Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
  1. Samochody
  2. Citroen

Citroen - Citroen

Citroen
Citroen

Można powiedzieć, że historia firmy Citroen, jeszcze nie jako marki samochodowej, ma swoje początki w Polsce. Podczas swojej podróży po terytorium naszego kraju w 1900 roku, choć oficjalnie wówczas państwo polskie nie istniało, Andre Gustave Citroen (1878-1935) odkrywa technologię produkcji kół zębatych o uzębieniu daszkowym i kupuje patent na ich produkcję.

Najlepiej oceniany

Citroen C-Crosser

Citroen C-Crosser

 

4.83

85% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Citroen C1

Citroen C1

Spalnie w mieście:
5.5l/100 km

Spalnie w trasie:
4.6l/100 km

Najmniej usterek

Citroen C5

Citroen C5

 

91% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Citroen


 


 

Informacje o samochodach marki Citroen

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 30-06-2016

Citroen zaprezentował najnowszą odsłonę małego hatchbacka, który już niebawem pojawi się w europejskich salonach. Nowa wersja przypomina trochę większy model C4 Cactus. Wszystko przez "airbumpy" zamontowane na drzwiach.

Pickup od grupy PSA

Aktualności 02-05-2016

W gamie modelowej koncernu PSA Peugeot Citroen brakowało do tej pory przedstawiciela segmentu pickup. Taki samochód pojawi się niebawem w gamie, co potwierdził przedstawiciel koncernu.

Citroen C3 WRC - podobny do drogowej wersji

Aktualności 19-04-2016

Samochody rajdowe klasy WRC mają niewiele wspólnego z autami seryjnymi - podobny jest tylko design mimo, że każda część auta wygląda nieco inaczej. Patrząc więc na rajdowego Citroena C3 WRC możemy wyobrazić sobie, jak będzie wyglądała drogowa odmiana, czyli Citroen C3. 

DS 4 i DS 4 Crossback - ceny w Polsce

Aktualności 05-02-2016

DS 4 to francuski kompakt klasy premium, który występuje też jako uterenowiona odmiana - DS 4 Crossback. Poznaliśmy już polskie ceny obydwu wersji.

Innowacyjne zawieszenie od DS

Technika 25-01-2016

Marka DS Automobiles pracuje nad całkowicie nowym zawieszeniem, które zapewni wysoki komfort oraz bardzo dobre właściwości jezdne. Pojawi się dopiero w 2018 roku.

Wylicytuj Citroena 2CV

Aktualności 15-01-2016

Wciąż można licytować przedmioty na aucjach WOŚP. Jednym z nich jest Citroen 2CV, który brał udział w akcjach promocyjnych jednego z serwisów oferującego porównywarkę cen.  Samochód to również jedna z głównych atrakcji wrocławskiego finału WOŚP.

Citroen C3 - nowa generacja pod koniec roku

Aktualności 04-01-2016

Citroen C3 to samochód leciwy, jak na dzisiejsze standardy. Druga generacja w sprzedaży jest już od 2009 roku co daje prawie siedem lat obecności na rynku. Włoskie media spekulują, że 2016 rok będzie czasem nowego Citroena C3.

Citroen C4 Cactus: Crossover nie musi być nudny

Testy samochodów 03-10-2015

Po dobie spędzonej z tym autem przestajesz zwracać uwagę na przechodniów ciągle odwracających głowę za Citroenem C4 Cactus. Przestajesz liczyć ile razy przedstawiciele płci pięknej z podziwem wskazują palcem na ten samochód. Francuski crossover jest jak Twój ulubiony cukierek, nie możesz mu się oprzeć.

Ponad 6000 osób na toruńskim zlocie Citroenów 2CV

Aktualności 05-08-2015

Citroen 2CV to legendarny model francuskiej marki i nawet wiele lat po zakończeniu produkcji ma mnóstwo fanów na całym świecie. Potwierdził to 21. Światowy Zlot Miłośników Citroena 2CV, który odbył się w Toruniu.

Peugeot i Citroen nareszcie z zyskiem

Aktualności 30-07-2015

Francuski koncern PSA od kilku lat wydawał więcej pieniędzy niż udawało się zarobić na sprzedaży aut. Od momentu wykupienia części przedsiębiorstwa przez francuski rząd i chińską firmę Dongfeng sytuacja się poprawia.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Citroen

Bob o Citroen C1 2005-2014

Przyzwyczajony do jazdy dużymi , wygodnymi samochodami , będąc posiadaczem obszernego kombi w dieslu , zapragnąłem zakupić drugi samochód ułatwiający codzienne życie w terenie miejskim . Przyzwyczajony do dynamicznego stylu jazdy , oraz dobrych i sprawdzonych produktów i napedow obsługiwanych skrzynia automatyczną, zanosiłem sie z zamiarem zakupu Smarta . Do czasu ... Pewnego razu miałem kilkudniową sposobność testowania C1 - ki. I się... zakochałem . Śmiesza mnie słowa krytyki , mówiące o małym konfocie jazdy , braku stabilności przy dużych prędkościach , czy niewystarczającej pojemnosci bagażnika . Mającym takie oczekiwania polecam pojazdy innej kategorii. Ileż niesamowitej frajdy dostarcza mi ta " zabawka " na co dzień . Uwielbiam niecodzienne pobrzękiwanie trzycylindrowego silniczka toyoty , spotęgowane pomrukiem wydechu. Jednostka napędowa okazuje sie byc zaskakująco dynamiczna i mocna , niemniej jednak każdy dodatkowy pasażer zmusza nas nieco do zmiany stylu jazdy . Dwie osoby na pokładzie - non problem , cztery w zasadzie tez nie , ale wymaga zdecydowanego " ciśnięcia na pedał ", za to zyskuje na stabilności przy większych prędkościach . 150 km/h poza miastem i z pełnym obciążeniem , nie stanowi dla C1 większego problemu , a potrafi sie rozpędzić do 170 . Zużycie paliwa zależy wyłącznie od stylu jazdy . Moja żona potrafi zejść poniżej piątki , ja tak jeździć nie potrafię , wiec gotów jestem spalić nawet i dwa litry więcej w zamian za radochę z poruszania sie... czytaj więcej

Citroen DS3

Róża, z tym zapachem to chyba przesadzasz... Żadne auto z salonu nie pachnie, ale Cytryny wcale nie odbiegają od normy. Miałem ich kilka i wszystkie kupione u dilera - nie zauważyłem tej "chemii" o której piszesz. Jeśli zas chodzi o wskaźniki to : po pierwsze żaden cud bo Citroen już to robił i robi (polecam jazdę np. C-Crosserem), po drugie centralny wyświetlacz ma więcej zalet niż wad. Dla osób wyższych przy niektórych ustawieniach kierownicy wskaźniki umieszczone za kierownicą są mało lub kompletnie niewidoczne... Ale to już oczywiście kwestia przyzwyczajenia. Ja osobiście lubię wyświetlacz w moim Picasso, a w C3 żony nie widzę wszystkiego! A nowy DS wygląda bardzo ciekawie. Pozdrawiam wszystkich właścicieli Cytrynek !!! :-) czytaj więcej

vibes o Citroen Xsara II 2000-2004

Jeżdżę Xsarą ponad rok, zrobiłem nią 20tkm. Wszystko wymieniam na bieżąco i robię to sam. Z droższych rzeczy wymieniłem hamulce przód / tył (kompletne), rozrząd i szwankujący czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym (map sensor). Z innych rzeczy to standardowo - olej, filtry (oleju, powietrza, paliwa - zaraz po zakupie, kabinowy), płyn w układzie chłodzenia. Kupiłem nowe letnie opony. Wszystkie te rzeczy robię dla siebie, bo lubię mieć zadbany samochód, lubię wiedzieć, czym jeżdżę:) Niektórych napraw nie musiałem robić, ale uznałem że nie warto oszczędzać, bo samochód bez obsługi po jakimś czasie zaczyna psuć się "reakcją łańcuchową". Xsara ma manualną klimatyzację, która radzi sobie doskonale z największymi upałami, komfortowe zawieszenie i bardzo ładnie wykonane wnętrze. Czytelne liczniki na desce rozdzielczej, dość dużo miejsca z tyłu dla pasażerów i wygodne fotele. Silnik nieźle radzi sobie z pokonywaniem wzniesień, przy czym jest dość ekonomiczny. Po wymianie oleju (5W40) zrobiłem nim 16tkm i nie zrobiłem żadnej dolewki, co bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Od strony elektroniki jeszcze nie miałem z nim problemów, jedynie w opisanych przeze mnie wadach, zapala się czasami kontrolka AIR BAG, jest to wina styków pod fotelami, ale nie mam za bardzo czasu (albo chęci;)) żeby się za to zabrać. No i ten "popuszczający" zamek w pokrywie kufra, ale jak mocniej go zamknę za drugim razem to już nie "puszcza":) Polecam Xsarę osobom, które szukają wygodnego autka na średnie a na... czytaj więcej

C-Zero, czyli elektryczny Citroen

Na szczycie w Kopenhadze podano że średnia światowa wyprodukowania 1 MW. energi elektrycznej,to 700kg.dwutlenku węgla.Na załadsowanie jednego samochodu elektrycznego potrezeba 16-20 KW,czyli 50 samochodów.Gdzie ekologia,przy masowej produkcji takich samochodów.Chyba że energię uzyskamy ze żródeł odnawialnych,wiatr,słońce,woda.To jest utopijne założenie.Okazuje się że paliwa kopalne są w motoryzacji najbardziej ekologiczne,wystarczy nie produkować smoków na kołach,spalających każdą zadaną im ilość paliwa.Po co komu samochód o pjemnościach od 3-6litrów pojemności,takie monstrum spala 20-25 l.paliwa.Zadne większe opłaty nakładane na właścicieli tych pojazdów nie uzdrowi świata.Poruszę jeszcze sprawę hybrydowych aut,po części chore to pomysły,jeżeli LEXSUS hybryda spala tyle samo paliwa co 3 litrowy średniozaawansowany samochó.To samo z Toyotą i Hondą.Ale to moje subiektywne zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać.Pozdrawiam. czytaj więcej

Nana o Citroen C8 2002-2010

Mam ten samochód od 2 lat i nie jedną awarię już przeżyliśmy. Z laweciarzem i mechanikiem jestem już na "ty" a ubezpieczyciele mnie nienawidzą :) Nie ufam temu autu, bo na 100% kiedyś przez nie zginę - potrafiło włączyć tryb awaryjny silnika podczas wyprzedzania i nagle stracić moc - pozdrawiam kierowcę TIR'a na poznańskich blachach: dzięki, że uratował mi Pan życie ostro hamując :) Przy takich problemach smród benzyny czy choinka na desce rozdzielczej to na prawdę pikuś. Właściwie to po ostatniej reperacji w renomowanym serwisie, kiedy komputer pokładowy przestał pikać i wciąż wyświetlać kody kolejnych awarii poczułam się nieswojo... Na szczęście po 30 kilometrach popsuł się termostat, bo wyglądało na to, że oddali mi nie mój samochód :D A teraz już serio, serio... Auto jest świetne i po przesiadce z Daewoo przeżyjesz szok jakościowy. Jest tak ciche, że stojąc na światłach jesteś pewien, że zgasło. Zawieszenie jest komfortowe a jeśli założysz opony profil 65 nie poczujesz żadnej studzienki. Zawieszenie raczej wysokie - krawężniki z pełnym załadunkiem łyka bez trudu. Jakość wykończenia niezła, rozplanowanie wnętrza też. "Odejście" ze świateł nie jest genialne, ale na trasie ładnie wyprzedza i zamyka blat - tak, tak - 220 km/h da radę śmignąć tą landarą :) Jedna uwaga. Miałam nieszczęście trafić bardzo pechowo na zdemolowane auto po stłuczce reperowane niechlujnie złomem i częściami z innych aut. Remont nie jest tani ani bezproblemowy - na części czeka się wieki a m... czytaj więcej

Tor Rakietowa we Wrocławiu

Witajcie klubowicze. Zapraszamy wszystkich na Tor Rakietowa we Wrocławiu. Organizujemy zloty fanów różnych marek, klubów i zrzeszeń automobilowych. Dysponujemy obiektem o powierzchni 7ha o łącznej długości tras 4,1 km. Nawierzchnia toru to w 70% asfalt, 20%beton, 10% szuter. Tor wyposażony jest w profesjonalną matę poślizgową i system kurtyn wodnych. Posiadamy profesjonalne nagłośnienie, elektroniczny pomiar czasu (fotokomórki) i pomiar natężenia dźwięku. Oferujemy zaplecze cateringowe, hale namiotowe, scenę itp. Zapewniamy także bogaty park maszynowy (samochody na trolejach, gokarty, buggy, szayowozy, skutery itp.) Jesteśmy w stanie zapewnić inne atrakcje około motoryzacyjne. Cena już od 2000 pln netto. Zapraszamy!!! Tor Rakietowa ul. Rakietowa 39, 54-615 Wrocław tel. 071 374-06-06 fax 071 374-22-97. e-mail: moto@redeco.pl czytaj więcej

Citroen Opony

Citroen - Opony

Citroen Części samochodowe

Citroen - Części samochodowe
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Poznaj ikonę rajdów
Poznaj ikonę rajdów
Niewiele samochodów wyczynowych zapadło tak w pamięć kibiców. Ten samochód, wyposażony w 2-litrowy silnik z turbosprężarką generował 300 KM, a dzięki napędowi na cztery koła był piekielnie skuteczny.
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nissan Navara - EnGuard Concept do ratowania życia
Nissan Navara - EnGuard Concept do ratowania życia
Japońska marka zainteresowała się tematem klęsk żywiołowych i stworzyła samochód który ma ułatwić pracę służb ratunkowych. Navara EnGuard Concept dojedzie w najbardziej nieprzyjazne człowiekowi miejsca by uratować poszkodowanych.