Samochody > Citroen

Citroen - O marce Citroen

Citroen
O marce Citroen

Można powiedzieć, że historia firmy Citroen, jeszcze nie jako marki samochodowej, ma swoje początki w Polsce. Podczas swojej podróży po terytorium naszego kraju w 1900 roku, choć oficjalnie wówczas państwo polskie nie istniało, Andre Gustave Citroen (1878-1935) odkrywa technologię produkcji kół zębatych o uzębieniu daszkowym i kupuje patent na ich produkcję.

Najlepiej oceniany

Citroen C-Crosser

Citroen C-Crosser

 

4.83

85% Kierowców uważa że warto kupić ten samochód

Najbardziej bezpieczny

Najmniejsze spalanie

Citroen C1

Citroen C1

Spalnie w mieście:
5.5l/100 km

Spalnie w trasie:
4.6l/100 km

Najmniej usterek

Citroen C5

Citroen C5

 

91% nie miało żadnych usterek

Kup samochód marki Citroen


 


 

Citroen C4 Picasso
Oferta dnia
 
Citroen C4 Picasso
Oferta dnia
 

Informacje o samochodach marki Citroen

DS w limitowanej serii 1955

Premiery 27-07-2015

W tym roku mija 60 lat od wprowadzenia na rynek modelu Citroen DS. Dla uczczenia tej rocznicy marka DS wypuściła na rynek specjalną, limitowaną serię "1955", obejmującą wszystkie trzy modele w gamie - DS3, DS4 oraz DS5.

Toruń gości największy na świecie zlot fanów Citroena 2CV

Aktualności 20-07-2015

Dla polskich fanów francuskiej motoryzacji mamy świetną wiadomość. Już za nieco ponad tydzień rozpocznie się w Toruniu największy na świecie zlot fanów Citroena 2CV.

Utrata wartości - auta elektryczne wśród najgorszych

Aktualności 16-07-2015

Brytyjska organizacja Glass's badająca rynek motoryzacyjny, przedstawiła najnowsze badania na temat utraty wartości nowych samochodów. Okazuje się, że po roku eksploatacji najmniej warte jest elektryczne Renault.

Nowy Citroen C5 - nie dla Europy

Aktualności 01-07-2015

Jeśli wyczekujecie trzeciej generacji Citroena C5 to radzimy znaleźć inny obiekt westchnień. Auto na pewno wyląduje na rynku chińskim, w Europie raczej nie mamy na nie szans.

Citroen C4 Cactus zaskakująco popularny

Aktualności 23-06-2015

Klienci w Europie rzucili się do salonów Citroena po nietypowy model C4 Cactus. Auto sprzedaje się lepiej niż założył producent i pojawi się w ofercie marki na kolejnych kontynentach.

Citroen Mehari po raz drugi?

Aktualności 19-06-2015

Celem Citroena jest oferowanie samochodów ciekawych, nieszablonowych i dających klientom przyjmność z użytkowania. Dlatego zarząd firmy mocno rozważa powrót do koncepcji modelu Mehari.

Czy Fiat połączy się z Peugeotem i Citroenem?

Aktualności 12-06-2015

Szef koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, dość panicznie szuka partnera do współpracy. Ostatnie pogłoski sugerują kooperację z francuskim PSA.

Citroen rezygnuje z hydropneumatycznego zawieszenia

Aktualności 08-06-2015

Przez lata ultrakomfortowe zawieszenie hydropneumatyczne było znakiem rozpoznawczym Citroena. Jednak cięcie kosztów w koncernie PSA wymusi wycofanie podobnego rozwiązania z oferty.

Citroeny będą sporo tańsze

Aktualności 03-06-2015

Szykuje się spora rewolucja w salonach Citroena. Zgodnie z nową strategią handlową zatytułowaną "human-simple-smart" oferta rynkowa francuskiej marki zostanie mocno ograniczona. Zredukowane zostaną również ceny.

Jubileuszowa seria limitowana marki DS

Aktualności 22-05-2015

Koncern PSA za wszelką cenę chce zbudować indywidualny image marki DS. Dlatego w 60. rocznicę debiutu protoplasty marki - Citroena DS - prezentuje wyjątkowe wersje swoich modeli.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Citroen

polobis o Citroen C1 2005-2014

jezdze tym pojazdem do pracy codziennie od 2 lat 30km, wiozac 2 dzieci do szkoly. Dla mnie rewelacyjny pojazd, gdyby sie rozbil i mialbym kupic nastepny - wybor bylby ten sam. Silniczek Toyoty brzeczy jak kosiareczka, na wyzszych obrotach dostaje pazurow. predkosc w miare komfortowa to max 110km/h, powyzej i rzuca i buczy, chociaz 150km/h rowniez osiaga. Za kierownica wiele miejsca, nawet dla mnie (190cm wzrostu) szyba daleko z przodu, wiec wydaje sie pojazd z wewnatrz wiekszy. Wrazenie mija po obejrzeniu sie do tylu, gdzie widac od razu tylna szybe. Mocno brakuje zamykanego schowka a i widocznosc do tylu, (szczegolnie na prawy tylny slupek) jest mocno ograniczona. Cos sie telepie z tylnej lewej strony wewnatrz, jakos nikt nie doszedl, co to moze byc, z przodu brzeczala pokrywka od glosnikow. Klimatyczne oswietlenie zegarow i radia pasujace do stylu pojazdu. Wymiana zarowek - banalna, podobnie reflektory i lampy tylne - na 2 srubki, 15 minut pracy, zderzaki na zatrzaski. W pol godziny mozna za pomoca srubokreta samochod pozbawic polowy nadwozia i wszystkich lamp. Oleje, filtry i tym podobne czesci serwisowe lepiej kupic we wlasnym zakresie i dopiero z tym jechac do ASO - maja 3-krotna przebitke na tych materialach. Serwis co 15 tysiecy lub co rok razem z materialami kosztuje 600zl (wymiana filtrow i oleju w ASO Citroena) lub 250zl (rowniez w ASO Citroena, ale z czesciami wlasnymi). czytaj więcej

vibes o Citroen Xsara II 2000-2004

Jeżdżę Xsarą ponad rok, zrobiłem nią 20tkm. Wszystko wymieniam na bieżąco i robię to sam. Z droższych rzeczy wymieniłem hamulce przód / tył (kompletne), rozrząd i szwankujący czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym (map sensor). Z innych rzeczy to standardowo - olej, filtry (oleju, powietrza, paliwa - zaraz po zakupie, kabinowy), płyn w układzie chłodzenia. Kupiłem nowe letnie opony. Wszystkie te rzeczy robię dla siebie, bo lubię mieć zadbany samochód, lubię wiedzieć, czym jeżdżę:) Niektórych napraw nie musiałem robić, ale uznałem że nie warto oszczędzać, bo samochód bez obsługi po jakimś czasie zaczyna psuć się "reakcją łańcuchową". Xsara ma manualną klimatyzację, która radzi sobie doskonale z największymi upałami, komfortowe zawieszenie i bardzo ładnie wykonane wnętrze. Czytelne liczniki na desce rozdzielczej, dość dużo miejsca z tyłu dla pasażerów i wygodne fotele. Silnik nieźle radzi sobie z pokonywaniem wzniesień, przy czym jest dość ekonomiczny. Po wymianie oleju (5W40) zrobiłem nim 16tkm i nie zrobiłem żadnej dolewki, co bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Od strony elektroniki jeszcze nie miałem z nim problemów, jedynie w opisanych przeze mnie wadach, zapala się czasami kontrolka AIR BAG, jest to wina styków pod fotelami, ale nie mam za bardzo czasu (albo chęci;)) żeby się za to zabrać. No i ten "popuszczający" zamek w pokrywie kufra, ale jak mocniej go zamknę za drugim razem to już nie "puszcza":) Polecam Xsarę osobom, które szukają wygodnego autka na średnie a na... czytaj więcej

Tor Rakietowa we Wrocławiu

Witajcie klubowicze. Zapraszamy wszystkich na Tor Rakietowa we Wrocławiu. Organizujemy zloty fanów różnych marek, klubów i zrzeszeń automobilowych. Dysponujemy obiektem o powierzchni 7ha o łącznej długości tras 4,1 km. Nawierzchnia toru to w 70% asfalt, 20%beton, 10% szuter. Tor wyposażony jest w profesjonalną matę poślizgową i system kurtyn wodnych. Posiadamy profesjonalne nagłośnienie, elektroniczny pomiar czasu (fotokomórki) i pomiar natężenia dźwięku. Oferujemy zaplecze cateringowe, hale namiotowe, scenę itp. Zapewniamy także bogaty park maszynowy (samochody na trolejach, gokarty, buggy, szayowozy, skutery itp.) Jesteśmy w stanie zapewnić inne atrakcje około motoryzacyjne. Cena już od 2000 pln netto. Zapraszamy!!! Tor Rakietowa ul. Rakietowa 39, 54-615 Wrocław tel. 071 374-06-06 fax 071 374-22-97. e-mail: moto@redeco.pl czytaj więcej

C-Zero, czyli elektryczny Citroen

Na szczycie w Kopenhadze podano że średnia światowa wyprodukowania 1 MW. energi elektrycznej,to 700kg.dwutlenku węgla.Na załadsowanie jednego samochodu elektrycznego potrezeba 16-20 KW,czyli 50 samochodów.Gdzie ekologia,przy masowej produkcji takich samochodów.Chyba że energię uzyskamy ze żródeł odnawialnych,wiatr,słońce,woda.To jest utopijne założenie.Okazuje się że paliwa kopalne są w motoryzacji najbardziej ekologiczne,wystarczy nie produkować smoków na kołach,spalających każdą zadaną im ilość paliwa.Po co komu samochód o pjemnościach od 3-6litrów pojemności,takie monstrum spala 20-25 l.paliwa.Zadne większe opłaty nakładane na właścicieli tych pojazdów nie uzdrowi świata.Poruszę jeszcze sprawę hybrydowych aut,po części chore to pomysły,jeżeli LEXSUS hybryda spala tyle samo paliwa co 3 litrowy średniozaawansowany samochó.To samo z Toyotą i Hondą.Ale to moje subiektywne zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać.Pozdrawiam. czytaj więcej

Nana o Citroen C8 2002-2010

Mam ten samochód od 2 lat i nie jedną awarię już przeżyliśmy. Z laweciarzem i mechanikiem jestem już na "ty" a ubezpieczyciele mnie nienawidzą :) Nie ufam temu autu, bo na 100% kiedyś przez nie zginę - potrafiło włączyć tryb awaryjny silnika podczas wyprzedzania i nagle stracić moc - pozdrawiam kierowcę TIR'a na poznańskich blachach: dzięki, że uratował mi Pan życie ostro hamując :) Przy takich problemach smród benzyny czy choinka na desce rozdzielczej to na prawdę pikuś. Właściwie to po ostatniej reperacji w renomowanym serwisie, kiedy komputer pokładowy przestał pikać i wciąż wyświetlać kody kolejnych awarii poczułam się nieswojo... Na szczęście po 30 kilometrach popsuł się termostat, bo wyglądało na to, że oddali mi nie mój samochód :D A teraz już serio, serio... Auto jest świetne i po przesiadce z Daewoo przeżyjesz szok jakościowy. Jest tak ciche, że stojąc na światłach jesteś pewien, że zgasło. Zawieszenie jest komfortowe a jeśli założysz opony profil 65 nie poczujesz żadnej studzienki. Zawieszenie raczej wysokie - krawężniki z pełnym załadunkiem łyka bez trudu. Jakość wykończenia niezła, rozplanowanie wnętrza też. "Odejście" ze świateł nie jest genialne, ale na trasie ładnie wyprzedza i zamyka blat - tak, tak - 220 km/h da radę śmignąć tą landarą :) Jedna uwaga. Miałam nieszczęście trafić bardzo pechowo na zdemolowane auto po stłuczce reperowane niechlujnie złomem i częściami z innych aut. Remont nie jest tani ani bezproblemowy - na części czeka się wieki a m... czytaj więcej

Citroen DS3

Róża, z tym zapachem to chyba przesadzasz... Żadne auto z salonu nie pachnie, ale Cytryny wcale nie odbiegają od normy. Miałem ich kilka i wszystkie kupione u dilera - nie zauważyłem tej "chemii" o której piszesz. Jeśli zas chodzi o wskaźniki to : po pierwsze żaden cud bo Citroen już to robił i robi (polecam jazdę np. C-Crosserem), po drugie centralny wyświetlacz ma więcej zalet niż wad. Dla osób wyższych przy niektórych ustawieniach kierownicy wskaźniki umieszczone za kierownicą są mało lub kompletnie niewidoczne... Ale to już oczywiście kwestia przyzwyczajenia. Ja osobiście lubię wyświetlacz w moim Picasso, a w C3 żony nie widzę wszystkiego! A nowy DS wygląda bardzo ciekawie. Pozdrawiam wszystkich właścicieli Cytrynek !!! :-) czytaj więcej

Citroen Opony

Citroen - Opony

Citroen Części samochodowe

Citroen - Części samochodowe