Samochody > BMW > Seria 5
BMW

BMW Seria 5 - O modelu BMW Seria 5

BMW
O modelu BMW Seria 5

Początki sportowej limuzyny klasy średniej wyższej w BMW sięgają lat siedemdziesiątych. Pierwsze BMW serii 5 pojawiło się w 1972 roku (E12) i było pierwszym modelem bawarskiej marki o takim nazewnictwie. Pierwsze M5 pojawiło się w październiku 1985, wtedy dysponowało mocą 286KM, zaś pierwsze kombi (Touring) powstało na bazie wersji E34 w 1991 r. Kolejne generacje serii 5 na rynku debiutowały w latach 1981 (E28), 1987 (E34), 1995 (E39) oraz 2003 (E60). Najnowsza \"piątka\" (F10) po raz pierwszy pokazana została pod koniec 2009 roku, zaś w Europie zadebiutowała w 2010 roku w Genewie i od razu trafiła do salonów sprzedaży niemieckiego koncernu.

Ocena użytkowników

Kup BMW Seria 5


 


 

BMW Seria 5 - opinie kierowców


BMW Seria 5 został oceniony 301 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.77 na 5 możliwych punktów. 96% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.77

Liczba ocen: 301

Czy warto kupić ten model: tak 96% nie 4%

 

BMW Seria 5 - awaryjność




60% Brak usterek


25% Nieznaczne usterki


15% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: układ wydechowy (34.40%), elektryka, elektronika,oświetlenie (29.40%), układ hamulcowy (25.40%)

 

BMW Seria 5 - spalanie


Użytkownicy modelu BMW Seria 5 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
301
88
46
167
śr. spalanie w mieście (l/100km)
12
12.5
14.2
9.3
śr. spalanie w trasie (l/100km)
8.9
9.2
10.7
6.9

 

BMW Seria 5 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 95%

 

Informacje o samochodach BMW Seria 5

Nowe samochody także biorą olej

Aktualności 05-07-2015

Jeśli sądzicie, że nadmierne spalanie oleju występuje tylko w wiekowych autach z zużytymi silnikami to niestety jesteście w błędzie. Choć większość nowych pojazdów nie ma tego problemu, to bywają wyjątki i zwykle są to samochody bardzo drogie.

Wodorowe BMW niebawem w produkcji

Technika 02-07-2015

Ponoć wodór to paliwo przyszłości w motoryzacji. BMW ma zamiar po raz kolejny podjąć eksperyment z tym pierwiastkiem i pokazuje kolejne samochody o napędzie wodorowym.

Elektryczny konkurent BMW Serii 5 od Porsche

Samochody luksusowe 05-05-2015

Nowy model szykowany przez Porsche będzie mniejszym bratem Panamery. O aucie plotkuje się już od dawna, a niektóre media określają nowy produkt nazwą Pajun. Co ciekawe samochód ma pojawić się w wersji elektrycznej oraz wykorzystującej technologię ogniw paliwowych.

Najszybsze BMW o nadwoziu kombi

Aktualności 01-04-2015

G-Power po raz kolejny stworzyło potwora. Tym razem na warsztat trafiło BMW M550d o nadwoziu kombi. Będzie to najszybsza odmiana tej wersji.

Najmocniejsza w historii - Alpina B5/B6 Edition 50

Aktualności 26-03-2015

Firma zajmująca się tworzeniem supersportowych wersji BMW nie mogła świętować złotego jubileuszu inaczej niż tworząc najmocniejszy wóz w swojej historii. Oto Alpina B5/B6 Edition 50.

Następne BMW M5 będzie za mocne na tylny napęd

Aktualności 16-01-2015

Możliwe, że następna generacja BMW M5, jak również bliźniacze konstrukcyjnie M6, otrzymają napęd na cztery koła. Czy fani bawarskiej marki są gotowi na taką zmianę?

BMW 535d xDrive GT: Bez konkurencji

Testy samochodów 10-12-2014

Czym w dzisiejszych czasach zaskoczyć konkurencję i zyskać przewagę w wyścigu po klienta? Można próbować atrakcyjnym designem, nowymi jednostkami napędowymi czy nowoczesnymi technologiami. Często jednak rywale dysponują podobnymi argumentami. Można zatem stworzyć model, jakiego konkurencja jeszcze nie posiada, jak zrobiło to BMW z serią 5 GT.

"Piątka" GT do serwisu

Aktualności 30-11-2014

Problemy związane z filtrem paliwa w niektórych wersjach BMW serii 5 GT z silnikiem wysokoprężnym mogą doprowadzić nawet do pożaru. Z tego powodu polski oddział niemieckiej marki zapowiedział akcję serwisową.

Nowe wersje silnikowe w BMW Serii 5

Samochody luksusowe 19-09-2014

Bawarski  producent gamę jednostek napędowych Serii 5 wzbogacił o dwie nowe wersje silników czterocylindrowych zasilanych olejem napędowym. Niemcy chwalą się niższym spalaniem oraz emisją CO2.

Wersja specjalna na 30-lecie M5

Premiery 07-05-2014

Bawarczycy świętują 30 lat od momentu debiutu pierwszej M5. Prezentem dla fanów jest specjalna, limitowana edycja obecnej Serii 5(F10) przygotowana przez M Power. Oto "30 Jahre M5".

Filmy i galerie samochodów BMW Seria 5

Testy mojeauto.pl: BMW 5 GT

Testy samochodów 09-12-2014

BMW seria 5 w odmianie GT (Gran Turismo) to dość nietypowa wersja nadwoziowa średniej wielkości bawarskiej limuzyny.

BMW ActiveHybrid 5

Samochody - katalog 18-01-2012

BMW ActiveHybrid 5 to pierwszy samochód niemieckiej marki, w którym współpracują ze sobą silnik BMW TwinPower Turbo, silnik elektryczny oraz 8-biegowa przekładnia automatyczna.

Czy podoba im się nowy koncept BMW M5?

Inne 19-05-2011

Koncept BMW M5 - mojeauto.tv

BMW Seria 5 Granturismo

Samochody - katalog 22-05-2009

Opinie i dyskusje o samochodach BMW Seria 5

J KRAWCZYK o BMW Seria 5 [E60] 2003-2007

KONKURENCJA DLA TEGO MODELU CZYLI MERC E 320 CDI AUDI A6 3.0 TDI,ODPADAJA W PRZEDBIEGACH Z POWODU NIECIEKAWEGO DESIGNU.MERC JEST POZA TYM AWARYJNY I OKLEPANY A A6 MDŁA STYLISTYCZNIE I Z NAPEDEM QUATTRO POZBAWIA KIEROWCE MOZLIWOSCI ZABAWY TYLNYM NAPEDEM. BMW ZAWIESZENIOWO JEST BEZKONKURENCYJNE,NATOMIAST SILNIKOWO SWOJA WYŻSZOSC UDOWADNIA ZBIERAJAC NON STOP NAGRODY ENGINE OF THE YEAR. BMW 530D POLECAM KAZDEMU ,JA MAM WERSJE Z MANULEM GDYZ JEST BARDZIEJ SPORTOWA I MNIEJ PALI,JEDNAK WYGODNYM OSOBOM POLECAM AUTOMAT GDYZ RĘCZNA SKRZYNIA W TYM MODELU WYMAGA JEDNAK UWAGI 500NM. W MODELACH OD 2007 JEST MOZLIWOŚC ZAMÓWIENIA AUTOMATU Z ŁOPATKAMI I TO JUZ JEST CIEKAWA OPCJA CHOC NAJLEPSZA BYŁABY NIE WYSTEPUJACA W DIESLACH SKRZYNIA SMG. OSOBISCIE JESTEM BARDZO ZADOWOLONY Z AUTA I NIE ZAMIENIŁBYM NA ZADNE INNE.NAJCHETNIEJ JEDNAK ZOSTOWIŁBYM TO AUTO DO JAZDY NA CODZIEŃ I DOKUPIŁ NA WEEKENDY M5 ,BO TO SPORT PRZEZ DUŻE ..M PÓKI CO JEDNAK KUPIONA PRZEZE MNIE 530D M PAKIET MANUAL W KOLORZE CARBONSCHWARZ Z 2005R TO AUTKO MARZENIE.NORMALNIE KOCHAM TĄ MOJĄ PIĄTECZKĘ!!! czytaj więcej

BMW Seria 5 Granturismo

Świetnie, wypowiedzieli się użytkownicy fiatów 126p. Najpierw zrozumcie historie i prestiż marki BMW a potem się wypowiadajcie. Autor tego tematu dobrze napisał, głęboko wierzę że piątka GT odniesie sukces, jest świetnie spasowana dużo w niej nowych funkcji, może i trochę odbiega od starej tradycji Monachijskiego koncernu, ale jak wiemy z historii BMW już kilka razy dobrze na tym wyszła. Najbardziej mnie zainspirowało wnętrze nowej serii 5, w nocy jest rewelacyjny efekt podświetlenia. Nowi nabywcy tego modelu będą tradycyjnymi fanami tej marki, ludzie którzy wiedzą jak korzystać z życia, lubiący wygodę, luksus, bezpieczeństwo i wybicie się z tłumu. A gdy inni zobaczą ten samochód na ulicy zrozumie że właściciel to człowiek nie tylko z bardzo zasobnym portfelem, ale i również człowiek z klasą. czytaj więcej

kris o BMW Seria 5 Touring [E39/4] 2000-2004

To nie jest auto(tylko)do miasta. Jeżeli ktoś chce nim jeździć pare km do pracy, to szkoda kasy. Diesel musi pohulać. To podróżnik. Swietny na krótsze i przede wszystkim długie trasy, więc jeśli ktos dużo jeździ, to szczerze polecam. Mój to "automat" 184km i jak na automat przystało musi swoje spalić.W mieście w zimie do 15, a na trasie przy 140-150 ok. 7.5 , a powyżej 170 - do 210 8.5 do 10 Jest to samochód do szybkiej jazdy (nie 110-120, a 150-180)oczywiście na dobrych drogach i dla doświadczonych kierowców (tylni napęd)Dla młodych to chyba dla szpanu, albo dla pasjonatów marki BMW. Ja robię miesięcznie od 3 do 5 tys. przeważnie po autostradach (polskich 30%)i jestem bardzo zadowolony z tego auta. Jak na razie (1.5 roku) tylko drobne usterki: termostat, uszczelka pod klawiature. I jeszcze jedno: musi mieć bardzo dobre opony (np.zima tył) a odwdzięczy się świetnym prowadzeniem. No i obsługa (wymiany płynów itp.) o auto trzeba dbać. czytaj więcej

Otto o BMW Seria 5 [E39] 1995-2000

W chwili obecnej jest to bardzo dobra propozycja w tym przedziale cenowym i klasowym. Samochód ten poza komfortem i wygodą daje niesamowitą frajdę z jazdy. Owszem jest Mercedes W210 na którym warstwa rdzy pojawia się w postępie geometrycznym w stosunku do wieku. Jest też A6 w którym koszt remontu przedniego zawieszenia równa się kosztom remontu całego zawieszenia w BMW. Koszty utrzymania wbrew obiegowej opinii ludzi którzy kupili zakatowanego trupa lub których na ten wóz po prostu nie stać (nie chodzi mi o sam zakup ale o należyte utrzymanie) nie są wcale wysokie. Do tego dochodzą naprawdę dobre osiągi i świetna jakość wykonania. Jeśli ktoś szuka wygodnego, szybkiego i dobrze wyposażonego wozu za rozsądne pieniądze powinien się zainteresować modelem E39. Dodam, że kupowanie modelu 520i oraz 525tds mija się z celem i jest bezsensowne. W pierwszym przypadku mamy mizerne osiągi a w drugim dość delikatny i przeważnie zakatowany silnik a koszty utrzymania są takie same jak w modelach z większymi silnikami. Kupno modelu E39 ma sens jeśli rozpatrujemy wersje od 523i oraz 525d wzwyż. czytaj więcej

BMW 535i: Auto na piątkę

@miłek , piątka ma jedną zaletę której nie ma ani A6, ani E klasa. Nowa 5. jest zbudowana na płycie 7. i to czuć podczas jazdy. Miałem poprzednią 5. w wersji 550i więc praktycznie po M5 najwyższej i powiem, że do nowej się nie umywa - skok jakościowy i technologiczny jest niesamowity. Audi jest w o tyle dobrej sytuacji, że jest najnowsze - wyszło jako ostatnie, najgorzej ma mercedes który już trochę czasu jest i konkurencja poznała go przed wypuszczeniem swoich modeli. Piszesz, że BMW ma dużo elektroniki, a doposażone nowe A6 nie ma wcale jej mniej! Co do komfortu i prowadzenia, nowa A6 to nie A8 które powala konkurencję (tu naprawdę Audi uciekło do przodu). W tych kwestiach 5. jest o wiele wyżej niż A6. Też wyżej od Mercedesa. Oczywiście to moje prywatne odczucia po dość krótkiej, kilkudniowej eksploatacji najnowszych generacji tych samochodów - może gdybym jeździł nimi codziennie zmienił by zdanie. Zaznaczam, że miałem okazję prowadzić te samochody po polskich drogach, więc nie są to odczucia z niemieckich autostrad tylko naszych dziurawych krajówek. czytaj więcej

zniżka Axa Direct mój kod BA/1547482/00

Jeśli nie chcesz przepłacać, to sprawdź ile zostanie w Twojej kieszeni, jeśli wybierzesz AXA. Dodatkowe 100 zł lub 50 zł zyskasz jeśli powolasz się na numer polisy aktualnego klienta np. AA1525506/00 AA1525506/00 AA1525506/00 Wejdź na stronę KALKULATORA Axa ---> Wybierz opcję trzecią: Nie jestem klientem. Chce powołać się na numer polisy Klienta AXA LUB: ---> zadzwoń: 19522 ---> zadzwoń: 48 22 599 9522 ---> wejdź na stronę: AXA i zamów bezpłatne oddzwonienie Podaj na poczatku rozmowy numer polisy , na który chcesz sie powolać np.: AA1525506/00 AA1525506/00 AA1525506/00 AA1525506/00 AA1525506/00 AA1525506/00 ZNIŻKA na OC/ AC jest gwarantowana.!!!! czytaj więcej