Samochody > Audi > A6

Audi A6

Audi

Początek historii Audi A6 sięga 1968 roku, kiedy to na rynku pojawił się jego protoplasta - Audi 100. Nowa nomenklatura w nazwie przedstawiciela Audi w klasie średniej wyższej pojawiła się wraz z faceliftingiem czwartej generacji modelu 100, który od 1994 nazwano właśnie A6 (typ C4). Kolejne odsłony modelu Audi z klasy średniej-wyższej pojawiały się kolejno: druga generacja (C5) 1997-2004, trzecia (C6) zaś zadebiutowała na targach w Paryżu w 2004 roku. Rok później pojawiło się A6 Avant, czyli wersja kombi, w 2006 roku wersja Allroad, zaś w 2007 najmocniejsza wersja, czyli RS6. W 2008 r. Audi A6 przeszło drobny facelifting. Najnowsza generacja Audi A6 (C7) pojawiła się w marcu 2011 roku (Avant jesienią 2011 r.), a w 2012 roku dołączyła do nich odmiana A6 Allroad.

Ocena użytkowników

Ocena ekspertów

Kup Audi A6


 


 

Audi A6 - opinie kierowców


Audi A6 został oceniony 275 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.71 na 5 możliwych punktów. 93% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.71

Liczba ocen: 275

Czy warto kupić ten model: tak93%nie7%

 

Audi A6 - bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera: 91%

 

Audi A6 - spalanie


Użytkownicy modelu Audi A6 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
275
59
27
189
śr. spalanie w mieście (l/100km)
12.1
13.4
13.5
9.5
śr. spalanie w trasie (l/100km)
9.4
9.7
11.1
7.3

 

Audi A6 - awaryjność




57% Brak usterek


25% Nieznaczne usterki


18% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (25.80%), układ hamulcowy (25.40%), silnik, układ wydechowy (20.80%)

 

Informacje o samochodach Audi A6

Audi A6 allroad 3.0 TDI: Mój ci on!

Testy samochodów 14-03-2015

Nazwa allroad mówi, że jest to auto na każdą drogą, ale prawda jest zgoła inna. Otóż „uterenowione” kombi z Ingolstad jest uniwersalne, lecz tylko w kwestii rodzaju nawierzchni (śnieg, błoto, asfalt, żwir piasek itd.) Tydzień spędzony z tym autem zrodził we mnie lęk przed poważnym offroadem.

Wady wtrysku w Audi - 80 tys. aut do serwisu

Aktualności 26-01-2015

Audi ujawniło, że w niektórych autach popełniło błędy montażowe. Samochody z wadliwej partii zostaną naprawione w serwisach marki.

Audi RS6 Avant: Kombi w najlepszym wydaniu

Testy samochodów 06-01-2015

To prawie dwutonowe kombi w sprincie nie ustępuje niczym ultrasportowym rywalom. Wygląda i brzmi zjawiskowo, a przy tym oferuje sporo funkcjonalnych rozwiązań. Słowem - rodzinny model, którym bez problemu przewieziemy sprzęt AGD lub całą rodzinę i psa z prędkościami nieosiągalnymi dla zwykłych użytkowników dróg.

Popyt na Audi rośnie

Aktualności 10-12-2014

Koniec roku to w branży motoryzacyjnej czas podsumowań sprzedaży. Większość producentów ma tym razem powody do zadowolenia, a jednym z nich jest niemieckie Audi.

Czy warto kupić: Audi A6 C6 (2004-2011)

Testy samochodów 01-12-2014

Minęła już dekada od kiedy A6 zadebiutowało w tej odsłonie. Od kilku lat samochód przeżywa właśnie swoją drugą młodość na rynku wtórnym. Kusi wysokim komfortem i prestiżem, ale z drugiej strony może być problematyczną i kapryśną inwestycją.

Audi A6 Allroad quattro - osiągi, silniki, ceny

Aktualności 19-11-2014

Odświeżone Audi A6 C7 przeznaczone na rok modelowy 2015 jest już dostępne w salonach. Wraz ze standardowymi wersjami o nadwoziu limuzyna oraz Avant pojawi się także wersja Allroad quattro.

Audi S6 / RS6 - dane techniczne, osiągi, wyposażenie

Aktualności 18-11-2014

Do polskich salonów wchodzi właśnie odświeżona wersja Audi A6 o nadwoziu limuzyna oraz kombi (Avant). Za kilka miesięcy dołączą do niego specjalne wersje, czyli S6 oraz RS6.

Nowe Audi A6 - ulepszona klasa biznes

Premiery 08-11-2014

Na polski rynek wchodzi nowa wersja Audi A6. Co się zmieniło? Przede wszystkim bardzo subtelnie wygląd zewnętrzny. Więcej zmian nastąpiło w jego wnętrzu. Pojawiły się nowe silniki, skrzynie biegów, reflektory oraz system rozrywki. Zarówno wersja Limousine jak i Avant mają być jeszcze bardziej atrakcyjne.

Rodzina A6 po faceliftingu

Premiery 05-09-2014

Ten model to według marki "symbol innowacyjnej techniki i potwierdzenie trwałego miejsca czterech pierścieni w segmencie premium". Co nowego w A6 po liftingu?

Problemy z hamulcami i 70 tys. Audi do serwisu

Aktualności 29-08-2014

Z powodu możliwych problemów z układem hamulcowym do serwisów Audi na całym świecie zostanie wezwanych ok. 70 tys. aut.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Audi A6

Mat o Audi A6 Avant [4F] 2005-2008

Odpowiedź na to pytanie pozostawiam potencjalnym kupującym. Mogę napisać tutaj moje doświadczenie z przejścia z modelu C5 2.5TDI Quattro na C6 3.0TDI również 4x4. Oraz pod kątem BMW serii 5 i Mercedesa klasy E. Co prawda nie jeździłem najnowszą klasą E, bo t dość "świeże" auto na rynku. Co mogę powiedzieć, różnica jest wielka w stosunku do poprzednika. Układ jezdny na 100% lepszy niż w A6 C5 oraz np. w BMW 5 E39. W ogóle Mercedesa i BMW bez napędu 4x4 nie ma co porównywać - wie to ten, kto jeździł autem z permanentnym napędęm na obie osie. Tutaj C6 ma wielką przewagę nad konkurencją, co dobitnie pokazują ostatnio warunki pogodowe - autem z napędem na tył po prostu nie da się jeździć w takich warunkach. C5 ma jednak bardziej wytrzymałe wnętrze i dokładniejszy montaż (odchodząca okleina z pokryw schowków w bagażniku C6). Pomimo większej pojemności silnika o 0,5 litra przy rozstądnym operowaniu pedałem gazu, można uzyskać mniejsze wartości spalania niż w przypadku motoru 2.5TDI Quattro. Nadmienię również to, iż w starszym modelu miałem skrzynię manualną, a tu jest 6-biegowy tiptronic, a taka skrzynia powoduje podwyższone spalania. Także myślę, że producent odrobił lekcje - ten model naprawdę umie mniej spalic. Wartości spalania chwilowego mieści się miedzy 5 a 40 litrów i jest możliwe spalanie około 5 litrów przy prędkości constans 50-70km/h. Układ hamulcowy doskonalszy, lepsze wyciszenie, wiekszy bagażnik oraz świetne zawieszenie przejęte z większego A8. Mam go dopiero pół ... czytaj więcej

Czy warto kupić: Audi A6 C5 (1997-2004)

Słowa swe kieruję do ~chris co wyżej swój monolog pochwalny wygłosił. Weź chłopie kartkę i długopis i zapisuj wszelkie wydatki związane ze swoim samochodem. Ja tak zawsze robie. V-ka 2,5 to dobry silnik do czasu aż trzeba wymienić rozrząd :)). Krzyknij głosno cenę samych części i dodaj robocizne twojego serwisu. Jak kto wie to mozna zamknąć się w 4000 jak sie na częściach i mechaniniuk pozyduje ale mozna i bez problemu zapłacic 6000 zł a jak sie okaże, że trzeba wymienic płytę aluminiową ściany z łóżyskiem oddzielająca rozrząd od paska klinowego (to tęż sie od razu wymienia bo dostę jest tylko po zdjęciu przodu) . Płyta ta występuje tylko w serwisie za 1200 zł. Co prawda ja wymieniłem same łóżysko bo pasuje z polskiego Żuka o czym mało kto wie :) i zapłaciłem 30 zł. A łózyska mogą smigac tylko ok. 120 tys km , roli podobnie., więc jak trafisz okres rozrządu z rolkami to gratuluje. Pieniądze nigdy do zwrócenia. Moja tez paliła w mieście do 8 a na trasie schodziłem do 6 ale co z tego. Przyszedł czas na rozrząd , który zrobiłem ale jak dowiedziałem się , co kosztuja bebechy silnika i, że po 250 tys na nie przyjdzie pora to go sprzedałem. Teraz smigam A6 2003 1, 9 TDI i powiem, że to 130 a tamto 150 to nie widac tej różnicy. Uważam nawet , że 1,9 lepiej się zbiera no i pali bo w mieście do 7 a trasa nawet 4,8 l /100 km. V-ki będą stały za grosze i po smietnikach. Najgorsze jest to, że nie mozna tego motoru wymienić na 1,9 bo mocowanie jest inne i nie da ra... czytaj więcej

ZAKUP AUDI A6

PolecamAudi A6 z silnikiem 1,9 TDI o mocy 130KM.Silnik bezkonkurencyjny,najlepszy w dotychczasowych modelach Audi.Ja posiadam rocznik 2004. Jężdzę już 3 lata bez żadnych awarii. Bez dolewania oleju od wymiany do wymiany/ co 15000km/. Moim zdaniem jest to bardzo dobry samochód.Natomiast nie polecam A6 z silnikiem 2,5 TDI 6-cylindrowy.Ten samochód można kupić taniej,ale tylko dlatego że wszyscy na ogół wiedzą o jakości tego silnika,i sprzedający chcą ceną przyciągnąć kupującego.Ale nie warto. Wracając do 1,9 TDI to po zakupieniu samochodu wymieniłem; 1.Rozrząd wraz ze wszystkimi rolkami i napinaczami. 2.Pompe wodną 3.Klocki hamulcowe przód i tarcze -ale tarczy nie musiałem-przebieg samochodu 124000km 4.Napinacz alternatora. Za zakupione części zapłaciłem około 1700zł. Poza tym od roku 2008 kiedy to kupiłem samochód nic przy nim nie robiłem. Wymieniając olej w silniku wymieniam zawsze wszystkie filtr-tj. 1.filt oleju 2.filtr paliwa 3.filtr powietrza 4.filtr pyłkowy Może nie wszystkie potrzebnie,Ale mając już4 diesla tak robię od początku posiadania tych samochodów.Koszt wymiany oleju oraz ww filtrów to kwota około700-800zł. jeżeli przyjąć raz w roku taką wymiane to jest to kwota nie duża.Nie warto oszcządzać na tym co silnik i samochód winien dostać,a samochód odpłaci się bezawaryjnością. czytaj więcej

Dakar o Audi A6 Avant [4B] 1997-2001

Warto kupić właśnie ten model na cieńkich wtryskach 110KM ten samochód jeżdzi na oleju z lidla i czerwonej mój nie widział stacji bęzynowej od 4lat czego nie można powiedzieć o 130KM na pompowtryskach jeżeli chcesz tanio jeżdzić i bezawaryjnie kup 110KM ja wgrałem program podwyższający moc silnika nie zależało mi na KM tylko na monęcie obrotowym spalanie zeszło do 5l/100km większośc trasa, teraz pod maską mam 120KM ale monent obrotowy 330niutków rewelacja auto zbiera się nie do opowiedzenia nie jednemu kopara opadła jak ruszyłem ze świateł to audi na jeszcze jednego plusa ma długie biegi. Trzeba uważać na sprzęgło przy ruszaniu ponieważ może wykulać się z auta przy takim momęcie ale na pozostałych biegach gaz do dechy. Stosuje olej Lotos 10W/40 mam go sprawdzone ale trzeba częściej go wymieniać co 8000tyś km i audi praktycznie jest bezawaryjne Polecam jeżdze już 4rok mam prawie pół miliona na liczniku ale jeszcze nic nie włozyłem w niego jestem kierowcą EKODRAJWER staram się nie używac hamulców to zaraz przekłada się na mniejsze zużycie klocków co o dziwo nie wymieniłem przez ten okres czasu. Audi jak puścisz na luz to jedzie i jedzie ma dobrą aerodynamike na kołach 16/55/205 zasuwa jak wściekły. Miałem dużo aut z Comon reyli, pompowtryski ale ten model powala wszystkie na kolana. Ja widze tylko minus w przednim zawieszeniu musze co roku wymieniać aluniniowe drążki na nowe, dużo jeżdze a nasze polskie dziury są nie ubłagane, samo w sobie jest rewelacyjne auto naprawde cię... czytaj więcej

Czy warto kupić: Audi A6 C5 (1997-2004)

2.5 V6 TDI to fajna jednostka ale wymaga wlasciwej obslugi - to nie jest toporne 1.9 tdi co pojedzie nawet na opale. Trzeba odpowiednio serwisowac i smiga az milo . Tak jak pisal ktos wczesniej do Polski bylo bardzo duzo przywiezionych 2.5 TDI z cofnietymi baaardzo mocno licznikami z 400-500 tys do 120-140 tys i taki klient kupuje u nas takie audi i za chwile pompa wtryskowa sie sypie, walki rozrzadu tez lecą - stad opinia za 2.5 TDI jest awaryjne. Sam mam audi z takim motorem 2.5 TDI o symbolu BCZ z ostatnich lat produkcji i teraz ma przebieg ponad 200 tys i kreci sie az milo - sam zrobilem nim w polsce ponad 60 tys km - regularnie go serwisuje ( wymiana oleju i filtrow co 12-13 tys km , diagnostyka VAGiem raz do roku i biezace drobnostki typu klocki itp ) i smiga az milo - i pewnie nikt mi nie uwiezy ale spalanie przy manualnej skrzyni i nadwoziu A6 allroad wynosi srednio ok 7.5 - 8 L oleju napedowego na 100km - trudno uwiezyc nie ?? Prawda tez jest ze wlewam od poczatku uzytkowania na pelny zbiornik paliwa ok 0,5L oleju miksol - bo jednak olej napedowy w polsce jest dosc "suchy" i za malo smaruje pompe wtryskowa - jestem upierdliwy i co jakis czas sprawdzam parametry pracy wtrysków i wydajnosci pompy wtryskowej VAGiem i na razie po 60 tys nic sie nie zmienilo. Podstawa jest kupic zadbany egzemplarz z oryginlanym przebiegiem. Nie wierzcie ludzie ze auto z niemiec z silnikime diesla przejezdza rocznie mniej niz 30-40 tys km. - latwo policzyc ze auto 4-5 letnie nie moze m... czytaj więcej

Lukas o Audi A6 Avant [4B] 2001-2005

Auto zakupiłem we wrześniu 2007 roku od firmy leasingowej z przebiegiem 170tys km. Samochód miał w idealnym stanie wnętrze, jak również nie posiadał oznak zużycia z zewnątrz. Auto było do końca serwisowane w Audi. Teraz serwisuje je w profesjonalnym - nieautoryzowanym serwisie AUDI, VW, SEAT we Wrocławiu. Przez około 14 miesięcy zrobiłem tym samochodem 32tys km, głównie po autostradach w Europie. W aucie wymieniłem dotychczas filtry, oleje i płyny eksploatacyjne po 20, a nie po 30 tys km jak zaleca producent. Oprócz tego wymieniłem obie osłony przegubów ponieważ były uszkodzone. Wymieniłem także tarcze i klocki hamulcowe z przodu oraz klocki z tyłu. Poza tym miałem jedynie problem z el. regulacją fotela kierowcy - popsuł się przycisk do pompowania siedzenia, co było spowodowane pęknięciem wewnętrznej konstukcji regulacji odcinka lędźwiowego. Wcześniej użytkowałem audi A4 po liftingu 99/00, które miało problemy z trwałością zawieszenia przedniego. Modele A6 od 2003 roku mają wzmocnione i poprawione zawieszenie, co sam poświadczam, ponieważ nie stwierdzono u mnie problemów z przednim zawieszeniem. Auto ma dość wysoki moment obrotowy i mimo swojej wagi, potrafi dotrzymać tempa autom wyposażonym w dużo mocniejsze jednostki benzynowe. Dla mnie jest to swoisty muł pociągowy, bardzo dobrze sprawdza się do ciągnięcia lawety z małymi autami. (Spalanie 11 l/ 100km). W warunkach zmniejszonej przyczepności (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe) napęd na obie osie sprawdza się rewelacyjnie,... czytaj więcej