Citroen C3

Wszystko o modelu Citroen C3

Wszystkie modele Citroen

Citroen C3

Pierwsza generacja Citroena C3, która zadebiutowała na rynku w 2002, była autem o dość niekonwecjonalnej bryle przypominającej kulę. Na jej bazie powstała również wersja C3 Pluriel z otwieranym dachem. C3 przetrwał na rynku bez większych zmian aż do 2009 roku, kiedy to na wystawie we Frankfurcie pojawił się jego następca równocześnie z wersją DS3, które na polskim rynku zadebiutowały wczesną wiosną 2010 roku.



Citroen C3 - ostatnie informacje

Cytryna dla Chińczyka

Citroen na specjalnie przygotowanym pokazie zaprezentował dziś model C3-XR. Samochód został opracowany z myślą o kliencie z Chin.

Czytaj wiadomość

Czy warto kupić: Citroen C3 (2002-2009)

Odważna i nieco nawet awangardowa sylwetka, nawiązująca do legendarnego 2CV, wyróżniała i wciąż wyróżnia go na tle wielu rywali z segmentu B. I to nawet dziś, po pięciu latach od zakończenia produkcji tej generacji Citroena C3.

Czytaj wiadomość

Citroeny z etykietą

Kolejne trzy modele Citroena po DS3, DS4 i DS5 otrzymały etykietę Origine France Garantie. Dzięki temu klient otrzymuje zapewnienie, że kupowany produkt jest francuskiego pochodzenia.

Czytaj wiadomość

Czytaj również

  • Ostatni Citroen C3 z fabryki w Aulnay
  • Opel chce produkować Zafirę w fabryce PSA
  • Citroen C3 Picasso vs Kia Venga: Vany na miasto
  • Citroen C3 po faceliftingu w Genewie

Wszystkie wiadomości

Citroen C3 - testy redakcji mojeauto.pl

Czy warto kupić: Citroen C3 (2002-2009)

Odważna i nieco nawet awangardowa sylwetka, nawiązująca do legendarnego 2CV, wyróżniała i wciąż wyróżnia go na tle wielu rywali z segmentu B. I to nawet dziś, po pięciu latach od zakończenia produkcji tej generacji Citroena C3.

Czytaj test Citroen C3

Czytaj również

  • Citroen C3 Picasso vs Kia Venga: Vany na miasto
  • Citroen C3: Miejska panorama
  • Citroen C3 Picasso: Wielki maluch
  • Citroen C3: Współczesna "kaczka"

Wszystkie testy redakcyjne

Citroen C3- testy zderzeniowe Euro NCAP

Citroen C3

W testach Euro NCAP Citroen C3 osiągnął bardzo dobre rezultaty. Po zderzeniu czołowym jego konstrukcja została dobrze zachowana, a kabina uległa tylko niewielkim odkształceniom. Ponadto...

Wynik ogólny:11

27

Bezpieczeństwo dzieci:

Bezpieczeństwo pieszego:

11

Zobacz test zderzeniowy Citroen C3

Czytaj również

Wszystkie testy zderzeniowe Citroen C3

Citroen C3 - raport awaryjności Dekra

Citroen C3

bez usterek

bez usterek

77.77 %

nieznaczne usterki

nieznaczne usterki

16.10 %

poważne usterki

poważne usterki

6.12 %

Zobacz raport awaryjności dla Citroen C3

Kierowcy oceniają

Citroen C3

Łączna ocena: 4.31

Liczba ocen: 96

Czy warto kupić: Tak (84.00%)

 

Prowadzenie: 4.49

Silnik: 4.38

Komfort jazdy: 4.28

Jakość i awaryjność: 4.09

Zobacz opinie o Citroen C3

Najciekawsze opinie o Citroen C3

  • Citroen C3 II 2009-

    Polecam to autko! - Jestem doświadczonym kierowcą i na przestrzeni wielu lat prowadzenia aut właśnie nowy Citroen C3 bardzo mile mnie zaskoczył a mianowicie auto klasy b pod względem prowadzenia i komfortu jazdy...

    Zobacz opinię

  • Citroen C3 2002-2005

    Jak najdalej od Citroena C3! - Największa pomyłka mojego życia. W 18 miesięcy popsuło się prawie wszystko -- od automatycznej skrzyni (naprawa wyceniona w serwisie na 20 tys. zł) po zarówki (średnio jedna na tydzień)....

    Zobacz opinię

  • Citroen C3 2005-2009

    Bardzo dobry samochód na obecne czasy - Samochód został kupiony w salonie w 2006 roku. Używamy go na dojazdy do pracy na zakupy ( bardzo pojemny bagażnik). obecnie ma on przebieg 63000 km, bez żadnych problemów, awarii....

    Zobacz opinię

  • Citroen C3 2002-2005

    c3 - Bardzo dobre autko do miasta

    Zobacz opinię

  • Citroen C3 2002-2005

    dla cierpliwych - Jeżdżę cytryną od 4 lat. Generalnie może nie jest to złe auto, ale po czasie zaczynają denerwować straszne niedoróby. Jeśli któś mi powie, że francuskie samochody są pożądne, to...

    Zobacz opinię

Citroen C3 w galeriach zdjęć

Citroen C3 - filmy video

Citroen C3 - forum

Ostatnie wypowiedzi na Forum mojeauto.pl

  • C3: Czy warto kupić: Citroen C3 (2002-2009)

    ma turbinę ze zmienna geometrią - wypadałoby podawać prawdziwe dane w artukule.

    1.4 Hdi 16 v o mocy 90 KM... - 2014-09-02 16:21:15

  • C3: ciepły c 3 nie odpala

    Witam.nDodatkowym objawem o nieprawidłowości który sygnalizuje trudności z uruchomieniem ciepłego silnika to pokazanie się 0 na wyświetlaczu szybkości podczas jazdy.Podobno wtedy wyłącza się komputer.Tylko pytanie ,dlaczego i jak to wykryć ?.nnpozdrawiam janusz

    jasz1509@interia.pl - 2014-05-04 19:05:43

  • C3: Błędne wskazania ilości paliwa.

    Od kilku tygodni po pełnym zatankowaniu paliwa ~47 litrów, kontrolka wyświetla mi że w zbiorniku jest 1/2 paliwa. W trakcie jazdy zauważam ubytek paliwa i jeżeli spadnie ono do rezerwy to praktycznie mam jeszcze pół zbiornika paliwa. Mój Citroen to C3 I z 2009r. poj.1,1 Pompka paliwa wraz z pływakiem są według mechanika O.K.nMoże ktoś miał taki sam problem, więc proszę o poradę.

    Taja - 2014-04-15 20:56:29

  • C3: Citroen c3 1.4 hdi piszczy podczas wciskania sprzęgła podpowiecie co to ?

    A ja już myślałem, że tak jak w moim C3 - piszczy na powierzchni sprzęgło-podeszwa buta. Jak zmieniłem buty przestało.

    starfid - 2014-03-14 12:06:15

  • C3: drzwi

    Na drzwiach na zewnątrz odłamują się czarne plastiki . W jaki sposób można naprawić ubytki? Może uzupełnić farbą?

    moris - 2014-02-19 19:57:57

  • C3: uruchomianie na ciepło

    Rozumiem że silnik kręci a mimo to nie zapala.
    W tym wypadku trzeba sprawdzić zapłon, układ zasilania i kompresję. Zapłon jest dość prosty do sprawdzenia, wystarczy kabel od świecy zbliżyć do dobrego uziemienia. Nie ma iskry? Najprawdopodobniej uszkodzony jest: moduł zapłonowy, rozdzielacz zapłonu ,czujnik Halla albo czujnik położenia wału korbowego.
    Narzędzie do symulacji systemu zapłonowego przyspiesza proces sprawdzenia czy sam moduł zapłonu i cewki wytwarzają iskrę. Jeśli podczas symulacji iskry są generowane, problem leży po stronie rozdzielacza lub czujnika położenia wału korbowego. Brak iskry sugeruje awarię modułu zapłonowego lub cewki. Pomiar oporu pierwotnego i wtórnego cewki zapłonowej wykluczy lub wskaże nam winowajcę.
    Problemy z modułem zapłonowym i rozdzielaczem zazwyczaj wiążą się z poluzowanym, połamanym lub skorodowanym okablowaniem. Jeśli mamy do czynienia z system bez rozdzielacza, a z czujnikiem Halla, trzeba sprawdzić napięcie referencyjne czujnika (VRef) i uziemienie. Czujnik musi mieć 5V albo będzie zupełnie bezużyteczny i nie wygeneruje żadnego sygnału (co powinno wyrzucić kod błędu). Zmierz VRef pomiędzy zasilaniem czujnika a uziemieniem (przy użycia bloku silnika jako uziemienia). Nie widać 5 V? trzeba wtedy sprawdzić czy okablowanie albo styki nie są skorodowane. Słabe uziemienie da taki sam efekt jak słabe napięcie referencyjne. Należy zmierzyć różnicę napięć pomiędzy kablem uziemienia czujnika a uziemieniem bloku silnika. Różnica większa niż 0.1 V wskazuje na słabe uziemienie. Trzeba sprawdzić zamocowanie i okablowanie.
    Jeśli czujnik Halla ma prawidłowe napięcia i prawidłowe uziemienie, trzeba sprawdzić co ma na wyjściu. Jeśli podczas próby rozruchu napięcie nie spada, oznacza to uszkodzony czujnik.
    Jeśli jednak produkowany prąd jest wystarczający ale nie dociera do świecy, należy wizualnie ocenić elementy rozdzielacza, wirnik i wtyczki. Prawdopodobnie któraś z tych części jest uszkodzona.
    Jeżeli silnik kręci i jest iskra a mimo to nie odpala to pierwszą rzeczą jest sprawdzić pompę paliwa.
    W starszych silnikach, z gaźnikiem, należy ręcznie pod pompować paliwo i sprawdzić czy benzyna tryska do gaźnika. Nie tryska? Możliwe usterki to mechaniczne uszkodzenie pompy paliwa, zablokowany zawór iglicowy gaźnika, zatkany przewód paliwowy albo filtr paliwa.
    W nowszych silnikach, z elektronicznymi wtryskiwaczami paliwa, należy podłączyć miernik ciśnienia do listwy wtryskiwacza. Jeśli po przekręceniu kluczyka nie ma ciśnienia należy sprawdzić pompę paliwową, przekaźnik pompy, bezpieczniki i okablowanie. W wielu samochodach można też spotkać przełączniki bezpieczeństwa które odcinają dopływ paliwa, należy go sprawdzić. Brak paliwa może być też spowodowany utrudnieniami przepływu w przewodach paliwowych lub zatkany odpływ ze zbiornika (baku). Oczywiste jest, że należy też sprawdzić poziom paliwa w baku.
    Może się też zdarzyć, że paliwo jest mocno zanieczyszczone albo "przechrzczone" alkoholem. Jeśli przed awarią zalaliśmy "do pełna", powodem może być kiepskiej jakości paliwo.
    Przy elektronicznych wtryskiwaczach (EFI) dobre ciśnienie na listwie wtryskiwaczy nie koniecznie oznacza, że paliwo jest wtryskiwane. Przy dobrej pracy wtryskiwaczy powinno dać się słyszeć charakterystyczne klikanie, jeśli tego nie słychać należy sprawdzić ich napięcie i uziemienie. Inną przyczyną może być uszkodzony moduł sterowania silnikiem, który może nimi nie sterować. Może być też uszkodzony system zasilania EFI. Niektóre systemy EFI działają na podstawie sygnału podawanego przez czujnik położenia wałka rozrządu. Utrata tego sygnału może unieruchomić wtryskiwacze.
    Jeśli paliwo dochodzi do silnika, to problem może stanowić zła mieszanka paliwo/powietrze. Może być zasysane "lewe powietrze", a mieszanka która powstaje po prostu się nie zapala. Zawór recyrkulacji spalin (EGR) może być zablokowany w pozycji otwartej, odłączona rurka zaworu PCV też może być przyczyną. Należy sprawdzić wszystkie rurki/przewody dolotowe i posłuchać, czy podczas próby odpalenia nie słychać dziwnych odgłosów zasysania.
    Jeżeli silnik dostaje paliwo i iskrę a mimo to nie zapala.
    Silnik, który dostaje paliwo i iskrę, nie zasysa lewego powietrza powinien zapalić. Jeśli tak się nie dzieje, oznacza to słabą kompresję. Przy silnikach z paskami rozrządu jest bardzo możliwe, że pękł pasek, co dodatkowo może spowodować poważną usterkę silnika (jeśli tłoki spotkają się z zaworami).
    Krzywki mogą się zaciąć i połamać jeśli w wyniku przegrzania odkształca się głowica lub łożyska nie są odpowiednio smarowane. Odkształcenie krzywek może następować podczas "zimnych startów" silnika, poniżej 0 stopni kiedy używany jest zbyt gęsty olej. Awaria krzywek może też wystąpić podczas pracy silnika na wysokich obrotach i poziom oleju jest zbyt niski.
    W takim przypadku pierwszym testem jaki trzeba wykonać jest pomiar kompresji na poszczególnych cylindrach. Przy np. wypalonym zaworze, kompresji może nie być w ogóle i jeśli dotyczy to 2-3 cylindrów, silnik nie zapali.
    Uszkodzona uszczelka pod głowicą też może unieruchomić ślinik, jeśli martwe będą 2 cylindry. Ale większość silników 6 i 8 cylindrowych zapali nawet z niesprawną uszczelką. Jeśli jednak ten element jest uszkodzony może dojść do przecieku płynu chłodniczego do cylindrów i spowodować tzw. hydrolock (blokada silnika przez dostanie się wody do cylindrów).

    marko1 - 2013-07-14 12:01:12

  • C3: CITROEN C3 CALY CZAS PRACUJE SILNICZEK SWIATEL

    Witam posiadam citroena c3 2008 r i taki problem po przełączeniu przełącznika świateł na światła mijania to załącz się prawy silniczek regulacji reflektora i pracuje cały czasy może ktoś wie co jest nie tak DZIEKUJE Z GORY ZA POMOC

    baziokdt - 2013-07-08 20:37:45

  • C3: Jak samemu ustawić reflektory.

    Jak samoczynnie,ustawić światła mijania w C3 1,1 i.Gdzie jest regulacja reflektora,w jaki sposób samemu ustawić,żeby nie oślepiać innych.

    amigo47 - 2013-02-24 19:37:49

  • C3: Citroen C3: Miejska panorama

    Bez przesady odnosnie tego spalania - to bardzo wiekowym audi b2 z silnikiem 1800 udawało mi się zejść do 6 litrów na trasie przy spokojnej ekonomicznej jeździe. Bardzo wiele zależy od kierowcy, nie od samego samochodu.

    kiier - 2011-06-06 12:29:01

  • C3: Testy mojeauto.pl: Citroen C3 Picasso

    fotograf pracujący dla mojeauto.pl chyba upodobał sobie okoliczne parkingi. Kolejna galeria zdjęć o tematyce "parkingowej". Brak pomysłów czy umiejętności?

    helmut - 2009-08-25 20:09:51

Dodaj swój wątek Przejdź do forum Citroen C3

Konfigurator samochodów osobowych

Konfigurator samochodów osobowych:

Citroen C3

Zobacz listę wszystkich wersji samochodów Citroen C3.

samochody używane

Sprawdź oferty samochodów używanych Citroen C3:

Zobacz listę wszystkich dostępnych samochodów używanych Citroen C3

Ostatnie oferty

Wszystkie oferty używanych Citroen C3

Sprawdź również


Citroen C3 - finansowanie zakupu


Citroen C3 - katalog

Wszystkie wersje tego modelu:

Więcej


Citroen C3 - dane techniczne, wymiary, masy

Citroen C3 - dane techniczne
Citroen C3 - wymiary i masy

98465

Citroen C3 - opony

Oryginalne rozmiary opon dla modeli Citroen

Citroen C3C 3 (F*) 02- / 05-:
175/65R14  

Wszystkie rozmiary opon

Citroen C3C 3 Picasso (SH) 09-:
195/60R15  

Wszystkie rozmiary opon

Citroen C3C 3 Pluriel 03-:
185/65R15  

Wszystkie rozmiary opon

Rozmiary opon dla wszystkich modeli Citroen C3

Kup opony do Twojego modelu Citroen

Opony Citroen C3 - więcej ofert

Citroen C3 - części samochodowe

Części samochodowe

Citroen - inne modele tej marki

Osobowe

  • Citroen Berlingo - wszystko o modelu
  • Citroen C-Elysee - wszystko o modelu
  • Citroen C1 - wszystko o modelu
  • Citroen C4 - wszystko o modelu
  • Citroen C5 - wszystko o modelu
  • Citroen DS3 - wszystko o modelu
  • Citroen DS4 - wszystko o modelu
  • Citroen DS5 - wszystko o modelu
  • Citroen Nemo - wszystko o modelu

Dostawcze

  • Citroen Berlingo - wszystko o modelu
  • Citroen Jumper - wszystko o modelu
  • Citroen Jumpy - wszystko o modelu
  • Citroen Nemo - wszystko o modelu

Pozostałe

  • Citroen 2 CV - wszystko o modelu
  • Citroen AX - wszystko o modelu
  • Citroen Axel - wszystko o modelu
  • Citroen BX - wszystko o modelu
  • Citroen C 15 - wszystko o modelu
  • Citroen C 25 - wszystko o modelu
  • Citroen C-Crosser - wszystko o modelu
  • Citroen C-Elysee - wszystko o modelu
  • Citroen C2 - wszystko o modelu
  • Citroen C4 Picasso - wszystko o modelu
  • Citroen C6 - wszystko o modelu
  • Citroen C8 - wszystko o modelu
  • Citroen CX - wszystko o modelu
  • Citroen Evasion - wszystko o modelu
  • Citroen Saxo - wszystko o modelu
  • Citroen Visa - wszystko o modelu
  • Citroen Xantia - wszystko o modelu
  • Citroen XM - wszystko o modelu
  • Citroen Xsara - wszystko o modelu
  • Citroen Xsara Picasso - wszystko o modelu
  • Citroen ZX - wszystko o modelu
Mojeauto.pl - motoryzacja w Internecie | Copyright © Motor-Presse Polska sp. z o. o. 1999-2014