Alfa Romeo 156

Alfa Romeo

Auto debiutowało w 2004 roku. Crosswagon Q4 jest skierowany do osób, którym nie obce są wypady w góry czy leśne przejażdżki. Sportowe kombi klasy średniej otrzymało podwyższone zawieszenie i napęd na cztery koła, który jest udoskonalonym rozwiązaniem z Alfy Romeo 155 Q4.

Ocena użytkowników

Kup Alfa Romeo 156


 

Alfa Romeo 156 - opinie kierowców


Alfa Romeo 156 został oceniony 124 razy. Uzyskał średnią ocenę 4.57 na 5 możliwych punktów. 94% użytkowników określiło że warto kupić ten model

Ocena łaczna: 4.57

Liczba ocen: 124

Czy warto kupić ten model: tak94%nie6%

 

Alfa Romeo 156 - spalanie


Użytkownicy modelu Alfa Romeo 156 testują jego spalanie. Oto średnie zużycie paliwa w mieście i w trasie dla głównych rodzajów paliwa:
 
 
 
Liczba raportów:
124
47
13
64
śr. spalanie w mieście (l/100km)
10.1
10.8
12.3
7.1
śr. spalanie w trasie (l/100km)
8.1
8.3
10.4
5.6

 

Alfa Romeo 156 - awaryjność




46% Brak usterek


30% Nieznaczne usterki


24% Poważne usterki


Najczęstsze awarie: elektryka, elektronika,oświetlenie (55.10%), silnik, układ wydechowy (32.90%), układ wydechowy (30.10%)

 

Informacje o samochodach Alfa Romeo 156

Alfa Romeo składa poważne deklaracje

Aktualności 03-04-2015

4C Spider to nowy produkt Alfy Romeo, który w te wakacje będzie zdobywał klientów w USA. Dla włoskiego producenta to bardzo ważny rynek, na którym zamierza podbudować swoją reputację.

Nowa Alfa Romeo już za mniej niż rok

Samochody luksusowe 12-09-2014

Włosi potwierdzili następcę modelu 159. Dokonał tego sam boss koncernu Fiat - Sergio Marchionne. Giulia ma zadebiutować w czerwcu 2015 roku.

Włosi szykują mocnego konkurenta dla M3

Aktualności 14-08-2014

W przyszłym roku marka, która od 1986 roku jest w rękach koncernu Fiat pokażę nowego sedana segmentu D. Już dziś mówi się o sportowej wersji tego auta, która uderzy w BMW M3, Audi RS4 oraz Mercedesa C 63 AMG.

Policyjna Alfa 159 w rytmie miasta

Aktualności 30-01-2012

Szybka, dynamiczna, komfortowa i bezpieczna – to zalety policyjnej Alfy Romeo 159. Radiowóz ten idealnie sprawdza się w wielu warunkach, także tych miejskich, już od ponad roku.

Czy warto kupić: Alfa Romeo 156 (1998-2006)

Testy samochodów 15-01-2011

Model 156 debiutował w 1997 roku. Wielu komentatorów zachwycało się dynamiczną linią nadwozia i awangardowymi detalami. Pierwsze kilka miesięcy po premierze auto zostało docenione nie tylko przez klientów, ale także przez jurorów kilku plebiscytów. Sukces został potwierdzony przez 500 tysięcy egzemplarzy tego modelu, które pojawiły się na drogach.

Wadliwe przewody paliwowe w Alfach

Aktualności 04-06-2007

Trzy modele marki Alfa Romeo - Alfa 147, Alfa 156 oraz Alfa GT wyposażone w silnik 1,9 Multijet 16v mogą okazać się wadliwe.

Wadliwe przewody paliwowe w Alfach

Aktualności 04-06-2007

Trzy modele marki Alfa Romeo - Alfa 147, Alfa 156 oraz Alfa GT wyposażone w silnik 1,9 Multijet 16v mogą okazać się wadliwe.

Wadliwe przewody paliwowe w Alfach

Aktualności 04-06-2007

Trzy modele marki Alfa Romeo - Alfa 147, Alfa 156 oraz Alfa GT wyposażone w silnik 1,9 Multijet 16v mogą okazać się wadliwe.

Bogatsza gama modeli Alfa Romeo

Aktualności 24-01-2006

Firma Fiat Auto Poland, która w swojej ofercie ma także modele Alfa Romeo wzbogaci ofertę modeli o kolejne wersje w seriach Alfa Romeo 147, 156 Sportwagon, 159 oraz GT.

Bogatsza gama modeli Alfa Romeo

Aktualności 24-01-2006

Firma Fiat Auto Poland, która w swojej ofercie ma także modele Alfa Romeo wzbogaci ofertę modeli o kolejne wersje w seriach Alfa Romeo 147, 156 Sportwagon, 159 oraz GT.

Opinie i dyskusje o samochodach marki Alfa Romeo 156

Magik o Alfa Romeo 156 Sportwagon 2003-2006

Auto naprawdę niesamowite. Jazda sprawia ogromną frajdę. Zawieszenie, może i awaryjne, jednak to przez dziury w polskich drogach, ale na własności jezdne nie można narzekać. Kiedy poczujesz jak załącza się turbo i wyprzedzasz kolejne samochody, wtedy po prostu czujesz, że to nie samochód - to bestia. Do 180 km/h przyspiesza w mgnieniu oka. Potem to już trzeba mieć warunki do jazdy - spora prosta, żeby nie trzeba było zwalniać. Dochodzi do licznikowego 220 km/h. Jednak auto nie dla każdego. Kto nie posiada zdolności poradzenia sobie z "drobnostkami" (typu - zaśniedziałe styki Air Bagów, potencjometru pedału gazu, czyszczenia egr, przeczyszczenia overboost) na mechanika wyda krocie i jest to biznes zupełnie nie opłacalny. Nie nadaje się także dla rodziny - do bagażnika wiele się nie zmieści. Komfort jazdy z tyłu przy zawieszeniu Sport Pack, choć oczywiście można się oszukiwać, iż nie jest źle, pozostawia wiele do życzenia. Ogólnie na PLUS. Ale ja to jestem Alfaholikiem ;) czytaj więcej

Alfa 4x4

Jezdze tym autkiem juz prawie 2 lata. Ma wiele zalet.. w moim terenie gdzie do asfaltu mam jakies 4 km niestety bardzo szybko zuzywa sie zawieszenie. Wada - jak sie okazalo totalny brak zamiennikow... Wymiana amortyzatorow i calego zawieszenia to wydatek ok 8tys, straszliwie drogo.... Za to samochod rewelacja, przyspieszenie super, spalanie - wolalym mniej ale coz :), ale za to nawet w duzym blocie posniegowym radzi sobie super... Kolejna wada - nie wiem czemu ale czesto wlacza sie blad silnika i wylacza turbina - to moja 3 alfa i ten blad jest staly bez wzgledu na model... Widac ten typ tak ma... Moj samochodzik ma juz prawie 160 tys i jak na razie zadnych wiekszych problemow... Zaluje tylko ze Alfa nie ma 159 4x4 podwyzszonej bo juz bym jezdzil kolejna Alfa... czytaj więcej

Alfa Romeo 156 2.0 jts selespeed Ostrzeżenie dla kupujących

Witam, pisze ten post wyłącznie po to aby przestrzec inne osoby poszukującej alfy romeo 156 po lifcie. Ostatnio miałem okazję oglądać samochód z linku: http://zibiauto.pl/?m=oferta&oid=286 Komis Zibiauto w Osielsku. Samochód stoi do dziś. Na pierwszy rzut oka alfa bardzo fajna mimo, że jest na selespeedzie. Zadzwoniłem do właściciela komisu, oczywiście Pan opisał samochód w samych superlatywach. Umówiłem się na spotkanie, oczywiście dogadałem też kwestię sprawdzenia samochodu w serwisie w Toruniu (po rozmowie przez tel nie było najmniejszego problemu aby podjechać do Torunia i go sprawdzić). Ze względu na to, że musiałem przebyć w jedną stronę prawie 400km zależało mi na dopięciu sprawy na ostatni guzik tak aby sprawnie dokonać ewentualnego zakupu. Dla ciekawych podaje nr VIN: ZAR93200000242493. Może dowiecie sie coś więcej. Na miejscu okazało się iż właściciel wyjechał do Grecji mimo iż wcześniej się umawialiśmy. Trudno, zdarza się. W jego miejsce pojawił się starszy Pan, który sam do końca nie wiedział w jakim stanie jest alfa. Odmówił sprawdzenia samochodu w serwisie w Toruniu, za jedyną opcję wziął sprawdzenie go w Bydgoszczy czyli kilka km od miejsca gdzie samochód stoi. Nawet dałbym sie przekonać gdyby nie seria rzeczy jakie wyszły później. Mimo iż Pan nie znał samochodu to przedstawił go jak tylko dobrze był w stanie. Na dzień dobry nie chciała otworzyć się maska. To nasunęło pierwsze podejrzenia z mojej strony, że coś z tą alfką było kombinowane. Pan zapewnił... czytaj więcej

Wyspzęglik

Witam wszystkich forumowiczów! Pisze ten post poniewaz mam problem ze swoja Alfa Romeo 156 2.0 t.s.Mianowicie chodzi o tytułowy wysprzęglik.Tak więc około pół roku temu wymieniłem tarcze od sprzęgła oraz docisk jednak wysprzęglik nie był wymieniony i w styczniu zacząl sie problem ze sprzęgłem,a mianowicie pedał sprzęgła nie wracał do głównego położenia tylko dopiero po jakimś czasie odbijał lub cały czas był na połowie swojej wysokości.Tak więc postanowiłem się dowiedziec co jest przyczyną tego i w pewnym serwisie powiedziano mi,że to wysprzęglik.Tak wiec zakupiłem nowy wysprzęglik firmy LUK i dałem Alfe do serwisu aby to naprawili.Po wymianie wszystko było dobrze az do dzisiaj :/Pedał sprzęgła zaczął robić to samo co wcześniej i niestety doszło do tego że nie moge biegów zmieniać w samochodzie.Nie wchodzi ani jedynka ani wsteczny tylko słychać jak trzeczszy przy próbie wbicia biegu.Jedynie przy zagaszonym silniku da sie wrzucic te biegi i wtedy jak go odpale to da sie jechac ale wrzucanie kolejnych biegów jest dość oporowe. Jedynie czego próbowałem to odpowietrzenie układu ale niestety nie przyniosło to żadnego rezultatu.Sprawdziłem również czy skrzynia biegów jet mokra na górze i okazuje się,że nie.Po za tym sprawdziłem czy wewnątrz auta jest jakiś płyn z pompy i niczego tam nie widać,tak wiec pompa chyba jest dobra. tak więc moje pytanie jest takie,czy trzeba znowu wymienić wysprzęglik?Czy może może coś innego powoduje brak możliwości zmiany biegów? czytaj więcej

K o Alfa Romeo 156 1997-2002

Kupując samochód zastanawiałem się pomiędzy passatem, a4 i alfą 156. Jestem zadowolony że wybrałem akurat Alfę. Passat jest napewno większy w środku ale już audi nie. Tutaj za prawię połowę ceny audi czy passata z tego samego rocznika dostałem samochód z 4 airbagami, klimatronikiem i skórzaną tapicerką gdzie w dwóch pozostałych musiałbym za to słono dopłacić.Zawieszenia we wszystkich są takie same z przodu- czterowahaczowe. Silnik 1.9JTD 115KM radzi sobie bardzo dobrze z tym samochodem. Fajnie przyśpiesza z każdych obrotów przy umiarkowanym zużyciu paliwa- trasa udało się 5,2l/100km a maksymalnie ok 8 przy rozgrzewaniu samochodu w zimie przed wyjazdem po jakieś 30min, średnio w cyklu mieszanym ok 6,5l/100km (więc wg mnie całkiem ok). Na 50000km jakie zrobiłem tym samochodem to raz robiłem zawieszenie z przodu oczywiście niedługo po zakupie. Ogólnie uważam Alfę za bardzo fajny samochód oczywiście z charaktrystycznym wyglądem który po mimo wieku jest atrakcyjny zwłaszcza jak w lecie zakładam oryginalne 16 :) czytaj więcej

alfisti o Alfa Romeo 156 Sportwagon 2002-2003

Alfe mam od 3 lat. Rzekomo wielka awaryjność to jakaś bujda. Jedyne co może zasłużyć na miano "awaryjnego" to zawieszenie. 2 lata (50tys. km) i można sie pożegnać ze starymi wahaczami bo wszystkie są do wymiany - koszt to około 1000zł za części oryginalne. Ewentualnie można sie pobawić w wymianę samych tulej w wahaczach i zamkniemy się w 300zł, ale trzeba mieć czas i chęci. Generalnie koszta typowych części eksploatacyjnych nie są duże (np. komplet hamulców - klocki + tarcze to śmieszne pieniądze w porównaniu do Szmelcwagena). Jeżeli ktoś przesiada się z auta 10 lat starszego to oczywiste, że części będą dla takiej osoby drogie. Jak ktoś sie waha pomiędzy Alfą, a Audi A4 czy Passatem to zdecydowanie polecam Alfe. O niebo lepiej sie prowadzi, lepsza kultura pracy, lepszy komfort itp. Mały bagażnik? Audi A4 ma identyczny. Trzeba po prostu wiedzieć co sie kupuje i czego sie oczekuje. Chcesz duży bagażnik - kup Mondeo kombii... czytaj więcej