Citroen

Citroen C3 - O modelu Citroen C3

Citroen
O modelu Citroen C3

Pierwsza generacja Citroena C3, która zadebiutowała na rynku w 2002, była autem o dość niekonwecjonalnej bryle przypominającej kulę. Na jej bazie powstała również wersja C3 Pluriel z otwieranym dachem. C3 przetrwał na rynku bez większych zmian aż do 2009 roku, kiedy to na wystawie we Frankfurcie pojawił się jego następca równocześnie z wersją DS3, które na polskim rynku zadebiutowały wczesną wiosną 2010 roku.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Citroen C3


 


 

Citroen C3 - opinie kierowców


Citroen C3 został oceniony 99 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.30 na 5 możliwych punktów. 84% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.30

Liczba ocen: 99

Czy warto kupić ten model: tak 84% nie 16%

 

Citroen C3 - awaryjność




61% Brak usterek


24% Nieznaczne usterki


15% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (53.30%), układ wydechowy (23.70%), silnik, układ wydechowy (18.40%)

 

Citroen C3 - spalanie


Użytkownicy modelu Citroen C3 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
99
59
3
37
śr. spalanie w mieście (l/100km)
7.6
7.7
8.5
6.5
śr. spalanie w trasie (l/100km)
6.1
6.1
7.0
5.3

 

Citroen C3 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 81%

 

Informacje o samochodach Citroen C3

Citroen Mehari po raz drugi?

Aktualności 19-06-2015

Celem Citroena jest oferowanie samochodów ciekawych, nieszablonowych i dających klientom przyjmność z użytkowania. Dlatego zarząd firmy mocno rozważa powrót do koncepcji modelu Mehari.

Cytryna dla Chińczyka

Premiery 01-10-2014

Citroen na specjalnie przygotowanym pokazie zaprezentował dziś model C3-XR. Samochód został opracowany z myślą o kliencie z Chin.

Czy warto kupić: Citroen C3 (2002-2009)

Testy samochodów 13-06-2014

Odważna i nieco nawet awangardowa sylwetka, nawiązująca do legendarnego 2CV, wyróżniała i wciąż wyróżnia go na tle wielu rywali z segmentu B. I to nawet dziś, po pięciu latach od zakończenia produkcji tej generacji Citroena C3.

Citroeny z etykietą

Aktualności 08-11-2013

Kolejne trzy modele Citroena po DS3, DS4 i DS5 otrzymały etykietę Origine France Garantie. Dzięki temu klient otrzymuje zapewnienie, że kupowany produkt jest francuskiego pochodzenia.

Ostatni Citroen C3 z fabryki w Aulnay

Aktualności 29-10-2013

Pod koniec zeszłego tygodnia taśmę produkcyjną w zakładzie Aulnay-sous-Bois opuścił ostatni wyprodukowany w niej model.

Citroen C3 Picasso vs Kia Venga: Vany na miasto

Testy samochodów 05-08-2013

Pomysłów na auto rodzinne jest od groma. Żeby jeszcze były za przystępną cenę - tu już wybór jest ograniczony. A żeby jeszcze nadawały się do jazdy miejskiej... tu wybór sprowadza się właściwie do minivanów z segmentu B. W naszym porównaniu dwaj przedstawiciele tego segmentu - Citroen C3 Picasso i Kia Venga.

Citroen C3 po faceliftingu w Genewie

Premiery 25-02-2013

Francuski producent poddał faceliftingowi model C3, który w nowym wydaniu zostanie zaprezentowany na targach w Genewie. W sprzedaży auto pojawi się w kwietniu.

Rewolucyjna hybryda Citroena

Technika 18-02-2013

Citroen zamierza wejść szerzej w sektor samochodów z napędem hybrydowych. W tym celu wprowadza rewolucyjne wręcz rozwiązanie Hybrid Air, które wykorzystuje sprężone powietrze połączone z hydrauliką. w Genewie zaprezentowany zostanie prototypowy Citroen C3 Hybrid Air.

Dwie akcje serwisowe Citroena

Aktualności 09-11-2012

Citroen ogłosił dwie akcje serwisowe dla swoich modeli. Przyczyną pierwszej, dotyczącej modeli C3, C3 Picasso oraz DS3, są możliwe kłopoty z układem ABS/ESP. W przypadku Berlingo chodzi o nieprawidłowy bezpiecznik.

Następcę Citroena C5 zbuduje Opel

Aktualności 11-05-2012

Na pierwszy rzut oka tytuł ten może powodować, że czytający może udać się do okulisty by sprawdzić kondycję swojego wzroku. Otóż, spokojnie z nim wszystko w porządku. Ale co z Citroenem C5?

Filmy i galerie samochodów Citroen C3

Testy mojeauto.pl: Citroen C3 Picasso

Testy samochodów 29-04-2014

Mały kompaktowy Citroen C3 Picasso trafił do redakcji na testy - mojeauto.tv

Citroen C3 Picasso

Samochody - katalog 30-03-2009

Wnętrze Citroena C3

Samochody - katalog 06-05-2008

Funkcjonalność w samochodzie.

Citroen C3 Pluriel

Samochody - katalog 29-01-2008

Opinie i dyskusje o samochodach Citroen C3

marek głowacki o Citroen C3 2005-2009

Jestem użytkownikiem C 3 z silnikiem 1,4 HDI od 2008 ( 55 tys, km). Samochód sprawuje się dobrze, oprócz żarówek reflektorów kt. przepalają się regularnie co 5-6 m-cy a wymiana ich jest trudna . 3-4 x w tyg pokonuję trasę ok. 40 km, reszta to jazda po Toruniu. Dla mnie trochę za słaby silnik, ale w mieście dużo można nadrobić refleksem- w sumie autko nadspodziewanie sprawne. TIR-a jadącego do 100km/godz też d. łatwo można wyprzedzić. Średnie spalanie 4,5 l. Jako samochodzik turystyczny, na dojazdy do pracy- dla 1-2 osób- doskonały( pojemny bagażnik 300 l, niskie spalanie, ). Mój model ma za nisko umieszczoną ramkę na tablicę rejestracyjną z przodu co w czasie śnieżnej zimy jest pewnym problemem, ale nowsze roczniki już mają poprawiony przedni zderzak. czytaj więcej

uruchomianie na ciepło

Rozumiem że silnik kręci a mimo to nie zapala. W tym wypadku trzeba sprawdzić zapłon, układ zasilania i kompresję. Zapłon jest dość prosty do sprawdzenia, wystarczy kabel od świecy zbliżyć do dobrego uziemienia. Nie ma iskry? Najprawdopodobniej uszkodzony jest: moduł zapłonowy, rozdzielacz zapłonu ,czujnik Halla albo czujnik położenia wału korbowego. Narzędzie do symulacji systemu zapłonowego przyspiesza proces sprawdzenia czy sam moduł zapłonu i cewki wytwarzają iskrę. Jeśli podczas symulacji iskry są generowane, problem leży po stronie rozdzielacza lub czujnika położenia wału korbowego. Brak iskry sugeruje awarię modułu zapłonowego lub cewki. Pomiar oporu pierwotnego i wtórnego cewki zapłonowej wykluczy lub wskaże nam winowajcę. Problemy z modułem zapłonowym i rozdzielaczem zazwyczaj wiążą się z poluzowanym, połamanym lub skorodowanym okablowaniem. Jeśli mamy do czynienia z system bez rozdzielacza, a z czujnikiem Halla, trzeba sprawdzić napięcie referencyjne czujnika (VRef) i uziemienie. Czujnik musi mieć 5V albo będzie zupełnie bezużyteczny i nie wygeneruje żadnego sygnału (co powinno wyrzucić kod błędu). Zmierz VRef pomiędzy zasilaniem czujnika a uziemieniem (przy użycia bloku silnika jako uziemienia). Nie widać 5 V? trzeba wtedy sprawdzić czy okablowanie albo styki nie są skorodowane. Słabe uziemienie da taki sam efekt jak słabe napięcie referencyjne. Należy zmierzyć różnicę napięć pomiędzy kablem uziemienia czujnika a uziemieniem bloku silnika. Różnica większa niż 0... czytaj więcej

Czy warto kupić: Citroen C3 (2002-2009)

Wszyscy piszą od lat, że sensodrive jest awaryjny. Tylko, że dużo tych aut jeździ i nie jest to plaga. Skrzynia gdy nie jest zmuszana do ekstremalnych zadań działa stosunkowo dobrze, bardzo miękko i płynnie zmienia przełożenia. Autor tekstu straszy wymianą sprzęgła, no tak a co w tym takiego strasznego, w pojazdach z manualną skrzynią też należy to robić i nikogo to już nie zaskakuje. nProblemem nie jest skrzynia, która w zasadzie nie jest awaryjna, a ilość części używanych, jak i nowych z każdym rokiem wzrasta, zaś maleją ceny. nProblemem są żurnaliści, którzy w zdecydowanej większości nie mieli styczności z tym urządzeniem i piszą , że to złe że niedobre. czytaj więcej

Citroen C3 Picasso: Spacebox

Odwiedzę to auto w środku. Kilka rozwiązań wewnętrznych zapowiada się praktycznie - do codziennego życia. Dla mnie to ważne. Słyszałam opinię o przyzwoitych osiągach benzyniaków zrobionych z BMW. To młode motory - na opinię końcową o nich trzeba poczekać po zaliczeniu 100 tys km lub więcej. Chcę zobaczyć jak reaguje to auto w swojej masie z motorem benzynowym na pedał gazu i na inne warunki na drodze. Zaskakuje wysoka cena diesla w porównaniu z benzyniakiem. Przypuszczam, że diesel sprawi większy komfort jazdy autem o tej masie. Niestety drogi jest ten diesel. Wygląd pudełko - każde pudełko jest pojemniejsze od sedana - na co dzień możliwość szybkiej zmiany pojemności przestrzeni bagażowej to najważniejsze. Na dodatek ta płaska podłoga bagażnika jak w Jazzie Hondy i Mitsubishi Colcie. Z opisu wynika brak radia w standardzie - to błąd.Jeśli okaże sie , ze brak też koła zapasowego - to już nie jest śmieszne. Kia Soul jest podobna, ale o kilka tysiaków tańsza z lepszym wyposażeniem podstawowym, ma też tańszy diesel. Niestety Soul podłogi bagażnika nie ma płaskiej po złożeniu oparcia siedzeń. Honda Jazz wnętrze ma podobnie funkcjonalne na co dzień, silniki mocą porównywalne - cena prawie taka sama. W porównaniu funkcjonalności wnętrza, silników i wyposażenia zwróciłam uwagę w tym zestawieniu na nowego Mitsubishi Colta - ten jest jednak obecnie w benzynie atrakcyjnie tańszy od C3 Picasso i Jazz' a. Colt nie jest dostępny z dieslem. Piszę o Soul'u, Jazzie i Colcie bo jeździłam... czytaj więcej

JOLA o Citroen C3 2002-2005

Jeżdżę cytryną od 4 lat. Generalnie może nie jest to złe auto, ale po czasie zaczynają denerwować straszne niedoróby. Jeśli któś mi powie, że francuskie samochody są pożądne, to zabiję go śmiechem. Straszna tandeta, jeśli chodzi o wykończenie!!! Ktoś powie nieważne, ale jak nie można wsiąść do samochodu, bo odpadła listwa, nie można wyjąć z bagażnika czegoś co się przed chwilą tam włożyło, bo właśnie sie postanowił nie otworzyć, że nie można zamknąć szyby, która jeszcze przed chwilą działała - a tu np pada deszcz i trzeba się ratować reklamówką w oknie, że 2 h później już się zamyka i otwiera na każde żądanie ( i tak już miliony razy), że już pięciu mechaników nie może zdiagnozować metalicznego tarcia (szarpaki, wyciąganie klocków i różne inne zabiegi).... Jeśli komuś nie przeszkadzają takie "detale", to proszę bardzo kupować. Moja cierpliwość się już skończyła... Czas się pożegnać z C3.... czytaj więcej

Kasia o Citroen C3 2002-2005

Kupiłam auto, o jakim marzyłam odkąd zrobiłam prawko. Wyszłam z założenia, że marzenia należy realizować i uparłam się na C3. Kupiłam używkę (by nie było mi szkoda, gdy się przerysuje itp. podczas "nauki" jazdy). Auto prowadzi się nieźle, ale dzięki wysokiemu nadwoziu na autostradzie przy prędkości >= 140 km/h może trochę bujać. Ładnie przyspiesza. Naprawdę niewiele pali (mój facet w ub. roku na wakacjach "osiągnął" spalanie 3,5l/100 km. Ja zaczynałam od 7l/100 km, teraz średnio 5l/100 - a jeżdżę tak autostradą, jak i po mieście). Zmorą tego auta są wtryski i problemy z silnikiem. Ja mam od roku problemy z odpalaniem. Czterech mechaników ustaliło, że pomoże wymiana wtrysków. Zregenerowałam dwa i nic. Teraz okazuje się, że to jednak problemy silnika. Mam serdecznie dość tego auta, bo nie było jeszcze takiego czasu, żeby śmigało bez żadnych problemów (a mam je 2,5 roku). Skarbonka bez dna, a im więcej przejechanych kilometrów, tym gorzej. Ostatnio popsuło się nawet radio! Niestety, nie polecam, choć się do swojej puszki przyzwyczaiłam i z ciężkim sercem będę ją sprzedawać. czytaj więcej