. Więc jak się wciśnie to idzie nawet nieźle, niestety spalanie również. Silnika 1,8 nie polecałbym do jazdy miejskiej i w góry. Niezawodności nie mogę ocenić, przejechałem ledwie 7000 km w 3 miesiące, w tym czasie bez usterek. Spalanie w trasie 9,5 l gazu jest podane dla jazdy autostradowej w trudnych warunkach - 50% góry, przy średniej prędkości 120 km/h. Przy jeździe w Polsce z prędkością 80-100 km/h spalanie gazu ok 8,5 l, benzyny ok 7 l. Zawieszenie na naszych drogach, również za granicą komfortowe i ciche. Niestety całość psuje lekki gwizd 3 biegu, przy chamowaniu silnikiem. Może to być wynikiem zaniedbania poprzedniego właściciela, który jeździł z uszkodzonym simmeringiem na osi napędowej (wyciek oleju ze skrzyni) - nie wiem czy długo. Choć mechanik naprawiający uszczelniacz twierdził że przy francuskich to normalne (praca skrzyni). Na razie jestem zadowolony. czytaj więcej

tower212 o Citroen C5 2004-2008

Ogólnie jestem naprawdę bardzo zadowolony, jeżeli chodzi o przestrzeń - mam ponad dwa metry i jest ok. Silnik oczywiście mógłby być mocniejszy, ale na polskie drogi jest wystarczający. Da się nim pojechać 205km/h (sprawdzone), za to spalanie w przypadku jazdy autostradą ze średnią 135 km/h - 6,2 l na 100km wynagradza brak zapędów typowo sportowych. Wyposażenie - rewelacja, ilość poduszek pow (9!), radar parkowania, esp, 4 x el szyby, el.lusterka, ksenony skrętne, czujnik deszczu, nawet czujniki przekroczenia linii.A, no i 6-biegowa skrzynia biegów, na dłuższych trasach - bezcenna. Oczywiście zawsze można trafić na \'trafione\" auto, mnie na szczęście to ominęło, na razie zrobiłem 20.000km i wszystko chodzi jak nowe, apropo nowego, już sobie ostrzę zęby na nowego C5 - już jeżdziłem i polecam. Jeszcze odnośnie kupowania, pierwsze dwa auta, Scorpio i Espace kupiłem po dość okazyjnych cenach, a potem płaciłem mechanikom krocie, przy kupnie C5 już nie szukałem okazji cenowej, ale dobrego auta i teraz tylko leję ON i jeżdżę. Pozdrawiam. czytaj więcej

krzysztof o Citroen C5 2008-

Przestrzegam przed odebraniem samochodu nowego, przed uprzednią jazdą testową. Ja się złapałem - jazda próbna tej klasy wypadła b.dobrze. Nowy samochód uprzednio zarejestrowałem i wyjechałem z salonu. jak się okazało z wadą techniczną . Po powrocie do salonu, wmówiono mi ze to turbina, ponieważ hałas narastał i nie ustępował, zgłosiłem wadę mechanizmu napędowego do serwisu tech. Stwierdzono usterkę skrzyni, na polecenie Warszawy dwukrotnie. Nie wymieniono, został powołany rzeczoznawca, który potwierdził hałaśliwość ale z zaznaczeniem iż to nie przeszkadza w eksploatacji. Zbulwersowany takim podejściem do sprawy, jeżdżę głośnym samochodem który miał dać zadowolenie a nie problem, chcę skorzystać z prawa konsumenta i odstąpić od umowy zakupu, a jeśli chodzi o Citroen Polska to w ten sposób traci na wizerunku,czy ktoś też ma problemy z modelem 2009? może trzeba poinformować francuza co i w jaki sposób tu postępują ? czytaj więcej

Citroen C5: Bójcie się Niemcy!

Na początku listopada, dzięki uprzejmości jedengo z warszawskich dealerów miałem przyjemność odbyć jazdę próbną nową C5 w wersji nadwozia kombi. Silnik ten sam o którym mowa w artykule, a wersja wyposażenia comfort. W ciągu weekendu przejechałem ponad 800 km (gdy zaczynałem na liczniku był przebieg 700km). Mam w domu już dwie cytryny - raczej przez przypadek, bo nie jestem jakimś zdecydowanym fanem tej marki. Picasso mam ponad 6 lat i przejechałem 150tys km, a od półtora roku żona jeździ C3. Na temat bagażnika z oczywistych powodów nie będę się wypowiadał. Jeśli chodzi o silnik to nie rozumiem uwag autora...? Trzy osoby plus bagaże i zero stresu. Zarówno w mieście spod świateł jak i na trasie nie miał sobie równych. Gdy po powrocie przesiadłem się do Pikusia (benzyna 117KM) to miałem wrażenie że stoi w miejscu :-) Nie zgodzę się za to ze spalaniem - osiem na setkę osiągnąłem jako średnią z całej jazdy, głównie poza miastem... Być może była to kwestia nowego i niewyregulowanego (?) silnika. Mechaniczne zawieszenie w zupełności wystarcza - aż się boję myśleć jak się płynie z Hydroactive...! Ogólna ocena z tej jazdy (jako użytkownika poszukującego auta rodzinnego) więcej niż bardzo dobra! Gdybym jeszcze miał te >100tys PLN wolnej kaski to rzekłbym "rewelacyjna" Ale poczekamy 2-3 lata, zwalczymy wszystkie "choroby wieku dziecięcego", cena spadnie i może, może.... czytaj więcej

Citroen C5 kombi: Hydrauliczna kanapa

C5 z zawieszeniem hydactive III generacji to niezwykłe auto i warto kupic byle nie z cofniętym licznikiem wskazującym 150 tys a faktycznie 300. Głęboka kałuża wysoki krawężnik czy polna -lesna droga to nie problem bo jest obok dźwigni hamulca ręcznego przycisk którego nie mają fury kilka razy droższe niz C5, W razie awarii która i wszystkim markom zdazyć się może części są tanie na allegro-nie trzeba wychodzić z domu i szukać bo kurier czy listonosz przyniesie, Jedyna awaria jakiej się boję to awaria pompy paliwa w baku bo z taką awarią już się nie dojedzie jak z innymi awariami dlatego mam w bagażniku używaną tanią z allegro zapasową pompę paliwa. Po za tym nie bójcie się awarii bo przecież każdy dzisiaj ma komórkę i mozna wezwac pomoc drogową Ja mam benzyniaka bo jeśli stary samochód kupować to najlepiej benzyniak ponieważ ma prostą budowę-nieawaryjny a jakby co to naprawa tania. Ropniak nie polecam jeśli stary No i benzyniak 1,8 mało pali na trasie bo 6,5 litra (nie jeżdżę jak wariat) a waży 1300kg moc silnika 116KM wystarcza dla normalnego człowieka(na benzynie 98 jeżdżę i polecam) Wymieniłem wszystkie płyny i oleje i się śmieję. Przebieg 180tys - zero problemów Olej syntetyczny LDS do zawieszenia wymienia się co 5 lat-(tanio kupiłem w internecie) i nawet w ręcznej skrzyni biegów wymieniłem bo znalazłem oryginalny tanio w internecie(2 litry) oczywiście jeśli auto kupuje się stare to lepsza jest skrzynia biegów ręczna niż automatyczna.Auto niesamowite komfortowe i... czytaj więcej

auto nie odpala i nie mam mocy

Witam. Jestem posiadaczka Citroena C5 benzyna 1,8 z instalacja gazową z 2003 roku, i mam z nim "mały problem". Od przeszło roku auto odpalało jak mu się podobało, jeździłam z nim po wielu mechanikach, nawet do serwisu i wszędzie słyszałam, że z autem jest wszystko ok. Wiadomo, że jak kobieta odstawia auto to najlepiej naciągnąć ja na tylko co się da. W sierpniu wymieniłam akumulator bo już w ogóle nie chciał odpalać i nie wiedziałam co z nim jest, trafiłam do mechanika, który zdiagnozował niedziałająca sądę przed katalizatorem, Wymieniłam ja i zaczęło się. Odpalenie rano auta to zabawa czy uda się za pierwszym razem czy nie. Auto zachowuje się tak jakby nie miało mocy, na niskich obrotach potrafi rozłączyć się na postoju i w trasie (makabra) dopiero jak przy gazuje jakoś jedzie. Zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa, a jazda na trasie to koszmar, na benzynie więcej niż 130 nie da rady jechać, na gazie jakoś jedzie. Jeśli ktoś miał podobny problem albo wie co może być przyczyna takiego zachowania się auta proszę o informacje. czytaj więcej

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
Nie jest już modnym crossoverem, ale przestronnym i komfortowym autem kompaktowym. Odświeżony Citroen C4 Cactus zachwyca na wiele sposobów.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Już latem łatwiejszy przejazd Zakopianką
Już latem łatwiejszy przejazd Zakopianką
W połowie sierpnia kierowcy jadący Zakopianką będą mogli skorzystać z nowo wybudowanego węzła drogowego w Poroninie. Marszałek województwa małopolskiego zapewnił, że wszystkie prace postępują zgodnie z harmonogramem.